پژو 508 اسپرت چه مشخصاتی خواهد داشت؟!

پژو می‌خواهد با تولید یک سدان اسپورت وارد عصر جدیدی شود. در این بخش از بازار خودروهایی همچون آئودی S4 و مرسدس-ای ام جی C43 خودنمایی می‌کنند. البته فرانسوی‌ها چنین خودرویی را با معرفی کانسپت  508 Sport Engineered در نمایشگاه ژنو 2019 پیش‌نمایش کرده‌اند.


انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی نهایی در سال 2020 معرفی شود. برخی خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند جزئیات قابل‌توجهی از پیشرانه‌ی این خودرو را به دست آورده‌اند.


با ترکیب قدرت 200 اسبی پیشرانه‌ی 1.6 لیتری بنزینی و خروجی 310 اسب بخاری دو پیشرانه‌ی الکتریکی، این سدان جدید و تازه‌نفس قدرت ترکیبی 360 اسب بخاری خواهد داشت. احتمالاً خودروی موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد.


حرفی از پرفورمنس این خودرو زده نشده اما کانسپت یاد شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت داشته است. مجموعه باتری 11.8 کیلووات ساعتی آن کانسپت نیز باعث ایجاد برد الکتریکی 50 کیلومتری می‌شود.


مدیر بخش پژو اسپورت که درباره‌ی قوای محرکه‌ی این خودرو سخن می‌گفت اظهار داشته است: “این موضوعی متناقض است اما فشاری که روی کم کردن آلایندگی وجود دارد به ما اجازه می‌دهد تا نسخه‌ای پرفورمنس از 508 را توسعه دهیم که تا قبل از این تصوری در مورد آن وجود نداشت.”


به دلیل وزن بیشتر باتری و پیشرانه‌های الکتریکی، 508 اسپورت (نام هنوز تأیید نشده است) از سیستم تعلیق ارتقا یافته و شاید دیگر بخش‌های فنی بهبود یافته سود خواهد برد. همچنین ظاهر اسپورت تر و رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی باعث تمایز این خودرو از سایر اعضای خانواده خواهند شد.


مدل اسپورت نسل جدید پژو 508 احتمالاً در ابتدا به‌صورت چهار درب عرضه خواهد شد اما اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود مدل استیشن آن نیز در آینده عرضه می‌شود.


توضیح: تصاویر به کانسپت پژو 508 Sport Engineered تعلق دارند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1306 دیدگاه) ,

      مگه موتور ۱.۶ قدرت ۲۰۰ اسب میده؟؟؟
      با توربو هست دیگه؟؟؟
      ضمنا پژو تصمیم کاملا درستی گرفته
      و اگه بنا به حضور در آمریکا داره بهتره این مدل هم جزو گزینه هاش باشه

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1588 دیدگاه) ,

        آره دیگه با توربو این توان را داره. موتور مذکور همون موتور پژو2008 ای است که 6-7 سال پیش با همکاری BMW توسعه داده شده بود. یه نسخه 180 اسبی و 220 اسبی هم داره این موتور. کلا این موتورها که معروف به پرینس هستند، خیلی متنوع و کارا هستند.

        پاسخ
  1. (JONATHAN (TESLA
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    کابینش رو دوس دارم
    واقعا کابینش هوشمندانه طراحی شده
    محل قرار گیری مانیتور و دکمه ها
    پایین بودن فرمان
    دیدمستقیم به مانیتور پشت فرمان
    خط و خطوط تیز
    یه جورایی حس لامبو و کروروت میده به ادم
    البته با کاراکتر خودش

    پاسخ
        1. M
          سوابق: (39 دیدگاه) ,

          البته پلتفرمش از پایه همون دیفرانسیل جلو هست ، کلا چیزی ثابت شده هست اینه که سدان اسپرت باید پلتفرم دف عقب باشه ، بخاطر توزیع مناسب وزن و طراحی بهتر و خیلی مسایل دیگه .
          حتی کره ای ها هم این فرمول رو دیگه دنبال میکنن ، کیا استینگر و جنسیس ها و …

  2. pooriya.bmw.germany
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    با ترکیب قدرت 200 اسبی پیشرانه‌ی 1.6 لیتری بنزینی و خروجی 310 اسب بخاری دو پیشرانه‌ی الکتریکی، این سدان جدید و تازه‌نفس قدرت ترکیبی 360 اسب بخاری خواهد داشت.!!!??

    200+310=510

    پدال فکر کنم اشتباه جمع بندی کردی

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      سلام اقا پوریا.
      درسته عدد ها بخاطر اینکه منحنی مشخصه موتور های برقی و بنزینی دقیقا روی یه دور به ماکزیمم قدرت نمیرسن پس جمع این منحنی ها برابر با جمع حدود نهایی منحنی مشخصه های هر موتور برابر نمیشه.
      خودمونی بگم : وقتی موتور برقی زور داره (دور پایین و سرعت کم ماشین) موتور درونسوز جون نداره.
      موتور های درون سوز تو ۳۰۰۰ ۴۰۰۰ دور در دقیقه بهترین عملکردو دارن ولی موتور های برقی تو دور های پایین تر گشتاور زیادی دارند.

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      نه درسته قدرت پیشرانه الکتریکی 310 اسبه که رویه کار محدود میشه همه کمپانیها همینجوره

      پاسخ
    3. Mad.z.Max
      سوابق: (380 دیدگاه) ,

      منم اومدم بگم.
      توی یکی از مقاله های دیشبم که درمورد کلوپ 1000 اسبی ها بود، همچین اشتباهی وجود داشت..

      پاسخ
    4. شاهین
      سوابق: (3679 دیدگاه) ,

      سلام وقت بخیر
      قدرت ترکیبی پیشرانه های درون سوز و الکتریکی (تشکیل دهنده قوای محرکه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی) کمتر از جمع جبری اعدادی هستش که هرکدوم بصورت جداگانه تولید می کنن.
      در واقع شاید اینجا انتظار داریم که قدرت این دو تا پیشرانه با هم ترکیب بشه و عدد نهایی برابر با 510 اسب بخار باشه اما به دلایلی که خودم ازش اطلاع کافی ندارم این عدد همیشه (یا اکثر مواقع) کمتر هستش.
      پس متن بالا درسته و اشکالی نداره.
      ارادتمندم

      پاسخ
  3. ارشک
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    قشنگه .
    از برخی جوانب به خصوص صندوق عقب،شبیه موستانگ هست.

    پاسخ
  4. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو که مثل خط عمودی زیر چراغ جلو رنو تلیسمان و کلئوس و ماشینهای کادیلاک هست بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه ولی اگر در طراحی داخلی از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر بود تا دوخت زرد.صندوق عقبش کشیده نیست.رینگش جالب نیست.سپر جلو زیر جلوپنجره که گود بزرگ شده و رنگ زرد داره اصلا جالب نیست و سپر جلو اگر یکپارچه سفید بود قشنگتر بود

    پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (2323 دیدگاه) ,

    خیلی خوش چهره شده درسته ال ای دی های عمودیش الهام گرفته از کادیلاک هست ولی اصلا شباهت نداره کاملا متفاوت هست طراحی داخلیش هم خاص و واقعا فرانسوی هست تو اکثر بررسی هام خیلی ازش تعریف کردن
    انصافا پژو با این ماشین تو طراحی و لوکس بودن یه تکونی به خودش داد هرچند من هنوز 208 رو با موتور 1.2 لیتری و دنده دستی بیشتر می پسندم

    پاسخ
  6. پرهام
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله . مدرن و زیبا و اون طرح LED شبیه دندان نیش عالیه کاملا طراحی متناسب با برند و واقعا عالی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.