پورشه 718 باکستر 2018: ناهار ارزان‌قیمت در رستوران لوکس پورشه
پورشه 718 باکستر 2018: ناهار ارزان‌قیمت در رستوران لوکس پورشه

پورشه 718 باکستر 2018: ناهار ارزان‌قیمت در رستوران لوکس پورشه

پورشه 718 باکستر هم اکنون در سه شکل استاندارد، S و GTS خودنمایی می‌کند. ما موفق شدیم تا سوییچ یک دستگاه باکستر 718 مجهز به گیربکس شش سرعته دستی را بدست آوریم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس پا روی پدال بگذارید و با ما همراه شوید تا با هم پی به ابعاد پنهان این خودروی لوکس سطح پایین ببریم.

آیا پورشه 718 باکستر خودروی چابکی است؟

پورشه 718 باکستر 2018
شتاب 0 تا 100 این خودرو برابر 5.1 ثانیه‌ است که با توجه به طبیعت نسبتا پرقدرت پیشرانه و صدای بم پیشرانه می‌شود به پاسخ سوال مورد نظر دست یافت. به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در این خودرو با قدرت 296 اسب بخار، شتاب 5.1 اصلا چیز بدی نیست. گشتاور متوسط تولیدی توسط پیشرانه برای به لغزش درآوردن چرخ‌های محرک کاملا کافی به نظر می‌رسد. در حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری فعال می‌شود اما با برخی لغزش‌های جانبی، تا حدودی اجازه خوشگذرانی به شما می‌دهد.

پورشه 718 باکستر 2018
مردم باکستر را به خاطر سرعتش نمی خرند، بلکه مردم باکستر می‌خرند چون‌که به خاندان پورشه تعلق دارد و از رفتاری شایسته برخوردار است.

بیایید راجع به هندلینگ باکستر صحبت کنیم:

پورشه 718 باکستر 2018
718 باکستر به هنگام گشت و گذار عادی از سواری نرمی برخوردار است و در حالت اسپرت نیز اگرچه سیستم تعلیق سفت می‌شود اما این میزان از سفتی منجر به خرد شدن استخوانهایتان نخواهد شد. کنترل بدنه در حداقل میزان موثر و ود قرار داشته و حس مثبتی از تناسب میان دست و پاها در حین کنترل خودرو در دل راننده ایجاد می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که در کجا، کی و چه شرایطی رانندگی می‌کنید، کنترل خودرو همواره تخت اختیار شما خواهد بود. میزان سفتی فرمان در حد بسیار متناسبی قرار دارد و عملکرد آن کاملا مناسب است، پاسخگویی دریچه گاز بسیار دقیق بوده و گیربکس شش سرعته دستی کاری می‌کند تا همواره مشتاق استفاده از آن باشید. کلاچ و اهرم تعویض دنده کمی سنگین هستند اما کارکردشان درگیرکننده ( از جنبه مثبت) است. پورشه باکستر 718 یک جانور خزنده اسپرت به تمام معناست. تنها خرده‌ای که می‌توانیم از این خودرو بگیریم آن است که کورس پدال کلاچ کمی طولانیست و البته ترمزها هم وا به میل ما نیستند.

پورشه 718 باکستر 2018
صدای پیشرانه هم که از اگزوز به گوش می‌رسد، اگرچه به مانند انواع شش سیلندر خطی پر ابهت نیست و شاید به نظر شما بیشتر شبیه به صدای آواز یک قورباغه مریض باشد اما به نظر ما آوای زیباییست که پورشه باکستر را به یک خواننده با صدایی تک و خاص در میان همکلاسی های اسپرت خود بدل می‌نماید.

درون کابین پورشه 718 باکستر چه خبر است؟
پورشه 718 باکستر 2018
یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: «اگر شما سوار یک باکستر هستید به این دلیل است که استطاعت خرید 911 را ندارید».
از روی صندلی راننده، همه چیز شبیه به کابین 911 به نظر می‌رسد.


به محض ورود به کابین پورشه باکستر، غربیلک فرمان کم حاشیه، صفحه سرعت سنج آنالوگ، کنسول میانی با مرکزی مرتفع و یک موقعیت رانندگی راحت، به شما خوشامدگویی خواهند کرد.
فضا داخل کابین تنگ است اما برخی فضاهای کوچک مکعبی شکل در کنسول میانی و پنل درب‌ها برای جای دادن اشیا به طرز هوشمندانه ای تعبیه شده‌اند.

پورشه 718 باکستر 2018
سیستم اطلاعات سرگرمی کمی قدیمی جلوه می‌کند و صفحه نمایشگر لمسی از دید راننده تاحدی کوچک و با وضوح پایین به نظر می‌رسد. برای نوازش اهرم تعویض دنده به یک مچ دست سریع نیاز دارید اما به هر حال کارکردن با آن آسان و لذت بخش است.
از نظر فضای قرار گیری وسایل‌تان بایستی بدانید که صندوق جای کافی برای دو چمدان کوچک را داراست و محفظه داشبورد نیز از حجم مناسبی برخوردار است. یک جفت محل قرارگیری فنجان قهوه نیز در سمت شاگرد در پشت یک پنل پنهان شده‌اند. البته نکته‌ای که مالکان خودروهای اسپرت کوچک با سقف متحرک بایستی حتما به آن عمل کنند این است که هیچ دوست صمیمی را برای خود در نظر نگیرند.

سخن پایانی

پورشه 718 باکستر 2018
پورشه 718 باکستر اگرچه ممکن است ارزان‌ترین و کم‌توان‌ترین عضو خانواده کانورتیبل پورشه باشد اما هرگز نباید آن را دست‌کم گرفت. باکستر همچنان یک خودروی ممتاز و خاص برای رانندگی است. کنترل همه چیز در دستان شماست و دوستان 911سوار شما وقتی وارد کابین آن می‌شوند، قادر به تشریح تمایزات آن با خودروی خود نیستند.


انتخاب ما به واسطه اندکی شتاب بیشتر، نسخه S است اما با این وجود، سادگی نسخه پایه نیز تا حدی دل را فریب می‌دهد.

منبع: carmagazine

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. lawyer hamid
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    پورشه اگه دوچرخه هم تولید کنه عالیه?
    همین اسم پورشه کافیه روی محصولاتش، چقدر خوبه این باکستر، حیف حیف حیف و بازم حیف که بخاطر قوانین فی البداهه و من درآوردی دولت، دیگه نمیذارن بیاد تو ایران که حداقل از نزدیک ببینیمش و کیف کنیم…

    پاسخ
  2. Madjid
    سوابق: (11279 دیدگاه) ,

    .
    باکسار یا کیمن آرزوی هر عشق ماشین واقعی هستند

    پاسخ
  3. Madjid
    سوابق: (11279 دیدگاه) ,

    .
    حیف موتور flat6 تنفس طبیعی که برش داشتند و با flat4 توربو عوضش کردند.
    موتوری که 20 سال همراه cayman/boxter بود.
    ولی خب کیمن همیشه کیمنه و یکی از آرزوهای همیشگی من خواهد موند.

    پاسخ
  4. مانی
    سوابق: (1303 دیدگاه) ,

    پورشه فقط کیمن
    یه ماشینِ جم و جورِ پرقدرت موتور وسط
    دینامیک و لذت رانندگی‌ تقریبا بی‌نظیری داره

    پاسخ
  5. Ehsangt3
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    باسلام
    همین ماشین که میگن ارزون و معمولیه آرزوی ما جوونای ایرانه والبته ماشینه کمی نیست موتور وسط وزن کم طراحی شیک و زیبا کابین با متریال با کیفیت
    کیمن gt4 کمی از 911 نداره درسته 911 عالیه اما 718 هم عالیه.
    تابستان حول و حوش 500 یا 600 قیمت داشت
    الان نامردا رسوندن به 980میلیون
    من خودم اینو به 911 کابریولت ترجیح میدم نظر شخصی

    پاسخ
    1. SAEED Z
      سوابق: (481 دیدگاه) ,

      کیمن GT4 واقعا دست کمی از 911 ( مدل های پایه تر) نداره و موتورش هم با 911 کررا S یکیه !

      پاسخ
  6. سعید(تهران)
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    پورشه یعنی ۹۱۱
    بقیه:
    ۷۱۸: یه ۹۱۱ ارزان سازی شده
    پانامرا: یه ۹۱۱ چهار درب
    کاین: یه ۹۱۱ چهار درب شاسی بلند
    ماکان: یه ۹۱۱ چهار درب شاسی بلند ارزان سازی شده

    پاسخ
  7. فرهاد كرمستجی
    سوابق: (253 دیدگاه) ,

    دوستانی که یه جور حرف میزنن انگار هر بابایی می تونه تو اروپا باکستر یا کیمن سوار شه، دوستان گرامی این ماشین ها اکه قرار بود همه سوار شن که تیراژشون اندازه کرولا بود. اونجا هم ارزوی خیلی هاست فقط فرقش اینه اینجا باس ایرانخودر یا سایپا بخری اونجا حدداقلش یه اکنومی ژابپنی یا کره ای یا المانی سوار میشی.

    پاسخ
  8. رز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام پورشه و Bmw و بنز و ولوو و سورنتو بهترین ماشین ها هستند عالیه و عمرطولانی

    پاسخ
  9. Younes
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که پولشو ندارم کاشکی پول داشتم این پورشه رامی خریدم حیف که بچه پول دار نیستم من عاشقه پورشم هر شب تو خواب می بینمش

    پاسخ
  10. آریا ماشین
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    عاشقشم
    پورشه یعنی همین…
    ظرافت ، زیبایی ، مهندسی ، هندلینگ
    لذتی که ماشین های نرمی مثل این میدن بیشتر از ماشین های سریع و خشنه
    کیمن هم ماشین خوبیه ولی پورشه یعنی لذت رانندگی
    یعنی اینکه سقف رو بزنی کنار و حال کنی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.