پژو

پژو ۵۰۸ اسپرت چه مشخصاتی خواهد داشت؟!

پژو می‌خواهد با تولید یک سدان اسپورت وارد عصر جدیدی شود. در این بخش از بازار خودروهایی همچون آئودی S4 و مرسدس-ای ام جی C43 خودنمایی می‌کنند. البته فرانسوی‌ها چنین خودرویی را با معرفی کانسپت  ۵۰۸ Sport Engineered در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ پیش‌نمایش کرده‌اند.


انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی نهایی در سال ۲۰۲۰ معرفی شود. برخی خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند جزئیات قابل‌توجهی از پیشرانه‌ی این خودرو را به دست آورده‌اند.


با ترکیب قدرت ۲۰۰ اسبی پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی و خروجی ۳۱۰ اسب بخاری دو پیشرانه‌ی الکتریکی، این سدان جدید و تازه‌نفس قدرت ترکیبی ۳۶۰ اسب بخاری خواهد داشت. احتمالاً خودروی موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد.


حرفی از پرفورمنس این خودرو زده نشده اما کانسپت یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته است. مجموعه باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی آن کانسپت نیز باعث ایجاد برد الکتریکی ۵۰ کیلومتری می‌شود.


مدیر بخش پژو اسپورت که درباره‌ی قوای محرکه‌ی این خودرو سخن می‌گفت اظهار داشته است: “این موضوعی متناقض است اما فشاری که روی کم کردن آلایندگی وجود دارد به ما اجازه می‌دهد تا نسخه‌ای پرفورمنس از ۵۰۸ را توسعه دهیم که تا قبل از این تصوری در مورد آن وجود نداشت.”

به دلیل وزن بیشتر باتری و پیشرانه‌های الکتریکی، ۵۰۸ اسپورت (نام هنوز تأیید نشده است) از سیستم تعلیق ارتقا یافته و شاید دیگر بخش‌های فنی بهبود یافته سود خواهد برد. همچنین ظاهر اسپورت تر و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی باعث تمایز این خودرو از سایر اعضای خانواده خواهند شد.


مدل اسپورت نسل جدید پژو ۵۰۸ احتمالاً در ابتدا به‌صورت چهار درب عرضه خواهد شد اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود مدل استیشن آن نیز در آینده عرضه می‌شود.


توضیح: تصاویر به کانسپت پژو ۵۰۸ Sport Engineered تعلق دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    عالیه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      مگه موتور ۱.۶ قدرت ۲۰۰ اسب میده؟؟؟
      با توربو هست دیگه؟؟؟
      ضمنا پژو تصمیم کاملا درستی گرفته
      و اگه بنا به حضور در آمریکا داره بهتره این مدل هم جزو گزینه هاش باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رامتین

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1920 ديدگاه)

        آره دیگه با توربو این توان را داره. موتور مذکور همون موتور پژو۲۰۰۸ ای است که ۶-۷ سال پیش با همکاری BMW توسعه داده شده بود. یه نسخه ۱۸۰ اسبی و ۲۲۰ اسبی هم داره این موتور. کلا این موتورها که معروف به پرینس هستند، خیلی متنوع و کارا هستند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. فورد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (567 ديدگاه)

      امیدوارم مشکل واشر سرسیلندر نداشته باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. (JONATHAN (TESLA

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کابینش رو دوس دارم
    واقعا کابینش هوشمندانه طراحی شده
    محل قرار گیری مانیتور و دکمه ها
    پایین بودن فرمان
    دیدمستقیم به مانیتور پشت فرمان
    خط و خطوط تیز
    یه جورایی حس لامبو و کروروت میده به ادم
    البته با کاراکتر خودش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    فوق العاده هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. sina

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2057 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو هست ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amir

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (466 ديدگاه)

      نوشته که چهارچرخ محرک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sina

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2057 ديدگاه)

        عه !
        ندیدم من چرا :/
        مرسی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. M

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (91 ديدگاه)

          البته پلتفرمش از پایه همون دیفرانسیل جلو هست ، کلا چیزی ثابت شده هست اینه که سدان اسپرت باید پلتفرم دف عقب باشه ، بخاطر توزیع مناسب وزن و طراحی بهتر و خیلی مسایل دیگه .
          حتی کره ای ها هم این فرمول رو دیگه دنبال میکنن ، کیا استینگر و جنسیس ها و …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. pooriya.bmw.germany

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (475 ديدگاه)

    با ترکیب قدرت ۲۰۰ اسبی پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری بنزینی و خروجی ۳۱۰ اسب بخاری دو پیشرانه‌ی الکتریکی، این سدان جدید و تازه‌نفس قدرت ترکیبی ۳۶۰ اسب بخاری خواهد داشت.!!!??

    ۲۰۰+۳۱۰=۵۱۰

    پدال فکر کنم اشتباه جمع بندی کردی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (67 ديدگاه)

      سلام اقا پوریا.
      درسته عدد ها بخاطر اینکه منحنی مشخصه موتور های برقی و بنزینی دقیقا روی یه دور به ماکزیمم قدرت نمیرسن پس جمع این منحنی ها برابر با جمع حدود نهایی منحنی مشخصه های هر موتور برابر نمیشه.
      خودمونی بگم : وقتی موتور برقی زور داره (دور پایین و سرعت کم ماشین) موتور درونسوز جون نداره.
      موتور های درون سوز تو ۳۰۰۰ ۴۰۰۰ دور در دقیقه بهترین عملکردو دارن ولی موتور های برقی تو دور های پایین تر گشتاور زیادی دارند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. یانکی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      نه درسته قدرت پیشرانه الکتریکی ۳۱۰ اسبه که رویه کار محدود میشه همه کمپانیها همینجوره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Mad.z.Max

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (615 ديدگاه)

      منم اومدم بگم.
      توی یکی از مقاله های دیشبم که درمورد کلوپ ۱۰۰۰ اسبی ها بود، همچین اشتباهی وجود داشت..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. شاهین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3784 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      قدرت ترکیبی پیشرانه های درون سوز و الکتریکی (تشکیل دهنده قوای محرکه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی) کمتر از جمع جبری اعدادی هستش که هرکدوم بصورت جداگانه تولید می کنن.
      در واقع شاید اینجا انتظار داریم که قدرت این دو تا پیشرانه با هم ترکیب بشه و عدد نهایی برابر با ۵۱۰ اسب بخار باشه اما به دلایلی که خودم ازش اطلاع کافی ندارم این عدد همیشه (یا اکثر مواقع) کمتر هستش.
      پس متن بالا درسته و اشکالی نداره.
      ارادتمندم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. ارشک

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (180 ديدگاه)

    قشنگه .
    از برخی جوانب به خصوص صندوق عقب،شبیه موستانگ هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. net

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1312 ديدگاه)

    خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو که مثل خط عمودی زیر چراغ جلو رنو تلیسمان و کلئوس و ماشینهای کادیلاک هست بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه ولی اگر در طراحی داخلی از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر بود تا دوخت زرد.صندوق عقبش کشیده نیست.رینگش جالب نیست.سپر جلو زیر جلوپنجره که گود بزرگ شده و رنگ زرد داره اصلا جالب نیست و سپر جلو اگر یکپارچه سفید بود قشنگتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. حمیدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2404 ديدگاه)

    خیلی خوش چهره شده درسته ال ای دی های عمودیش الهام گرفته از کادیلاک هست ولی اصلا شباهت نداره کاملا متفاوت هست طراحی داخلیش هم خاص و واقعا فرانسوی هست تو اکثر بررسی هام خیلی ازش تعریف کردن
    انصافا پژو با این ماشین تو طراحی و لوکس بودن یه تکونی به خودش داد هرچند من هنوز ۲۰۸ رو با موتور ۱.۲ لیتری و دنده دستی بیشتر می پسندم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. پرهام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خیلی خوشگله . مدرن و زیبا و اون طرح LED شبیه دندان نیش عالیه کاملا طراحی متناسب با برند و واقعا عالی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا