افزایش جذابیت برند پژو با مدل‌های کراس‌اوور جدید

در هنگام فکر کردن به خودرویی شاسی‌بلند ضرورتاً به پژو فکر نمی‌کنید؛ اما در بازه‌ی زمانی 12 ماه آینده این کمپانی فرانسوی برنامه‌هایی برای گسترش محصولات شاسی‌بلند خود داشته و امیدوار است با این کار جذابیت‌های برند خود را افزایش دهد.

peugeot-5008-2017-1024-03
این هفته شاهد معرفی شاسی‌بلند کوچک 2008 به‌روز شده هستیم و پس از آن نیز مدل میدسایز 3008 در ماه آوریل معرفی خواهد شد. شاسی‌بلند 7 نفره 5008 نیز پیش از پایان سال جاری به بازار خواهد آمد.

Peugeot 2008
Peugeot 2008

پژو با عرضه‌ی این شاسی بلندها از نظر تعداد مدل شاسی‌بلند در ردیف برندهایی چون سوبارو (XV، فارستر، اوت بک)، مزدا (CX-3، CX-5، CX-9) قرار خواهد گرفت و البته شاسی بلندهای آن بیشتر از کیا (اسپورتیج، سورنتو) و هیوندای (توسان، سانتافه) خواهد بود.

Peugeot 2008
Peugeot 2008

این اولین باری نیست که پژو بیش از یک شاسی‌بلند خواهد داشت. در سال‌های گذشته پژو دو شاسی‌بلند ساخته شده بر پایه‌ی محصولات میتسوبیشی داشته است: مدل 4008 بر پایه‌ی ASX و مدل 4007 بر پایه‌ی اوت‌لندر ساخته شده‌اند. پژو مدل 3008 را نیز قبلاً داشته هرچند این خودرو بیش از آنکه شاسی‌بلند باشد یک هاچ‌بک بزرگ بود.

Peugeot 3008 2016
Peugeot 3008 2016

مدیر پژو در استرالیا Kai Bruesewitz گفته که این کمپانی درس‌های ارزشمندی را برای ساخت شاسی بلندهای جدید خود فرا گرفته است. او گفت:

این اولین باری نیست که ما شاسی‌بلند داریم. تا پایان سال ما سه مدل شاسی‌بلند خواهیم داشت. ما می‌دانیم که در گذشته چه اشتباهاتی داشته‌ایم. برای مثال مدل 2008 قوای محرکه‌ی جذابی نداشت و پیشرانه‌ی آن واقعاً فوق‌العاده نبود بنابراین ترکیب کلی خوب کار نمی‌کرد.

او ادامه داد:

شاسی بلندهای گذشته‌ی ما خریداران خاص خود را داشتند اما به دلایل متعدد استقبال از آن‌ها به خوبی مدل‌های دیگر پژو نبود؛ بنابراین چگونگی تلاش ما برای همخوانی ما ذائقه‌ی مشتری بسیار مهم است. من فکر می‌کنم حالا با این مدل‌ها موقعیت بسیار خوبی داریم.
این خودروها برای طیف بیشتری از مشتریان جذاب خواهند بود.

این مدیر ارشد پژو صحبت‌های ذکر شده را درباره‌ی گزینه‌ی دیفرانسیل جلوی پژو 2008 گفته است.

Peugeot 3008 2016
Peugeot 3008 2016

در حقیقت سیستم دیفرانسیل جلو در میان مدل‌های مختلف پژو کاملاً معمول بوده و هیچ‌یک از مدل‌های عرضه شده در استرالیا سیستم چهارچرخ محرک نخواهند داشت. اگرچه برخی مشتریان این موضوع را دوست نخواهند داشت اما Bruesewitz می‌گوید این موضوع به پژو کمک خواهد کرد تا موقعیت بهتری نسبت به رقبای ژاپنی مثل سوبارو داشته باشد.

او می‌گوید سوبارو با سیستم چهارچرخ محرک خود موفقیت بسیاری داشته است. و اگر به مزدا و تویوتا و دیگر رقبا نگاه کنید خواهید فهمید که سیستم چهارچرخ محرک در طیف قیمتی بالاتری قرار می‌گیرد.

Peugeot 3008 2016
Peugeot 3008 2016

Bruesewitz می‌گوید هدف گرفتن شاسی بلندهای ژاپنی و کره‌ای یکی از کارهای اصلی است. هدف قرار دادن برندهای اروپایی یک کار احمقانه است زیرا خودروسازان آسیایی بیشتر و بیشتر به‌سوی تحت‌فشار قرار دادن اروپایی‌ها حرکت می‌کنند.

او می‌گوید:

برای فروش، اروپایی بودن یک چیز خوب است اما مردم تنها به محصولی خوب پول می‌دهند؛ بنابراین ما تنها نمی‌خواهیم روی اروپایی بودن تمرکز کنیم. ما باید قادر باشیم تا در بازار مدل‌های میانی فروش بالایی را ثبت کنیم.
واضح است که اروپایی‌ها محصولات فوق‌العاده‌ای داشته و چالش و وظیفه‌ی ما به دست آوردن سهمی مناسب از بازار خواهد بود؛ و من فکر می‌کنم که محصولات فوق‌العاده‌ای داریم و همین باعث رقابتی‌تر شدن برندمان خواهد شد.


Bruesewitz می‌گوید محصولات جدید پژو که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد این شرکت را به سطحی جدید ارتقا خواهند داد:

خودروی 3008 واقعاً بالاتر از ماه است. طراحی بیرونی و کابین و کیفیت آن فوق‌العاده است. پژو تاکنون در چنین سطحی نبوده است.

Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017

این مدیر پژو در نهایت می‌گوید به منظور رقابت با محصولات سطح میانی باید قیمتی در همان محدوده داشت و این چیزی است که پژو با 3008 هدف گرفته است:

ما نمی‌توانیم خیلی از CX-5 دور شویم؛ اما ظاهر و احساس خودرو به حدی خوب است که ما مجبور نیستیم خودمان را پشت دیگر رقبا پنهان کنیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    تو این چند ماه اخیر کاملا داره دیدم نسبت به پژو عوض میشه
    من یکی که به شخصه پژو ۳۰۰۸ رو به هیوندای توسان ترجیح میدم

    پاسخ
    1. LEWIS HAMILTON (مجید)
      سوابق: (11222 دیدگاه) ,

      .
      میدونم دیسلایک میخوره ولی مهم نیست ?
      در این محدوده ی قیمتی
      اول ژاپنی ها ( اگر حضور داشته باشن)
      بعد کره ای ها
      و در رتبه ی سوم محصولات پژو-سیتروئن و رنو.

      پاسخ
  2. amin
    سوابق: (1076 دیدگاه) ,

    واقعا خودروهای فرانسوی یک نوع زیبایی خاص به دور از اغراق و حجم سازی دارند.طراحیشون چشم نوازه

    پاسخ
  3. نوید جهرمی
    سوابق: (2672 دیدگاه) ,

    حرکت ها و اهداف پژو-سیتروئن خیلی خوشحال کننده و امیدوارکنندس. با این که شخصا طرفدارش نیستم اما رقابت بین خودروسازا باعث پیشرفت میشه. خیلی خوبه که پژو با اون قدمتش در جهت بازگشت به جایگاهش به خوبی داره گام برمیداره.

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (443 دیدگاه) ,

    کاشکی مدل 5008 اول میساختن و وارد میشد چون به سلیقه ما ایرلنیا که اهل مسافرتیم و جادار بودن ماشین برامون مهمه بیشتر میخوره
    اگه این مدل 7نفره بیاد تو ایران و قیمت معقولی داشته باشه فکر کنم خیلی فروش کنه

    پاسخ
  5. امین
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    این ماشین بهترین طراحی داخلی که من تا به حال دیدم رو داره! به مراتب از سانتافه و حتی کولیوس جدید بهتره

    پاسخ
  6. mohammadreza
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    ایکاش پدال بجای این همه مطلب گذاشتن راجبه شیرون و لافراری و … یکم از این دست مطالب (مطالبی شامل خودروهایی که تو ایران حضور دارن) بذاره
    بنظرم دلیل نداره این همه مقاله راجبه خودرویی بخونیم که به احتمال زیاد تا اخر عمر اصلا نمی بینیمش

    پاسخ
  7. آروند
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    یادمه یه زمانى ؛ نوکیا برترین و بروز ترین گوشیا رو مى زد که بى رقیب بود و تنها رقیب سرسختش توى عرصه ى جهانى سونى اریکسون بود،ولى بر اساس سیاستهاى غلط، و ادامه ندادن راه نوکیا چه در سیستم عامل و چه در نرم افزار و اشکال گوشیاش،و بروز گوشى هاى هوشمند به شدت از از غافله ى دنیاى تکنولوژى عقب موند؛و اشتباه بزرگتر واگذار کردن درصد بالایى از سهامش به مایکروسافت بود؛وصد البته که مایکروسافت هم باتوجه به سیاست گذارى غلط و نداشتن برنامه ى مدون براى احیاى موبایل هاى نوکیا و سیستم نه چندان محبوب ویندوز فون بین کاربران پیشتر ازقبل نوکیا رو به سوى ورشکستگى برده است؛ولى باز با پس گرفتن سهامش و سرمایه گذارى بر روى سیستم عامل اندرید دوباره خودش را به رخ رقبا کشاند؛اگر نگاهى به سیاست چند ساله ى اخیر پژو داشته باشیم، دقیقا تمام اشتباهات برند نوکیا رو انجام داده؛وپژو هم مث چند دهه ى اخیر خود با سرمایه گذارى بر روى موتور و پلتفرم و کیفیت کابین بازهم به دنیاى کمپانى هایى که حرفى براى گفتن داشت برگشته است

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    گول این آگهی گزارش تبلیغاتی را نخورید 2008اگه قیمتش که تولید انبوه است تا 55 میلیون باشه ارزش داره پدال طرف کیه طرف مردم یا تبلیغ کرده تا قیمت سنگینش توجیه بشه
    تو نمایشگاه دیدم رنگ بدنه بسیار بد – بدنه هم ضعیف – داخل خودرو مثل 206 خفه علی الخصوص صندلی های عقب – موتوری هم نمیدانم توربو شارزبا بنزین ایران مصیبته هرروز تعمیرگاهی
    یک کلام باور کنید 206 را بیست درصد بهبود دادند اسمش شده 2008 – الکی قیمت فکر کنم بالای شصت میلیون اگه تا 55 باشه قابل قبوله وگرنه خیانته

    پاسخ
  9. amir
    سوابق: (425 دیدگاه) ,

    پژو داره به روزهای اوجش بر میگرده.هرچند من هنوزم با دیفرانسیل جلو بودن 3008 و 5008 مشکل دارم…

    پاسخ
  10. Omid622
    سوابق: (602 دیدگاه) ,

    امیدواریم پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ وارد بشه
    بچه ها اگه دقت کرده باشید فرمانروایی سانتافه و سورنتو با این شاسی بلندهای جدید در معرض فروپاشی قرار گرفته

    پاسخ
  11. ali
    سوابق: (586 دیدگاه) ,

    برگ برنده پژو تو ایران قیمت هست که حتما از وارداتی ها خیلی بهتره ( مثلا این 2008 رقیبش میشه سوزوکی ویتارا ولی ویران خودرو داره ویتاره قدیمی رو میده 140 میلیون !!)…بعدش خدمات پس از فروش…البته میدونم ویران خودرو خدمات نمیدونه چی هست اصلا…! ولی چون پژو میدونه بازار ایران داره یه مقدار رقابتی میشه احتمال زیاد رو کیفیت و قیمت و خدمات خیلی بیشتر نظارت میکنه…امیدوارم پژو 3008 و 308 هم بصورت وارداتی یا مونتاژی هم بیاره ایران و قیمت خوبی هم بفروشه !…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.