اشکوداپژوهیوندای

مصاف مهم هیوندای توسان، پژو 3008 و اشکودا کاروک

سرعت حرکت بازار شاسی بلندها به این معنی است که اگر خودروسازی خلاقیت نداشته باشد و یا درجا بزند در واقع یک حرکت رو به عقب را آغاز کرده و پس رفت داشته است.


هیوندای این را به خوبی می‌داند و به همین دلیل است که جدیدترین نسخه‌ی شاسی‌بلند میان‌سایز توسان را به‌روزتر کرده است. اگرچه تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی هیوندای در راه است اما خودرویی که در تست حضور داشته از پیشرانه‌ی جدید ۱.۶ لیتری CRDi توربودیزل با قدرت ۱۱۳ اسب بخار سود می‌برد.

هیوندای توسان
دیزلی‌ها هنوز نمرده‌اند و در این کلاس خودرویی سهم مناسبی را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین این پیشرانه‌ی جدید می‌تواند باعث افزایش فروش توسان شود؛ اما خب رقبای با استعدادی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اشکودا کاروک با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری TDI قابل‌مقایسه با توسان اشاره کرد.

پژو 3008

اشکودا کاروک
دیگر حریف توسان پژو ۳۰۰۸ است که با پیشرانه‌ی جدید ۱.۵ لیتری توربودیزل BlueHDi در این مقایسه حاضر شده است. پژو و اشکودا از جمله بهترین‌های این کلاس هستند بنابراین تماشای رقابت آن‌ها با توسان جالب‌توجه خواهد بود. آیا توسان می‌تواند رقبای نام‌آشنای خود را شکست دهد؟ باهم آن را می‌فهمیم…

  • هیوندای توسان

نام خودرو

هیوندای توسان  ۱.۶ CRDi 115 SE Nav
قیمت (پوند)

۲۵۳۴۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۱۳ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۱.۷

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۳
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
هیوندای توسان
هیوندای توسان به‌روز با پیشرانه‌ی توربودیزل جدیدی همراه شده است. این نسخه در میانه‌ی تریم های توسان قرار می‌گیرد. همین ابتدای کار باید به سیستم تعلیق و سواری توسان اشاره کرد که مناسب عمل کرده و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها با نرمی رد می‌کند.

هیوندای توسان
همین خصیصه در سر پیچ‌ها نیز خود را نشان می‌دهد. شاسی بلندهای خانوادگی ضرورتاً نیازی به دینامیک بودن ندارند اما کنترل بدنه‌ی سست توسان خیلی باعث اعتمادبه‌نفس راننده نمی‌شود. فرمان نیز به طرز عجیبی حساس بوده ولی فاقد حس لازم است. این فرمان سبک برای توسان مانور پذیری بهتر در فضاهای تنگ را به ارمغان آورده است.

هیوندای توسان
فقدان دینامیک سواری توسط پیشرانه نیز منعکس می‌شود هرچند هیچ‌یک از پیشرانه‌های حاضر در این مقایسه خیلی سریع نیستند. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل جدید توسان نسبتاً نرم و اکثراً ساکت است. در برخی دورهای پیشرانه شاهد صدای آن هستیم بنابراین گاهی اوقات ناله‌ی دیزلی به گوشتان خواهد رسید اما از نظر صدای تولیدی در حد و اندازه های کاروک ارزیابی می‌شود.

توسان در شتاب گیری کندترین خودرو بوده و در بحث شتاب‌های بین دنده‌ای نیز پشت سر پژو قرار می‌گیرد؛ اما جایی که هیوندای بر پژو برتری دارد به نرمی تعویض دنده مربوط می‌شود. تعویض‌های توسان نرم‌تر و روان‌تر از ۳۰۰۸ حس می‌شود.

هیوندای توسان
در کل توسان خودرویی نسبتاً راحت و آرامش‌بخش بوده اما به سواری آن نباید امیدهای زیادی داشت. با توجه به اینکه رقبا در این بخش استعدادهای زیادی دارند بنابراین توسان بیش از آنکه رتبه یک کلاس باشد تنها خودرویی توانا حس می‌شود.

نظرات آزمایش‌کنندگان

توسان دارای دستیار پایداری تریلر بوده بنابراین اگر شما به خودرو یک کاروان وصل کنید شاهد عملکرد خوب این سیستم خواهید بود. حداکثر ظرفیت یدک کشی توسان به ۱۴۰۰ کیلوگرم محدود شده که ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از پژو ۳۰۰۸ می‌باشد.

هیوندای توسان

  • پژو ۳۰۰۸

نام خودرو

پژو ۳۰۰۸ ۱.۵ BlueHDi 130 Allure
قیمت (پوند)

۲۷۲۰۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۲۹ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۱.۵

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۱
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
پژو 3008
پژو ۳۰۰۸ پیش از این برنده‌ی جایزه‌ی بهترین شاسی‌بلند میان سایز شده و هم‌اکنون با پیشرانه‌ای جدید وارد میدان شده است. رینگ‌های کوچک این خودرو تضمین‌کننده‌ی فرمان پذیری سریع هستند اما این شاسی‌بلند برای سواری اسپورت طراحی نشده است. سیستم تعلیق پژو روی راحتی تمرکز داشته و بیشتر روی سواری نرم و هندلینگ متعادل مانور داده است.

پژو 3008
افزایش ارتفاع خودرو به معنی بازه‌ی حرکتی زیاد سیستم تعلیق بوده که باعث می‌شود پژو در جاده‌های مخملی عملکرد جالبی نداشته باشد. اگرچه این خودرو پایدارتر از اشکودا است اما مواجه شدن با دست‌اندازها باعث انتقال لرزش‌ها به کابین می‌شود.

کنترل فرمان در روی دست‌اندازها خوب بوده اما گاهی اوقات شاهد لرزش‌های زیاد هستیم.

پژو 3008
چسبندگی این خودرو نیز برای هماهنگی سرعت با فرمان کافی بوده ولی با افزایش سرعت تکان‌های بیشتری را شاهد خواهید بود. از نظر کنترل بدنه کاروک بر پژو ۳۰۰۸ برتری دارد.

با تمامی این تفاسیر، پیشرانه‌ی جدید ۳۰۰۸ نقطه‌ی قوت آن است. گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری این پیشرانه باعث می‌شود پژو سریع‌تر از توسان باشد. پژو چندین سال است که اقدام به ساخت پیشرانه‌های دیزلی می‌کند بنابراین مصرف سوخت آن نیز بهتر از رقبا می‌باشد.

گشتاور کافی باعث افزایش انعطاف‌پذیری خودرو شده است. این یکی از بهترین مزیت‌های پژو می‌باشد. شما نیازی به کار زیاد با گیربکس ۶ سرعته دستی ندارید و همین موضوع باعث افزایش رفاه راننده می‌شود. خود گیربکس نیز اگرچه پذیرفتنی بوده اما عالی نیست.

پژو 3008
آرامش کابین در سرعت‌های بالا خوب بوده اما صدای غرش پیشرانه‌ی دیزلی به گوش می‌رسد. سواری خودرو در بزرگراه نیز نسبتاً ریلکس است.

پژو 3008

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی ۳۰۰۸ خوب بوده اما کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع در صفحه‌نمایش قرار داده شده‌اند بنابراین باید به منوها بروید تا بتوانید دما یا سرعت فن را تنظیم کنید.

  • اشکودا کاروک

نام خودرو

اشکودا کاروک ۱.۶ TDI 115 SE L
قیمت (پوند)

۲۵۵۷۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۱۳ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۱.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۹
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
اشکودا کاروک
کاروک نیز یکی از بهترین‌های کلاس خود بوده و قبلاً توانسته پژو را شکست دهد اما آیا این بار کاروک بازهم خواهد توانست از عهده‌ی ۳۰۰۸ و توسان تازه‌نفس‌تر برآید؟

اشکودا کاروک
این خودرو به خاطر پاسخ‌های تیز خود شناخته می‌شود. اشکودا در مقایسه با توسان نرم‌تر خودرویی سرزنده‌تر و هوشیار به نظر می‌رسد. فرمان این خودرو دقیق‌تر از هیوندای بوده و بالانس وزنی بهتری در مقایسه با ۳۰۰۸ دارد. شاسی کاروک چابکی بالاتری داشته زیرا سیستم تعلیق آن کمی سفت‌تر از هر دو رقیب بوده و بنابراین تکان‌های بدنه‌ی آن در سر پیچ‌ها کمتر و راحتی‌اش نیز بیشتر است.

اشکودا کاروک
علیرغم کنترل بیشتر سیستم تعلیق، این خودرو ناهنجار یا خیلی سفت محسوب نمی‌شود. در واقع سیستم تعلیق این خودرو گاها مثل ۳۰۰۸ لرزش را به کابین منتقل نمی‌کند.

پیشرانه‌ی کاروک در مقایسه با دو رقیب دیگر صدای بیشتری دارد. البته عملکرد آن با اینکه بهترین نمونه‌ی گروه فولکس‌واگن نیست پذیرفتنی می‌باشد.

اشکودا کاروک
نقطه قوت کاروک توازن بین سواری و هندلینگ بوده و پیشرانه در مرتبه‌ی پایین‌تر قرار می‌گیرد اما خب این نقطه‌ضعف اشکودا خیلی به چشم نمی‌آید.

نظرات آزمایش‌کنندگان

پکیج سرویس دو ساله‌ی کاروک ۲۷۹ پوند قیمت داشته و ارزان‌قیمت است. این پکیج ارزان‌تر از پیشنهاد سه‌ساله‌ی پژو با پرداخت ۱۳ پوند در ماه می‌باشد.

اشکودا کاروک

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: اشکودا کاروک
اشکودا کاروک
پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری کاروک نقطه‌ضعف واضح این خودرو بوده اما در تمامی جنبه‌های دیگر، کاروک بهترین شاسی‌بلند خانوادگی کلاس خود است. اگرچه ما هنوز هم پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری را انتخاب می‌کنیم اما پیشرانه‌ی دیزلی هم پرفورمنس مناسب و مصرف سوخت کمی دارد. فضای کابین زیاد به همراه راحتی و دینامیک بالا و همچنین کیفیت و تجهیزات زیاد باعث شده‌اند کاروک هنوز هم پادشاه این کلاس باشد.

رتبه دوم: پژو ۳۰۰۸
پژو 3008
اگر پژو ارزان‌تر بود شاید رتبه‌ی اول را به خود اختصاص می‌داد زیرا ترکیب بهتر پیشرانه و کابینی دوست‌داشتنی را ارائه می‌کند. این خودرو کاربردی بوده و هزینه‌های مالکیت کمی دارد. به این موارد باید راحتی و تجهیزات زیاد و همچنین دینامیک قابل‌احترام را اضافه کرد؛ اما پژو گران‌تر از کاروک بوده و بنابراین در رتبه‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد.

رتبه سوم: هیوندای توسان
هیوندای توسان
این نسخه از توسان در مقایسه با مدل‌های قبلی بهبود یافته اما پیشرفت‌های آن برای پیروزی در برابر دو نمونه از بهترین رقبا کافی نبوده است. هیوندای در سال‌های نه چندان دور برندی ارزان قیمت بود اما هم‌اکنون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگرچه خودرویی همچون توسان به‌روز شده خوب بوده اما فاقد فاکتورهای لازم برای پیشرو بودن در کلاس خود می‌باشد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    شک نکن پژو
    طراحی بهتر
    بزند معتبر تر
    دیزاین داخلی فوق العاده
    مصرف سوخت کم تر
    بهترین پیشرانه( البته جدیدا نسخه هیبرید چهار چرخ هم اومدهبا شتاب 0_100 6ثانیه ای )
    موندم چطور دوم شد
    لابد یکم گرون بود ماهم دومش کردیم همین!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      پژو؟ معتبر؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        پ ن په اشکودا برند معتبره ! خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Arman

          ۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          من کاری به معتبر بودن یا نبودن اشکودا ندارم( قطعا از پژو با اختلاف بهتره) اما واقعا هیچ جای دنیا به پژو یا کلا فرانسوی نمیگن معتبر!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Mohammad

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        پژو وقتی داشت مقاوم ترین ماشین دنیا یعنی همون پژو 504 تولید میکرد . کیا داشت دوچرخه جدیدش رو‌تست میکرد

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      برای کسایی که مجبورن واسه ۲۰۶ هفتاد میلیون پول بدن بله بسیار پیچیده هشتش ایران جزیره ای هست که مردمش ارزوی خرید خودروی بیست سال پیش از بین خودروهای کهن سال دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        هفتاد میلیون یعنی چهارهزار دلار. کل دنیارو بگردی با چهار هزار دلارموتورگازی هم پیدا نمی کنی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmad

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داداش پژو خیلی وقت که معتبره ، بیش از 70 ، 80 سال که معتبره ، از زمانی معتبره که هیچ کدوم از برندهای زپرتی هنوز حتی به وجود هم نیامده بودند ، شما از پژو بدت میاد دلیل نمیشه که معتبر نباشه ، امار فروشش ، رتبه فروشش ، چیزه دیگه ای میگه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Arman

          ۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          نه تو امار فروش جهانی نه تو درصد رضایت مندی نه تو کاندیدا نه تو طراحی حرفی نداره واس گفتن! جزو ده برند پرفروش سال بود؟؟! نه
          تو بریتانیا رتبه قابلیت اعتمادش هشتم بود در صورتی که همین اشکودا سوم و هیوندا پنجم بود!!
          نظرات جرمی کلارکسون هم که نگم دیگه راجع بهشون!! به قدمت نیست به کیفیته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. کیان

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    فقط دقت کنید به رتبه توسان عزیز کره ای که در جایگاه سوم یعنی اخر قرار گرفته.
    البته طبق گفته متن با کلی پیشرفت نسبت به سالهای دور هنوزم هم در جایگاه اخر قرار داره.
    کاشکی میشد داخل کشور ما هم به خودروهای خوبی مثه همین کروک، 3008 و برندهای اصیل و پدر و مادر دار بیشتر بها داده میشد که مردم بتونن خودرویی واقعا با کیفیت سوار شن و ملاک خریدشون صرفا چندتا اپشن ساده نباشه.
    طراحی داخلی 3008 بی شک خاص هست، طراحی داخلی کاروک هم حس خیلی خوبی میده.
    درسته که به قول متن 3008 کمی گرونتر هست اما فک کنم با در نظر گرفتن هزینه های جانبی خیلی تفاوتی در نهایت با کاروک نداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      من فقط به حرص خوردن تو دقّت میکنم که تمام تلاش و عمرت رو گذاشتی رو کوبیدن کره ای ها تو پدال :)))
      امسال کره ٩ کاندید تو بهترین خودروهای سال داره (بیشتر از خیلی از کشورهای صاحب سبک تو تولید ماشین) اینم تقدیم به کیان سلطان حرص خوردن :))))
      از پارسال تا الان داری ضد کره ای کامنت میزاری تغییری تو فروش کره دیدی؟؟ نتیجه میگیریم تلاشت بی فایده هست :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        بوی سانمارتین به مشام میرسه!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. arian

        ۲۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز اصلا میگیم کره 9 تا کاندید داشت خوشم میاد تو حضور همین 9 تا پژو 3008 هشت خودرو سال شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. GHOST RIDER

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    امروز سر کلاس بودم بعد یکی از استاد ها داشت در مورد آمریکا و آلمان صحبت می کرد بعد بحث رو برد سمت ماشین .بعد می گفت ماشین های فرانسوی طراحی خیلی پیچیده تری نسبت به ماشین های امریکایی دارند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!?????
    بهش گفتم استاد با چه دلیلی این حرف رو می زنید گفت که من چند وقت خودم ۲۰۶داشتم!!!!!!!!!!!!
    نظر شما چیه واقعا همچین چیزی هست ؟؟
    من که کلا پشمام ریخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      در تمام خودرو ها که معلومه درست نیست
      ولی در خودرو های عامه مردم بنظرم درسته اصولا امریکایی ها از قدیم پیچیدگی کمتری داشتند و معروف به easy maintenance هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        ماشین امریکایی سادهه !!! اتفاقا ماشینهای امریکایی خیلی پیچیده تر از فرانسویا هستند ، استادتون چشم بسته غیب گفته ، یه ماشین امریکایی قدیمی رو وقتی میبری تعمریگاه هیچکی قبول نمیکنه ، دیدم ، دور و بر ، دوست ، اشنا ، که میگم . جلوبندی سخت ، موتور پیچیده و بد تعمیر ، حتی المانیا هم بعضی از خودروهاشون پیچیده تر از فرانسویا هستند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. GHOST RIDER

          ۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (40 ديدگاه)

          اتفاقا چندتا ساندیسی از اونایی که میز جلو میشینند ،یک جوری حرفش رو تایید می کردن که انگار داشت حدیث می گفت
          و می گفت تسمه تایم ال ۹۰رو باید یک جاش رو بادستگاه برید!!!!!!!!!! تا تعویض کرد.من که دیگه سکوت کردم گفتم شما ها راست می گید
          سختیش اینجا بود می گفت که کلا فرانسه از ژاپن و آلمان وآمریکا سر تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اره ۲۰۶ واسه معلم ادبیات باید هم پیچیده باشه . ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      مطمعنی استاد گفته ??* فکر کنم مستخدم دانشگاه بوده باشه(من باب طنز گفتم)
      دوست گرامی اغلب مردم ما سواد درستی در مورد طراحی خودرو ها ندارن البته مثلا بگیم که استاد دانشگاه این حرف و زده پس آدم باسوادی هستش پس حرفش درسته!!!
      غالبا نظر در مورد طراحی منطبق با سلایق افراد هستش
      که میتونه کاملا با سبک زندگی فرد life style حتی با نوع شخصیت آدما متفاوت باشه
      یه مثال عرض میکنم.شما به دونفر بگید در مورد یک درخت (مثال)چند سطر بنویسند مطمئنا نوشته ها کاملا متفاوت خواهند بود
      حال این تفاوت در سلایق رو تو حوضه طراحی خودرو بیاریم !!
      حالا بیایم تحلیل طراحی خودرو های فرانسوی :
      دوست عزیز از نظر شما طراحی پژو 508 (فرق نمی کنه کدوم نسلش باشه) طراحی شلوغی هستش???مطمئن م که نیست
      حالا از کشور فرانسه خودرو یی مثل سیتروئن c4کاکتوس مد نظر مون باشه میگیم طراحی شلوغی داره
      البته اندکی. ولی در خودرویی مثل ds5 طراحی جلوی بی اندازه شلوغ هستش و گاها بیننده رو خسته میکنه
      و زود تر گرد پیری روی چهره ماشین می شینه
      ولی خودرو های رنو نسبتا (البته زبان طراحی جدید)
      پر خطوط هستن مخصوصا جلوی ماشین
      ولی روهم رفته نمیشه خودرو سازی یه کشور رو با یه کشور دیگه مقایسه کرد چنان چه نمیشه هر خودرو یک بزند با سایر تولیداتش قیاس کرد چون هر کشور ممکنه دارای چندین خودرو ساز با اهداف مختلف باشند
      خ فعلا خسته شدم سررشته حرف هم از دستم رفت
      پاینده و سر بلند باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسین دهمرد

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      مگه کلاسا شروع شده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. نوید جهرمی

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      این قضیه ن فقط راجب ماشین که خیلی ساخته های امریکایی هم صادقه. ساده تر هستن به معنی تکنولوژی کم تر نیست. به این معنی هست که لقمه رو دور سر خودشون نمیگردونن.
      به جای پیچیده کردن قضیه، بهترین کارایی رو در اختیار کاربر میزارن.
      برای ماشین هاشون هم به صورت عمومی میشه این رو درنظر گرفت که به جای پیچیدگی دست و پاگیر فنی که هزینه ها رو هم بالا میبره، بهترین عملکرد رو در اختیارت میزارن. سهل الوصول ترن. راحت تر تعمیر میشن(اگر با مکانیکها صحبت کنین حتما این رو میگن. حتی میگن ژاپنی ها با الهام گرفتن از این تونستن ساختار ماشیناشون رو شکل بدن و بعدها کره ای ها) . همینه که نمیخواد برای یه تعویض روغن ده جای ماشین رو باز کنی تا برسی به مقصودت. یا برای یه تعویض چراغ به غلط کردن بیفتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Arman

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    تجربه سواری اشکودا رو ندارم و نظری ندارم ولی ٣٠٠٨ رو که قطعا بخاطر پژو بودنش و اینکه نمیشه به فرانسوی اعتماد کرد انتخاب نمیکنم ،سوار توسان شدم چند بار،سواری خوب و راحتی داشت و ماشین خوبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بدون اینکه نتیجه رو نگاه کنم قطعا اشکودا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    واقعا پژو یه سرو گردن بالاتره…..
    عشق است پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    جرات نیست درباره یه ماشین کره ای بد گفت
    یه عده با اکانت فیک میان اینستاگرام فحش میدن، جالب اینجاست با فحش های رکیک حرف خودشون رو میزنن و بلد نیستن مثل انسان قرن 21 حرف بزنن (البته اشتباه خودم بود که ادرس اینستامو گفتم، نمی دونستم جهل تا کجا ادامه داره)
    اسکرینش هم توی کامنت گذاشتم که پدال حرف کرد
    خوب نیست انقدر ضعف و تعصب :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدامین

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    عقلم میشه اشکودا،قلبم میگه پژو
    کدوم واقعا؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Genius

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    انگلستان یعنی؛هوای دائما ابری و بارانی و کشوری پایبند به اصول هویت ساز تاریخ خود مانند خاندان سلطنتی با مردمانی مبادی آداب و اتوکشیده؛اما شاید نامهربان با مردمان دیگرسوی کره خاکی بالاخص خاورمیانه ایها!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    توسان به لحاظ طراحی قیمت و کارایی و گارانتی بهتره توجه کنید که قدمت بسیار کمتری نسبت به پژو و اشکودا داره اما داره این برند ها رو به چالش میکشه در ضمن به نتایج جی د ی پاور و کانسومر سرویس و کار اند درایو و اتو اکسپری در زمینه کیفیت و دقت د ر میزان واقعی آلایندگی رضایت مشتریان و از همه مهمتر ایمنی و میزان خرابی دقت بیشتری مبذول دارید چرا که کیا هیوندای در بین 4 خودوری برتر هستند امسال کیا استینگر بهترین خودروی نمایشگاه دیترویت و در یکی از مجلات اروپایی در بین 16 خودروی برتر با خصوصیات اسپرت مقام اول کسب کرد کره ای ها د رخوروهای تولیدیشون از چاشنی قوی طراحان انجین و بدنه آلمان سلطان خودروسازی جهان سود میبرند کیا هیوندا با ساخت کیا سول بو کیا سورنتو که هردو در طی 3سال پیاپی بهترین خودرو د رکلاس خود بودند و تا به الان بیشترین کاندید مثل اپتیما برنده 4 سال پیاپی برترین طراحی رد.دات همچنین تا چند سال دیگه با ورود کامل هیوندای به مبحث پرفورمانس شاهد بسیار ی از برهم خوردن معادلات هستیم درود بر کره ای های پر توان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا