پژو

مشخصات احتمالی نسل جدید پژو 308

نسل فعلی پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۱۳ معرفی و همین سال پیش به‌روز شده است بنابراین ناچارا به انتهای زندگی خود نزدیک می‌شود.


این خودروساز فرانسوی قبلاً مشغول توسعه جایگزین ۳۰۸ بوده و بنا به گفته Caradisiac آن را در سال ۲۰۲۰ و به سه فرم هاچبک، استیشن و سدان عرضه خواهد کرد.


نسل بعدی پژو ۳۰۸ در بحث طراحی از شاسی‌بلند ۳۰۰۸ و سدان جذاب ۵۰۸ الهام خواهد گرفت. ظاهراً این خودرو به منظور ظاهری اسپورت تر از خط سقف خمیده سود خواهد برد.


زیر پوست این خودروی جمع و جور نسخه تکامل یافته پلتفرم EMP2 قرار خواهد داشت. انتظار می‌رود ۳۰۸ جدید دارای چندین پیشرانه بنزینی و پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری BlueHDi باشد. نسخه‌های فول تر این خودرو از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده خواهند کرد اما مدل‌های ارزان‌تر احتمالاً با گیربکسی دستی عرضه خواهند شد.

پژو ظاهراً می‌خواهد نسل جدید مدل اسپورت ۳۰۸ GT را با یک پیشرانه بنزینی متصل به واحدی الکتریکی عرضه کند. هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی نیروی خود را به چرخ‌های جلو تحویل خواهند داد و قدرت ترکیبی حدود ۲۲۰ اسبی خواهند داشت.

پژو ۳۰۸ GTi که رقیبی برای خودروهایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST محسوب می‌شود نیز روی خط الکتریکی سازی حرکت خواهد کرد. این هاچبک داغ طبق شنیده‌ها دارای یک پیشرانه بنزینی و دو واحد الکتریکی خواهد بود تا قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخاری داشته باشد. محدوده حرکتی الکتریکی این هاچبک اسپورت بسته به شرایط بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر خواهد بود.


به لطف معماری به‌روز شده، ۳۰۸ جدید سبک‌تر از نسل فعلی خواهد بود. طول این خودرو نیز چند سانتی‌متری بیشتر خواهد بود و فاصله بین محوری نیز به منظور افزایش فضای کابین می‌تواند کمی بیشتر باشد.

پژو تجهیزات زیادی برای مدل‌های فول ۳۰۸ عرضه خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های گرم‌کن و سردکن دار، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره کرد.


گفته می‌شود نسل بعدی این هاچبک فرانسوی در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. تخمین زده می‌شود قیمت این خودرو در وطن خود از حدود ۲۱ هزار یورو آغاز شود که تنها اندکی بیشتر از قیمت رنو مگان جدید می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    احتمالا فرم کلی خودرو
    با توجه به سقف خمیده ای که ذکر شد باید جالب ازاب دراد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به نظر من با این شکل شمایل جدید که پژو مد کرده جدیدا سدانش زیباتره و ی چیز دیگست تا هاچ بکش منظورم ۵۰۸ بود.

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هاچ بک فقط فرانسوی
    جدا میگم !!!
    پژو تو هاج بک ها رو دست نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم در این زمینه با شما موافقم علی جان.به نظرم هاچ بک های پژو واقعا زیبا و جوان پسند هستند و از اکثر رقباشون جذاب ترند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amir

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    مثل همیشه جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    قطعا مثل دو نسل قبلیش عالی و جذاب هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بیژن

    ۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اونقدر جذاب ، که جایی توو جی دی پاور امسال نداشت?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      عمو فدا
      میدونی جی دی پاور مال کدوم کشوره?
      مطمئن م نمیدونی چون اگه میدونستی این حرفو نمیزدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      موسسه جی دی پاور توی قاره های مختلف دنیا شعبه داره که به بررسی کیفیت خودروهای بازار همان منطقه می پردازه مثلا در آمریکای شمالی،اروپا و چین جداگانه شعبه داره. از آنجایی که فعلا پژو در بازار آمریکای شمالی فروخته نمیشه اسمش هم در لیست جی دی پاور آمریکا نیست .درست مثل برندهایی چون رنو،سیتروئن،سانگ یانگ،داتسون،دایهاتسو،لانچیا و….که در حال حاضر در بازار آمریکا حضور ندارند و در نتیجه اسمشون هم توی لیست نشریات و سایت های خودرویی و موسسات ایمنی آمریکایی از جمله NHTSA و IIHS نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا