پژو

احتمال تولید پژو 208 GTi آن‌هم به‌صورت الکتریکی!

نسل جدید پژو ۲۰۸ با ظاهری جوان‌پسند و تکنولوژی‌های مدرن رقیب قدرتمندی برای دیگران محسوب می‌شود. این خودرو توانست جایزه خودروی سال ۲۰۲۰ اروپا را دریافت کند و همین موضوع نشان دهنده‌ی کیفیت بالای محصول پژو می‌باشد. شایان ذکر است ۲۰۸ و اوپل کورسا از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند.

پژو 208

البته ۲۰۸ جدید از یک نظر لنگ می‌زند و آن نیز فقدان نسخه‌ای داغ است. مدل GTi قرار بود با نسل جدید بازگردد اما شایعاتی درباره عدم تولید آن به گوش رسید. هم‌اکنون ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو در مصاحبه با اتوکار به احتمال تولید چنین مدلی اشاره داشته است.

رئیس پژو تائید کرده در آینده شاید روی GTi کار شود. او گفته است:

اگر یک خودرو باشد که لیاقت نشان GTi را داشته باشد آن خودرو ۲۰۸ خواهد بود حتی اگر دارای قوای محرکه الکتریکی باشد.

اما چرا پژو در سایر محصولات خود بجای GTi از نشان PSE (مهندسی شده توسط پژو اسپورت) استفاده نمی‌کند؟ ایمپاراتو این‌گونه پاسخ می‌دهد:

زیرا این نام همان حس قبلی را ندارد. این یک عملکرد جدید است. این نام به پیشرانه درون‌سوز اشاره نمی‌کند. تنها خودرویی که می‌تواند ادعای استفاده از نشان GTi حتی به‌صورت الکتریکی را داشته باشد ۲۰۸ است.

صحبت درباره آمار و ارقام بسیار زود است اما اگر هزینه‌های توسعه این خودرو بین برندهای گروه پژو-سیتروئن تقسیم شود احتمال تولید ۲۰۸ GTi الکتریک بالاتر خواهد رفت. به نظر می‌رسد اوپل هم به تولید مدلی داغ‌تر با پسوند OPC علاقه مند است.

اگر سوپرمینی های داغ پژو و اوپل چراغ سبز تولید را دریافت کنند رنو با چالش جدیدی روبرو خواهد شد زیرا این برند هم در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک هاچبک ساب کامپکت اسپورت با قوای محرکه بدون آلایندگی است. به نظر می‌رسد آینده‌ی این کلاس به خودروهای الکتریکی تعلق دارد و شاید برندهایی همچون فورد و فولکس‌واگن نیز مجبور شوند مدل‌های الکتریکی فیستا ST و پولو GTI را تولید کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اگه هیبریدی باشه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حميدرضا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دیگه همه چیو دارن الکتریکی می کنن این کار خیلی خوب نیست البته من برای محیط زیست خیلی احترام قائل هستم ولی همین که خودروهای معمولی برقی شدن کافیه مدل های اسپرت بهتره همون موتور درون سوز داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    208 Gti باید با موتور درون سوز نعره بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا