پورشه

تماشای نحوه کار فرمان‌پذیری محور عقب پورشه 911

فرمان پذیری چرخ عقب (AWS) اتفاق جدیدی در پورشه نیست و برخی خودروهای اسپورت دیگر برندها هم از آن بهره می‌برند، اما اگر شما می‌خواهید بدانید فرمان‌ پذیری محور عقب، چگونه کار می‌کند، پس در پایان کلیپ کوتاه پورشه را تماشا کنید. درواقع، نحوه کار این سیستم بسته به‌سرعت ماشین تغییر می‌کند، به‌این‌ترتیب که در سرعت‌های پایین به‌منظور افزایش مانور پذیری و کاهش میزان قفل فرمان (به انتها رسیدن چرخش فرمان) سیستم، چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند، و در سرعت‌های بالا به‌منظور افزایش ثبات در هنگام مانور، چرخ‌های عقب هم‌جهت چرخش‌های جلو به چرخش درمی‌آیند. هرچند چرخش چرخ‌های عقب بسیار اندک است اما واقعا تاثیرگذار است.

The new Porsche 911 Carrera – Rear-axle steering
The new Porsche 911 Carrera – Rear-axle steering
پورشه این مفهوم را “افزایش مجازی فاصله‌ی دو محور ” می‌خواند، و خب این جمله یک توضیح کوتاه و کامل از نحوه تأثیر گذاری عملکرد این سیستم است.

2016 porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۶ Porsche 911 Carrera 4S
برخی از شرکت‌های دیگر هم از چنین ترفندی استفاده می‌کنند مانند سیستم ۴Control رنو که در آخرین مگان GT از آن بهره برد و هوندا که در برخی از نسخه‌های آکورا RLX از آن استفاده کرد. (هوندا پیش از آکورا در دهه ۸۰ میلادی هم از چنین سیستمی استفاده می‌کرد.)


[دانلود ویدئو] منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    این تکنولوژی خیلی قدیمیه بستگی به مهندسیش داره که بهبود یافته باشه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه واجب شد به شرکت خودروسازی مرسدس بنز بگم از این ویدئوهای تبلیغاتی در مورد هندلینگ و فرمان پذیری مدلهاش درست کنه تا روی این پورشه با ظاهر افتضاح رو کم کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اتفاقا بنز که میون رقیباش معمولا مشکل فرمان پذیری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        مشکل فرمان پذیری؟!جدی؟! یعنی بنز نقص در طراحی زیر بندی خودرو داره؟!خب باشه قبول میکنم حالا مدرکتو بیار تا منم ببینم چون میدونی من راستش از روستا اومدم اطلاعی از اینجور چیزا ندارم بعضی دوستان یه کامنت هایی میزارن منم نکه سطح علمیم پایینه میگم مدرک بیارن ببخشیدا توهین نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۱۶ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          ببخشید من گفتم تو مقایسه هایی که با رقیباش انجام میدن میبینی بنز مثلا از اون یکیا خیلی چیزاش جلوتره ولی تو بحث فرمان پذیری تا حدی کم میاره نمونه هاشم تو این سایت زیاده که خودتونم خوندید
          درضمن اگه من و خیلیا که تو این سایت کامنت میدن میتونستیم به این سوالا جواب بدیم که بنز چاره کنه الان کارخونه بنز بودیم نه پشت لپ تاپ
          شمام حالا با سطح علمی فول ببخشید دیگه جسارت شد
          http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-m3-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-c63-amg-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-ats/
          اینم یه مثال از همین سایت
          ” C63 با فرمانپذیری متوسط در مقابل کادیلاک و یا M3 حرفی برای گفتن نداشت اما مطمئناً در قسمت طراحی لوکس برنده‌ی ما بود.”

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. متین

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        محسن جان اتقاقا با سیستم های کنترل فعال بدنه و خیلی سیستم های دیگه فرمان پذیری مطلوبی هم داره … شما انگار مقایسه C رو با سری سه دیدین که اینطوری نظر دادین … سری3 توی هندلینگ و فرمان پذیری واقعا تکه اما C نسبت به بقیه رقباش (توی فرمان پذیری) چیزی کم نداره و حتی برتر از بقیه هست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali ayat

          ۱۶ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          اصلا مهم نیست تعلیق خوبه یا بد کلا بین کل آلمانیا در کل اول یا دوم برای بنزه یا برای پورشه سوم بی ام و چهارمم آئودی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mohsen

          ۱۷ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          نمیدونم ! ولی تو رانندگی عادیم نه اینکه مثلا با تعصب بگم بنز سنگین به نظر میاد من فقط تو CLS همچینی چیزی رو کم رنگ دیدم و ماشین چابکی بود ولی تو چند تا کلاسی که سوار شدم نه S نه E نه C اون مدلی نبودن با اینکه سریعن ولی ادم حس نمیکنه باهاشون محکم میپیچی مثل بی ام وه تیز نیستن حالا من روندن و نظر خودمو میگم نه اینکه بگم حرفیم و اینا نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. رهگذر

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        از اون حرفای محسنی بود!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. عباس

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    مرسی از لینک دانلودتون!لطفا یک مقاله هم در مورد تجهیزات خودرویی نیروهای نظامی ایران به خصوص هنگ مرزی و بقیه کشور ها تهیه کنید!با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Xman

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    تکنولوژی ینی المان.شاخی هستن واسه خودشون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohsen

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خیلی جالبه من خودمو میگم به شخصه فقط اسم و روش کار بعضی چیزارو الف بایی میدونم تو زمینه ماشین مثلا الان اینجا نگا میکینیم اره مثلا مثل اتوبوس سه محور محور عقیم یه خورده میچرخه باعث ال میشه بل میشه حتی از نزدیکم دیدم اینطوری شدنه 911 رو ولی واقعا چجوریه کار کردش؟؟ با کدوم سیستم کامپیوتری کار میکنه؟ با کدوم زبون برنامه نویسی؟ و …
    حالا یه بار تو اتوبوس اسکانیا سه محور محور اخر دچار مشکل شده بود بردیم سمنان کارخونه نشون دادیم اصلا مهندسای ایرانیش سر در نیاورد مهندس سوئدی اومد یه نگا کرد سفارش داد از انبار فلان چیزارو بیارن و حتی خودش رفت زیره ماشینو درست کرد من گفتم چرا یکی کمک نمیکنه بهش لا اقل ابزار بده گفتن اینکارو بکنی عصبانی میشه
    خیلی جالبه که اصلا باپرسنل ایرانی خیلی همکاری نداشتن و سرشون تو لاکه خودشون بودو باهاشون حرف میزدی 2 کلمه جواب میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      محسن جان نامردها اینکارو می کنند که ما یاد نگیریم ما هم که ماشاالله فقط تو این زمینه ها حرف گوش کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        جناب مصطفی من واقعا خیلی از مشکلهارو از همین میدونم که بجای اینگه بخث سر این باشه که اقا بیایید بنز و بی ام وه وارد کنیم حالا شد مونتاژ کنیم مطمئنم در قبال هیچ کدوم از این کارا هیچی یاد نمیگیریم ولی اگه سرما یه گذاری دولتی بشه میشه مهندسیه معکوس کرد حالا بنز 2014 نه همون 2000 شو بتونیم به نظر من کار بزرگیه
        اونروز میگفت موشک از سمنان تا خلیج عمان دور برد داره!!!!!!! یعنی فکر کردم موشک وسط راه وا میسته یه چای میخوره خستگیش در بره بعد دوباره شروع به ادامه مسیر میکنه
        ما همون کشوریم که تو جنگ 8 ساله سوخت واسه جت هامون نداشتیم حتی گلوله درست حسابی نداشتیم ولی موشک ها و بمب های عمل نکرده عراقیرو مهندسیه معکوس میکردن (یادمهندس تهرانی مقدم گرامی فکر کنم پارسال در حادثه ای بمب عمل کرده بودو ایشون فوت کرده بودند ) الان تو موقعیت نظامی کجاییم تو اینم حاصل حمایت بوده و با توجه به اینکه خیلی سخته و تکنولوژی چنین چیزایی رو اصلا بروز نمیدن الان اینجاهاییم ولی یه ماشین رو مهندسی معکوس کردن خیلی کمتر از اینا سرمایه میخواد یا صنایع دیگه
        والا نمیدونم اخرش میخواد چی بشه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. محسن.د

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    بله…درسته ،هستند خودروهایی که چرخ عقبشون میچرخه! اما هر گردی گردو نیست ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مگه داریم؟
    مگه میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بی نظیری پورشه …
    بی نظیری 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میلاد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دوستان عزیز به نظراتون احترام میزارم…….ولی اینو باید قبل کنید که پورشه911کررا..ماشینیه که برای خیلی از ماشینای پر نامو آوازه خط ونشون کشیده.واز پسشون بر اومده…باور نمیکنید این کلیپ رو ببینیدhttp://www.aparat.com/v/AhkLd/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87_%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7_2014

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عذر میخوام تو این درگ قویتیرین مدل 911 یعنی TURBO S داره حال گیری میکنه انصافا عالیه عالی 911 ها همشون حرف ندارن ولی تاج سرشون اینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sina

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    911 از اون ماشیناییه که هیچوقت قدیمی نمیشه از لحاظ هندلینگ و شتابم که حرف نداره واقعاااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جنوب

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    کماکان عاشقتم پورش…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amirhosein

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقا این سیستم خیلی وقت هست که در renault موجود هست اینو نگاه کنین فقط فحش ندین
    http://www.youtube.com/watch?v=QaTnd3ozcaE

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. man

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه مطلب غیر مرتبط
    وضعیت خودرو سازی کشور کم کم به وضعیت ایجاد بهران در کشور تبدیل میشه
    سه ماهه که کارخانه های ایدم پیستون سازی و ماشین سازی حقوق کارکنانشو نداده و احتمال اخراج چند هزار کارگر وجود داره به طور خیلی خیلی جدی نماینده های مجلس باید کاری بکنن البته کار مثبت
    یه پیش نهاد به کمپین خرید خودرو صفر ممنوع
    بیاییم علاوه بر تحریم خودرو مطالبه جدید و منطقی از دولت داشته باشیم یعنی این شعار رو هم اضافه کنیم
    خودرو سازی کاملا خصوصی بدون ۳۵ درصد مالیات
    توضیح اینکه ۳۵ درصد قیمت خودرو اصلا به خودرو ساز ربطی نداره و مستقیم میره تو نهاد های دولت مثل کمیته امداد و غیره
    توی هر خودرو بیش از ۴۰۰۰ قطعه وجود داره دولت محترم میاد یک بار از تک تک قطعات مالیات بر ارزش افزوده میگیره مثلا لنت ترمز و ۴۰۰۰ قطعه دیگه بعد دوباره میاد یه ۹ درصد از کل خودرو میگیره عزیز من دولت خدمت گذار شما به من توضیح بدین که اینجوری از صنعت حمایت میکننن.
    خواهشا به اشتراک بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سینا5445

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من این سیستم رو روی بعضی از اتوبوس ها و کامیون ها دیده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    البته یکم بی ربطه اما همیشه فکر میکردم amg gt از پس پورشه بر بیاد اما انگار این فولوکس غورباقه ای دست بردار نیست انگار که هرچی تو ایم مدل بنز زیر گیری میکنه این 911 که امتیاز خاک رو میگیره
    برای هر دو کمپانی عمیقا متاسفم چون سمند یه اپشن داره که وقتی فرمون رو میچرخونی روغن هیدرولیک خوب نمیرسه و میلرزه اگه مردین اینو به ماشینها اضافه کنین :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا