پژوطراحی

آرزوی یک پژو 205 GTI مدرن!

یک موضوع بسیار جذاب درباره بازطراحی خودرویی پرفورمنس و نمادین وجود داشته و آن تولدی دوباره و فروش در قرن بیست و یکم است.


متأسفانه این امر به ندرت رخ می‌دهد و اگر هم تحقق یابد تنها افراد ثروتمند می‌توانند از عهده خرید آن برآیند. علیرغم تلاش‌های زیاد، حتی نیسان نیز نتوانست کانسپت برجسته‌ی IDx را وارد فاز تولید کند.


جدیدترین کمپانی از این دست که خواسته تاریخ خود را ورق زده و از صندوقچه خود محصولی پرفورمنس را احیا نماید پژو است که اخیراً با کلوب طرفداران ۲۰۵ GTI همکاری کرده و ماحصل آن بازطراحی هاچبک خاطره‌انگیزی است که حدود ۳۳ سال از ورود آن به بازار می‌گذرد.


طراحی این هاچبک از گذشته به زمان حال آمده توسط مدیر طراحی ژیل ویدال رهبری شده و او نتیجه نهایی را در حساب کاربری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر چندین حالت از ۲۰۵ GTI مدرن به تصویر کشیده شده و همه آن‌ها به زیبایی نشان‌دهنده استایل اصیل خودرو و شاخصه‌های مدرنی چون قوس‌های چرخ و چراغ‌های LED هستند.


ما دوست داریم تولد دوباره چنین خودرویی را ببینیم اما احتمال تولید آن نزدیک به صفر است مگر اینکه گزینه‌ای کاملاً مناسب از نظر تجاری روی میز مدیران پژو حاضر شود. این امر رخ نخواهد داد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    یکی از بهترین خودروهای تولید شده در تاریخ کمپانی که به تنهایی بالغ بر 6500000 دستگاه از اون به فروش رفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. DODGE

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    پژو 205 به نظر من به نوعی پدر هاچبک های امروزی به حساب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      این پژو ۲۰۵ همون پدر پژو ۲۰۶ خودمان است که ایرانخودرو هم در دهه هفتاد از اون پژو ۲۰۵ قدیمی ها به ایران وارد کرده بود و الانم تو کوچه و خیابونا می تونید پژو ۲۰۵ رو پیدا کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا