پژو

احتمال تولید نسخه ارزان‌تر پژو 208 الکتریکی

عرضه نسخه تمام الکتریکی ۲۰۸ در سال گذشته به پژو فرصت داد برای اولین بار وارد کلاس سوپرمینی های الکتریکی شود.

این خودرو که به همراه اوپل کورسا الکتریکی جدید توسعه یافته از باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شعاع حرکتی ۳۴۹ کیلومتری دارد.

طبیعتاً مصرف‌کنندگان شاید خواستار چیز بیشتری از چنین خودرویی باشند اما به نظر می‌رسد پژو آماده‌ی تولید مدل ارزان‌تری است. نسخه‌ی پایه‌تر پژو ۲۰۸ الکتریکی از باتری کوچک‌تر و محدوده حرکتی کمتری برخوردار خواهد بود.

مدیر محصولات الکتریکی پژو گفته است:

هرچقدر که مصرف‌کنندگان با خودروهای الکتریکی کنار می‌آیند نگرانی کمتری درباره شعاع حرکتی پیدا می‌کنند. در حال حاضر مشتریان می‌گویند ۲۰۸ الکتریکی خیلی گران است اما در یک نقطه شاید نیازمند گزینه‌ی ارزان‌تری باشیم و می‌توانیم با یک باتری کوچک‌تر به چنین چیزی دست یابیم.

شایان ذکر است قیمت ۲۰۸ الکتریکی از ۲۷۹۴۵ پوند برای مدل پایه اکتیو شروع شده و قیمت مدل اکتیو پریمیوم نیز برابر با ۲۸۵۹۵ پوند است. برای خرید مدل‌های Allure و Allure پریمیوم نیز باید به ترتیب ۲۹۱۴۵ و ۲۹۷۹۵ پوند پرداخت کنید. همچنین قیمت مدل‌های GT Line و GT پرچم‌دار از ۳۰۸۴۵ و ۳۲۱۹۵ پوند شروع می‌شود. دو رقیب این خودرو یعنی کورسا الکتریکی و هوندا e قیمت آغازین ۲۷۶۶۵ و ۲۶۶۶۰ پوندی دارند.

همه‌ی تریم های پژو ۲۰۸ الکتریکی با پیشرانه الکتریکی که قدرت ۱۳۴ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد عرضه می‌شوند. این خودروی الکتریکی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۱ ثانیه‌ای در حالت اسپورت داشته و سقف سرعت آن نیز ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    همونجوری که همه میدونن فقط سه مدل از پژو (پارس ، 206 ، 405) تو ایران خیلی محبوب هستنو همیشه فروششون در سطح بالایی هستش ، ولی مدلای دیگه پژو مثل 407 و 2008 که ایرانخودرو خیلی هم در موردشون تبلیغات کرد مردم زیاد نرفتن دوروبرشون ، یکی از علتای اصلیش اینه که ایرانخودرو قیمتای این ماشینا رو غیر واقعیو خیلی بالاتر از ارزششون اعلام کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    دوست گرامی …..
    پژو ۴۰۷ و با شما موافقم به خاطر قیمت گذاری اشتباه ایران خودرو زمین خورد … ولی ۲۰۰۸ عالی بود تو ایران ….همینطور بازار دست دومش….پژو ۲۰۰۸ فک کنم تو ثبت نامش حدود ۱۷۰۰۰ دستگاه تو یه پارت ثبت نام انجام شد و تموم ….اگه مشکلات الان پیش نمیومد مطمئن باشید میترکوند ایران و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      آقا سعید اگر کامنت منو با دقت خونده باشین من نگفتم 2008 ماشین بدی هستش ، الآن اون هر کدوم از اون سه مدل پژو که گفتم سالانه تو کشور چه تعداد فروش دارن ؟؟؟خیلی خیلی بیشتر از 17000 دستگاه ، 2008 هم اگر قیمتش معقول بودشو دور دوم تحریمها رو هم نداشتیم میتونست فروش خوبی داشته باشه ………… قسمت آخر حرفتونو که گفتین اگه مشکلات پیش نمی اومدو قبول دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. psycho CI7IC

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قیمت غیرواقعی چیه دیگه ؟!
    الان تیوولی با موتور ضعیف تر و شرکت ضعیف تر با یکم آپشن بیشتر از ۲۰۰۸ گرون تره اونوقت گرون فروشی ؟ خیر علت این نیست علت اینه که اولا پژو ۲۰۰۸ تو هیچ بازاری جز امریکای جنوبی با این موتور ۱۶۳ اسبی تولید نمیشه و این میتونه قیمتو خوب ببره بالا ، دوما که این ماشین نسخه پایش که موتور خیلی ضعیفیم روشه از نزدیک ۲۰۰۰۰ یورو قیمت گذاریش شرو میشه بعد چجوری میخواد تو ایران هم قیمت ۴۰۵ و ۲۰۶ دربیاد ؟؟؟؟
    و سوما که این ماشین عرضه کمی داره وگرنه اگر با همون قیمت ادامه عرضه توسط شرکت داده میشد بسیار فروش خوبی رو تجربه میکرد!
    بهتر است زمانی که اطلاعات و تجربه کافی در شناخت یک حوزه نداریم درمورد اون اظهار نظر نکنیم و سعی کنیم بیشتر یاد بگیریم
    خود من با این که ۴ ۵ ساله حداقل روزی ۱۰ بار این صفحه پدالو ریلود میکنم هنوز دارم از دوستان یاد میگیرم و کامنتی نمیدم که صرفا حرفی زده باشم
    از دوستان هم که میدونم واقعا عاشقانه این سایتو دنبال میکنند کمی صبر کنند انشالله اینگونه نظرات اسپم گونه رو کمتر شاهدش باشم
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رزیتا

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      اولاً اینکه یه سرچ در مورد کلمه انگلیسی ((Spam)) تو گوگل بزنین ببینین معنیش چیه ، دوماً اینکه برندای بنجلو بی کیفیت چینی اصلاً قابل مقایسه با برندای فرانسوی مثل پژو ۲۰۰۸ نیستن ، سوماً اینکه در حال حاضر کلاً قیمت ماشین تو ایران غیر واقعی هستش و فرقیم نمیکنه که کدوم برند و اگه نظرتون غیر از این باشه واقعاً خیلی جای سوال داره !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (580 ديدگاه)

        کدوم ماشین چینی با 2008 مقایسه کردن و شما پاسخ دادید؟
        psycho CI7IC از تیوولی نام برد که برند سانگ یانگ و کره ای هست در مورد ماشین دیگه ای صحبت نکرد

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. علیرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    صفحه رو خراب نکنید لطفا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. psycho CI7IC

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فک میکنم جوابی که شما «رزیتا» در مورد تیوولی دادید عمق اطلاعات خودروییتون رو به خوبی نمایانگر شد . بازهم بنده خرده نمیگیرم که چرا شما نمیدونید که یه ماشینی مثل تیوولی از شرکت سانگ یانگ کره است و خوب اومدید که یاد بگیرید اما این نوع صحبت کردن و این نوع ادعاهای درباره اینکه گیربکس هر ماشینیو میبندمو باز میکنم نه تنها چیزیو اثبات نمیکنه بلکه پافشاری شما رو روی نظرات سطحی نشون میده.
    اگر شما پرستاری خوندید بنده هم دانشجوی دکتری هستم و مثل همه پدالی ها علاقه مند به خودرو و همونطور که قبلا گفتم لذت میبرم از خوندن این صفحات و کامنت دوستان و همیشه هم یاد میگیرم ، اما گاهی این مجال پیش میاد که خودم هم کامنت بذارم و این مورد هم همینطور بود که متذکر بشم دوستانی که اینجا فعالیت میکنن و کامنت میذارن بعضا اطلاعاتی میدن که از خود متن مقاله با ارزش تر و جذاب تره و یا عشق اونها رو نشون میده ، اما کامنتهایی که الان بچه ها باهاش مخالف هستن و حس منفی ای رو ایجاد میکنه کامنتیه که بدون هیچ حسی و یا درک عمیقی از خودرو صرفا برای «کامنت گذاشتن» اینجا گذاشته میشه
    بنده درصدد یکی به دو باشما و یا هیچ کس دیگه ای در این سایت نیستم همونطور که قبلا هم جواب های تندی که دوستان بهمدیگه میدادن اعتراض داشتم . الان هم یک توصیه دارم برای شما اون هم اینه که نیاز نیست برای لذت بردن از ماشین و دنیای اون درباره هرچیزی که اطلاعات کافی ندارید کامنت بذارین تنها مطالب رو بخونید و لذت ببرید .
    موفق و پیروز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا