پژوسیتروئن

معرفی اسکوتر مفهومی جدید پژو-سیتروئن

اگر هنوز هم فکر می‌کنید رنو توئیزی یک خودروی الکتریکی جالب توجه است بهتر است نگاهی هم به جدیدترین خودروی مفهومی گروه پژو-سیتروئن بیندازید.


این خودروی مفهومی که توسط کنسرسیوم EU-LIVE رونمایی شده بخشی از برنامه Push-to-Pass پژو-سیتروئن برای ارائه راه‌حل‌های حمل‌ونقل جدید است که در کلاسی بین خودروهای دو و چهار چرخ قرار می‌گیرد.


با طول ۲.۴ متری و پهنای ۰.۸۵ متری، این خودروی مفهومی دارای درب‌های قیچی مانند به منظور به حداکثر رساندن راندمان در فضاهای پارک تنگ بوده و دارای کابینی با کیسه هوا و کمربندهای ایمنی است.


علیرغم ظاهر اسکوتر مانند این کانسپت می‌توان آن را در بزرگراه‌ها نیز استفاده کرد اما این کار نیازمند گواهینامه رانندگی است.


پژو-سیتروئن ادعا می‌کند این کانسپت سواری آسانی به عنوان یک اسکوتر سه چرخ داشته که به لطف مکانیسمی که هندلینگ را بهبود بخشیده و از تکنولوژی کنترل لغزش بهره می‌برد چنین عملکردی میسر شده است.


نیروبخش کانسپت مورد بحث قوای محرکه پلاگین هیبریدی است که ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی تک سیلندر ۴۲ اسب بخاری و دو واحد الکتریکی بوده که توسط برمبو و Elaphe توسعه یافته و البته باتری الکتریکی ۴۸ ولتی آن توسط سامسونگ SDI طراحی شده است. این طرح مطالعاتی محدوده حرکتی ۳۰۰ کیلومتری داشته که ۷۰ کیلومتر آن در حالت بدون آلایندگی است. سقف سرعت کانسپت پژو-سیتروئن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    زیبا وکاربردیه نمیدونم PSA برنامه ای برای تولیدش داره یا نه ولی میتونه کلاس خوبی باشه
    چون شیب خودرو های برقی در نمودار اینده بیشتر خواهد بود
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پژو سیتروئن بهترین گروه خودرو سازیه و هر روز شاهد پیشرفتشون هستیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    به درد شهرهای شلوغ میخوره ولی تو بزرگراه به نظر ایمن نیست / تو شهر هم از بغل بکوبن بهش در جا میخواب ه / جون میده تو بازار باهاش بری چک نقد کنی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه پژو ۵۰۸ جدید کی رونمایی میشه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی جالبی دارم من خودم علاقه زیادی به اسکوتر ها دارم هم فضای کمی رو اشغال میکنه هم اینکه معمولا سقف دارن و از سرما کمی بیشتر در امانن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saeed Boroomand

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به هیچ دردی نمیخوره، با این عرض کم و مرکز صقل بالا هندلینگش افتضاحه، نه موتور سیکلته که راننه بتونه مرکز جرم رو جابه جا کنه نه ماشینه که عرض محوری اش نیروی جانبی رو کم کنه، روی .۲ جی وارونه میشه.
    مشکل دیگش هزینه اس، هزینه ی یه ماشین چهار چرخ رو روی یه وسیله یه نفره کردن، یکم همینو عرضشو زیاد کنه بشه دو نفره، یا طولشو زیاد کنن حتی و دو نفر پشتسر هم باشن با این مزیت که بشه از فضای کف استفاده شه برای کاهش مرکز صقل و همه این ها بدون افزایش هزینه.
    ایده بهتر و ارزون تر:
    https://electrek.co/2017/12/07/uniti-one-crowdsourced-urban-ev/
    آدم که مجبور نیست واسه نوآوری چرخ رو مجدد اختراع کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saeed Boroomand

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به هیچ دردی نمیخوره، با این عرض کم و مرکز ثقل بالا هندلینگش افتضاحه، نه موتور سیکلته که راننده بتونه مرکز جرم رو جابه جا کنه نه ماشینه که عرض محوری اش اثر نیروی جانبی رو محدود نگر داره ، روی ۲. جی وارونه میشه.
    مشکل دیگش هزینه اس، هزینه ی یه ماشین چهار چرخ رو روی یه وسیله یه نفره کردن، یکم همینو عرضشو زیاد کنه بشه دو نفره، یا طولشو زیاد کنن حتی و دو نفر پشت سر هم باشن با این مزیت که بشه از فضای کف استفاده شه برای کاهش مرکز ثقل و همه این ها بدون افزایش هزینه. نسبت به این ماشین ها مزیت پارک هم نداره ، چقدرم نسبت وزن به توان یا گشتاورو خراب کردن با این همه آهن و شیشه.
    ایده بهتر و ارزون تر:
    https://electrek.co/2017/12/07/uniti-one-crowdsourced-urban-ev/
    آدم که مجبور نیست واسه نوآوری چرخ رو مجدد اختراع کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Genius

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    یکی از بهترین گزینه ها برای خلاصی از معضل ترافیک و آلودگی هوای کلانشهرها روی آوردن به استفاده از اینچنین اسکوترهای الکتریکی با ضریب ایمنی و آسایش حداقلی اما قابل پذیرش برای آمد و شد داخل شهریست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا