اولین تجربه رانندگی با پژو 508GT توربو
اولین تجربه رانندگی با پژو 508GT توربو

اولین تجربه رانندگی با پژو 508GT توربو

کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز تقریباً به نقطه‌ی نگران کننده‌ای رسیده است. با هجوم بی‌سابقه‌ی خریداران برای خرید کراس اوورهای شیک و ترک مدل‌های سه جعبه‌ای سنتی، خودروهایی همچون پژو 508 به محصولاتی جالب‌تر تبدیل شده‌اند.


و با نگاه به جدیدترین نسل 508 شگفت‌زده می‌شوید که چرا افراد باید به دنبال خرید یک شاسی‌بلند جمع‌وجور باشند. متمایز، نرم و روان و کاملاً زیبا! 508 خودرویی است که نه تنها باعث می‌شود خودروی قبلی شما خسته کننده به نظر برسد بلکه رقبا را نیز در چشمتان همین‌گونه جلوه می‌دهد.


جدای از مدل تولیدی محدود و سفارشی فرست ادیشن، چهار تریم برای این خودرو تدارک دیده شده است. مدل‌های اکتیو از رینگ‌های 17 اینچی و صفحه لمسی 8 اینچی با ناوبری ماهواره‌ای استفاده می‌کنند درحالی‌که تریم Allure دارای صفحه‌نمایش 10 اینچی و صندلی‌های گرم شونده می‌باشد. نسخه‌های GT-Line از رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی LED صندلی‌های چرمی سود می‌برند.


نهایتاً به مدل پرچم‌دار GT می‌رسیم که نسخه حاضر در تست نیز از همین مدل می‌باشد. 508 GT دارای صندلی‌های تمام چرمی، رینگ‌های 19 اینچی و… می‌باشد. برخی ویژگی‌های جذاب نیز در لیست آپشن ها به چشم می‌خورند. برای مثال سیستم دید در شب 1300 پوندی می‌تواند عابران پیاده و حیوانات را تا 200 متر جلوتر تشخیص دهد. این ویژگی برای اولین بار در چنین کلاسی بکار رفته است.


در حرکتی مثبت که برخلاف تمامی خودروسازان دیگر است، نسل جدید 508 در مقایسه با نسل قبلی خود کوچک‌تر و البته سبک‌تر شده است. این خودرو هم‌اکنون 13 میلی‌متر کوتاه‌تر و 70 میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از فولکس‌واگن پاسات می‌باشد.


البته پژو 508 از نمای جلو خشن‌تر از پاسات و شاید ب‌ام‌و سری 3 به نظر می‌رسد. طراحی داشبورد زیبا بوده و کنسول مرکزی نیز برای ایجاد حس کوپه مانند در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته است. کاکپیت دیجیتالی پژو نیز با پشت آمپرهای 12.3 اینچی دیجیتالی حس مدرن بودن را کاملاً به سرنشینان تزریق می‌کند. کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد.


اما تنگ بودن فضای عقب کابین مایه‌ی شرمساری است. پاسات، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و اشکودا ساپرب مخصوصاً از نظر فضای سر خودروهای جادارتری هستند. در واقع هر فرد قدبلندی که در 508 بنشیند باید منتظر سایش سر خود به سقف باشد. فضای صندوق این خودرو نیز کمتر از پاسات بوده اما کمی بیشتر از ب ام و سری 3 است. البته دسترسی به این محفظه بار آسان‌تر صورت می‌گیرد.


پژو 508 جدید از همان پلتفرم شاسی‌بلند 3008 استفاده می‌کند و سواری نرم آن نیز شباهت‌هایی به برادر قدبلند خود نشان می‌دهد. جدای از سواری اندک خودرو در سرعت‌های پایین، حتی با استفاده از رینگ‌های 19 اینچی نیز شاهد سواری نرم و ریلکسی هستیم. بله این موضوع با هندلینگ عالی همراه نخواهد شد. فرمان 508 سبک و دقیق بوده و اگرچه به اندازه ب ام و چابک و فرز نیست اما سواری آن هیجان‌انگیزتر از پاسات و اینسیگنیا می‌باشد.


پنج پیشرانه را می‌توان انتخاب کرد که سه نمونه دیزلی و دو نمونه هم بنزینی هستند. مدل پلاگین هیبریدی 508 نیز سال 2019 از راه می‌رسد. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی 222 اسب بخاری در بالاترین رده قرار می‌گیرد و عملکرد خوبی دارد. البته این پیشرانه تنها در تریم GT با قیمت نسبتا بالای 35975 پوند قابل انتخاب می‌باشد.


برای خودرویی که احتمالاً برای کارکردهای بالا انتخاب می‌شود (پژو پیش‌بینی می‌کند 80 درصد خریداران این خودرو را سازمان‌ها و ناوگان‌های خودرویی تشکیل دهند) احتمالاً پیشرانه‌های دیزلی گزینه‌ی محبوب‌تری خواهند بود.


اگرچه پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری با گیربکس 6 سرعته دستی در دسترس است اما اکثر تریم ها فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تعویض‌های نرمی داشته و در حالت دستی نیز پاسخ‌های خوبی دارد؛ اما زمانی که خودرو می‌خواهد متوقف شود شاهد برخی حالت‌های ناهنجار گیربکس هستیم.


قیمت پژو 508 از 25 هزار پوند آغاز می‌شود که آن را 800 پوند ارزان‌تر از نزدیک‌ترین رقیب یعنی پاسات 1.6 TDI قابل‌مقایسه می‌کند. البته پژو تجهیزات بیشتری در مقایسه برابر داشته و قدرتمندتر بوده و در تست‌های رسمی نیز مصرف سوخت کمتری دارد. در واقع یکی از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت مناسب تریم های گوناگون می‌باشد.


پژو ادعا می‌کند ارزش باقی‌مانده‌ی 508 در درازمدت جزو بهترین‌های کلاس خود خواهد بود که این امر هم به پیشنهاد خرید لیزینگی با پرداخت ماهانه 298.98 پوند مربوط می‌شود. البته فولکس‌واگن هم‌اکنون سپرده‌ی 4 هزار پوندی را برای پاسات ارائه می‌کند که با اقساط ماهانه‌ی مشابه شما 2300 پوند صرفه‌جویی در صورت انتخاب پاسات خواهید داشت.


پژو 508 جدید خودرویی جذاب، کم‌مصرف و با سواری خوب بوده که برای خریداران خانوادگی گزینه‌ای درخور محسوب می‌شود. رقبای جادارتری هم وجود دارند اما از نظر طراحی ظاهری نمی‌توانند حریف پژو شوند. البته ما مدل پرچم‌دار و بنزینی GT را توصیه نمی‌کنیم. اگرچه این تریم خوب است اما نسخه‌های ارزان‌تر اما مجهزی هم وجود دارند که توجیه پذیرتر می‌باشند.

مشخصات پژو 508 GT 225PS Auto

  • قیمت: 35975 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • قدرت/گشتاور: 222 اسب بخار/300 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. Ali.usa
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    تو کلاس خودش کار سختی داره
    خوب ها زیادن مالیبو .آکورد.فیوژن.آلتیماو…
    ولی خب به نظرم از سوناتا او اوپتیما بهتر

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (526 دیدگاه) ,

      فیوژن سدان لوکس هست و مالیبو و التیما سدان ارزون قیمت. غیر از آکورد هیچ کدوم از این اسمهایی که گفتین در حد اندازه ۵۰۸ نیستن

      پاسخ
    2. سورنا
      سوابق: (283 دیدگاه) ,

      من که اپتیمارو به این ترجیح میدم و ارن موقعی که داشتم به هیچ عنوان کوچیکترین مشکلی باهاش نداشتم

      ولی این پژو با این قیمتش اصلا به دل نمیشینه و تو این رنج قیمت ده ها انتخاب بهتر دیگه هست …

      پاسخ
  2. amir
    سوابق: (388 دیدگاه) ,

    “…کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد.”
    حالا یه سری روشنفکر میان و از این جور کامنتها میزارن:

    -پدال فازت چیه!؟ماشین فرانسوی را با آلمانی مقایسه میکنی؟ماشین فرانسوی را باید با ماشین چینی مقایسه کرد!!-فرانسویها هیچ گاه خودروسازهای مطرحی نبودن!-پژو اگه کمپانی بود نمیزاشت 405 و آردی و روآ در ایران تولید بشه(!!!)-پژو اگه کمپانی بود که جرمی کلارکسون ازش بد نمیگفت!-فرانسه ماشینای خیلی پراصطهلاک(!) میسازه.-اصلا پژو به لطف فروش 405 در ایران رو پا مونده!-اگه تولید 405 و پارس در ایران نباشه پژو یک روز هم دووم نمیاره!!!-95 در صد فروش و گردش مالی پژو در ایرانه!!

    پاسخ
    1. Ali.usa
      سوابق: (258 دیدگاه) ,

      انقدر هم دیگه بد نیست داداش
      با کره ای ها یکی میشه دونستش

      پاسخ
    2. Mohammad
      سوابق: (814 دیدگاه) ,

      ااخ گفتی پسر معمولا آلمانی باز ها همچین چیزایی میگن ادعا دارن به جز آلمانی ها هیچ کمپانی ماشین خوب بلد نیست بسازه 😂💪

      پاسخ
      1. کوروش
        سوابق: (979 دیدگاه) ,

        امریکایی و ماشین خوب 😂😂😂😂😂مثلا دیمن😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          تو لىست بهترىن شاسى بلندهاى سال
          امرىکا 4 تا برنده داره و المان 1 برنده
          همىن نتىجه نشون دهنده واقعىتى هست که المانى بازها مىخوان قبولش نکنن ولى هىچ تاثىرى هم قبول کرد ىا نکردنشون نداره
          پس بشىنىد و موفقىتهاى پى در پى خودروسازان امرىکاى رو ببىنىد

  3. Mohammad
    سوابق: (814 دیدگاه) ,

    ۱ زیبایی که باید در نگاه اول به چشم بخوره درش موجود نیست یعنی باید از نزدیک ببینیش تا بفهمی چرا اینجوری طراحیش کردن ( طراحیش خیلی خوب البته نه از پشت مانیتور)
    ۲ قیمتش یکم زیاد به نظر میاد 😎💪
    ۳ کیفیتش خیلی به روز و خوبه

    پاسخ
  4. Arman
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    ول نمیکنن این موتور ١/۶ رو فرانسوی ها! تا قرن های بعد هم با ١/۶ لیتری کار میکنن! علاقه خاصی دارن به این!

    پاسخ
  5. کاوه
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    به نظر من که فوق العاده زیباست. امیدوارم مسئله قدیمی پژوها یعنی افت کیفیت شدید بعد از ۸۰ هزار کیلومتر گریبانگیر این یکی نشود

    پاسخ
  6. هادی
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    در این که مهندسان پژو برای ساخت 508 gt خیلی زحمت کشیدن شکی نیست و انصافا کولاک کردن
    ولی توان صنعت خودرو آلمان در حد BMW سری هفت و آئودی a8 و حتی خیلی بیشتره که اصلا فرانسه مال این حرفا نیست!

    پاسخ
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2615 دیدگاه) ,

    شاهکار طراحی رو میشه به وضوح تو کابینش دید؛ فقط یه متعصب افراطی می‌تونه چشمش رو روی همچین ماشین زیبا، با کیفیت، چابک و پر آپشنی ببنده. باریکلو پژو❤

    پاسخ
  8. بهزاد
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    نمای جلو همانند پاسات و بی ام و سری 3 مضحکه ؟
    این شاید…ولی بی ام و ؟
    کدوم مجله ایی همچین چیزی رو نوشته و پدال هم ترجمش کرده ؟

    پاسخ
  9. دانیال روشنی
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    بدون شک یکی از زیباترین کابین های بازار‌رو داره . خیلی زیبا طراحی شده .

    پاسخ
  10. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحیش بد نیست .اما از لحاظ قدرت و شتاب الان بین این .کمپانی .افتضاحه .از 20 سال پیش تا حالا .شتاب صفر تا صد فقط دو ثانیه از پژو 2000 کمتر !!! یکم افتضاحه .برای کسی که عشق سرعت و شتاب و قدرت ماشین داره .ضعیف خیلی ضعیف فکر نکنم .بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه .

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1170 دیدگاه) ,

      یعنی شتاب پژو ۲۰۰۰ فقط ۹.۳ ثانیه بوده؟ ۴۰۵ های الآن که تو شرایط استاندارد امکان نداره زیر ۱۲ ثانیه بزنن. بعد اینکه اون پژو ۲۰۰۰ شما حدود ۴۰٪ از این سبک تره! به نظرم شتاب ۷.۳ ثانیه برای قدرت ۲۲۲ اسب بخار خیلی هم خوبه.

      پاسخ
  11. Bideski
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    واقعا کابینش محشره😘😘😘😱😱

    پاسخ
  12. حمیدرضا
    سوابق: (1890 دیدگاه) ,

    خیلی خوب شده این که ابعاد ماشین رو هم کوچیک تر کردن به نظر من خیلی خوبه چون فضای پارکش بیشتر میشه و برای اروپایی ها این خودش یه مزیته
    رینگاش خیلی به نسبت بدنه بزرگن کاش میشد این مدل ها هم وارد میشد البته برای ما که معمولی ترین ماشین های اقتصادی دنیا هم لوکس محسوب میشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.