پورشه

کانسپت گمبالا GT، یک پورشه ۹۱۱ بی‌رحم!

آیا فکر می‌کنید پورشه ۹۱۱ توربو ابزار رانندگی فوق‌العاده‌ای است؟ خب البته که این‌گونه است اما طبق عادت گمبالا، این خودرو حتی با ابهت‌تر از قبل نیز شده است.


در نمایشگاه SEMA امسال، این تیونر آلمانی با کانسپت GT حاضر خواهد بود. کانسپت GT بر پایه پورشه ۹۱۱ توربو ساخته شده و بجای خروجی ۵۴۰ اسبی مدل استاندارد قدرت ۸۲۸ اسب بخاری را ارائه می‌کند.
به منظور استخراج این میزان قدرت از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی ۹۱۱ توربو، گمبلا منیفولد جدیدی را بکار برده و سرسیلندر، سوپاپ‌ها، فیلترهای هوا، توربوها، سیستم اگزوز و… را اصلاح کرده است.


گمبالا همچنین از کیت آئرودینامیک جدیدی بهره برده که با سپر جلوی جدید، رکاب‌های جانبی، اسپلیتر، بچه گلگیرها، سپر عقب، دیفیوزر، بال و پوشش پیشرانه تکمیل می‌شود. بخش اعظم این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. گمبالا GT از رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی بهره برده و از دیسک‌های ترمز ۳۸۰ میلی‌متری با ۶ کالیپر در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری در عقب با ۴ کالیپر استفاده می‌کند.


کلیه این تغییرات باعث شده‌اند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت گمبالا GT به زیر ۲.۴ ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


اگرچه از این خودرو به عنوان نمونه‌ای مفهومی یاد شده اما گمبالا این قطعات و پکیج را به هرکسی که توانایی خریدش را داشته باشد می‌فروشد. کیت آئرودینامیک گمبالا قیمت ۲۵۴۵۰ یورویی داشته و بهای تغییرات پیشرانه نیز ۴۹۸۰۰ یورو اعلام شده است. در کل بهای تغییرات یاد شده به بیش از یک‌صد هزار دلار می‌رسد. خود پورشه ۹۱۱ توربو در آمریکا بهای آغازین ۱۶۱۸۰۰ دلاری دارد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. CNA

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    به این میگن آخر الزمان نه هنسی

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (5230 ديدگاه)

      CNA
      والا مشخصات فنى هنسى حرف خلاف شما رو مىزنه
      یکبار دیگه تمام مشخصات هنسى رو بخونىد

      1. حسین

        ۱۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (380 ديدگاه)

        علی جان
        همیشه یادمه و دیدم که مخالف انواع توربو هستی و عاشق موتور های حجیم اتمسفریک .
        حالا شتاب بهتر گرفتن از ی موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلدر هنره یا از ی موتور V8 با حجم ۷.۴ لیتری
        اینجا هرکسی نظر خودشو میده و باید برای تبادل اطلاعات باشه در کنار احترام
        خیلی مواقع لینک ها و اطلاعاتی که از خودرو هارو میدید میخونم و بهره میبرم
        اینجا سایت پدال قسمت دیدگاه هاست و هرکسی دیدگاه خودشو میذاره .
        درسته من تعداد دیدگاه هام کمه ولی از چندین سال پیش داخل سایت هستم و تمامی مطالب رو میخونم و یکی از تفریحات فضای مجازیم سایت پداله

        یک سوپر کار اول از همه طراحی(وزن و ایرودینامیک) و بعد هندلیگ و بعد قدرت انجین نیاز داره
        وگرنه قدرت رو با چند عدد توربو با بوست بالا و سوپر شارژ های حجیم و موتور های الکتریکی میشه بدست اورد

        1. #ali.m#

          ۱۱ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          دوستان اینو هم در نظر بگیرید که هنسی هدفش نهایت سرعته که تونسته رکورد بوگاتی رو بزنه و عالی عمل کرده .
          خود شیرون از ی موتور ۱۶سیلندر ۸لیتری با قدرت ۱۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰نیوتن متر استفاده میکنه.
          خودتون با هنسی مقایسه کنید .

    2. HORSE

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      CNA حرفت خیلی غیر منطقی بود اصن سیاستای هنسی کجا سیاستای این تیونر و پورش کجا؟
      هدف از ساخت این دو محصول کاملا متفاوته اصلا نمیشه مقایسه کرد!
      اگرم میخایم بجای بحث ماشین و تبادل اطلاعات نظر شخصی بدیم که نظر شخصیه من اینه که ۴٨٠ کیلومتر بر ساعتی ک روی زمین حرکت کنه آخرالزمان واقعی هستش!

  2. حسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (380 ديدگاه)

    جونم شتاب ۲.۴ ثانیه ای

    1. MAHDI . CHEVROLET

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      فازت چیه
      عکس کوروت اما المانی باز و دشمن و مخالف ماشینای امریکایی

      1. حسین

        ۱۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (380 ديدگاه)

        سعی کن از مطالب لذت ببری . مثلا میخای بگی من خیلی عاشق خودرو ام و شما چیزی نمیدونید و با تعصب ?

        1. MAHDI . CHEVROLET

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          ادعایی نکردم ولی کامنت های شما نشون میده چقدر ادعا دارید
          مثلا میگی جیپ به درد افرود نمیخوره و باید با گرند چروکی مانور بده
          جوابتون قبلا داده شده و نیازی به تکرار نمیبینم
          بعدش میای منو محکوم میکنی عجبا!!!!!!

        2. حسین

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (380 ديدگاه)

          کسی نگفت به درد آفرود نمیخوره . گفتم اگه مسابقه ای بین بزرگان برگذار بشه . اول نمیشه .
          با شما باید ساده صحبت کرد

  3. سینا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حال میده کیت بدنه رو نگیری و فقط موتور رو درست کنی..میشه ۹۱۱ عادی با قدرت ۸۲۸ اسب بخار

    1. saeid

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (190 ديدگاه)

      مسلما یک کیت خوب ۱۰۰% برای زیبای نیست
      بخشی از اون برای تنفس بهتر خودرو ،خنک کنندگی و فضای مناسب خروجی گاز به نسبت افزایش موتوره، همینطور شاید نیاز به تغییر بال عقب برای افزایش تعادل تو سرعت های بالا در هنگام پیچ احساس شه، که البته بیشتر در دنیای امروز جنبه زیباییش فک کنم مطرح میشه که حتی شاید گاهی باعث کاهش سرعت خودرو هم بشه.
      البته این نظر منه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن