پژو

جدیدترین خبرها درباره نسل جدید پژو 208

پژو در تلاش است به اولین خودروساز کلاس سوپرمینی های سطح میانی تبدیل شود که محصول خود را با قوای محرکه‌ی بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی عرضه می‌کند.


بله نسل جدید پژو ۲۰۸ طیف پیشرانه‌های کاملاً متنوع و گسترده‌ای خواهد داشت. قبلاً تصاویر جاسوسی متعددی از نسخه‌های عادی و GTi این خودرو منتشر شده اما این اولین باری است که بحث ۲۰۸ الکتریکی به میان می‌آید.


تصاویر این خودرو که در تست‌های سرد زمستانی ثبت شده نشان دهنده‌ی پروتوتایپ مشابه با نسخه‌های درون‌سوز قبلی می‌باشد. البته عکاسان می‌گویند این خودرو در زمان حرکت هیچ‌گونه صدایی نداشته است. البته دلایل روشنی برای تشخیص این خودرو به عنوان نسخه الکتریکی ۲۰۸ جدید وجود ندارد چراکه تمامی بدنه از جمله درگاه شارژ با پوشش استتاری پنهان شده‌اند.


دلیل دیگری که باعث می‌شود باور کنیم این خودرو از نوع الکتریکی است عدم وجود برش سپر عقب برای خروجی اگزوز است هرچند این دلیل خیلی محکمی نیست زیرا پروتوتایپ های قبلی هم فاقد اگزوزهای مشهود بوده‌اند.


از نظر طراحی ظاهری کاملاً مشخص است که نسل جدید ۲۰۸ از برادر بزرگ‌تر ۳۰۸ و ۵۰۸ الهام گرفته است. این الهام گرفتن را می‌توان در طراحی چراغ‌های جلو و عقب مشاهده نمود.


داخل کابین هم یک اورهال اساسی انجام خواهد شد. این سوپرمینی فرانسوی دارای سیستم اطلاعات سرگرمی، ویژگی‌های ارتباطی و کمک‌راننده‌ی جدید و… خواهد بود و گفته می‌شود این خودرو اولین خودروی کوچک با ویژگی‌های نیمه خودران خواهد بود.


درست همانند DS 3 کراس بک و اوپل کورسای جدید، دومین نسل پژو ۲۰۸ از پلتفرم CMP پژو-سیتروئن و البته نسخه‌ی الکتریکی آن استفاده خواهد کرد.


مزیت‌های استفاده از این معماری شامل مواردی همچون ابعاد و تناسبات بهتر و کابین جادارتر و استفاده از قوای محرکه‌ی گوناگون می‌باشد. از آنجایی که ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰ برای جا دادن پیشرانه الکتریکی طراحی شده بنابراین مدل الکتریکی حداقل تغییرات در مقایسه با مدل‌های درون‌سوز را خواهد داشت. مهم‌تر اینکه مجموعه باتری این خودرو فضای زیادی در کابین را اشغال نخواهد کرد.


فعلاً پژو اشاره‌ای به مشخصات فنی ۲۰۸ جدید نداشته اما گفته می‌شود نسخه‌ی الکتریکی برد بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر خواهد داشت. انتظار می‌رود این نسخه اندکی بعد از معرفی مدل‌های استاندارد وارد میدان شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    احوال ۲۰۶ ایرانخودرویی با سیستم جدید برق مولتی کامپلکس مخصوص بازار ایران؟؟؟
    تغییر، اینه‌ها یاد بگیرن عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر امدنش هستیم ، هر چند که دست ما کوتاهه از داشتنش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عباس توانا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هنوز ما درگیر تاریخ تحویل خودرو از دو خودرو ساز انحصاری و زور گو و مافیای خوردرو, آنهم معلوم نیست خودروی ثبت نامی را بدهند یا چیز دیگر و با قیمت جدید و کییفیت پایین قطعات…. می خوای بخوا نمی خوای هم باید بخوای….ای خدا چقدر فاصله….کجاست فریاد رس…..ای خداااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چراغهای عقبش باعث میشه ادم فکر کنه از ماستنگ کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا