پژو

بررسی پژو 308 واگن مدل 2018

پژو ۳۰۸ شاید خودروی عاشقانه‌ای در دنیای اتومبیل نباشد اما به هر حال طرفداران خاص خود را دارد که ما را بر آن داشته‌اند تا به سراغ نسخه واگن از مدل ۲۰۱۸ آن برویم و ببینیم که چه در چنته دارد. پس با ما همراه شوید.

تازه‌ها

پژو 308 واگن
اگرچه خبری از یک تغییر اساسی از لحاظ استایل خودرو در کار نیست اما چراغ‌های عقب از نوع Claw effect به صورت استاندارد در این مدل عرضه شده است و چراغ‌های جلو به طرز مناسبی بازطراحی شده‌اند. سپرهای هر دو سمت نیز به جهت شباهت هرچه بیشتر با برادر بزرگتر ۳۰۸، یعنی شاسی بلند ۳۰۰۸ دچار بازنگری شده‌اند. گویا روکش‌های جدیدی نیز بر تن صندلی‌های این اتومبیل خودنمایی خواهند کرد.
پژو 308 واگن
یک صفحه نمایشگر لمسی بروزرسانی‌ شده با قطر ۹.۷ اینچ، در میان همان داشبورد مدرن مدل قبلی سکنی گزیده است. غربیلک فرمان نسبتا کوچک این خودرو با قرارگیری در ارتفاعی پایین‌تر از صفحه سرعت شمار حسی جدید و شاید گیج‌کننده را به ویژه در حین رانندگی به راننده منتقل می‌نماید. سیستم‌ چندرسانه‌ای ۳۰۸ از فناوری صفحه آینه‌ای برای نمایش محتویات تلفن همراه هوشمند از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو و Mirrorlink بهره می‌برد که برای انواع اسمارت فون ها کاربرد خواهد داشت و شما را قادر می‌سازد تا برخی از امکانات تلفن همراهتان را بر روی صفحه نمایشگر داشبورد این خودرو پیاده‌سازی نمایید. فناوری بروزرسانی‌ شده ایمنی فعال هم شامل تشخیص محدودیت سرعت و نمایشگر نقاط کور است.

موارد دیگر

پژو 308 واگن
بسته به نسخه انتخابی شما، قلبی که در زیر کاپوت این خودرو به تپش می‌افتد، متفاوت خواهد بود؛ پیشرانه بنزینی سه سیلندر PureTech که با یک گیربکس شش سرعته دستی وارد میدان شده و یک پیشرانه چهار سیلندر دیزل به حجم ۱.۵ لیتر که قادر به تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت است، هم اکنون در لیست نامزدهای انتخاباتی برای تکیه زدن بر مسند قدرت پژو ۳۰۸ واگن قرار دارند. در ضمن موتور دیزلی ۲ لیتری با توان ۱۵۰ اسب بخار را نیز نباید از یاد برد. نمونه مورد آزمایش در این مقاله نیز به همین پیشرانه اخیر مجهز بود که البته به جای جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، بوسیله گیربکس شش سرعته دستی نیرو را انتقال می‌دهد.

تریم مورد بررسی از کدام نوع است؟

پژو 308 واگن
در اینجا با یک GT-Line مواجه هستیم. از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی مسابقه‌ای با پره های پرداخت-موجدار گرفته تا سپرها و رکابهای ضخیم‌تر، سراگزوز متمایزتر و بسیاری از تزئینات آلومینیومی و چرمی با دوخت قرمزرنگ، همه جزئی از دست اندرکاران این پروژه هستند.

پژو 308 واگن
اگرچه این خودرو یک GT واقعی نیست اما در باطن از آنچه بر روی کاغذ نوشته شده، سریعتر است. گشتاور این پیشرانه ۳۷۰ نیوتن متر بوده و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز معادل ۹.۲ ثانیه برآورد شده است. گیربکس شش سرعته دستی که با یک کلاچ نسبتا سنگین همراه شده و در حین تعویض دنده حس ضربه را القا می‌نماید، اما عمل تعویض دنده را به خوبی و با سرعت به انجام می‌رساند. در قسمت اهرم تعویض دنده نیز از یک سردنده فلزی استفاده شده که ممکن است در زمستان کمی سردتر از حد معمول باشد.

پژو 308 واگن
کیفیت سواری در کل بسیار خوب است و با نشستن بر روی صندلی‌های این خودرو، این طور حس می‌شود که بر روی یک مبل راحتی جلوس کرده‌اید.

تجهیزات استاندارد این خودرو از چه قرار است؟

پژو 308 واگن
گذشته از کلیه اجزا تزیینی، چراغ‌های جلو و مه شکن LED، چراغ‌های راهنمای جلو پیچشی، سنسورهای پارک جلو و عقب و سقف شیشه‌ای بزرگ، جزء تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند.

تنها موردی که باید از آن اجتناب ورزید، دکمه حالت اسپرت است که صفحه نشانگر دور موتور را مملو از رنگ قرمز می‌نماید، به گونه‌ای که تشخیص محدوده ردلاین را مشکل خواهد ساخت. همچنین غربیلک فرمان را به گونه‌ای نالازم سفت کرده و برای افزودن هیجان و بالابردن صدای پیشرانه، آواهای ناهنجاری را نیز از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی پخش می‌کند. اولین مرتبه فشردن این دکمه‌، احتمالا آخرین مرتبه خواهد بود.

موارد دلپذیر

پژو 308 واگن
اگر به دنبال یک خودروی جادار هستید، ۳۰۸ واگن همان چیزیست که می‌خواهید. از نظر محفظه بار، این مورد یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است. فاصله بین محورها در حدود ۱۱۰mm و طول کلی آن به اندازه ۳۳۲mm نسبت به نسخه هاچبک افزایش یافته که همین امر موجب گستردگی حجم محفظه بار شده است. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب با درجه تفکیک ۶۰:۴۰، حجم این محفظه از ۶۶۰ لیتر به ۱۷۷۵ لیتر گسترش خواهد یافت.

رقبا

پیش از خرید این خودرو بهتر است به خودروهای همکلاس ۳۰۸ واگن نیز فکر کنید. از جمله آنها می‌توان به سئات لئون، فولکس واگن گلف، اشکودا اکتاویا، هیوندای i30 و تویوتا آئوریس اشاره کرد.

سخن پایانی

پژو 308 واگن
موارد دوست داشتنی زیادی در این خودرو به چشم می‌خورد، از فضای زیاد صندوق بار گرفته تا طراحی متمایز داخل کابین، ویژگی‌های دینامیکی متمایل به سمت راحتی و آسایش سرنشینان و شاسی مناسب برای حرکت در مسیرهای ناهموار، همه آنها شما را متقاعد به خرید این خودرو خواهند نمود. البته رنج قیمتی مناسب ۲۰ تا ۲۵ هزار پوندی را نیز باید به لیست خوبان این خودرو ضمیمه نمود.

منبع: carmagazine

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اکثر استیشن واگنها طراحی زیبایی ندارند ولی این ماشین حتی استیشنش هم زیبا شده هر چند تب کراس اورها اینقدر بالا گرفته که دیگه استیشن واگنها دارن از گود خارج میشن فقط تو اروپاست که هنوز طرفدارای خاص خودشون را دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. #ali.m#

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    یاد 405 های استیشن تو ایران افتادم .خیلی کم تو شهر بودن اکثرا هم قهوه ای یا مشکی بودن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      و زرشکی…. خخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. الهی

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    در ایران ملت باید به راحتی بتونن ازین ماشینا داشته باشن ..بدون حذف کوچکترین آپشن…

    اما متاسفانه مقام اینا تو ایران بالاتر از این حرفهاست..!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      حداقل ۲۵۰ میلیون باید بذاری کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    سلام دوستان

    هدلایت قوی و پر نور میخاستم با پایه H4 برای تندر
    چی پیشنهاد میکنن
    دوم ایینکه به صورت فابریکی بسته میشه و درپوش پشت چراغ پشتش قرار میگیره تا چراغ بخار نگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pouya

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سفتی فرمان قابل توجیهه اما صدای کاذب بلندگوها دیگه احساس پایین شهر هند رو برام ایجاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا