پورشه

پورشه 911، خودروی ایمنی مسابقات قهرمانی استقامت جهان

تنها چند هفته پس از معرفی مرسدس-ای ام جی GT R به عنوان قوی‌ترین خودروی ایمنی تاریخ فرمول ۱، همسایه این برند در اشتوتگارت نیز خودروی ایمنی مسابقات قهرمانی استقامت جهان را معرفی کرد. پورشه از ۹۱۱ توربو به عنوان خودروی ایمنی رسمی این مسابقات تا سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب ما این خودرو را در طول سه سال آینده در سری مسابقات مشهور لمانز مشاهده خواهیم کرد.


۹۱۱ توربو که عمدتاً بر پایه مدل استاندارد ساخته شده دارای برخی تغییرات حداقلی به منظور هماهنگ شدن با شخصیت یک خودروی ایمنی بوده است. این خودرو هم‌اکنون دارای میله چراغ روی سقف، چراغ‌های چشمک‌زن در جلو و عقب و تجهیزات رادیویی داخل کابین است. در این بخش می‌توان صندلی‌های مسابقه با ۶ نقطه اتصال و صفحه‌نمایشی برای پایش پیام‌های پیست را مشاهده کرد. مهندسان پورشه همچنین سیستم ترمز و تعلیق ۹۱۱ توربو را برای استفاده در پیست بهینه کرده و از پوشش خاص تشکیل شده از رنگ مشکی مات و نوارهای قرمز براق به منظور یادآوری خودروهای مسابقه‌ای کارخانه استفاده کرده‌اند.


پورشه در کل ۱۱ خودروی ایمنی را راهی این مسابقات می‌کند. دو نمونه‌ها از این خودروها کل دنیا را در هر مسابقه قهرمانی استقامت دور خواهند زد و در لمانز فرانسه نیز سه خودروی دیگر حاضر خواهند بود. همچنین خودروهای دیگری نیز در پیست‌ها حاضر خواهند شد تا برای حمل پرسنل ایمنی و پزشکی انجام‌وظیفه کنند.


پورشه ۹۱۱ توربو مورد بحث دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های مشیلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ بوده و قلب تپنده آن از نوع ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری بای توربو با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متر می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این هیولا تنها در ۳ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

فصل ۲۰۱۸ مسابقات قهرمانی استقامت جهان پنجم ماه می در بلژیک آغاز خواهد شد. برجسته‌ترین مسابقه فصل یعنی ۲۴ ساعته لمانز شانزدهم و هفدهم ژوئن در پیست de la Sarthe برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید سبزواری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به زیبایی پورش 308 نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 917

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (310 ديدگاه)

      دقیقا
      اصلا تا حالا هیچ ماشینی به پای طراحی 308 نمیرسه به خصوص نمونه رودستر با رنگ قرمز با اون لاستیکای قشنگ و اون صدای تک ،اون خطوط بدنه و… فک کنم یه دو صفحه ای بشه ازش انتقاد کرد?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Rezalp

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    عاشقشم همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      رضا ال پى
      ترول جان شما مگه از ماشىنى خوشتم مىاد؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ماتئوس

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    تو نباشی کی باشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. maximus

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خودروسازی یعنی فراری و پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا