پورشه

معرفی پرسودترین خودروی دنیا!

فورد و جنرال موتورز با حذف تعدادی از سدان های خود روی تولید پیکاپ ها، کراس اوورها و شاسی بلندهای سودده تر تمرکز کرده‌اند. البته این حرکت خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا از این خودروها به عنوان گاوهای شیرده نام می‌برند اما گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد که پرسودترین خودروی دنیا در واقع از نوع اسپورت و سواری است.


بنا به گزارش بلومبرگ، نسل جدید پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۲ پرسودترین (متناسب با کلاس و ویژگی‌های خود و دیگر خودروها) خودروی دنیا در مقایسه با هر خودروی معرفی شده در سال گذشته است. البته این یک پارامتر عجیب است اما بلومبرگ می‌گوید این خودرو حدود ۳۰ درصد از درآمد پورشه را تأمین می‌کند. این در حالی است که ۹۱۱ حدود ۱۱ درصد از فروش این خودروساز را تشکیل می‌دهد.


دلیل این امر احتمالاً برای هر فردی که با پورشه آشنا باشد سورپرایز کننده نیست. درحالی‌که قیمت پایه‌ی این خودرو برابر با ۹۷۴۰۰ دلار است اما به راحتی می‌توان با انتخاب چند آپشن همچون پکیج پریمیوم، صندلی‌های چرمی، رنگ بدنه‌ی متالیک و… بهای آن را حدود ۲۰ هزار دلار بیشتر کرد.


همچنین نسخه‌های بی‌شماری از این خودرو تولید می‌شود. اضافه کردن سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شود بهای این خودرو به ۱۰۴۷۰۰ دلار برسد درحالی‌که مدل کابریولت هم حداقل بهای ۱۱۰۲۰۰ دلاری دارد.


همین‌الان پرچم‌دار خانواده‌ی ۹۱۱ با نام کررا ۴S کابریولت شناخته می‌شود که بهای پایه‌ی ۱۳۳۴۰۰ دلاری دارد. البته نسخه‌های گران‌تر این خودرو شامل ۹۱۱ GT3 و توربو هم در راه هستند.


واضح است که این مدل‌های فول تر بهای بیشتری خواهند داشت. یکی از مدیران بلومبرگ هم می‌گوید:

اگر در نظر بگیریم که پورشه تعداد ۱۰ هزار دستگاه توربو را بفروشد در واقع سود نیم میلیارد دلاری را به دست خواهد آورد.

اگرچه ۹۱۱ یک گاو شیرده جذاب برای پورشه است اما جدیدترین محصول این خودروساز نسبت به سایر محصولات سود بسیار کمتری را نصیب این خودروساز خواهد کرد. درباره‌ی تایکان صحبت می‌کنیم که علیرغم داشتن قیمت پایه‌ی ۱۵۰۹۰۰ دلاری، انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۳ سوددهی خوبی داشته باشد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه

  1. مهراد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (367 ديدگاه)

    الان یمدته میترسم پست بذارم ، فقط از دور وایسادم تماشا میکنم
    بچه ها خیلی خشن شدن ، علی الخصوص طرفدارای بوگاتی با شات گان وایسادن کسی چیزی بگه هد شاتش میکنن

    1. حامد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (34 ديدگاه)

      دهنت سرویس یه ربع داشتم میخندیدم . عجب فانتزی داره ذهنت :)))))))))) =))))))))))

      1. مهراد

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (367 ديدگاه)

        😁😁😁😁

    2. حامد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (34 ديدگاه)

      به نظر من طرفدار ۲ دسته هستن.
      ۱. کسانی که طرفدار یه برند هستن و البته توانایی خرید و استفاده از محصول دارن
      ۲.افرادی که توانایی خرید ندارن (خودم) و فقط حرف میزنم و سینه چاک میدم که نه این آشغاله و اون خوبه و
      البته حرف شما (با شات گان وایسادن کسی چیزی بگه هد شاتش میکنن) آخر هم سوار پراید میشن

      1. کوشا

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (74 ديدگاه)

        خخخخ حرف حق تلخه! منم با وجود اینکه با دوچرخه و اتوبوس این ور و اون ور میرم و توانایی خرید پراید رو هم ندارم ولی به طور تعصبی طرفدار BMW هستم همیشه و به طور پیگیر با طرفدارای مرسدس کل می ندازم که لذت رانندگی BMW رو هیچ ماشین دیگه ای نداره! در صورتی تو طول زندگیم حتی سوار یه BMW هم نشدم!!!

    3. احمدرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (350 ديدگاه)

      مخصوصن اون دوستمون که طرفدار کونیخزگع

      1. Saeed

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (648 ديدگاه)

        طرفدارای کونیگ‌زگ ساکتن😐
        اگه منظورت امیر فراری هست که اون طرفدار بوگاتیه ولی متعصب کونیگ‌زگ نداریم….

    4. Behrouz. anzali

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (314 ديدگاه)

      😉😉😂😂😂😂دمت گرم خیلی باحال بود یخ اینجارو شکستی.

    5. یانکی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (998 ديدگاه)

      یه عده دارن به تیغ دارای آمریکایی میتازن و دم از اصالت و کیفیت میزنن.ببینم ۹۱۱ اصالت بیشتری داره یا کوروت.نسل اول ۹۱۱ رو بیاد بیار بر پاییه فولسک قورباغه و ۵۰ اسب بخار قدرت حالا نسل اول کوروت رو با بیش از ۳۶۰ اسب و ساخته و پرداخته شده از صفر بر مبنای خودش.کوروت داره میره تو ۷۰ سال دنبال چی میگردین.فقط بگو ۹۱۱ چه چیزی سرتر از c8 داره که چند برابر گرونتره.از فورد جی تی گفتی که چرا گرونه در عجبم پس چرا دم از اطلاعات میزنی.جی تی تماما از فیبر کربن ساخته شده به اندازه یه جنگنده سنسور داره تعداد محدود هستش و اگر فکر میکنی که از بنز تو پیست کم آورده ارجاعت میکنم به لمانز.این فورد ادای احترامی به gt40 کبیر هستش و بعد سالها اومد و مقام قهرمانی رو در تمام سکوها بدست آورد.میبینید که واقعیت ۹۱۱ چیه دزدی یه عمره وجود نمیکنن یه تکونی بهش بدن فقط چراغهای عقبش تغیر میکنه.نسل جدیدش که میاد روشون نمیشه روش کاور بکشن.خخخ

      1. مانی

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1875 ديدگاه)

        ۱۹۵۳کروت نسل اول ۱۵۰اسب قدرت داشت
        رو هوا اطلاعات نده
        در مورد پورشه هم اینقدر خنده دار گفتی‌
        که جواب دادن نداره،هر جور راحتی‌ فکر کن

      2. porschesport

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        کامنتت در حد خنده هم نبود ، اولا که اولین نسل ۹۱۱ و کوروت به ترتیب ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب قدرت داشتن ، ۹۱۱ کیفیت ، شتاب ، هندلینگ ، لذت رانندگی و ….. بهتری از کوروت داره اگه تخصصی تر هم میخوای میگم برات . اون زمان ۹۳۵ که بر پایه ۹۱۱ ساخته شده بود و جوایز بیشتر از ۱۲۰ مسابقه اعم از لمانز ، دیتونا ، سبرینگ و …. رو درو کرده بود کوروت کجا بود ؟ خب یعنی ۷۰ ساله رو کاره از همه بهتره؟ جالبه میگی قیافش کمی تغییر کرده و فلان و بسار خب این پس چیه اصالت نیست؟ در حالی که با همین تغییر کم هم همیشه موفق بوده و فروشش روز به روز در حال افزایشه.از لمانز اگه منظورت مسابقات gte هست که والا ما قهرمانی از فورد ندیدیم همین امسال هم پورشه قهرمان شد منتها تو اینارو نمیبینی و فقط میخوای بیای یه چیزی بگی . واقعیت ۹۱۱ اینه که هرسال جوایز مجلات خودرویی رو کسب میکنه ، اینه که یکی از بهترین انجین های تاریخ روش سواره ، اینه که هرسال در مسابقات افتخار آفرینی میکنه، اینه که با کیفیت ترین خودروی ساله و …… دیگه از این کامنتا نزار بعد که چنتا به قول خودتون آلمانی باز اومدن جوابتونو دادن نگید اینا مثلا از کوروت متنفرن و نقشه دارنو این مضخرفات کودکانه.

    6. doubt

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (248 ديدگاه)

      جونم به این کامنت

  2. مهراد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (367 ديدگاه)

    با اینکه اصلا طرفدار پورشه نیستم ولی این نسل ۹۱۱ خواستنی بنظر میرسه یعنی اگه کسی بخرش پرستیژ و عملکرد رو با هم صاحب میشه

  3. Elmiraj

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1537 ديدگاه)

    معرفی پرسودترین خودروی دنیا !!!! ….نه :
    بگو معرفی الکی گران ترین خودروی دنیا…!!!!!!!
    .
    ۹۷۴۰۰ دلار فقط برای مدل پایه….!!!!!
    .
    ‌.
    دقیقا مثل اپل که یه آیفون ۴۰۰ دلاریو میده ۱۲۰۰ دلار!!!
    و مردم ظاهربینی که میگن اپله بابا اپل……

    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (866 ديدگاه)

      همین که از پلاستیک ساخته نشده و کلاچ نمیسوزونه و کپی ناشیانه از ی اسطوره ای به اسم ۴۵۸ نیست خودش ی دنیا معنی داره.

      1. Elmiraj

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1537 ديدگاه)

        منظورت همونی نیست که در VIR با ۱۳۰ هزار دلار قیمت تا بیخ گوش پرچمدار ۳۰۰ هزار دلاری پورشه رفت و پرفورمانته و ۷۲۰s را شکست داد……………..
        یا همونی که به سادگی و فقط با یک بار تایم زنی در نوربرگرینگ با ۹۱۸ اسپایدر ۸۵۰ هزار دلاری برابری کرد….!!!!
        .
        .
        ساخت همچین شاهکاری از دست شرکتی برنمیاد که موتورهاش وسط راه آتیش میگیرن و پرچمدارش در درگ با رقبا به باگ و تته پته کردن میوفته…!!!!
        (( متاسفانه کامنتت در حد همین جواب ارزش داشت))

        1. Bayerische Motoren Werke

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (866 ديدگاه)

          ((منظورت همونی نیست که در VIR با ۱۳۰ هزار دلار قیمت تا بیخ گوش پرچمدار ۳۰۰ هزار دلاری پورشه رفت و پرفورمانته و ۷۲۰s را شکست داد……………..))
          منظورت توی ذهن و خواب و خیال خودته؟؟؟؟؟
          شما اول ی ماشین بیار که در حد ۹۱۱ ارزش و کیفیت داشته باشه لازم نیست راجب ۹۱۸ صحبت کنی …

        2. Bayerische Motoren Werke

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (866 ديدگاه)

          هوه هوه هوه
          فروشنده موتور به فورد یا بهتره بگم شرکتی که دست ناتوان فورد رو رد نکرد و بهش موتور داد رو اینجوری در حقش بی معرفتی میکنید.
          مگه همین پرچمدارش که تته پته میکنه اون دیمون رو لول نکرد تو درگ.
          خوبه هنوز کلیپش هست.
          بابا شماها دیگه کی هستید.؟!؟!؟!؟؟
          بنظرم صلاحیت صحبت راجب BMW رو که دیگه اصلا ندارید و کلا تو کار فرافکنی هستید. الان پورشه چه ربطی به BMW داشت.

        3. porschesport

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          zr1 کلا در دو پیست از پرفورمانته و ۷۲۰ s سریعتره همین , در مسیر مستقیم هم چیزی برای گفتن جلوی این دو نداره , به حدود ۲ ثانیه اختلاف در پیستی با حدود ۷ کیلومتر مسافت بیخ گوش نمیگن اگرچه خیلی zr1 رو قبول دارم ولی نسبت به خودروهای نامبرده هنوز را ه ها داره . من منبع و خبر موثقی از این که کوروت نوربرگرینگو زیر ۷ دقیقه طی کرده نه دیده و نه شنیدم , اگه چیزی هست لینکشو بزار.

    2. MAHDI

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      اگه شورولت واسه کوروت اون قیمت رو در نظرگرفته واسه اینه که همونقدر قیمت گذاری شده. والا عاشق چشم وابروی دنیا نیستن که ارزون بفروشن. یه لحظه تصور کن قیمت کوروت به اندازه پورشه ۹۱۱ بود!!!!!!
      پورشه اصالت داره.فوق مهندسیه. باکیفیت ترین خودروی دنیاست اونم در کنار این همه تکنولوژی.لذت رانندگی با پورشه دیوانه کننده است!!!!!

      1. Bayerische Motoren Werke

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (866 ديدگاه)

        چیزی واسه گفتن ندارن این طرفدارای سوپربطری آب معدنی. کارشون فقط فرا فکنیه بعد راجب ارزشمندی هم نظر میدن.
        همین ۹۱۱ تو خاک آمریکا تو کل پیست های آمریکا رکورد داره بعد میان از کپی پلاستیکی ۴۵۸ حرف میزنن.

    3. MAHDI

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      ببخشید چرا فورد مدل فورد GT رو چندصدهزار دلار میفروشه در حالی که قدرتش کمتر از اونیه که ادعا کردن و حتی در پیست از مرسدس AMG GTR کندتره!!!!!
      حالا شما به پورشه ۹۱۱ میگی الکی گرون. اگه الکی گرونه چرا خریدارها نمیفهمن و بجاش نمیرن کوروت بخرن. چرا خیلی از صاحبان پورشه ۹۱۱ که نسل های قبل رو داشتن دوباره میرن ۹۱۱ نسل جدید رو میخرن!!!

      1. Elmiraj

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1537 ديدگاه)

        شما هنوز فرق یک ماشین تولید محدود و تولید انبوه را از هم تشخیص نمیدید….؟!؟!
        .
        میگی چرا فورد جی تی ۵۰۰ هزار دلار قیمت داره…؟؟؟؟؟؟؟؟
        GT ماشینیه که در همون یه هفته اول رونمایی ۶۵۰۰ سفارش دریافت کرد در حالی که برنامه فورد این بود که GT چهار سال یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تولید بشه اونم فقط در تعداد ۱۰۰۰ دستگاه..!!!!
        یعنی هر ۲۰ روز یک دستگاه….!!!!!!
        که پارسال اعلام کردن با پافشاری تعدادی از مشتریان خاص تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۵۰ دستگاه دیگر را به ۱۰۰۰ تای قبلی اضافه می کنن…
        .
        .
        به نظر شما چطور ماشینی که در طول شش سال تنها ۱۳۵۰ دستگاه ازش ساخته میشه باید با ماشین هایی همچون ۹۱۱ ، کوروت و AMG gtr که هر روز به تعداد صد ها دستگاه از خط تولید خارج میشن هم قیمت باشه…؟!؟!؟!؟
        GT حتی قانون مالکیتش هم با همه سوپراسپرت ها فرق داره و فورد هرگز GT را به کسی نمی فروشه که یک سال بعد از افزایش قیمتش سود کنه….!!!!!

    4. Kurtz

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      نابغه جان قیمت آیفون ۱۱ از ۶۹۹ دلار شروع میشه

      1. Elmiraj

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1537 ديدگاه)

        استاد اونی که شما میگین آیفون ۱۱ پایه هست که با ۶۴ گیگابایت حافظه ۶۹۹ دلار قیمت داره…
        برای خرید آیفون ۱۱ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی باید حداقل ۱۴۰۰ دلار هزینه کنی…!!!!
        (( گوشی هایی که هزینه تولیدشون برای اپل یک سوم قیمتیه که به من و شما می فروشن))

        1. Kurtz

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          پس منظورت از آیفون ۴۰۰ دلاری ، آیفون ۱۱ معمولی نبود. 😂😂😂
          داشتی «پرو مکس» رو می‌گفتی 😂😂

          خدایا شکرت !

          پسر خوب الان با ۴۰۰ دلار پرچمدار GLX رو هم نمیتونی بخری. چه برسه به گوشی ای که یک هفتست تمام مطبوعات و سایت های تکنولوژی رو تحت شعاع خودش قرار داده.

      2. مانی

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1875 ديدگاه)

        برو خداتو شکر کن که از بار آمریکایی ایراد گرفته!!!!

    5. porschesport

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اخه چه الکی گرونی عزیز من , چرا با این حرفاتون همش بین همدیگه جنگ و دعوا راه میندازید نسل جدید ۹۱۱ ارتقاها و نواوریهای زیادی داشته از نظر قابلیت اطمینان و همینطور کیفیت متریال استفاده شده پورشه از بهترینها که هیچی بلکه حتی بهترینه , یعنی شما با خودت فکر میکنی پورشه یه ماشین ۵۰ هزارتاییو ۱۰۰ هزارتا میفروشه ؟؟؟ اقای المیراج شما از امریکایی بازهای قدیمی و محترم این سایتی برای یک بار هم که شده دست از این افکار بردار اونجا ایران نیست المانه اینطور نیست که طرف خودرو بسازه بعد با خودش فکر کنه بعد بگه خب اینو۱۰۰ هزار تا میندازم به مردم نه عزیز اینطور نیست اگر هم به فرض مقداری پول برند گرفته بشه فوق فوقش ۱۰ هزارتاس که پورشه ارزششو داره.

      1. morteza

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (188 ديدگاه)

        اوخ اوخ صاحابش اومد.فرار کنید

    6. مانی

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1875 ديدگاه)

      طبق چیزی که اون نشریه نوشته پورشه رو ۹۱۱توربو
      ۵۰هزار تا میخوره
      کار خیلی‌ سختیه که اینقدر طالب داشته باشی‌ که حدود ۲۵% سود بگیری
      مطمئن باش اگه کوروت میتونست ۳۰% بکشه روش و بفروشه
      بدون درنگ اینکارو میکرد،مگه کسی‌ از پول بدش میاد؟
      منتها سود ۲۵% هم بنظر بی‌ انصافی میاد(خیلی‌ کم،ناراحت نشین)

    7. کوشا

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (74 ديدگاه)

      فکر کردی ایرانه که الکی گرون بدن و مردم هم مجبور شن بخرن چون ماشین دیگه ای نیست؟! بازار خودرو در اکثر کشور های دیگه به غیر از ایران به شدت رقابتیه و خودروسازا مجبورن خودرو ی خودشونو با کمترین قیمت ممکن به فروش برسونن تا بتونن تو رقابت دووم بیارن و اینطوری نیست که اگه ضرر بدن دولت بیاد حمایت کنه از بودجه ی کشور حقوق بده! پورشه اگه گرون می فروشه به همون اندازه ماشینش ارزشمنده همونطور که من رسانه ای رو ندیدم که از ۹۱۱ انتقاد جدی بکنه! از افرادی که اخبار دنیای خودرو ها رو دنبال می کنن بعیده که اینطوری تعصبی نظر بدن در حالی که از بازار خودرو در کشور های آزاد خبر دارن!

  4. datsun

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1713 ديدگاه)

    این گزارش کذبه
    ایران خودرو ماشین ی که برا ساختش ده میلیون پاش آب نخورده میده ۸۰ میلیون سود از این بیشتر.

    1. سرهم کن محترم

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (16 ديدگاه)

      واقعیت اینه که ایران خودرو و سایپا روی هر خودرو فقط ۱۰ میلیون ضرر میکنن که شما ملت با خیال راحت خودروی با کیفیت سوار شید 😅
      ولی خدایی الان با ۱۰ میلیون دیگه سی جی ۱۲۵ هم نمیدن 😂😂 فانتزی نسازیم!!

  5. Mohammadreza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (723 ديدگاه)

    عکس اخریه رو که میبینم یاد GTA می افتم

  6. MAHDI

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    نوش جونش چون باکیفیت ترین خودروی جهان هم هست!!!
    یادمه توبرنامه تخت گاز ۳خودرو انتخاب کرده بودن.یکیشون فراری ۴۵۸/ یکیشون آئودی R8 و مکلارن MP4-12C که هرسه ماشین رو بردن توی یه مسیری که باهاشون تخت گاز میرفتن اما آسفالتش سنگ ریزه زیاد داشت. بعد چند دقیقه اومدن کنارهم!!!! هم فراری ۴۵۸ و هم مکلارن بخاطر برخورد سنگ ریزه ها قسمت های زیر خودرو بدجوری آسیب دیده بود وخرده شده بود و حتی قسمت های از بدنه بخاطر برخورد سنگ رنگشون پریده بود… اما آئودی R8 هیچ ضربه ای نخورده بود بدون هیچ رنگ پریدگی!!!!! که فکر کنم جرمی بود که با تعجب میگفت:: مگه آلمانی ها چطور ماشین تولید میکنن که همچین کیفیتی داره بدنه و رنگشون!!!!!

    1. Kurtz

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      R8 ارتفاع از سطح زمین بالاتری از ۴۵۸ و مک‌لارن داشت و این مهمترین دلیل سالم موندن کف ‌‌‌ش بود. چندان ربطی به کیفیت رنگ نداشت.

      ارتفاع از سطح زمین
      Audi r8
      ۱۶۰ mm

      Ferrari 458
      ۱۱۳ mm

      Mclaren mp4 12c
      ۱۱۸ mm

      میبینی که اختلافشان خیلی زیاده. در اصل اون مسیری که طی میکردن اصلا مناسب سوپراسپرت هایی مثل ۴۵۸ نبود و کف این ماشین ها مرتب با زمین اصطکاک داشت ( برخلاف ماشین اسپورتی مثل R8 نسل اول)
      شما رولزرویس رو هم ببری تو جاده ای که کفش به زمین بخوره رنگش خراب میشه

      1. Kurtz

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        هیچ رنگی با بهترین کیفیت ممکن هم در برابر اصطکاک و برخورد مقاومت نداره

      2. MAHDI

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        منظورم از رنگ رنگ بدنه بود.یعنی کاپوت. درها!!!! این که دیگه به ارتفاع ربطی نداره.
        مشکل هم برای رنگ مکلارن و فراری پیش اومد و هم کفشون آسیب دید.اما آئودی نه قسمت زیر خودرو ونه رنگ بدنه اش آسیب دید.
        درضمن اون ۳ مجری حرف بی ربط که نزدن.خوب نگاه کردن دیدن آئودی آسیب ندیده واینطور گفتن. بچه هم که نیستن این چیزارو نفهمن. سالها وسالها کارشون تست خودرو بوده.

        1. Ferrari

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1498 ديدگاه)

          رنگ درها و کاپوت ها دچار مشکل نشد دوست عزیز.شیشه جلوی ماشین اسیب دید که بخاطر برخورد سنگ ریزه ها هستش و وقتی این اتفاق میفته که یه ماشینی جلوتر از شما حرکت کنه اگه این اتفاق برای ائودی نیفتاده بخاطر اینه که پشت فراری و مکلارن نبوده و اینکه جیمز می راننده کندی هستش برعکس هموند و کلارکسون و اگه جیمز می جای ائودی فراری انتخاب میکرد هیچ اتفاقی براش نمی‌افتاد چون کنده. در اخر هر سه مجری فراری ۴۵۸ رو انتخاب کردن حتی جیمز می

    2. morteza

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (188 ديدگاه)

      آره چه تبلیغی کرد واسه ی ااودی.

  7. سروش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (179 ديدگاه)

    از نظر اختلاف هزینه ساخت و فروش و هزینه نکردن شرکت برای به روز رسانی فکر کنم سودده ترین لندکروزر باشه

  8. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ۹۱۱ یه ماشینی هست که خواصه . کیفیت حرف اول رو میزنه برای همه اثبات شده است همه ارزو شون اینه که یه ۹۱۱ تو گاراژ خونه شون باشه . اونطور که دوستمون میگه درباره ماشینهای امریکایی درسته . ماشینهاشون از نظر کیفیتی خوبن. باز یه کوروت هم ماشین خیلی خاصیه من خیلی دوسش دارم .که توی امریکا قیمت خیلی خوبی داره وقتی به دیگر کشورها صادر میشه به علت قانون تعرفه گمرکی بیشتر کشور ها مثل استرالیا کوروت رو ۳ برابر قیمت امریکا بخرن .مثل پونی کارها ولی تو کلاس خودشون هستن نباید با ۹۱۱ مقایسه بشه . تو امریکا هم ۹۱۱ خیلی محبوبه . البته این تعصب درباره ماشین امریکایی و اروپایی یه چیز شخصی هست . نباید به کسی تحمیل بشه . من عاشق خودرو ها هستم وبرام فرقی نداره که امریکایی باشه یا اروپایی . فعلا که به کشور ما راهی ندارن چرا باید با هم کل کل کنیم بابت ماشینی که حتی تو کشورمون نیست . خواهشن یه خورده با هم خوب برخورد کنییم . ببخشید طولانی شد.

  9. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    😉😉😂😂😂😂دمت گرم خیلی باحال بود یخ اینجارو شکستی.

  10. soroosh

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    پورشه باید ده هزار تا ماشین بفروشه تا نیم ملیون دلار سود نصیبش بشه اونم تو کلاسی که هرکسی وسعش رو نداره که ماشین های اسپورت بخره
    خودرو سازهای وطنی ماشین های چهل سال پیش رو پیشتر پولش رو میگیرن و بعد ی سال به قیمت روز میفروشن و فک کنم نود درصد پول ماشین سود هست و اخر سر هم ی چیزی طلبکار هستن. از خدمات پس از فروش هم دیگه حرفی نزنیم بهتره

    1. morteza

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (188 ديدگاه)

      اینجا بحث در مورد خودرو است کار یا ماشین.تولیدی های آفتابه ایرانی جایی در صنعت خودرو ندارد.به نظر من بعد از تعطیلی کارخانه ایران‌خودسر و آفتابه سایپا بهتر ه خط تولید رو به تولید لباس و پوشاک زیر تبدیل کنند.

  11. soroosh

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کل‌کل های الکی پرهیز کنید .
    من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کل‌کل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X