پژو

نسخه‌های داغ GTi یا PSE برای پژو ۳۰۸ جدید در کار نیست

نسل جدید پژو ۳۰۸ به‌تازگی معرفی شده و علاقه‌مندان انتظار داشتند در این نسل شاهد ارائهٔ نسخه‌های داغی مثل GTi یا PSE باشند اما سازندهٔ فرانسوی دراین‌باره خبرهای خوبی برای آن‌ها ندارد زیرا اعلام کرده است که برای ۳۰۸ جدید خبری از نسخه‌های داغ و پرفورمنس نخواهد بود. البته این فقط پژو نیست که از هاچ‌بک‌های داغ فاصله گرفته زیرا دیگر خودروسازان بزرگ اروپایی به‌جز فولکس‌واگن هم طی چند سال اخیر به دلیل کاهش فروش و قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، این خودروهای جذاب را به‌آرامی از سبد محصولات خود حذف کرده‌اند.

مدیر محصولات پژو «جروم میکرون» در پاسخ به این سؤال تاپ گیر که آیا پژو قصد دارد نسخهٔ GTi از ۳۰۸ جدید را ارائه کند، گفته است:

اگر به بازار نسخه‌های اسپرت و قوانین CO2 نگاه کنید می‌بینید که این بخش فروپاشیده است

پاسخ وی به این سؤال، هرچند غیرمستقیم، کاملاً منفی به نظر می‌رسد؛ اما خبرهای بد به همین‌جا ختم نمی‌شود. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که بجای نسخهٔ سنتی GTi از ۳۰۸، پژو یک نسخهٔ پرفورمنس بالای پلاگین‌هیبریدی مثل سدان اسپرت ۵۰۸ PSE را برای این هاچ‌بک کامپکت در نظر گرفته است اما حالا به نظر می‌رسد سازندهٔ فرانسوی این ایده را هم کنار گذاشته است زیرا میکرون دراین‌باره گفته است:

ما هنوز بازاری نمی‌بینیم و این به وزن اضافه می‌کند

نسل جدید ۳۰۸ که روی نسخه‌ای تکامل‌یافته از پلت‌فرم EMP2 ساخته شده، با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به همراه دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو مدل پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵ e-EAT8 است که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری استفاده می‌کند. مجموع قدرت این مدل ۲۲۵ اسب بخار است و می‌تواند تا ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. با توجه با اظهارات مدیر محصولات پژو، به نظر می‌رسد کسانی که خواهان یک ۳۰۸ قدرتمند هستند باید به همین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری اکتفا کنند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. حمید

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    عربها هم دارند ماشین برقی می‌خرند دیگه کم کم ماشین درون سوز به تاریخ میره چه برسه Gti و غیره
    البته نگم براتون چون ما همیشه یک قرن از دنیا عقبیم تا سال ۱۵۰۰ دویست و شیش و تیبا هست متهی تا اونروز شده ۲۰۶ با سقف دو رنگ و رینگ مشکی دیلایت
    تیبا هم شده با سویچ دگمه ای

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  2. ??BMW Germany??

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    پدال لطف کن درگ دیروز carwow که بین لامبورگینی اوروس و ب ام و X6M انجام شده را پوشش بدین
    نتیجه به این ترتیبه:
    در درگ اول که از حالت ایستاده برگزار میشه ب ام و X6 جلو می افته
    که خطایی رخ میده و درگ دوباره شروع میشه که این دفعه اوروس لانچ بهتری آره و پابه پای X6 میاد ولی نمیتونه ازش عبور کنه و X6 برنده درگ میشه
    داخل رگ رولینگ اول هم ب ام و پیش می افته
    در رولینگ دوم هم اوروس جلو می افته و برتری خودشو تا آخر حفظ میکنه

    در رقابت ترمز هم ب ام و با اختلافی کم اوروس رو مغلوب میکنه

    این نشون میده که x6 چقدر سریعه

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
  3. زیزیگولو

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    پژو ۳۰۸ ماشینی بی پروا و بصری و هاچ بکی مدرن با یه ظاهر طراحی شده جدیدو زیبا که خیلی دقیق طراحی شده و ظاهر دقیقیو جوون پسندو اسپرتیم داره و نشونه یه حرکت جدید تو دنیای ماشینا هستش ….. نمونه بارز بهره وری و استفاده بهینه از تکنولوژی تو این ماشین دیده میشه و بطور کلی پژو ۳۰۸ تو نسلای قبلیش سابقه بِدَر کردن رقیباش رو از میدون رقابت داشته و مثل اینکه این اتفاق قراره با مدل جدید ۳۰۸ دوباره تکرار بشه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  4. AMANTE

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (416 ديدگاه)

    تکنولوژی موتور ها به حدی رسیده که با سیلندر و حجم کم در کنار توربو یا موتور الکتریکی راحت بتونن قدرت بالای ۲۵۰ اسب یا ۳۰۰ اسب بگیرن.
    که اگه پژو با همین فرمول یه مدل GTI تولید میکرد عالی میشد.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. Ali_x76

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (963 ديدگاه)

      چنتا نکته
      اول تو متن گفت بازارش نیست
      دوم بین عملکرد و استهلاک ارتباط مهمی وجود داره
      سوم همون موتور ۱.۶ رو اگر طبق گفته شما بیارن روی ۳۰۰ اسب، مصرف و آلایندگی هم به همین نسبت افزایش پیدا می‌کنه

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. AMANTE

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (416 ديدگاه)

        حرف پژو به نظرم غلطه، بازار هاج بک های اسپرت یا همون هاج بک های داغ هنوز هست ولی کمتر از قبل شده.
        حرف شما که میگید عملکرد و استهلاک با هم ارتباط دارن درسته. ولی ماشین اسپرت به هرحال استهلاک بیشتر نسبت به ماشین های دیگه داره. ( بعضی کمتر بعضی بیشتر )
        موتور کوچیک با حجم کم یعنی مصرف کم نسبت به موتور بزرگ و حجم بالا.
        اگه پژو از همین موتور ۱.۶ لیتری با کمک موتور برقی یا توربو قدرت اش رو بالا ببره زیاد بهش فشار نمیاد.
        اگه هم نگران بازار اش هست میتونه تولید محدود اش کنه.

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5744 ديدگاه)

      بله
      درسته
      اما
      تکنولوژی موتورها بالا رفته ، راندمان هم بالا رفته ، اما به چه قیمتی !
      حساسیت نگهداری و استهلاک هم بالا رفته !
      همه‌ی کشورها که جهان اول نیستند که بتوانند تا نهایت ۵ سال از ماشین کار بکشند !
      تو خود جهان اول‌ها هم ، هنوز خودروهایی را میبینیم که دارند ۳۰ سال کار میکنند ولی خودروهای جدید دقیقاً دارند به روشی ساخته میشوند که خریدار را مُجاب نه بلکه مجبور به تعویض خودرو جدید کند !!!
      همون کاری که در دنیای دیجیتال شاهدش هستیم که سامسونگ و اپل انجام میدهند که بارها هم دستشون رو شده و فقط خسارت دادند اما سودش بیشتر از خسارتش هست !!!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  5. (Saeed(peugeot

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هرچند که شرکت های خودروساز ، علی الخصوص اروپایی ها فقط به فکر پول هستند ….

    و چیزی صرفه زیاد نداشته باشد ، میزارن کنار

    و از طرفی چه این خودرو و چه گلف و بقیه رقبا ۹۰ % فروششون روی انجین های متوسط هست ، ولی فکر میکردم رقابتی که پژو با فولکس و رقبا تو این کلاس با هم دارند ، یک نسخه لااقل اسپرت ، با اون پیشرانه جدید ۳۶۰ اسبی هیبرید که روی ۵۰۸ pse و دی اس ۹ یا نسخه ۳۰۰ اسبی که روی ۳۰۰۸ هیبرید ۴×۴ گذاشتند و زیر کاپوت این جواهر کار میداشتن …..

    ولی در کل ۲۲۵ اسب هم برای این خودرو با این ابعاد عالیه ، ولی ۳۶۰ اسب فوق العاده میشد …

    ایشالله که بزارن در آینده

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. یانکی

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      پژو خجالت نمیکشه که اسم آلایندگی میاره وسط.بگو توانش رو نداریم راحت.کل مجموعش یه انجین ۱.۶ پیزوریه دیگه

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۰
  6. Sina10

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1611 ديدگاه)

    خب اگه قرار نیست ازش نسخه پرفورمنس بسازن ، همون گلف خیلی بهتره ، البته انتخابم توی این کلاس بنز A کلاس هستش
    اما اگه ازش نسخه ی پرفورمنس بسازن از گلف بهتر میشه
    به نظرم هنوز هم بازار هاچبک های داغ ، پرطرفداره ، مثل قبل نه ولی خب هنوز هم پرطرفداره و جذاب
    پژو میتونست با این طراحی اونجا خوب عمل کنه
    که به نظر قرار نیست کاری انجام بده

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      برای کسایی که دنبال پرفورمنس و مشخصات فنی نیستن و صرفا دنبال ظاهرن پژو تو این دوره ماشین های خوبی براشون میسازه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  7. میثم

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    ولی تویوتا تازه داره بخش اسپرت خودشو تقویت میکنه
    نسل جدید یاریس GR که عالی ظاهر شده و کرولای GR هم تو راهه
    مشکلی با قوانین آلایندگی هم نداره که هیچ، سال ۲۰۲۰ بخاطر گسترش سبد هایبرید و پلاگینهاش از قوانین آلایندگی جلو افتاد و کلی امتیاز فروخت

    موافقم ۵
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا