پژو

خبرهای جدید پژو سیتروئن درباره‌ی پلتفرم خودروهای الکتریکی آینده

کمپانی فرانسوی می‌گوید که خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید خود را روی دو پلتفرم مدولار جهانی خواهند ساخت.
پلتفرم EMP2 که در سال ۲۰۱۳ بر روی سیتروئن C4 پیکاسو و پژو ۳۰۸ بکار رفته در مدل‌های سگمنت C و D این خودروساز بکار خواهد رفت که شامل مدل‌های پلاگین هیبرید تک و دو دیفرانسیل نیز خواهد بود.

PSA-EV-PHEV-06
پلتفرم CMP که به‌صورت مشترک با دانگ فنگ توسعه یافته در مدل‌های کوچک‌تر سگمنت B و C بکار خواهد رفت و همچنین مدل‌های تمام الکتریک نیز در سال ۲۰۲۱ از این چارچوب استفاده خواهند کرد.

PSA-EV-PHEV-05
خودروهای الکتریکی جدید محدوده‌ی حرکتی ۴۵۰ کیلومتری خواهند داشت و پژو سیتروئن قول داده که با راه‌حل‌های شارژ سریع، این مدل‌ها خواهند توانست با هر یک دقیقه شارژ،۱۲ کیلومتر را طی کنند.

PSA-EV-PHEV-04
اولین مدل تمام الکتریکی از پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۱۳ اسب بخاری ترکیب شده با مجموعه باتری‌های ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد. با استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی، محدوده‌ی حرکتی ۱۰۰ کیلومتری برای خودرو در طی ۹۰ دقیقه فراهم می‌شود و سیستم شارژ سریع ۸۰ درصد شارژ را در نیم ساعت پر می‌کند.

PSA-EV-PHEV-03
پژو سیتروئن همچنین کمتر از ۷ مدل پلاگین هیبرید را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ معرفی نخواهد کرد. شاسی بلندهای پلاگین هیبرید از سیستم چهارچرخ محرک انتخابی استفاده خواهند کرد و پیشرانه‌های ۱۰۸ اسبی الکتریکی قرار گرفته در اکسل عقب، مجموعه باتری ۱۳ کیلووات ساعتی، پیشرانه‌ی بنزینی توربو در جلو به همراه پیشرانه‌ی الکتریکی دیگر و همچنین گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک نیروبخش این مدل‌ها خواهند بود.
کمپانی می‌گوید که حداکثر خروجی خودروهای پلاگین هیبرید تک دیفرانسیل این شرکت ۲۴۷ اسب بخار و نمونه‌های دو دیفرانسیل ۲۹۶ اسب بخار خواهد بود. این مدل‌های از محدوده‌ی حرکتی ۶۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی برخوردار خواهند بود درحالی‌که زمان شارژ استاندارد خودروها چهار ساعت برای شارژ کامل و ۲.۵ ساعت با شارژر سریع‌تر خواهد بود.

PSA-EV-PHEV-02
پژو سیتروئن همچنین می‌گوید که نسل جدید خودروهای پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی خود را با نام DS معرفی خواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    کی میشه کلا ماشینا برقی بشه از دست این همه دود و دوده که به ریه مون میره راحت بشیم که کره خاکی کاملا سالم و اسمان آبی داشته باشیم. به خدا خسته شدیم از بس که شرکتهای نفتی کلان که بیشتریشونم متعلق به انگلیس هستن پول دادن تا این پروژه ها به عقب بیوفته. رحم هم خوب چیزیه. همه چیز که منافع نیست که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arash-zr

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (26 ديدگاه)

      یکی به من بگه چرا باید یک خودرو تمام الکتریکی ضعیف که برد نسبتا کمی داره و زمان زیادی لازم داره تا شارژ بشه رو از پژو سیتروئن بخرم ،وقتی تسلا وجود داره یا شورولت بولت و یا سایر خودرو های الکتریکی بهتر (به فرض اگر توان خریدشو داشته باشم)

      علی من صحت این حرف شما رو نمیدونم ولی چنین استراتژی هم خیلی دور از انتظار نیست ولی اگر یک مقدار عقل داشتن به جای سنگ اندازی برای پیشرفت تکنولوژی هزینه میکردن و راهی رو برای تولید انرژی پاکتر و ارزانتر با استفاده از همون محصولات نفتی پیدا می کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        آرش ، متاسفانه به نفت از قدیم گفتن طلای سیاه و از بقل این نعمت خدادادی پولهای کثیف خیلی بوجود امده که متاسفانه تو راه صحیحش استفاده نشده. من و شما ی آدم معمولی هستیم ولی وقتی بوی قدرت و ثروت به مشاممون بخوره باید ببینیم چند مرده حلاجیم. من نمیخوام از آدمای بی ظرفیت حمایت کنم با حرفم ، ولی دنیا دنیای کثیفیه. من و شماها باید دود بخوریم و خیلیها محتاج ی نون شب اما بعضیها ( قولهای شرکتهای نفتی) تو جزایر مختلف…اینکه از چندین سال قبل میتونستن خودروهای کامل برقی رو جایگزین کنن شکی وجود نداره ولی متاسفانه در شرکتاشونو باید گل میگرفتن که کم چیزی نیست.الانشم بهترین فرصت توسط آمریکا-آلمان-ژاپن البته غیر از (انگلیس و کشورهای عربی که دارای بزرگترین شرکتهای نفتی جهانن) بوجود امده که با قیمت نفت ۵٠ دلار همرو مجاب کنه تعطیل کنن و رو بیارن به سمت تولید بیشتر محصولی پاک و این کار بصورت غیر مستقیم داره انجام میشه که کسی گارد نگیره.من توان تایپم ضعیفه مگر نه بیشتر برات توضیح میدادم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این مدلهای پژو سیتروئن که قراره تا چند سال آینده بیاد، تا اونجایی که میدونم از مدلهای فعلی خیلی از شرکتهای خودروسازی که این نوع خودروها رو تولید می کنن، از نظر دامنه حرکت و … کمتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ناسا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اینده نمیشه بطور قطع حساب باز کرد.برنامه ها تغییرپذیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از هیچ خودروی برقی خوشم نمیاد
    انگار ماشین شارژی بچه سواری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      من از تو بیشتر بدم میومد از ماشینای برقی و هایبریدی حتی ماشین های خودران. اما الان نظرم عوض شده. امیدوارم زودتر همه جا فراگیر شن.
      البته خودمون با همون ماشینای بنزینی حال می کنیم. :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (856 ديدگاه)

        خخخ
        تا ببینیم چی می شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عاشق ماشین برقی ام.خدا پدر مادر ایلان ماسک رو بیامورزه که چنین فرزند خلفی رو تحویل جامعه دادن که باعث بشه به اینده ماشین های برقی بسیار امیدوار باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا