پورشه

پورشه 911 توربو S زیر تیغ تیونینگ O.CT

پورشه ۹۱۱ توربو S در حالت استاندارد خودرویی بسیار قدرتمند است، تیونینگ و افزایش توان بیشتر، این خودرو را به یک هیولای جاده‌ای تبدیل می‌کند.

Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
بارها شاهد قدرت‌نمایی این خودروی ۵۶۰ اسب بخاری بوده‌ایم. کمتر خودرویی پیدا می‌شود که بتواند ۹۱۱ توربو S را در مسابقات درگ شکست دهد. ۹۱۱ توربو S که یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدشده تا به امروز است بدون انجام هیچ‌گونه تغییراتی می‌تواند تنها در ۳.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo powered by O.CT Tuning
کمپانی تیونینگ O.CT قدرت خروجی توربو S کابریو را از ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور به ۶۶۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این خودرو که قبل از تیونینگ هم سریع بود حالا سریع‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. اطلاعات عملکرد این خودرو را در ادامه می‌بینید:

  • ثبت زمان ۲.۷۷ ثانیه در تست شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • ثبت زمان ۹.۳۲ ثانیه تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • ثبت زمان ۱۵.۰۲ ثانیه تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • سرعت نهایی ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت

این خودروی تیونینگ شده از لحاظ نهایت سرعت، سریع‌ترین خودروی جهان نیست اما با چنین عملکردی تا زمانی که خودروهای دسته‌ی بالاتر مثل کونیگ زگ و مک لارن P1 را در نظر نگیرید می‌توانید روی سرعت و عملکرد فوق‌العاده‌اش حساب کنید.

Porsche 911 Turbo S Cabrio powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo S Cabrio powered by O.CT Tuning
برای این‌که کاملاً متوجه عملکرد این خودرو شوید فراری ۴۸۸ GTB را در نظر بگیرید، این خودروی فراری هم دقیقاً ۶۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند بااین‌حال نمی‌تواند ۹۱۱ تیونینگ شده را در شتاب و سرعت نهایی شکست دهد چرا که ۴۸۸ GTB در ۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت نهایی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

Porsche 911 Turbo S Cabrio powered by O.CT Tuning
Porsche 911 Turbo S Cabrio powered by O.CT Tuning
ترجیح می‌دادیم که O.CT بدنه و ظاهر خودرو را هم تیونینگ کند تا تفاوت این دو مدل بیشتر دیده شود اما O.CT تنها روی عملکرد خودرو تمرکز کرده است و از لحاظ زیبایی، هیچ تفاوتی در ۹۱۱ توربو S تیونینگ شده O.CT و توربو S کابریولت دیده نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا آدم تعجب می کنه که واقعا ماشینی بهتر از این پورشه 911 داریم که اینقدر زیبا و پر ابهت باشه، واقعا پیدا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! صد سال دیگه هم پیدا نمی کنی، الکی نگرد، به قول معروف، گشتیم نبود، نگرد نیست. اگر این ماشین، اسطوره اصالت و ابهت و طراحی هست، به نظرم بقیه شرکتها دیگه دارن الکی تلاش می کنن، هیچ وقت به گرد پاش هم نمیرسن. واقعا طراحی جلوی این ماشین، طرفداران و متعصبان این خودرو رو کشته، از هر طرف نگاه می کنی، اصالت موج میزنه، عین همون ماشین 200 سال پیشه(با خنده)، من موندم چرا شرکتهای خودروسازی بزرگی مثل فراری با اون همه عظمت و اصالت، هر ماشینی که میزنه یکی از یکی قشنگتره، ولی هیچکدوم شبیه هم نیستند، به نظرم فراری باید از پورشه یاد بگیره، همیشه همون طراحی رو انجام بده، فقط موتورش و تکنولوژی ماشین رو بهتر کنه، آخه چه کاریه که فراری بره این همه زحمت بکشه یک طراحی متفاوت و زیبای دیگه رو انجام بده، همون طراحی قبلی چه عیبی داره، اینجوری بهتر هم هست، میگن درجه اصالتش خیلی زیاده. به نظرم پورشه هم نباید از طراحیهای جدید، بترسه و چون ماشینهاش فروش میره تا صد سال دیگه هم همین طراحی رو به خورد ملت بده، اما افسوس از این ملت عاشق که هرچه بدی، تلخ و شیرین، میگن به به و چه چه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      فعلا با این قیافه قدیمی به نظر( خنده دار) شما تو رقابت با رقیب های بنزش شاخ بنزو شکسته شاید تنها برتری بنز از پورشه یه خورده قیافش باشه از بیرون ولی در عملکردو طراحی داخلی قضیه عکس این حرفاس هنوز کسی این اجازه رو به خودش نداده 911turbo s را با AMG GT S شاخ به شاخ کنه که امیدوارم بعد از معرفی مدل جدید پورشه این کار عملی بشه Turbo s که از پس گودزیلا در اومد مطمئن باشید GTs رقیبی قدری واسش محسوب نمیشه و هر قدرم قیافه جلو پورشه به نظر شما بد باشه همون قدر عقب GTs بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        من سوار بنز gtشدم سوار ۹۱۱کاررا ۴هم شدم اصلا اینجور سطحی که شما میگی نیست اصلا اینجور نیست دوست عزیزم آقا محسن ولی تا یه حدی درسته ولی خب نه اونجور کع تو فکرته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمد باقری

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        اگر دقت کرده باشی، بنده هم از نظر طراحی گفتم، اول درست مطلب رو بخون بعدا نظر بده، مطمئن باش که از نظر فنی هم مرسدس خیلی از این پایین تر نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Amir one

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      قبول دارم که واقعا پورشه کارش از هر نظر درسته و اصالتشو حفظ کرده ولی راستشو بخوای دیگه برام مدلای پورشه 911 اصلا جذاب و خاص نیس البته 918 اسپایدر عالیه،حداقل کاش در عین حفظ اصالت یه تغییرات جزیی توی طراحیاش بکار میبرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علي رضا

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (229 ديدگاه)

      آقای باقری…شما نظرت اینه که این ماشین زیبا نیست و نظرت هم برای هممون محترمه ولی یه شخصی هم مثل من از این ماشین خوشش میاد. پس لطفا دیگه هی نگو طراحیش فلانه و..
      شاید یه کسی ناراحت بشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد باقری

        ۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        من فقط گفتم طراحیش خیلی قدیمی و تکراری هست، نباید به بهانه داشتن اصالت، سالهای سال، یه جور طراحی داد بیرون، حرف من فقط همینه و ربطی به سلیقه من و شما نداره، دیگه یعنی شما نمیدونی که سالهای ساله همین طراحی رو میده بیرون، این چه ربطی به سلیقه داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (5 ديدگاه)

          نظرات کارشناسان زیبایی شناسی چیه ؟؟http://m.caranddriver.com/photo-gallery/the-10-most-beautiful-cars-on-sale-today#63
          پورشه 911 تو این لیست میدرخشه
          بنابراین از دید یه کارشناس زیبایی شناسی پورشه زیباست
          نظر کارشناس مهمه نه کسی که فرق لامبورگینی و جیپ رو باید با کمک بقیه تشخیص بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. shahab

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      الان یعنی پورشه قشنگ نیست؟؟؟
      خنده دار؟؟؟
      حتما اپتیما خوبه دیگه با نسل قبلش زمین تا آسمون فرق داره و خوشگله
      عملکردو ببین عملکررررررررررد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بزن دیسلایک ها رو و حالشو ببر، ولی حقیقت همینه و عوض نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      واقعیت اینکه Panamera Turbo s رو هیچ کدوم از بنز یا حتی بی ام وه (با اینکه روش تعصب دارم)تو عملکرد نمیتونه بگیره پیشنهاد میکنم اگه این ماشینو پیدا کردید تجربش کنید وقتی میخوای یه ماشین لوکسه ولی وقتی یه خورده سر به سرش بزاری مثله یه 911 عملکرد نشون میده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehdy

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اولا 488محور عقبه دوما گشتاور این بیشتره بعد میگی پورشه سریعتره تازه 488سرعت341kmرو هم ثبت کرده پس لطفا ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    در اینکه 911 یکی از بهترینا تو کلاس خودشه شکی نیس بازم تاکید میکنم یکی از بهتررررین هااا نه بهترین مطلق!
    بنظرم هیچ ماشینی تو هیچ کلاسی تو همه زمینه ها و پارامترای اون کلاس کامل و بهترین نیس ولی در اینم ک پورشه یکی از تکرار نشدنیای دنیای اتومبیله هیچ شک و شبه ای نیس
    هر ماشینی از فراری و لامبو و پورشه و …. حس و حال خاص خودشو داره ولی من تو این کلاس gtr و آونتادور رو بیشتر از بقیه میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...Japan

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      اره واقعا نیسان جی تی ار و اونتادور خیلی دلربان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی 911

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    911هیچوقت زیر سایه فراری لامبو ومکلارن نبوده کلا ماشینهای المانی بخصوص 911 بالاترین مهندسی رو دارن در تست موتور ترند توربو اس شتاب 2/6 ودر کار اند درایو 2/5 رو زده اگه فراری جدید488 با670اسب چهار چرخ هم بود فکر نکنم بتونه همچین رکوردی بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali ayat

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    کلا چهار تا برند تو کل دنیا داریم که خاصاشون خاصه
    پورشه لامبو فراری مک لارن البته هر کدوم تو یه زمینه ای تاپن نسبت به هم
    پورشه هندلینگش از باقی بهتره
    لامبو هیجان و طراحی و صدای اگزوز و راحتی تو روندنش از باقی بهتره
    مک لارن قدرت خروجیش از باقی بهتره
    و فراری هم که دیگه همه این هارو با هم داره و تو پیست هم خوب خودشو میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    من موندم شما اگه از پورشه مخصوصا 911 حالت بهم میخوره ، قبول
    اما
    مگه مجبوری بیای تو مقالات مربوط به پورشه خونِ خودت را کثیف تر کنی و حرص بخوری !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهروز

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وجدانا اینایی ک میان میگن از پورشه خوشمون نمیادو اذیت نکنید. این طفلیا چیزی واسه از دست دادن ندارن!
    والا من با اینکه خودم طرفدار بنزم بخودم اجازه نمیدم ب این اسطوره احترام نذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. king 918

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بابا 911 خودش هیولاست نیازی به این کارا نیست نمیدونم چرا ولی نسخه ی استوکش از تیونش عملکرد بهتری هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا