نگاهی گذار به دو هاچ‌بک مطرح بازار
نگاهی گذار به دو هاچ‌بک مطرح بازار

نگاهی گذار به دو هاچ‌بک مطرح بازار

سام کاویانی: دو هاچ‌بک عمدتاً مطرح بازار در این ایام، رنو ساندروی اتوماتیک و همچنین پژو 207 اتوماتیک هستند. دو خودرویی که در عین حال از بازار دست دوم نسبتاً گرم و پر رونقی سود برده و نگاه برخی از مشتریان معطوف به آنهاست. نکته جالب‌تر اینکه خودروهای مذکور از مشخصات فنی بسیار نزدیکی بهره می‌برند و گرچه هر دو از موتوری اساساً متفاوت برخوردارند اما حجم این دو موتور یکسان بوده و برابر با 1.6 لیتر است. در این میان، موتور رنو ساندرو توان 105 اسب بخاری و گشتاور 140 نیوتن متری را تولید می‌کند و موتور پژو 207 توان 105 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتن متری. در ادامه، سخن را کوتاه نموده و در اینجا تنها به ذکر نکات منفی و مثبت هر یک از این دو خودرو به‌صورت تیتروار می‌پردازیم.

پژو 207 هاچ‌بک (اتوماتیک)


نکات مثبت: طراحی زیبا و جوان‌پسند، فرم جذاب داشبورد، ترمزهای قوی، تسلط و دید خوب راننده پشت فرمان، آپشن های رفاهی متنوع، مصرف سوخت نسبتاً مناسب، بازار مناسب دست دوم، شبکه گسترده خدمات پس از فروش
نکات منفی: گیربکس خودکار نه‌چندان هماهنگ، ردیف تنگ و ناراحت بخش عقب برای سرنشینان بلندقامت، پایداری نسبتاً کم خودرو در سرپیچ‌های تند، سر و صدای داشبورد پس از مدتی کارکرد، کیفیت نه‌چندان بالای متریال مصرفی دور غربیلک فرمان، فضای کم صندوق عقب (245 لیتر)
قیمت در بازار: 115 الی 120 میلیون تومان

رنو ساندرو (اتوماتیک)
sandero


نکات مثبت: کیفیت ساخت نسبتاً مناسب، هماهنگی گیربکس خودکار با پیشرانه، شتاب مناسب، ترمزهای قوی، استهلاک کم پیشرانه، هندلینگ و پایداری نسبتاً خوب خودرو، فضای جادار کابین، بازار دست دوم خوب، شبکه وسیع خدمات پس از فروش، فضای مناسب صندوق عقب (415 لیتر)
نکات منفی: طراحی نه‌چندان زیبای بدنه، فرمان سفت، فرم ابتدایی داشبورد، آپشن های رفاهی کم، صندلی‌های نیمکتی و نه‌چندان راحت ردیف عقب، سر و صدا در ناحیه صندلی‌ها و ستون‌های خودرو پس از مدتی کارکرد، مصرف نسبتاً بالای سوخت (8.3 لیتر در حالت ترکیبی)
قیمت در بازار: 125 الی 130 میلیون تومان

خوب شما کدام یک از این دو هاچ‌بک بازار ایران را بیشتر می‌پسندید؟

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    قیمتارو
    همین دو ماه پیش با این پول سوزوکی میخریدی الان ساندروهم نمیتونی بخری
    ساندرو فکر کنم ۴۰ تومن بود یعنی ۳ برابر شده
    یعنی ۳۰۰ درصد تورم تو ۲ ماه
    چجوری میگن تورم ۱۵ درصده؟🤔

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (1180 دیدگاه) ,

      کدوم حرف این مسولین درست هست که تورم گفتنشون هم درست باشه😐😐
      بقیه ملت ها هاچ بک دارن ما هم هاچ بک داریم .
      اگه یه نکته مثبت داشته باشه در عوض صدتا ایراد داره.
      ماشالله تازگیا کیفیت خودروهای داخلی جوری شده که کلی مشکل در قسمت برقی و…دارند

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    تورم مملکت شده قضیه ریال-تومن
    میگن تورم شده 30-40 درصد یعنی در واقع 300-400 درصده

    پاسخ
  3. محمد حسین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اون زمان که استپ وی 68 تومن بود با 130تومن میتونستی سوزوکی کیزاشی بخری گرند ویتارا هم حدود 145 تومن بود تا بیای یه چیزی بگی میگن ما تحریمیم
    چند وقت پیش تو تلویزیون دیدم میگفت ایران جز 20کشور دنیا تو تولید آلمینیوم هست خب چه فایده وقتی نمیتوانی رینگ آلمینیوم که از ساده ترین امکانات یه ماشین هست رو بزنی
    بیان دو تا کارخونه رو ادغام کنن فرغون بسازن

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (2323 دیدگاه) ,

      شما به حرفای تلویزیون ملی خیلی اعتمادنکن مملکت ما آمار زیاد میده

      پاسخ
  4. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    طراحی ساندرو خیلی جالب نیست مخصوصا لاستیک فابریک باریک و نازک زشتش خیلی تو ذوق میزنه

    پاسخ
  5. ح.ع
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    خیلی بی انصافیه.برای دو خودرو ترمز های قوی از نکات مثبت ذکر شده..در حالی که ترمزهای 207 چهار دیسکیه ولی ترمز های ساندرو همونیه که از یه ماشین اقتصادی اروپای شرقی انتظار میره و دو دیسک جلو و عقب کاسه ای هست.مسلما 207 بخاطر سیستم ایرکاندیشن اتوماتیک و سیستم. مالتی مدیا و سنسورهای فاصله سنج در عقب و کنترلر های روی فرمان و کروز کنترل و ترمزهای چهار چرخ دیسک ارزش خرید بسیار بیشتری داره.ضمنا مصرف سوخت کمتر هم باید اضافه شه به مزیتهای نسبی 207 به ساندرو.207 صندوقدار با فرمان برقی عرضه میشه و بعید میدونم مدل هاچ بک ازین مزیت بی بهره باشه که همین مورد آخر هم یکی دیگه برگ برنده های محصول پژو هست.

    پاسخ
  6. hesam falahat
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    داداش فکر کنم اشتباه نوشتی نکات منفی ماشین ها رو !!!
    مگه میشه رنو ساندرو با پلتفرم L90 با اون ارتفاع اتاقش و مرکز ثقل بالاتر چه طوری هندلینگش بهتر از پژو ٢٠٧ هست ؟😕😕😕

    پاسخ
  7. کسری
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    این دو ماشین علیرغم شباهت زیاد فنی و گیربکس ( هردو al4) عملکرد متفاوت و مشتری های متفاوت دارن ۲۰۷ زیباتر آپشنال تر هندلینگ بهتر و ساندرو کیفیت بهتر و سواری نرمتر داره ، به زبان ساده ۲۰۷ جوون پسند و ساندرو پیر مردیه، به عبارت دیگه ممکنه نشستن پشت ۲۰۷ حس کیفیت و لوکس بودن نداشته باشه ولی قطعا وقتی سوار ساندرو میشین حس ماشین ارزون قیمت بهتون دست میده

    پاسخ
  8. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (819 دیدگاه) ,

    واقعت هیچکدوم مناسب نیستن با این قیمت هاشون ولی خب من بین این دوتا 207 رو انتخاب میکنم حداقل طراحی جالب تری داره نسبت با ساندرو…

    پاسخ
  9. Abbas
    سوابق: (361 دیدگاه) ,

    الکی مثلا ما نمیفهمیم این ۲۰۶ هس نه ۲۰۷
    در ضمن هیچ وقت فاز اینایی که ساندرو میخرن رو نمیفهمم با این قیافه ی نکبتش

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (2323 دیدگاه) ,

    با توجه به وضعیت درآمد و قیمت خودروها هیچ کدوم رو نمی خرم در حالت عادی خوب هر دو از رده خارج هستن و دیگه تولید نمی شن پژو که کلا از رده خارجه ساندرو هم اتاق عوض کرده
    انتخاب خیلی سخته 207 رو سوار نشدم ولی ساندرو رو سوار شدم شتابش خیلی خوبه و گیربکسش هم عملکرد مناسبی داره چون تجربه 207 رو ندارم انتخابی نمی کنم

    پاسخ
  11. نسل سوخته
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    دو وزغ بی ارزش واقعا پولو اگه از تو جوب هم پیدا کنی نباید بدی پای اینها

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.