پژو

پژو در اندیشه هت‌تریک در رالی داکار

قهرمانی در مسابقات رالی داکار یکی از سخت‌ترین چالش‌های موتور اسپورت محسوب می‌شود؛ بنابراین وقتی یک خودروساز پلتفرم قهرمانی را توسعه می‌دهد، تلاش دارد تا چندین سال آن را حفظ کند.


برای مثال یک دهه پیش میتسوبیشی قهرمان ۷ ساله این مسابقات بود. سپس فولکس‌واگن توانست ۳ سال در صدر قرار بگیرد و پس از آن نیز مینی توانست ۴ سال قهرمان شود. این روزها همه‌چیز درباره‌ی پژو است که قهرمانی ۲ سال پیش را به دست آورده است. خودرویی که اینجا مشاهده می‌کنید تلاش خواهد کرد تا سومین قهرمانی پیاپی این برند قدیمی فرانسوی را رقم بزند.


خودروی موردبحث ۳۰۰۸DKR ماکسی نام دارد که نمونه‌ی تکاملی ۳۰۰۸DKR سال قبل محسوب می‌شود. پارامترهای کلی خودرو یکسان هستند اما تفاوت اصلی این است که ماکسی جدید پهن‌تر می‌باشد. پهن‌تر بودن خودرو به هماهنگی و عبور بهتر از زمین‌های سخت کمک می‌کند. این خودرو قطعاً از سیستم تعلیق جدیدی نیز بهره می‌برد اما اگرچه که مشخصات کامل خودرو هنوز منتشر نشده اما احتمالاً با همان مشخصات خودروی سال قبل طرف خواهیم بود.


۳۰۰۸DKR از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو دیزلی بهره می‌برد که پشت کاکپیت راننده قرار گرفته بود و ۳۴۰ اسب بخار را تنها به دو چرخ می‌فرستاد. پژو با این خودرو تبدیل به اولین قهرمان دو دیفرانسیل داکار شد.


اما ۳۰۰۸DKR ماکسی علیرغم حضور در مراحل توسعه‌ای، ماه آینده در رالی جاده ابریشم معرفی خواهد شد. یکی از این خودروها توسط قهرمان مشهور رالی جهان یعنی سباستین لوب رانده خواهد شد و دیگری را نیز استفان پیترهانسل خواهد راند و البته پشت فرمان سومین خودرو نیز قهرمان سال پیش رالی جاده ابریشم یعنی سیریل دسپرس قرار خواهد گرفت. کارلوس ساینس نیز در ماه ژانویه با چهارمین خودروی خود به تیم ملحق خواهد شد.


لوب درباره ماکسی جدید گفته است: “من فکر می‌کنم این خودرو هم‌اکنون پایدارتر است زیرا پهن‌تر بوده و بنابراین سواری آن احساس متفاوتی دارد. با فاصله بیشتر بین چرخ‌ها و وجود رینگ‌های بزرگ‌تر، ماکسی می‌تواند از موانع بیشتری عبور کند. شاید این خودرو در برخی زمین‌ها خیلی فرز و چابک نباشد اما مزیت خودروی ما این است که می‌تواند هر چیزی را پشت سر بگذارد.”

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    دوستان سلام
    از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو دیزلی بهره می‌برد که پشت کاکپیت راننده قرار گرفته بود و 340 اسب بخار را تنها به دو چرخ می‌فرستاد. پژو با این خودرو تبدیل به اولین قهرمان دو دیفرانسیل داکار شد.
    اینجا اشتباه شده!!!!!!لطفا تصحیح شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فرانسوی ها توی رالی خیلی خوب کار میکنن .
    اما تو فرمول 1بیشتر انگلیسی ها خوب کار میکنن .
    در حالی که تاریخچه ی فرمول 1با فرانسه شروع میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا