پژو

پشت فرمان پژو 208 GT لاین جدید مدل 2018

پژو ۲۰۸ در کلاس هاچبک های کامپکت فروش بالایی نداشته اما این خودروساز فرانسوی اخیراً نسخه پرچم‌دار GT-Line را به منظور افزایش تعداد اعضای این خانواده معرفی کرده است. ما پشت فرمان این تازه‌وارد نشسته‌ایم تا ببینیم که آیا ارزش توجه را دارد یا خیر.

نقاط قوت: راحتی کابین، پرفورمنس مناسب، استایل اسپورت، فضای کابین و صندوق جادار

نقاط ضعف: قیمت بالا، سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده

  • جایگزین‌ها

فولکس‌واگن پولو ۱.۰ TSI Highline: این خودرو در نسخه دستی هنوز هم گران‌تر از ۲۰۸ است اما پولو خودرویی راحت‌تر بوده و کیفیت ساخت آن عالی است. این خودرو خروجی خوبی از پیشرانه ۱ لیتری توربوی خود ارائه می‌کند و همچنین در درازمدت قیمت اولیه بیشتری را حفظ کرده و افت قیمت کمتری دارد.

رنو کلیو توربو GT-Line: کلیو یک خودروی اسپورت بوده و خروجی پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی آن ۱۱۸ اسب بخار و گشتاورش نیز ۲۰۵ نیوتون متر است. کلیو از تجهیزات زیادی بهره می‌برد و از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی یکی از خودروهای شاخص کلاس می‌باشد.

دیگر رقبا: تویوتا یاریس ۱.۵ S، مزدا ۲ Individual، هیوندای i20 1.4 Fluid و کیا ریو ۱.۴ Tec

  • مقدمه

پژو 208 GT لاین
پژو ۲۰۸ که در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده در کلاس هاچبک های کامپکت عملکرد خیلی چشمگیری نداشته و محصولاتی همچون فولکس‌واگن پولوی جدید و فورد فیستا باعث شده‌اند خریداران از خرید ۲۰۸ صرف نظر نمایند. این نسل از ۲۰۸ روی پلتفرم PF1 قدیمی سوار شده اما زمانی که نسل جدید آن در سال ۲۰۱۹ معرفی شود شاهد معماری CMP در آن خواهیم بود. انتظار می‌رود نسل جدید این هاچبک خودرویی بزرگ‌تر، سبک‌تر و تواناتر باشد.

  • ظاهر شیک

اینکه استفاده از کروم و سپر جلوی جدید تا چه اندازه می‌تواند ظاهر یک خودرو را دگرگون کند واقعاً سورپرایز کننده است. نسخه GT-Line دارای شاخصه‌های بصری جذاب‌تری در مقایسه با دیگر نسخه‌های استاندارد بوده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به جلوپنجره پهن‌تری اشاره کرد که توسط چراغ‌های جدید احاطه شده است. خود جلوپنجره تنها در این نسخه بکار رفته و جزئیات قرمز و تریم مشکی براق نیز در بدنه دیده می‌شود. آینه‌های جانبی نیز پوشش مشکی‌رنگ داشته و چراغ‌های عقب نیز از نوع LED بوده نشان پنجه شیر را به همراه دارند. ظاهر ۲۰۸ GT-Line با رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی تکمیل شده است.

پژو 208 GT لاین
باید اذعان کرد ظاهر این خودرو باب میل همه‌ی افراد نیست اما فکر می‌کنیم این طراحی متمایز به چشم جوانان جذاب خواهد آمد.

  • پرفورمنس و کیفیت سواری

پژو ۲۰۸ GT-Line عملکردی بالاتر از حد متوسط دارد. پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۱۰۹ اسب بخاری داشته و به‌طور معقولی نرم و روان است. گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری این پیشرانه نه تنها برای اکثر شرایط رانندگی کفایت می‌کند بلکه خودرو را سرزنده‌تر از آنچه انتظار داشتیم نشان می‌دهد.

پژو 208 GT لاین
پژو در بزرگراه‌ها نیز سرزنده و چابک بوده و سبقت‌گیری با آن به آسانی صورت می‌پذیرد. البته زمانی که پدال گاز را به کف خودرو فشار می‌دهید همچنان تأخیر توربو را حس خواهید کرد. شایان ‌ذکر است گیربکس ۵ سرعته دستی GT-Line عملکرد مثبتی در زمان تعویض دنده‌ها دارد.

کیفیت سواری هاچبک فرانسوی کاملاً بخشنده بوده و در عین حال برای ایجاد احساس هیجان‌انگیز به حد کافی سفت می‌باشد. این خودرو با اعتماد به نفس پیچ‌ها را پشت سر گذاشته و فرمان کوچک آن نیز احساس عجیب اما خوبی داشته و باعث افزایش کنترل راننده روی خودرو می‌شود. ما جنبه هیجان‌انگیز ۲۰۸ GT-Line را دوست داریم.

  • راحتی کابین

همان تِم اسپورت به داخل کابین نیز سرایت کرده و در این بخش شاهد پوشش چرم برای صندلی‌های اسپورت و راحت هستیم. این صندلی‌ها حمایت کافی از بدن به عمل می‌آورند. هر دو صندلی راننده و سرنشین را می‌توان در ارتفاع نیز تنظیم کرد. روی فرمان کنترل‌های سیستم صوتی و بلوتوث قرار گرفته است. البته بسته به قد و موقعیت رانندگی، همین فرمان می‌تواند روی دید راننده به پشت آمپرها تأثیر منفی داشته باشد.

پژو 208 GT لاین
از جمله تجهیزات استاندارد ۲۰۸ GT-Line می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‌ای، کروز کنترل، شیشه‌ها و آینه‌های برقی به همراه برف‌پاک‌کن حساس به باران اشاره کرد. کیفیت ساخت کابین پژو متوسط رو به بالا بوده اما برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت (مثلاً دستگیره‌های درب مشکی براق) باعث می‌شود احساس خوب کابین کم‌رنگ‌تر شود.

  • فضای داخلی و تجهیزات ایمنی

این خودرو از نظر فضای کابین و بار عملکرد نسبتاً خوبی داشته و صندوق آن فضای ۳۱۱ لیتری دارد اما از این نظر نمی‌تواند با فضای بار ۳۵۰ لیتری فولکس‌واگن پولو رقابت کند. صندلی عقب را می‌توان بصورت ۶۰/۴۰ تا کرد و زمانی که صندلی تا شود فضای بار به ۱۱۵۲ لیتر می‌رسد. البته به یاد داشته باشید که صندلی عقب بصورت کامل تا نمی‌شود. همچنین کف‌پوش محفظه بار بسیار بد بود که این جای شرمساری دارد.

پژو 208 GT لاین
فضای عقب برای سرنشینان خوب بوده و دو بزرگ‌سال با جثه متوسط به راحتی در این بخش می‌توانند بنشینند.

پژو 208 GT لاین
پژو ۲۰۸ GT-Line از نظر تجهیزات ایمنی در وضعیت خوبی قرار داشته و از ۶ کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل با EBD، دستیار ترمز و کنترل پایداری و کشش سود می‌برد.

  • نقطه‌ضعف

سیستم اطلاعات سرگرمی کند و از مد افتاده
پژو 208 GT لاین
سیستم اطلاعات سرگرمی پژو با صفحه لمسی ۷ اینچی کمی قدیمی به نظر می‌رسد و در کل عملکرد روانی نداشته و می‌توانست بهتر از این‌ها باشد. البته همگام‌سازی آن با گوشی هوشمند به آسانی صورت می‌گیرد و دارای میرور لینک و اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد.

  • قیمت و گارانتی

پژو ۲۰۸ GT-Line قیمت ۲۶۹۹۰ دلاری (استرالیا) دارد. این خودرو با گارانتی سه سال/۱۰۰ هزار کیلومتر عرضه شده و همچنین برنامه سرویس سه سال/۴۵ هزار کیلومتری نیز شامل مبلغ پرداختی خریدار می‌باشد.

  • قضاوت نهایی

علیرغم سن بالا، پژو ۲۰۸ GT-Line هنوز هم هاچبکی شیک با سواری هیجان‌انگیز بوده و فضای کابین و محفظه بار خوبی دارد. این خودرو بیشتر یک هاچبک مناسب بوتیک‌های مد بوده و از نظر رفاه کلی و کیفیت ساخت نمی‌تواند با نسل جدید فولکس‌واگن پولو برابری کند. خریداران همچنین می‌توانند در بحث ارزش در برابر مبلغ پرداختی نیم‌نگاهی به رنو کلیو GT-Line داشته باشند که نه تنها قدرت بیشتری داشته بلکه مجهزتر نیز می‌باشد.

پژو 208 GT لاین
نهایتاً باید گفت این خودرو به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و وجود کروم و زرق‌وبرق زیاد نمی‌تواند این موضوع را پنهان کند. از آنجایی که رقبای تازه‌نفس‌تر روز به روز وارد بازار می‌شوند، خرید یک محصول پا به سن گذاشته خیلی معقول نیست. این بازی ادامه دارد و امیدواریم که نسل جدید پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۹ قدم‌های بزرگی را رو به جلو بردارد.

مشخصات پژو ۲۰۸ GT-Line 2018

  • قیمت: ۲۶۹۹۰ دلار استرالیا
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی
  • قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
  • مصرف سوخت ادعایی: ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت

منبع: cars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ahmad

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اگه به جای اینکه این همه سال پژو 206 تولید کردن ، اینو به جای 206 جایگزین میکردن چقدر خوب بود ، البته با یه قیمت مناسب ، نه با یه قیمت فضایی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سام

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    پژو 208 واقعا هاچ بک جذاب و دوست داشتنی و با کیفیتی است.فقط پژو و دیگر هیچ!…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    باز دوباره دوستان جو گیر شدن ( و دیگر هیچچچ…) خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. OMID

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بد به نظر نمیرسه ،فقط طراحی جعبه فرمون و نمای عقبش زیاد خوب نیست + روکش نه چندان مطلوب در ها ولی به نظر من ماشین متوسط رو به بالایی میشه در نظر گرفتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aston martin

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    همین که اینقد ازش ایراد گرفتن آرزوی یک ملته
    توف توی روی باعث و بانی هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بنظرم بهترین هاچبک جمع و جور دنیا (سیویک، گلف و… هاچبک بزرگ محسوب میشند) فولکس پولو gti با موتور 200 اسبی است. خیلی شیک و پرقدرت و نسبتا خوش قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ۱۰۹ اسب برای یه خودرویی که لقب GT داره کم نیستش؟شتاب ۱۰ ثانیه ای و سرعت ۱۹۰ به نظرم برای یه همچین خودرویی مناسب نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amir

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا