پورشه

وزن و اندازه، بزرگ‌ترین چالش‌های ساخت پورشه ۹۱۱ هیبریدی

پورشه چندین سال است که سخت روی توسعهٔ ۹۱۱ هیبریدی کار می‌کند اما این شرکت هنوز هم با چالش‌های بزرگی برای ساخت نسخهٔ الکتریکی‌شده از مشهورترین مدل خود روبرو است. دو مشکل بزرگ در این رابطه، جمع‌وجور نگه‌داشتن اندازهٔ قطعات و پایین نگه‌داشتن وزن آن‌ها است. رئیس خانوادهٔ ۹۱۱ «فرانک استفن» دراین‌باره به اتوکار گفته است:

ما باید همه‌چیز را جمع‌وجور طراحی کنیم چون خودرو نسبتاً کوچک است. ما نمی‌خواهیم ترکیب ۲+۲، معماری یا شکل خودرو را قربانی کنیم زیرا این‌ها بخشی از داستان ۹۱۱ هستند

طبق گزارش‌ها، ۹۱۱ هیبریدی پس از به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای نسل ۹۹۲ به بازار خواهد آمد و احتمالاً در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. البته گزارشی اخیراً زمان معرفی این خودرو را اواخر سال ۲۰۲۶ اعلام کرده است.

فعلاً جزئیات قوای محرکهٔ ۹۱۱ هیبریدی مشخص نیست اما طبق گفته‌های مدیرعامل پورشه «الیور بلوم»، این شرکت می‌خواهد این مدل تأثیر بزرگی بگذارد و بنابراین می‌تواند ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. ۹۱۱ به سیستم پلاگین‌هیبریدی مجهز می‌شود تا موتورهای الکتریکی بتوانند قدرت بیشتری داشته باشند و با باطری‌های بزرگ‌تر، بُرد تمام الکتریکی خودرو طولانی‌تر باشد. علاوه بر این، ساخت ۹۱۱ تمام الکتریکی هم در برنامهٔ پورشه هست اما خیلی دیرتر از نسخهٔ هیبریدی آماده می‌شود. طبق گزارش‌ها، ۹۱۱ الکتریکی تا قبل از سال ۲۰۳۰ ساخته نمی‌شود. تا آن زمان تکنولوژی باطری و موتورهای الکتریکی به‌اندازهٔ کافی پیشرفت خواهند کرد تا پورشه بتواند خودروی الکتریکی اسپرتی بسازد که شایستهٔ نام نمادین ۹۱۱ باشد.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. رضا

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بهترین کار رو میکنه که الان ۹۱۱ برقی نمیسازه. چون واقعا هنوز این تکنولوژی به بلوغ کافی نرسیده. واقعا پورشه خیلی کارش درسته.

  2. ADAK

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (852 ديدگاه)

    الله اکبر از این همه زیبایی

  3. Sina

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (506 ديدگاه)

    فکر کنم که شرکتای بزرگی که میگن هنوز به تولید ماشینای بنزینی ادامه میدن یه برنامه هایی برای کاهش آلایندگی ، کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی دارن.
    خدا کنه که اینجوری باشه. ولی پیشرفتشون هم کم نبوده زمانی با موتور ۴ سیلندر تنها ۴۰ اسب بخار نیرو داشتن و الان ۴۰۰ اسب بخاری کارخونه ای هم هست.
    پورشه هم کار درستی میکنه که ۹۱۱ رو برقی کامل نکرد چون ۹۱۱ به وزن خوب و رانندگی خوب معروفه و باتری های کنونی تنها در صورتی که بدنه بسیار کم وزن باشه و تعداد باتزی ها کم باشه بدرد این کار میخوره که داخل ماشین عادی سخته

  4. Hadi

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (439 ديدگاه)

    واقعاً دمشون گرم بهترین کارها رو انجام میدن 👌…
    بشدت از الان منتظر معرفی ۹۱۱ turbo s E hybrid هستم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X