پژو

تاریخچه پژوهای مسابقه‌ای

عشق پژو به خودروها باعث شده تا همیشه این شرکت اشتیاق به رقابت را در خود پرورش دهد. در روزهای اول ورزش‌های موتوری اولین مسابقات این فرصت را برای پژو فراهم کرد تا نبوغ فنی خودش را مورد آزمایش قرار بدهد و تا به امروز پیروزی و قهرمانی‌های فراوان پژو نقش مهمی را از نظر تبلیغات برای این کارخانه داشته است.

۱۸۹۵: پژو برنده اولین مسابقه زمان‌دار

During the Paris-Bordeaux-Paris rally-Peugeot type 7
در جریان مسابقات پاریس- بوردو- پاریس مدل تیپ ۷ پژو به مقام اول رسید. هر ۳ شرکت کننده پژو در چهار جایگاه نخست مسابقات قرار گرفتن. میشلن با استفاده از تایرهای بادی که در خودروهای تیم پژو نصب شدند کمک شایانی به پیروزی این تیم کرد.

۱۹۱۲ – ۱۹۱۶: مدل L76 مسابقات Dieppe و جایزه بزرگ ایندیاناپلیس را از آن خود کرد.

The L76 wins the Dieppe and Indianapolis Grand Prix
سری انقلابی L76 برنده جایزه بزرگ فرانسه در سال‌های ۱۹۱۲ و ۱۹۱۳ و همچنین ایندیاناپولیس آمریکا در سال‌های ۱۹۱۳ و ۱۹۱۶ شد.

۱۹۳۷ – ۱۹۳۸: برتری ۴۰۲ Darlmat در گروه ۲L در لومانز

1937 -Peugeot_402_Darl'Mat_Le_Mans_Pourtout
پژو ۳۰۲ و ۴۰۲ Darlmat در کورس ۲۴ ساعته در شهر لومانز درخشان ظاهر شدند. تیم دوکورتانزکورتت پژو در مجموع پنجم شد و در گروه ۲L رتبه اول را به دست آورد.

۱۹۶۱ – ۱۹۶۸: پیروزی پژو ۴۰۴ در رالی آفریقای شرقی

1961-404 in the East African Safari Rall
پژو ۴۰۴ پنج بار در بین تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در سکوی اول ایستاد و چهار بار هم در گروه خود این رتبه را به دست آورد.

۱۹۷۴ – ۱۹۷۸: پنج پیروزی برای پژو ۵۰۴

1974-504 wins the Bandama Rally
پژو ۵۰۴ سه بار در رالی به انداما و دو بار هم در رالی مراکش به برتری دست یافت.

۱۹۸۵ – ۱۹۸۶: پژو ۲۰۵ T16 قهرمان رالی جهانی

1985-peugeot-205-turbo-16
با مربی‌گری و مدیریت ژان تاد تیم پژو ۲۰۵ توربو توانست با سرعت نفس‌گیر خود چند برد متوالی را به دست آورد و تبدیل به اسطوره شود.

۱۹۸۷ – ۱۹۸۸: پژو ۲۰۵ T16 بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبایش کشید و توانست قهرمانی رالی پاریس-داکار را به دست آورد.

peugeot-205-turbo-16-paris-dakar-1987
موفقیت این مدل پژو نظر بیشتر مردم را به خود جلب کرد و باعث رشد فروش مدل پژو ۲۰۵ شد که کمک زیادی در مدیریت بحران اقتصادی به پژو کرد.

۱۹۸۸ – ۱۹۹۰: پژو ۴۰۵ T16 با رانندگی آری واتانن رکورد جدیدی را در رالی پایکس پیک به ثبت رساند.

AUTO/RALLYE RAID 1989
در پی پیروزی و رکوردهای ۴۰۵ در رالی پایکس پیک باز هم این خودروی افسانه‌ای قهرمانی رالی داکار پاریس را در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ از آن خود کرد.

۱۹۹۱ – ۱۹۹۳: پژو ۹۰۵ جاده را می‌بلعد

Peugeot 1991 905 Le Mans
پژو ۹۰۵ سه پیروزی را در سال ۱۹۹۰ و پنج تای دیگر را در سال ۱۹۹۲ که شامل لومانز ۲۴ ساعته هم می‌شد به دست آورده و قهرمان جهان شد. سال ۱۹۹۲ سالی پر باری برای ۹۰۵ بود که یک برد سه گانه را در لومانز رقم زد و باعث شد تا سه جایگاه را در لژ سلطنتی به دست آورد.

۲۰۰۷ – ۲۰۰۸: پژو ۹۰۸ قهرمان SPA در بلژیک و جاده آتلانتا در آمریکا شد.

Peugeot 2007 908 Le Mans
۹۰۸ توربو دیزل PF در مسابقات استقامتی نتایج خوبی را کسب کرد. ۹۰۸ در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در لومانز ۲۴ ساعته دوم شد.

۲۰۰۹ – ۲۰۱۱: پژو ۹۰۸ پیروزی دوگانه را در سال ۲۰۰۹ کسب کرد.
در سال ۲۰۱۱ رتبه دوم و سوم و چهارم و پنجم را به دست آورد که در مجموع باعث قهرمانی آن در سری مسابقات لومانز آن سال شد.

Peugeot 2011 908 Le Mans

مترجم: محمد ایرجی. منبع: پژو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. سياوش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    حالم از هرچی پژو بهم می خوره…

    موافقم 0
    مخالفم 16
    1. احسان آرسنالی

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      از همه پژوها نه ولی کلا از پژو بدم میاد متاسفانه ماشینم از روی اجبار و ناچاری بر پایه پژو هست

      موافقم 1
      مخالفم 9
    2. Japan & Germany

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      شرکت خوبیه پژو

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        محمد جان یاjapan&Germany جیمیلتو بده باهات کار دارم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Japan & Germany

          ۱۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)
        2. Japan & germany

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          پژو ماشینای خوبی میسازه

          موافقم 10
          مخالفم 2
    3. مهدی ف

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      پژو فقط از پراید بهتره مگرنه شرکتشو و ماشین هاش مالی نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 10
    4. خاوری مزراتی

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      رویه خوبی در سایت حاکم شده که هر فرد با هر مشی و مرامی اعتقادات خودشو مکتوب میکنه و در معرض دیده همه قرار میده ..ازین بهتر این کار خوب سردبیر سایت هست که به کمک دوستان پدالی تاریخ صنعت خودروسازی رو درمعرض دید همه قرار میده
      سپاس از محمدعزیز برای این مطلب جدید

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. زیگما

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    پژو یه کمپانی نسبتا ورشکستس
    توی شاسی بلنداش از پلتفورم میتسوبیشی استفاده میکنه
    اون ماشین برقی ION هم که پلتفورم و موتور و باتری هاش ساخت میتسوبیشیه
    یک سری انجین های دیزلش هم که مال فورده
    به خصوص سری انجین های dld فورد
    بقش اعظم انجین های جدیدش هم که ب ام و براش میسازه و پژو در ساخت و طراحیشون بیشتر سرمایه گذاشت و کار فنی خاصی نکرده!
    فروشش هم که جندین ساله داره افت میکنه
    سال 2013 حدود 100 هزار دستگاه کم تر از 2012 فروخت
    ضرر ده هم که هست
    دولت فرانسه هم که گفته اگر ورشکست شد، هیچ کمک مالی به پژو نمیکنه!(البته این فقط جنبه هشدار و تهدید داشته چون خیلی بعید بنظر میرسه که دولت فرانسه دست روی دست بذاره تا این شرکت ورشکست بشه و این همه ادم یکجا بیکار بشن!)
    من فکر میکنم وضعیت کنونی پژو در واقع سزای اعمالشه….
    سزای فروش خودرو های نا ایمن…..
    بقول یکی از دوستان
    “ای پژو ای پژو
    میچکد از چنگ تو
    خون جوانان ما
    ای پژو”
    :D

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. احسان آرسنالی

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      این اولین موردی هست که باهات موافقم تا بخش فروش خودروهای نا ایمن.
      هیچکسی رو نمیشه مجبور کرد ماشینی خاصی رو بخره اگه میبینی ماشین من رانا(بخونید ارزون شده 206 صندووقدار) هست به خاطر بی عرضه گی خودم هست چون من می دیدم که مسئولین ایران خودرو دارن دزدی میکنن ولی عرضه تلاش بیشتر رو نداشتم تا پول بیشتری کسب کنم و ماشین بهتری بخرم چون شدیدا معتقدم هرکسی به اندازه لیاقتش نصیبش میشه ( تو 99.8 % که اینطوری هست) و لیاقت هرکسی به اندازه تلاشش و کوششی هست که میکنه. در مورد من لیاقتم هنوز بیشتر از رانا نشده

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (222 ديدگاه)

        شدیدا با حرفای شما موافقم …!!!

        ولی در مورد لیاقت ایرانی ها از لحاظ خودرویی که سوار میشن ، امیدورام روزی باید که گمرگ برداشته بشه تا خودروسازهای عزیز و به خصوص اون ریس صنفشون معنی کلمه “بازار رقابتی” و “رقابت” رو به منای واقعی کلمه بفهمن و درک کنن…

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. sorena scirocco

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        لزوما کسی که ماشین مدل بالاتر از رانای شما سوار میشه تلاش و کوشش بیشتری نکرده و لیاقت بیشتری نسبت به شما نداشته،اینجا ایرانه دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان آرسنالی

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          sorena scirocco ممنونم از دلداریت منم عرض کردم تو 99.8% موارد وگرنه اونی که پولدار زاده شده دیگه مهم نیست لیاقت داشته باشه یا نه با بقیه صورت هاش کاری ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مقدم

          ۱۶ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          به نظر من هم شما درست میگین.اینجا ایران و این یعنی از قوانین دنیا از جمله شایسته سالاری و … فقط قانون نیوتن اون هم به زوررر برقراره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Alpha

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        یعنی هرکی ماشین بهتر سوار میشه لیاقتش بیشتره ؟ الان من برم موستانگ بخرم یعنی لیاقتم از استاد دانشگاه شریف بیشتره ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sorena scirocco

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      برای نا ایمن بودن میشه مصداق بفرمایید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        نکنه 405 خیلی ایمنه؟
        عجبا
        رو که نیست

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. sorena scirocco

          ۱۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          برای 20 سال پیش آره بوده…
          درمقایسه با زانتیا هم سن خودش آره بوده…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    همیشه آرزو دارم پژو نابود بشه وقتی اوایل امسال گفتن پژو به خاطر مشکلات مالی سهامش رو فروخت کلی خوشحال شدم گرچه از بعضی مدل هاش خوشم میاد ولی از ذات و سیاست کارخونه متنفرم

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. احسان آرسنالی

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      بخشی از سهامش نه همه ی سهامش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. CHALLENGER

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      مشخصه شما از رو تعصب حرف میزنی همون شرکتی که بدت میاد ازش خیلی از خودرو ساز ها رو داره را میبره و خیلی نواوری ها به دنیای خودروساز ها عرضه کرده.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. فرهود

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    علاقه ای به تاریخ ندارم. با وجه ای که پژو تو ایران داره اصلا باورم نمی شه چیزی به اسم افتخارات توی کارنامه شون باشه (ولی تاریخ این خودرو ساز چیز دیگه ای میگه).
    در ضمن برای اطلاعات عمومی جمع پژو لوازم آشپزخونه هم می سازه در ضمن نمک و فلفل ساب های برقی شون حرف نداره و در سطح جهانی (برخلاف ماشین هاشون) شهرت خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهود

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      در ضمن با دیدن دو عکس اولی یخورده خندم گرفت. مخصوصا اولی. یعنی اینا با این تیپ و لباس می رفتن مسابقه!؟ خیلی باحاله :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    داداش محمد دستت درد نکنه خیلی خوب بود.انصافا پژو تو هر زمینه ای بد باشه توی رالی حرف های زیادی واسه گفتن داره.عکس اون 405 T16 GR یه زمانی بک گراند دسکتاپم بود.نمیدونم چرا اینقدر 405 رو دوست دارم؟! اون 205 هم دوست دارم!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرهود

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      اینم از عجایب این دنیاست! رالی این قدر پر افتخار بعدش خودرو سازیه به این… ول کن چی کار به این کارا داریم ما مابریم همون NFS مون رو بازی کنیم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        ولی به نظر من ماشیناش هم خوبن.شاید از نظر شیاست های شرکتش یه ذره مناسب نباشه.
        آقا همه شدن گیمر! یکی هم یه PS1 برسونه به دست ما! :D

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فرهود

          ۱۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (57 ديدگاه)

          من!؟ من!؟ گیمر!؟
          بابا من توی NFS فقط توی منو های بازی می گردم حال می کنم.
          چیز دیگه ای سرم نمی شه!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          من استعداد گیمر شدن رو دارم فقط دو تا نکته ی خیلی کوچیک وجود داره اونم اینه که نه پولشو دارم نه حال و حوصلشو!(نکات ریزی بودن!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Japan & Germany

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      پژو بنظرم از هیوندای خیلی بهتره ، فقط کاش یه دستی به سر و روی موتور هاش میکشید و به حجمشو اضافه میکرد یا توربو میزاشت ، اگه سیاست خودرو سازی پژو یکم بهتر از اینا بود و این بلا رو سر ایران نمی اورد ، شاید الآن بجای هیوندای بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرهود

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        از هیوندا بهتر نیست ولی بقیه اش رو قبول دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        نه اتفاقا پژو هر چی باشه از هیوندای و کیا بهتره..ولی فساد شرکتش نذاشت پیشرفت کنه…ولی مثلا تا قبل2009 که مدیر عامل جدید فساد کننده اش نیومده بود واقعا پژو یکی از کارخونه های بزرگ اروپا بود و ماشین های عالی میزد.مثلا207-208-407-408-607-608 همه ی اینا جزو خوبای زمان خودشون بودن.در دهه ی90 هم ماشین هایی مثل405 و206 و205 واقعا خوش درخشیدن….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرهود

          ۱۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (57 ديدگاه)

          خب به همین خاطر بهتر نی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. یه پسل باهوش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اقا من بشخصه خیلی پرشیا رو دوست دارم

    یه جورایی ظاهر مقبولی داری

    ولی پژو یه ماشین فرانسوی

    یه فرانسوی اگه پدر خودشم در بیاره

    اون سواری که من شما می خوایم رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسل باهوش

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      پژو 504 مسابقه ای شاهکاره

      دقیقا 8 سال پیش تا پای خرید یه دونه ابی رنگش رفته بودیم سر اینکه دنده اش کنار فرمونه نخریدیم

      می دونین که تو ایران چی بهشون می گن ؟!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . نه بگو پسل جان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Japan & Germany

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    راستی محمد جان مطلبت هم مثل خودت عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hero

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    504 رو عشقه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صادق

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    داداش محمد، عالی بود

    پژو قطعا کارخونه ی خوبی، درسته بعضی دوستان دل خوشی ازش ندارن (که تا حدودی هم حق دارن) ولی هیچ کس نمیتونه منکر خوبی های پژو بشه

    این رو هم بدونید، پژو الان یکمی وضعش خرابه، وگرنه شرکت با اصالت و بزرگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ehsan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    ببینید این ویران خودرو چه کرده که از پژو هم دیگه خوشمون نمیاد
    فکر کنم علت اینکه ما از این ماشین ها بدمون میاد این باشه که خیلی زیاد میبینمشون ، در روز از 1000 تا ماشینی که میبینی 950 تاش پژو و پرایده
    سمند هم همون پژو حساب میشه
    جالبه که رنگ های ماشین هامون هم بالای 95 درصد سفید ، سیاه ، نقره ای و بژ هسته ، رنگهای بی روح و افسرده مثل مردم کشورمون ، چرا ماشین های ما سبز زیتونی و آبی و قرمز و چند رنگ شاد دیگه نیست ، همه چیز این مملکت تکراریست ، آدمهاش ، ماشیناش ، رنگهاش و ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. un4given

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ایران خودرو اگه آدم باشه باید تف بندازه کف دست پژو، نه اینکه بیفته به پاش که باهاش لگن تولید کنه. کلا پژو جدا از ماشینهای مزخرفی که میزنه خیانت زیادی به صنعت خودروسازی ما کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Alpha

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    دوران طلایی دیگه تموم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بابا پژو خوبه ایرانیا بدش کردن
    مثال اون پژوی405که قهرمان رالی میشه کجا اونی که تو ایرانه کجا……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    پژو ماشین های خوبی میزنه . اما سیاست خوبی در پیش نگرفته بود . در یکسری موارد

    از هیوندای و کیا بهترن . اما نه در همه ی زمینه ها . فرانسوی ها از ساختن

    خودروی لوکس عاجز هستند .

    اما در هر حال مدلهای موفق داشته . همچون 504 و 405 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. PEUGEOT

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از همه دوستان عزیز پدالیم بابت کامنتاشون تشکر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مسعود

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بین سالهای 2000 تا 2010 در اروپا بیشترین مراجعه به تعمیرگاه مربوط به برند پژو می باشد که با توجه به ایمنی و کیفیت پایین محصولات این کمپانی به راحتی میتوان در یافت که کمپانی مشتری مداری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    چه سرگذشتی داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا اریا

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه میخوان ماشین بسازن همه کشورا اسرار دارن ماشین تولید کنند بابا بهتر نیست ما از معادن و صنایع وابسته اون مواد اولیه تولید کنیم و صادر کنیم بجاش ماشین وارد کنیم پژو ماشینیه که با اب و هوای فرانسه سازگاره همینطور بنز با اب و هوای المان وقتی یه شرکت امریکایی سفارش خودرو به ژاپن میده یعنی میگه یه ماشینی بساز برای اب و هوای من و برای ادمای جسه امریکایی و برای روحیه امریکایی ولی ما فقط مصرف می کنیم حتی نمیدونیم چی میخوایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    افرین به پژو 405

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. s.class

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام.داداش سعید واقعا حرف درستی زده.پژو هایی که ایران میسازه کجا و پژو فرانسه کجا….
    چند سال پیش همسایمون یه 405gl وارداتی داشت راستشو بگم وقتی روشن بود حتی قد خودروهای لوکس 2015 هم صدا نداشت وقتی سوارش میشدی نه چاله چوله حالیش بود نه داخلش صدا داشت هیچی وقتی راه میرفت انگار داخل رخت خواب دراز کشیدی سکوت کامل حتی پیچ هارو هم با سرهت بالا اصلا نمیفهمیدی اصلن با405 ساخت ایرانخودرو زمین تا اسمان فرق داش.واقعا اون دوستایی که میگن از پژو بدشون میاد میگم برن پژو وارداتی فرقی نمیکنه چه مدلی سوار بشن بفهمن پژو یعنی چی.من خودم واقعا نمیدونم وقتی پژو 405 ایرانخودرو با 405 پژو فرانسه حتی یک میلی متر هم فرق نداره ظاهرا چرا وقتی سوارشون میشی زمین تا آسمون فرق دارن واقعا این ایرانخودرو چیکار میکنه نمیدونم ……..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. AMIR

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از همه شما بابت کامنت ها متشکرم ولی باید توجه کنید به:
    1890: اولین چهار چرخ بنزینی که مجهز به موتور دایملر بود توسط کارخانه پژو ساخته شد.
    1934: اولین ماشین‌ها با قابلیت تاشوندگی سقف که توسط مهندسین پژو به ایده (کسوف) معروف شد با ساخت پژو 401 آغاز شد.
    1941: ماشین الکتریکی کوچکی به نام VLV تولید و روانه بازار شد.
    1967: تولید کوچک‌ترین موتور دیزلی آلومینیومی بر روی 204 این موتور یکی از بهترین موتورهای دیزلی در زمان خودش بود.
    2000: اولین فیلتر ذرات بر روی پژو 607.
    2011: بر قله جهان با موتور فول هیبرید 4 تعبیه شده در پژو 3008 35 درصد کاهش در مصرف سوخت با موتور فول هیبرید 4 در دو حالت بنزینی (g99) برقی و بدون آلودگی.
    و اولین چرخ لاستیکی جهان
    و…
    پس شما و دنیا ی خودرو به پژو مدیونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mahmood

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پژو از بهترین کارخونه هاست و ۲۰۸ pikes peak. که سباستین لوب باهاش تو سال۲۰۱۳ رکورد زد بهترین ماشین پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا