پژو

آیندهٔ مبهم پژو 108 و احتمال جایگزینی با یک کراس‌اوور کوچک

با توجه به اینکه این روزها سگمنت A محبوبیت سابق را ندارد، خودروسازان به دنبال روش‌های مختلفی برای افزایش سود خود هستند. به‌عنوان‌مثال، اشکودا به‌تازگی مدل سیتیگو را کنار گذاشته و حالا به نظر می‌رسد یک هاچ‌بک کوچک دیگر یعنی پژو ۱۰۸ هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد. این خودروی شهری فرانسوی که از سال ۲۰۱۴ در کنار همزادهای خود یعنی تویوتا آیگو و سیتروئن C1 در حال تولید است، هم‌اکنون به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد پژو علاقه‌ای به ساخت جانشین مستقیم برای آن ندارد. در عوض، گفته می‌شود ممکن است این ماشین به یک کراس‌اوور کوچک تبدیل شود که احتمالاً ۱۰۰۸ نام خواهد داشت.

طبق گزارشات غیررسمی، این خودرو پایین‌تر از کراس‌اوور ساب‌کامپکت ۲۰۰۸ قرار می‌گیرد و می‌تواند بر اساس همان پلت‌فرم CMP ساخته شود. ممکن است برای ۱۰۰۸ مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی ارائه شود که از موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۷۵ اسب بخاری برای نسخهٔ پایه آغاز خواهد شد اما گزینه‌های دیزلی هرگز برای آن ارائه نخواهد شد. همچنین احتمال ساخت نسخهٔ الکتریکی این کراس‌اوور کوچک هم وجود دارد تا بتواند با کراس‌اوور الکتریکی آیندهٔ داچیا اسپرینگ رقابت کند. گفته می‌شود نسخهٔ الکتریکی ۱۰۰۸ از همان قوای محرکهٔ مدل e-2008 استفاده خواهد کرد که ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد و به پکیج باطری ۵۰ کیلووات ساعتی با بُرد ۳۱۰ کیلومتر مجهز است.

۱۰۰۸ کراس‌اوور بسیار کوچکی خواهد بود به‌گونه‌ای که گفته شده طولی در حدود ۴,۱۵۰ میلی‌متر خواهد داشت که ۱۵۰ میلی‌متر از نسل دوم ۲۰۰۸ کوتاه‌تر است. همچنین انتظار می‌رود این کراس‌اوور جدید به‌صورت پنج‌در با ظرفیت پنج نفر تولید شود. اگر این گزارشات درست باشند، پژو ۱۰۰۸ باید در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    این کلاس خودرو کل فروشش تو اروپاس اصلا برای اروپاییها به وجود اومد اگر ۲۰۸حذف بشه بزرگ ترین نشانه قدرت مند شدن کراس اور هاست.وفقط هاچ بک های کامپکت رو داریم وهیچ هاچ بکی دیگه ای تولید نمیشه

    موافقم 26
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    کراس اوور ها دارند بازار و میبلعن ….

    آخه تقاضا چقدر دیگه

    موافقم 21
    مخالفم 0
  3. AMG_S73///

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    داداش کراس اور های پژو واقعا طرفدار داره

    موافقم 12
    مخالفم 7
  4. زیزیگولو

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    پژو ۱۰۸ کوچیکترین محصول کمپانی پژو

    موافقم 17
    مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    همش پونزده سانت کوچیکتره و یه کلاس جداگانه حساب میشه؟ با اینهمه صرفه جویی میخوای کجا رو بگیری؟ مثه اینا که به جای آره مینویسن ره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. Hadi

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    آره تو این وضعیت بهترین راهش همین بود که کراس اوور بشه…
    تنها راه زنده موندنش همینه…
    کاش پژو 408 رو زنده کنه و 608 رو پلتفرم ارتقاع یافته 508 بسازه تو کلاس سدان های لوکس مثل 605 قدیمی

    موافقم 11
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا