آموزشپژوسیتروئن

آشنایی با موتورهای سری TU از گروه پژو سیتروئن

موتورهای PSA TU خانواده‌ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک هستند که توسط کمپانی‌های پژو و سیتروئن استفاده می‌شوند. این موتورها در سال ۱۹۸۶ رونمایی شدند و نخستین بار در سیتروئن AX عرضه شدند که جایگزینی برای موتورهای سری X بودند ولی همچنان مشترکات بسیاری با موتورهای پیشین دارد. سری TU در گونه‌های بنزینی و دیزلی بدون توربو (اتمسفریک) موجود هستند که گونه‌های دیزلی با کد TUD شناخته می‌شود.

Citroen TU3
Citroen TU3
موتورهای TU را نمی‌توان دقیقاً جایگزین سری X نامید چراکه اشتراکات فنی بسیاری با اسلاف خویش دارند و بهتر است آنها را گونه‌ی تکامل یافته‌ی موتورهای سری X بدانیم. بعداً در مقاله‌ای جداگانه در همین بخش به موتورهای X نیز خواهیم پرداخت. این موتورها در خودروهای زیر بکار رفته‌اند:
سیتروئن مدل‌های: AX, C2, C3, Saxo, BX, ZX, Xsara, C15, Nemo, Berlingo. و پژو مدل‌های: ۱۰۶, ۲۰۶,۲۰۵, ۲۰۷, ۳۰۹, ۳۰۶, ۳۰۷, ۴۰۵, Bipper, Partner, Hogger و از محصولات ایران‌خودرو سمند سورن و رانا.
نسخه‌ی دیزلی در ده خودرو بکار رفت که پنج عدد از آنها محصولات گروه پژو سیتروئن نبودند و به کمپانی‌های نیسان سوزوکی و ایران‌خودرو تعلق داشتند. حال به اعضای خانواده‌ی TU می‌پردازیم.

TU9
تی یو ۹ نخستین مدل از این موتورها بود و حجمی معادل ۹۵۴ سی‌سی دارد. قطر سیلندر آن ۷۰ میلی‌متر و کورس آن ۶۲ میلی‌متر است. نسخه‌ی اولیه سوخت‌رسانی کاربراتوری داشت و ۴۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که بعدها در سال ۱۹۹۲ با مجهز شدن به سوخت‌رسانی انژکتوری قدرت آن به ۴۹ اسب بخار افزایش یافت. با معرفی استاندارد یورو ۳ در سال ۲۰۰۱ تولید این موتور متوقف شد.

TU1
این موتور دارای حجم دقیق ۱۱۲۴ سی‌سی و قطر سیلندر ۷۲ میلی‌متر و کورس ۶۹ میلی‌متر است. قدرت مدل اولیه که کاربراتوری بود ۵۵ اسب بخار بود ولی در سال ۱۹۹۲ با مجهز شدن به سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری تک نقطه‌ای و مبدل کاتالیستی قدرت آن به ۵۹ اسب بخار افزایش یافت. با معرفی استاندارد آلایندگی یورو ۳ این موتور به سوخت‌رسانی انژکتوری چندنقطه‌ای مجهز شد. این موتور به‌عنوان موتور پایه برای خودروهای پژو ۲۰۶ و سیتروئن C2 عرضه می‌شد.

Peugeot 206 1999 TU1
Peugeot 206 1999 TU1
TU2
موتور TU2 حجمی معدل ۱۲۹۴ سی‌سی دارد و قطر پیستون و کورس آن به ترتیب عبارتند از ۷۵ و ۷۳ میلی‌متر. قدرت این موتور کاربراتوری ۹۳ اسب بخار بود ولی گونه‌ی ارتقاء یافته‌ی این موتور مجهز به سوخت‌رسانی انژکتوری قدرتی برابر با ۱۰۱ اسب بخار داشت که برای استفاده در پژو ۲۰۵ رالی آماده شده بود. در ۱۹۹۲ نسخه‌ی انژکتور و مجهز به کاتالیزور این موتور با قدرت ۹۹ اسب بخار برای استفاده در پژو ۱۰۶ رالی عرضه شد.

peugeot 205 TU2
peugeot 205 TU2
TU3
این موتور حجمی معادل ۱۳۶۰ سی سی دارد و قطر پیستون و کورس آن ۷۵ و ۷۷ میلی‌متر است. این موتور یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای گروه پژو سیتروئن است و در طیف وسیعی از خودروهای متوسط این موتور یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای گروه پژو سیتروئن است و در طیف وسیعی از خودروهای متوسط، مینی ون‌ها و خودروهای کامپکت بکار رفته است. سیتروئن از نمونه‌ی تقویت شده‌ی این موتور حتی در مسابقات نیز استفاده می‌کرد. در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ سیتروئن در اکثر مسابقات رالی و پیست اروپا با این موتور در مسابقات شرکت می‌کرد.

Peugeot 205 TU3
Peugeot 205 TU3
در ابتدا این موتور با دو نوع کاربراتور تک و دو دهانه عرضه می‌شد که قدرتی برابر با ۶۴ و ۷۳ اسب بخار داشت. نمونه‌ی کاربراتوری در ۱۹۹۲ جای خود را به نمونه‌ی انژکتوری داد که قدرت ۷۳ اسب بخار دارد. در ۱۹۹۶ نیز نمونه‌های اسپرت ۹۸ و ۹۳ اسب بخاری از خط تولید خارج شدند و تولیدشان متوقف شد.

Citroen TU3
Citroen TU3
PSA TU3 Engine
PSA TU3 Engine
این موتور در کشورمان نیز روی پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود، از مصرف سوخت و استهلاک مناسبی برخوردار است.

TU5
موتور TU5 با حجم ۱۵۸۷ سی‌سی و قطر سیلندر و کورس به ترتیب ۷۸.۵ و ۸۲ میلی‌متر در کشورمان بسیار محبوب است. نسخه‌ی اولیه‌ی این موتور تک میل‌سوپاپ و دارای ۸ سوپاپ بود اما امروز فقط نسخه دو میل‌سوپاپ ۱۶ سوپاپ این موتور استفاده می‌شود. بلوک این موتور از آهن ریخته‌گری شده و سر سیلندر آن از آلومینیوم ساخته شده است. اکثر نسخه‌های این موتور ۱۰۸ اسب بخاری هستند ولی نسخه‌ی اسپرت ۱۲۰ اسب بخاری نیز در سیتروئن C2 VTS استفاده شده است. هر دو کمپانی پژو و سیتروئن از این موتور در موتور اسپرت نیز استفاده کرده‌اند. این موتور تایپیت اتومات است و سوپاپ‌های آن نیاز به فیلر گیری ندارند. باید توجه داشت که همیشه به تعویض روغن به‌موقع آن باید توجه نمود. کیلومتر تعویض تسمه تایمینگ نیز بین ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر است.

Peugeot 206 TU5
Peugeot 206 TU5
Samand TU5 Engine
Samand TU5 Engine
Citroen TU5 Engine
Citroen TU5 Engine
206 TU5 JP4
۲۰۶ TU5 JP4

TUD3 و TUD5
موتورهای TUD موتورهای دیزلی از این سری بودند که از پمپ سوخت مکانیکی بهره می‌بردند. سر سیلندر نسخه‌ی اول همان سرسیلندر موتور TU3 بود که تغییرات جزئی در آن داده شده بود. در ۱۹۹۴ حجم این موتور افزایش یافت و به ۱۵۲۷ سی‌سی رسید این خودرو به‌جز محصولات پژو سیتروئن توسط خودروسازان دیگر نیز استفاده می‌شد که مشهورترین آنها نیسان بود که در مدل دیزلی نیسان میکرا در اروپا از این موتور استفاده کرد.

PSA TUD5 1996 - 2001
PSA TUD5 1996 – 2001

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

حسین ریاحی

دانش‌آموخته مهندسی مکانیک خودرو

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Lord Cezar

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    TU5 بین همشون بهترینه . خیلی کم مصرف هست و بازدهی قابل قبولی داره . ولی باز هر چقدر هم خوب باشه دیگه الان وقتشون گذشته و منقضی هستن.

    موافقم 36
    مخالفم 8
    1. میلاد

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفافا دوست عزیز این موتور روی بهترین ماشین سال قبل یعنی ۲۰۸ هم استفاده شد.البته نه اون تیو فایوی که تو ایران هست

      موافقم 7
      مخالفم 5
    2. محمد

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام ،یه سوال دارم،ایا موتور Tu دوهزار هم داره یا نه؟فقط موتور دو هزار ،نه اینکه رو ماشین پژو پارس سوار باشه،همون موتور خالیش موجود هست یا نه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان)

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این سری موتور زمان خودش بخاطر اصطهلاک کم و مصرف پایین مناسب بوده البته با وجود قدرت خروجی پایین.اما دیگه هر چی بوده گذشته.این موتور قدیمی شده و تاریخ مصرفش گذشته.اما مثل اینکه تو ایران ماشین تاریخ انقضا نداره

    موافقم 33
    مخالفم 6
  3. mohsen

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یه بار دوستم با TU5 405 حال هیوندا اکسنتو گرفت!!!

    موافقم 35
    مخالفم 13
    1. M.R.K

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      منم با زانتیا ۲۰۰۰ ، سوناتا ۲۰۱۴ رو لوله کردم

      موافقم 30
      مخالفم 17
      1. کیارش

        ۲۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        اره منم با زانتیا بوگاتی ویرون و پورشه 918 و فراری انزو و لامبورگینی اونتادور و هواپیمای F16 و B2 رو لوله کردم

        موافقم 98
        مخالفم 20
        1. mohsen

          ۲۹ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          اصلا تو شاهنامه اومده که چنان کیارش رفت سوی رستم ز ترس رستم شد دو نیمه

          موافقم 20
          مخالفم 3
    2. فرشاد

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (88 ديدگاه)

      دوست من رو این کورس های خیابونی نمیشه حساب کرد چون بسیاری از راننده ها از دور بالای موتور میترسن و فورا دنده رو جلو میبرن که نتیجش عقب موندن در کورس هست.405 با موتور TU5 هم طبق نظر خود ایران خودرو شتابش ضعیف تر از موتور 1800 هست که فک کنم به خاطر تفاوت در گشتاورشون باشه که واقعا محسوس هست.

      موافقم 21
      مخالفم 9
      1. mohsen

        ۳۰ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        میدونم نمیشه حساب کرد همین طوری گفتم ببینم همه ی TU5 اینطورن یا ماله دوستم فرق میکنه؟
        وگرنه تو کورس خیابونی اونی جلوس که نترسه که ارزشی نداره در اون حد چون باعث ناراحتی یکی دیگه میشه که داره راشو میره

        موافقم 9
        مخالفم 3
    3. مهرداد

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستت خوابشو برات تعریف کرده؟ البته یه همچین چیزی تویه خوابم محال داداش خخخخخخ

      موافقم 6
      مخالفم 11
  4. احمد باقری

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، اینها از رده خارج هستن.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. shahryar

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود،دست اقای ریاحی درد نکنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. کیوان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از رده خارج یا غیرخارج فعلن جمعیت کثیری تو ایران با این موتو سروکار دارن….ممنون از نویسنده عزیز

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. رافال M

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    tu5 واقعن موتور نرم ، بی صدا و با قدرت مناسبی هست که توسط چین عزیز (به خاطر شراکت با دانگ فنگ) بومی شد و تو این شرایط تحریم برای ما هم بد نشد.
    ولی موتور های فرانسوی چندان قدرتمند نیستن بیشتر مناسب خودروهای شهری و اکو هستن

    موافقم 14
    مخالفم 6
  8. صادق

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بدبختی ما ایرونیا اینه که هنوزم توی این فازیم که با پژو 405 که واسه سال 1989 هستش (سال 1368!) بریم هیوندا اکسنت 2012 رو بگیریم و بگیم که موتور از رده خارج TU5 که روی یه ماشین از رده خارج تر از موتورش نصب شده، میتونه ماشین 2012 رو بگیره! هنوز با اینجور چیزا داریم حال میکنیم و مصرف محصولات عقب مونده و تاریخ مصرف گذشته رو داریم ملاک مقایسه با خودرو های روز دنیا قرار میدیم. همین چند روز پیش بود که توی مستند تخته گاز، “جیمز می” و ” جرمی کلارکسون” پژو 407 رو به در و دیوار کوبوندن و گفتن چرا پژو 10 ساله که توی اروپا داره آت و آشغال تولید میکنه! و هنوزم توی بازار های ایران داریم حرف دلال های ماشین رو طوطی وار و بدون اطلاعات تکرار میکنیم و میگیم “ماشین چینی و کره ای فقط تا 100 هزار تا خوبن و بعدش خوب نیستن” و ما هنوز داریم با این عشق میکنیم که روی 405 که مال 25 سال پیشه، موتور 15 سال پیش رو روش بندازیم و سه برابر هزاینه ی تعمیرات ماشین های کره ای و چینی خرجشون میکنیم و با انداختن یه ضبط و باند امروزی روی همین آهن پاره های تاریخ مصرف گذشته آخرش احساس به روز بودن بکنیم…

    موافقم 33
    مخالفم 12
    1. پژو

      ۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من پژو ۲۰۶ سال ۸۲ سوار میشم با موتور RC به کلاس EW10J4S با ماشین های حجم موتور ۲۰۰۰یا۲۵۰۰ درگ میرم.که همیشه جلو میزم.
      درست قدیمی ولی . یه شعری میگه .هنوزم نفس یه گرگ ٫میزه به صد شغال امروزی.

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. خخخ

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عزیزم ، هیچ ۲۰۶ آرسی وارد ایران نشده ، برو سر درسو مشقت…..

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. مهدی

          ۲۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش ارسی وارد نشده لوازمش که وارد شده موتورش ریخته میبندی رو همین لگن داخلی میشه ارسی

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ارمین

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الان با همین قیمت پژو تو ایران به شما بی ام دبلیو ای ایت دادن که میگین دلمون خوشه؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. امیرحسین

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه جور حرف میزنی انگار بوگاتی یا فراری یا لامبورگینی داری محض اطلاع فرانسه بهترین خودرو ساز های جهان داره همین بوگاتی برای فرانسه هست . گشتاور موتور tu5 فقط برای 206 و 207 مناسبه برای همین پژو این موتور روی این بدنه های سبک نصب کرده ولی ایرانخودرو بزرگترین اشتباهی که کرد این بود که این موتور روی بدنه 405 نصب کرد. 405 فرانسه موتور xu7 با هیوندا اکسنت کورس بذاره ،هیوندا اکسنتُ رنده میکنه شما خودرو اروپاییُ داری با جوجه کره ای مقایسه میکنی؟
      ماشین 20 سال پیش پژو کل ماشین های کره ایُ با خاک یکسان میکنه

      موافقم 12
      مخالفم 6
  9. دانیال

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده از اهواز (منطقه آزاد اروند) کامنت میزنم
    باور کنید خیلی از خودرو های اروندی مثل اکسنت یا بقیه ماشین های روز شتاب چشمگیری ندارن و موتور هاشون اکثرا 1/4 یا 1/6 هستش و خیلی از زانتیا و 405 و پژو 206 تیپ پنج کندتر هستن. بنده با تیپ 2 پژو 206 پیش میاد بعضی کلاس متوسط خودروهای اروندی رو خز می کنم مثلا کیا ریو و … گران بودن خودرو به معنای شتاب بالای آن نیست

    موافقم 28
    مخالفم 1
  10. hosein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با سلام… دوستمون دانیال درست میگن.. من هم ساکن منطقه آزاد اروند(آبادان ) هستم… ماشینای قدیم پژو و سیتروئن فقط رو کاغذ از ماشینای امثال اکسنت و النترا و ریو قافیه رو میبازن ولی تو عمل پژوهای 30سال پیش با همون xu7 بدجور حال این جوجه کره ایا رو میگیرن…میگی نه امتحان کن… پژو در کل ماهیتش اسپرت تره تا کیا و هیوندای… اگه مدلای 6سیلندر پژو406 تو ایران بود که باهاش جنسیسم سلاخی میکردن… پرچم بالاس شیر پژو

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    منظورت شیر چینیه

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. hosein

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      والا اون مدلاییش که هنوز آلوده به چین و دستکاریا ایرانخودرو نشده بودن واقعاً شیر بودن… بی کیفیت بودن کارای چند سال اخیر ایرانخودرو رو نمیشه به پای پژو گذاشت… بخاطر تحریما و فروش بیشتر سمند گند زدن به پژوها… ولی جسد پژو هم میارزه امثال سمندو رانا رو که پشت فرمونشون ارگونومی در حد صفره

      موافقم 13
      مخالفم 0
  12. دانیال

    ۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حسین جان قبولت دارم برادر. خیلی برام جالبه که بقیه هم وطن ها که منطقه آزاد نیستن یه طوری از اکسنت و ریو و … صحبت می کنند انگار که دارن درباره سوپر ماشین ها صحبت می کنند نمیدونن که خودرویی مثل اکسنت و النترا توی خوزستان تاکسیشونم هست :) و کلا از کلاس خیلی کمتری از پژو 407 و … برخوردارند

    موافقم 10
    مخالفم 0
  13. علی 206

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین فقط 206 تیپ 5 فرانسوی …فقط کافیه اصولی تقویتش کنی …

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. elx

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط elx ماشینی نموند که سوسکش نکردم
    از بابابزرگش زانتیا
    ماکسیما..
    هیوندا
    سپربه سپر ازرا
    ماشینم تک بود تک حیف ….

    موافقم 7
    مخالفم 7
  15. masoud

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.. لطفا تفاوتهای موتور TU5 رو با موتور TU5G توضیح بدین.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. elx

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام فقط elx لامصب یه چیز دیگس من چون بایدباماشین اتوماتیک رانندگی کنم قناری رو با پارس اتومات tu5 عوض کرم خداییش نه بگم tu5بده نه خداییش ازش راضیم اما اون قناری یه چیز دیگه بود صدا سوتش فااابریک دل ادمو شاد میکرد ازلحاظ سرعت ۲۲ ماشینی نمی زاشت توجاده حتی ۶ سلندراش نرم سواری محشر حرکی داره قدرشو بدونه مخصوصا ۹۰ به پایین

    موافقم 4
    مخالفم 3
  17. Ali

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اونم فرانسویش
    تمام…

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. AMIR.A.H.D

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا۲۰۶تیپ پنج فرانسوی و پژوپارس ای ال ایکس بهترین ماشینایی هستن ک میشه واسه درگ و شتاب و حتی دوربالا مثال زد فوق العادن اینا

      موافقم 8
      مخالفم 1
  18. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا الان دیگه اوضاع مملکت کلا توسط مسعولان مملکت و به خاطر تشدید 10 برابر شدن تورم و گرانی و تحریم کلا باعث شد که نتها کل کشور اروپا از واردات تجاری به ایران پشت کنند بلکه ژاپن و کره جنوبی هم اثر تحریم های آمریکا علیه ایران را کشیدند و مثل اورپا عقب نشینی کردند و کمی هم ترکیه از صادرات برخی کالا به ایران را اجازه ندارد و 90 درصد کالای وارداتی همش مال چین و هند و افغانستان است که معمولا کیفیت متوسط و پایین را دارند و همین بلاها باعث شد که ایران خودرو به تکنولرژی قدیم بیش از 10 سال پیش مثل 206 موتاد شود و کیفیت موتور فرانسوی را در داخل سازی اش کاهش دهد و موتور های تقلبی tu5 و tu3 را در خودروی های از رده خارج شده فرانسوی بگزارد .
    کلام آخر هم این است که 206 و 207 در ایران تحریم شده دیگر ارزش خرید ندارد چه فرانسوی چه ایرانی چه کارکردهایی فرانسوی چه کارکردهایی ایرانی چه صفر ایرانی چون اگر ایرانی بگیری انگار سوار 405 36 سال پیش شدی اگر فرانسوی بگیری آهن غارازه است که باز به تمیز ات اساسی و تعویض برخی ت جزییات و قطعه دارد که متسفانه فرانسوی اش دیگر نیست و در هنگام تعوض دست کاری میشود و قطعه مشترک ایرانی و چینی می شود الان بجای 206 های قلابی و تقلبی ایرانی برید خودرو ملی ایرانی مثل سمند سورن ef7 و سمند مالتی پکلس ef7 را به طور سفارش بخرید همراه فابریک حالشو ببرید اگر هم بیش از حد پول دارید برید سراغ تیگو 7 یا 5 هم حالشو ببرید و هم کیفش بکنید

    موافقم 1
    مخالفم 6
  19. Mmd

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برا بعضیا متاسفم که خوب بودن ماشین رو به سرعت و شتابش میدونند. واینکه بتونه از فلان ماشین خارجی بزنه جلو. عزیزان اون کشورهای خارجی این فکری که شماها دارید رو ندارند اونا روی کیفیت و ایمنی و خیلی چیزای دیگه متمرکزاند تا برسه به سرعت و شتاب.
    شما با پژو با سرعت صدتا بکوبی توی یه تیر برق ماشینت لوله میشه خودت هم کشته میشی.ولی اون ماشین خارجی که از نظر شما بده و لوله اش کردی اگه با صدتا بکوبی به همون تیربرق نهایت ماشینت اسیب میبینه و خودت کشته نمیشی!

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. کیفام

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      قبولی در تست کراش ماشین ها با سرعت 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت مستقیم به مانع هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام بر دوستان ،اقا یه سوال ،موتور TU ایا دوهزار هم داره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا