پژو

پشت فرمان پژو 508 SW استیشن جدید

شکی وجود ندارد که جدیدترین نسل پژو ۵۰۸ در قلب‌ها و ذهن‌های خریداران نفوذ کرده است. بازار سدان های رده میانی کلاس D نیازمند شوک جدیدی است چراکه هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری خریداران به دنبال کراس اوورها بوده و خودروهای سه جعبه‌ای استاندارد را رها کرده‌اند.


زمانی که ما ۵۰۸ جدید را در اوایل سال جاری راندیم فهمیدیم این خودرو کاملاً رضایت‌بخش بوده و وارد کلاس محصولات لوکس شده است؛ و در ماه می سال ۲۰۱۹ هم نسخه‌ی استیشن این خودرو با نام ۵۰۸ SW وارد بازار بریتانیا می‌شود. این خودرو می‌تواند عضو مهم‌تری از خانواده‌ی ۵۰۸ باشد چراکه سهم استیشن‌ها از بازار خودروهای کلاس D در مقایسه با سدان ها ۶۰ به ۴۰ می‌باشد.


هنوز قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا نهایی نشده اما به ما گفته شده این خودرو حدود ۱۶۰۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی سدان خواهد بود. با این پول خریداران صاحب یک ۵۰۸ شیک با ظرفیت محفظه بار بیشتر و همچنین نمای عقب عضلانی‌تر خواهند شد.


حجم محفظه بار از ۴۸۷ لیتر در نسخه سدان به ۵۳۰ لیتر رسیده و البته خود محفظه بار نیز کمی طویل‌تر شده است. با خواباندن صندلی‌های عقب که به آسانی صورت می‌گیرد ظرفیت کل محفظه بار به ۱۷۸۰ لیتر افزایش می‌یابد.


البته گنجایش محفظه بار ۵۰۸ SW با رتبه اول کلاس فاصله قابل‌توجهی داشته و همچنین محفظه بار این خودرو در مقایسه با نسل پیشین ۳۰ لیتر کاهش یافته است. در مقایسه با کاربردی‌ترین گزینه‌های این کلاس یعنی فولکس‌واگن پاسات استیت و اشکودا ساپرب استیت، پژو جادارترین خودرو نیست. این دو خودرو محفظه بار ۶۵۰ و ۶۶۰ لیتری دارند و با خواباندن صندلی‌های اشکودا فضایی ۱۹۵۰ لیتری انتظار شما را می‌کشد. پژو از این نظر در میانه‌های جدول قرار می‌گیرد و حتی واکهسال اینسیگنیا اسپورت تورر هم محفظه بار ۵۶۰ لیتری دارد. نهایتاً باید گفت محفظه بار متوسط بهایی است که شما برای طراحی جذاب ۵۰۸ می‌پردازید.


کابین نیز دقیقاً همانند ۵۰۸ سدان حس می‌شود ولی یک تفاوت در نسخه استیشن فضای بار بیشتر در عقب است. در نمای جلو شاهد داشبورد و کنسول مرکزی با طراحی تیز هستیم که یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی را در خود جای داده است. مدل‌های مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز از اهرم دنده‌ی جوی استیک مانند سود می‌برند.


در تریم های فول تری همچون مدل GT-Line حاضر در این تست، سطح تجهیزات کاملاً مناسب بوده و کابین نیز فضای بسیار مناسبی است چراکه از داخل آن شاهد سود بردن از چوب لوکس، پلاستیک‌های نرم و خوش‌ساخت و پوشش چرم نرم هستیم. کابین این خودرو هوشمند بوده و در حد و اندازه‌ی رقبای لوکس‌تری همچون مرسدس C کلاس استیت نشان می‌دهد.


پشت آمپرها همچنان دارای طراحی i-Cockpit پژو هستند و اگرچه ظاهر آن‌ها خوب است اما بهترین گزینه برای رانندگان نیست. از نظر برخی رانندگان، موقعیت نشیمن راحت صندلی و فرمان باعث خواهد شد بخشی از پشت آمپرهای دیجیتال از نظرها پنهان شود.


خود فرمان با توجه به استانداردهای امروزی کاملاً کوچک به نظر می‌رسد و سیستم فرمان نیز در جاده احساس کمی داشته و از برخی ناپایداری‌ها رنج می‌برد. زمانی که خودرو را در حالت اسپورت قرار دهید این مشکل بیشتر به چشم خواهد آمد. البته دماغه‌ی خودرو سبک بوده و رینگ‌های بزرگ این خصیصه را نشان می‌دهند. ۵۰۸ SW با توجه به طراحی دیفرانسیل جلوی خود سواری هیجان‌انگیزی داشته و نسبتاً چابک حس می‌شود. با اعتماد به نفس مناسب می‌توان وارد پیچ‌ها شد.


با قرار دادن خودرو در حالت کامفورت شاهد کیفیت سواری دلپذیری خواهید بود. البته تکان‌های زیادی هم در بدنه به چشم نمی‌خورد. تأثیر رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های دیواره کوچک هر از گاهی در دست اندازها مشاهده می‌شود.

احتمالاً پیشرانه‌های بنزینی محبوب‌تر از نسخه‌های دیزلی خواهند بود و پیشرانه‌ی ۱۷۸ اسب بخاری بکار رفته در این نسخه احتمالاً پرفروش‌ترین نسخه خواهد بود. این پیشرانه هیجان‌انگیزترین نمونه نیست اما در کل خوب عمل کرده و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری آن نیز در اکثر دورها قابل استفاده است. صدای پیشرانه هم در زمان حرکت در بزرگراه‌ها پذیرفتنی بوده و چندان به کابین راه پیدا نمی‌کند.


با توجه به محفظه با متوسط، پژو ۵۰۸ SW خودرویی است که در خرید آن حتماً باید با قلب تصمیم بگیرید نه با عقل! اگر کاربردی بودن دلیل اصلی شما برای خرید یک خودروی استیشن باشد رقبای جادارتر بیشتری وجود دارند اما اگر به دنبال خودرویی جذاب‌تر هستید پژو ارزش توجه را دارد. درست همانند مدل سدان، ۵۰۸ SW کاملاً لوکس حساب شده و می‌توان آن را یک پرچم‌دار کامل برای پژو محسوب کرد.

مشخصات پژو ۵۰۸ SW PureTech 180 GT Line

  • قیمت: ۳۲۸۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با سلام
    این ماشین فوق العاده هستش و ایشالا که خودروی سال ۲۰۱۹ اروپا میشه
    فوشش هم که غوغا میکنه سال آینده.
    عشق است پژو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      خوشحالم که میبینم کسی خودروسازی مثل پژو رو دوس داره. شما مثل کسایی هستید که طرفدار تیم های متوسط اروپاییان(تاتنهام، دورتموند، رم، سویا) و در واقع فوتبالی های اصلی هم همونان وگرنه همه میتونن طرفدار رئال و بارسا باشن.
      اینجا هم همینطوره، بنز و بی ام و و فراری رو که مردم کوچه بازار هم میشناسن و دوس دارن، اینکه پژو و اوپل برات مهم باشن و در موردشون به بقیه اطلاعات بدی قشنگه (بعضی دوستان واقعا اطلاعات جالبی در مورد شرکتایی مثل پژو یا هندا دارن و توی بحث ها اجازه نمیدن طرفدارای چند برند خاص همه ی دنیای خودرو رو متعلق به چند خودروساز بدونن) .
      طرفدار پژو بمونید حتی اگه بیشتر از این دیسلایک خوردید…

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (384 ديدگاه)

    جون تو جون فرانسوی ها کنی ماشین ساز نمیشن
    ماشین فقط آلمان و ژاپن و با ارفاق امریکا و کره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش شما یکم بیشتر در مورد ماشین های جدید پژو بخون
      همین موتور ۱.۶ لیتری که میبینی با همکاری بی ام و ساخته شده
      که اشتباه نکنم برای اولین بار مخصوص rcz ساخته شد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۸ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (384 ديدگاه)

        خودت داری میگی با همکاری ب ام و پس یعنی آلمان

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Ss

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ایتالیا؟؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. بهرام

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (112 ديدگاه)

      حرفای مفت نزنیم ، مدیر تولید مرسدس گفته که اگه آلمان پدر خودروسازی باشه قطعاً فرانسه مادر خودروسازیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بسیار عالی هست این ماشین ، یک چرخش به کل ماشینای امریکایی میارزه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (187 ديدگاه)

      واقعا چه دید بازی دارید و چجوری از چیزی که دوست دارید تعریف می کنید. اگر نکته خاصی داره این ماشین بگین همه بدونیم و دیگه لازم نیست محصولات کشورای دیگه رو ندونسته خراب کنیم. پژو که اوج افتخاراتش 405 سال 1987 و 206 سال 1998 هست هنوز خیلی کار داره بخواد با امریکایی ها مقایسه بشه. شما همون کادیلاک و بیوک های حوالی سال 1978 که تو ایران هستن رو اگه یه بار سوار شده بودی می فهمیدی که تکنولوژی، قدرت، امکانات، و راحتیش خیلی بیشتر از افتخارات پژو در 10 و 20 سال بعد از زمان ساخت این ماشیناست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علی

        ۱۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        داداش مشکل آمریکایی بازآ همینه سوار چند تا لگن ابوقراضه قدیمی شدن فک میکنن خیلی حالیشونه
        آمریک همون بدبختیه که تو کشور خودش ماشینای خارجی پرفروش ترن خود آمریکایی ها هم سوار اون آتاشغالا که شما تعصبشون رو میکشید نمیشن
        حالا جالبش اینجاست که. میان همون لگن های بی کیفیت و نا امن رو با خودرو های روز آلمان فرانسه و ایتالیا مقایسه میکنن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۱۶ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (187 ديدگاه)

          اولا که من امریکایی باز نیستم، فقط با اینکه ندونسته حرفی بزنم و فقط این و اون رو خراب کنم مشکل دارم! اگه پژو خوبه از خوبیاش بگین ما هم بدونیم!
          در مورد فروش بیشتر ماشین ها هم بهتره اینقد کلی گویی نکنیم، به سلیقه بازار و مشتری ها به قیمت ماشین ها و خیلی چیزا بستگی داره. من چند سالی هست دارم امریکا زندگی می کنم، خودمم 2 تا ماشین ژاپنی دارم. ولی اگه یکم بیشتر پول داشتم یه امریکایی خوب (بیوک یا کادیلاک) می گرفتم و اگه خیلی بیشتر پول داشتم المانی (آئودی یا بنز).
          البته این خیلی سلیقه ای هست، ولی واقعا پژو که حتی تو بازار امریکا نیست رو با چه منطقی دوستمون می گه “یک چرخش به کل ماشینای امریکایی میارزه .” شما به این نمیگین تعصب؟ چرا در جواب نشناخته کسی رو به متعصب بودن محکوم می کنین. من اگه متعصب بودم که الان شوی زیر پام بود!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۷ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (225 ديدگاه)

          استدلالت تو حلقم!!!
          چون تو بازار آمریکا حضور نداره (البته این کم بود رو با خرید اوپل جبران کرد)بده???
          چرا به من میگید متعصب اگه من متعصب بودم (و پول داشتم )الان پژو 3008 زیر پام بود نه x33!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    انصافا طراحی بیرونش که حالته کوپه مانند داره زیباست.داخلشم شکیله .فنیشم زمان میخواد تا بشه قضاوت کرد.ایرادش فقط نداشتن موتور قویتره و اینکه برندش پژو هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اقای حسن اقا اولا که هزار بار گفتم ، زبونم مو در اورد علت نبودن پژو ، رنو یا سیتروئن در بازار امریکا ، راه ندادن یا بد بودن نیست ، بلکه خود اون شرکتها تمایلی به حضور ندارن ، شما و خیلی از دوستان دیگه یه نبودن ماشینای فرانسوی رو در امریکا چماغ کردید و دائما تا یه مطلب راجع به خودروهای فرانسوی میبنید ، میاید میگید ، چون تو امریکا نیستند پس ماشینای بدی هستند ، اینو نمیبینید که اگه تو امریکا نیستند ، در عوض تو کل دنیا حضور دارند حتی تو خود همون قاره امریکا به غیر از امریکای شمالی تقریبا تو بقیه کشورها هستند ، انصافا به غیر از امریکا یه کشورو نام ببر که خودروهای فرانسوی توش نباشن ، ولی امریکاییها بز فروش داخلی و صادرات به چندتا کشور عربی به کجای دنیا ماشین میفروشن ، شما میگی پژو چه افتخاراتی داره ، در صورتی که همون پژوی 504 پنجاه سال پیش به با کیفیتی وبا دوامی معروف بود ، خودرویی که تو همون برنامه تخت گاز ازش به عنوان خودرویی که تو سخترین شرایط اب و هوایی افریقا دوام میاورد یاد میکردند ، انصافا فرانسویا خودروهای انقلابی زیادی تولید کردند مثل 504 ، 205، 206 ، 405 ، سیتروئن دی اس دهه پنجاه ، بعد شما میگی مگه اینا چه افتخاراتی دارند ، امروزه رفتن به بازار امریکا همچنین کار شاقی نیست ، که فرانسویا نتونن بهش دست پیدا کنن ، مطمئن باش اگه دولت مردان ما هم برن با ترامپ مذاکره کنن ، ترامپ اجازه میده دنا و سمند هم به امریکا صادر بشه ، همانطور که الان جدیدا خبر رسیده که چنییها هم دارن ماشین صادر میکنن .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۱۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        احمد جان دیدم جواب دوست دیگه ای رو زیر کامنت من گذاشتی مجبور شدم جوابتو بدم.من طرفدار ماشینهای آمریکایی نیستم و از ماشینهای فرانسوی هم متنفر نیستم .اما لطفا اطلاعاتتو تصحیح کن.بله بحث راه ندادن نیست خود فرانسویها نخواستن اما علتشم بدون .علتش اینه میدونن فروش بالایی نخواهند داشت و نمیتونن موفق باشن به همین دلیل ریسک اینکارو هم نمیکنن.شما اگر بری آمار میزان فروش خودروهای فرانسویو تد 5 ساله آخر حضور تو بازار امریکارو ببینی متوجه میشی دوست عزیز والا هیچ خودرو سازی بازار آمریکارو به خاطر میزان سطح درآمدشون و میزان خرید خودرو و…ول نمیکنه دوست عزیز.چینی ها هم درسته دارن تلاش میکنن نه الان چن ساله تا بتونن راهی به این بازار پیدا کنن ولی هنوز استانداردهای لازمو کسب نکردن .در خصوص دنا و سمند هم و راهیابی به بازار آمریکا هم به نظرم به شوخ طبعیت یا عدم آگاهیت به استانداردهای لازم برای ورود به یه کشور برمیگرده که قطعا دومیشه!موفق باشی عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. saeed

          ۱۷ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          ببخشید اشتباه شد .قطعا اولیشه (شوخ طبعیت).

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسن

        ۱۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (187 ديدگاه)

        نظر شما محترم هست منم طرفدار برند و کشور خاصی نیستم که بخوام بحث کنم و نه وقتش رو دارم که خیلی چیزا رو توضیح بدم. ولی تا اونجایی که من می دونم جنرال موتورز و فورد افتخاراتی به مراتب بیشتر از پژو و سیتروین دارن. بازار امریکا کاملا باز هست و نیاز به گفتگو نداره و کسی که فکر می کنه میتونه موفق بشه به راحتی می تونه وارد این بازار بشه، مهم این هست که بتونه رو پا بمونه و ضرر نده!
        در نهایت هم بازم می گم حرف من در مورد نوع ابراز علاقه کردن هاست. که بعضی ها از روی تعصب حرفی میزنن و بعد از شنیدن خواب همه رو به تعصب محکوم می کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. کاوه

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    چقدر دلنشینه. هاچبک بسیار زیبایی است. منتظر فروش خارق العاده اش در اروپا هستیم. پاسات حریف قدری روبه روی خودش دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      هاچبک نیست! استیشنه
      حتی با ارفاق هم جزو هاچبک ها نمیاد!
      اگه خوده 508 رو از نزدیک ببینین بهتر متوجه میشین : )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه

        ۱۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        اوکی. حق با شماست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    والا بعضی از دوستان میان یه حرفایی میزنن که آدم نمیدونه چی بگه…
    آخه اونقد که ژاپنی ها و کره ای و اروپایی تو امریکا دارن ماشین میفروشن خود امریکایی ها نمیفروشن و خودشون از خودشون نمیخرن….
    ماشین میسازن ۸۰۰ یا ۹۰۰ اسب قدرت داره (سوپر اسپرت هاشون) بعد تو “عمل ” همین اروپایی ها با قدرت کمتر (هوراکان و مکلارن ۷۲۰) و ….میخورنشون تو پیست…
    همین پژو تو ۵ سال اخیر ۲ بار ماشیناش خودروی سال اروپا شدن…. امسالم میشه حتما…همین ۵۰۸ که الان تو فینالش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    من نمیدونم این اروپاییها از چی این نشکش ها (استیشن)خوششون میاد مگه همش در حال اسباب کشین که استیشن می خرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۷ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      جالبه، هرچی تو بازار جهان سومی ما نباشه قطعا بده!
      مردم اروپا و آمریکا عقل ندارن که استیشن سوار میشن! : |

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. میثم

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون ۴۰۵ ک حرفشو میزنند دوستان بعد سی سال هنوزم از لحاظ طراحی‌ زیباست و خیلی از هم کلاسی های کره ای و ژاپنیش سرتره یا ۲۰۶ که جزءپرفروش ترین خودروها تو اروپا و اسیا بوده و رکورد فروش رو داره البته بنز و …هم در جای خودشون ماشینای خوبین ولی خرید بستگی به سلیقه هر
    آدمی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا