پژو

رونمایی از پژو ۵۰۰۸ فیس‌لیفت ۲۰۲۱، شیرِ تازه‌نفس!

پژو از نسخه فیس لیفت شده ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد. اگرچه تغییرات رخ داده در این خودرو خیلی چشمگیر نیستند اما باعث می‌شوند شاسی‌بلند فرانسوی‌ها تا زمان معرفی نسل جدید این خودرو چشم خریداران را به خود خیره کند. این خودرو هم‌اکنون شباهت زیادی به برادر کوچک‌تر یعنی ۳۰۰۸ پیدا کرده است.

تغییرات ۵۰۰۸ فیس لیفت با بخش جلو آغاز می‌شوند جایی که جلوپنجره بدون فریم جدیدی دیده می‌شود. این قطعه دارای تیغه‌های زاویه‌دار جدید در زیر چراغ‌ها هستند. خب صحبت از چراغ‌ها شد و باید گفت آن‌ها نیز جدید بوده و از تکنولوژی LED و دیلایت های تیز با عناصر کرومی سود می‌برند. تریم های GT و GT پک این خودرو از چراغ‌های جلوی تمام LED سود می‌برند.

با حرکت به سمت عقب شاهد چراغ‌های جدید با تکنولوژی تمام LED خواهید بود. مشتریان ۵۰۰۸ فیس لیفت می‌توانند رنگ‌های متنوعی برای بدنه را سفارش دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به آبی، مسی، سفید، خاکستری، مشکی و قرمز اشاره کرد.

داخل کابین نیز تغییراتی رخ داده و این خودروساز فرانسوی از جدیدترین طراحی کاکپیت دیجیتال i-Cockpit که شامل صفحه مرکزی ۱۰ اینچی و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی می‌باشد استفاده کرده است. این شاسی‌بلند تازه‌نفس همچنین از دکمه‌هایی مشابه دکمه‌های پیانو برای عملکردهای کلیدی همچون رادیو، کولر، چراغ‌ها و ناوبری سود برده است.

تریم های متنوعی در دسترس بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به پوشش چرم ناپا و عناصر مشکی آلکانترا اشاره کرد. تکنولوژی‌های کلیدی زیادی نیز در ۵۰۰۸ فیس لیفت دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان سیستم دید در شب، کروز کنترل تطبیقی با عملکرد توقف و حرکت، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز اضطراری خودکار را نام برد.

قوای محرکه این خودرو در اروپا شامل پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی، ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی، ۴ سیلندر ۱.۵ و ۲ لیتری دیزلی هستند.

قیمت پژو ۵۰۰۸ مدل ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده اما این خودرو تا پیش از پایان سال روانه بازارهای اروپایی خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    این الان با ۳۰۰۸ چه فرقی داره؟؟؟

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۴
    1. مرتضی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (69 ديدگاه)

      به شدت جادارتره … همین

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۷
  2. REZA.ZMR

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باورم نمیشه که حتی پژو پارس هم نمیتونم بخرم. مجبورم همون ۴۰۵ مدل ۸۲ خودمو یه دستی بهش بکشمو نگهش دارم!!!

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۲
    1. Muty

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (940 ديدگاه)

      باور کن

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱
    2. MOHAMAD.n.r

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (232 ديدگاه)

      همون مدل ۸۲ سگش شرف داره به این ماشین های جدید.
      ما دو سه سال پیش دنا صفر خریدیم تا اردیبهشت امسال که فروختیمش پدرمونو دراورد. یدونه پرشیا قدیمی هم داریم که از صفر دست خودمون بوده و اوایل دهه هشتاد حدود ۱۴ میلیون خریدیم و هنوز تو شهر ازش کارمیکشیم.
      بعد از یه مدت خرابی جدیده از قدیمیه بیشتر شده بود که دیوونه شدیم و فروختیمش.
      کلا ماشین های جدید خیلی اشغالن از پراید گرفته تا پارس و دنا و ۴۰۵ و ۲۰۶.
      Reza.zmr غصه ماشین جدید هم نخور چون اگر بگیری شش ماه بعد خودکشی میکنی!!!!

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۶
      1. REZA.ZMR

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10 ديدگاه)

        دقیقا حق با شماست برای همین هست که تابه حال دلم نیومده بفروشمش با اینکه خیلی قدیمیه کیفیت ساختش قابل مقایسه با تولیدات جدید حتی ده سال پیشم نیست. اما موضوع اینکه یه ماشین تا چند سال میتونه دووم بیاره نهایتا باید بفروشمش از اتوبوس تاکسی استفاده کنم اینجوری سنگینترم!

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۴
  3. دی جی70

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    همین خودرو سال ۱۴۲۳تو ایران خودرو تولید میشه

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
  4. سروش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    برای این که بزرگ ترین خودروی پژو هست و ۲ تن وزنشه حداقل انجین لازم ۲لیتر توربو بود اونم برای پایه. سه سیلندر ۱.۲؟ اگه ۱۴۰ اسب هم داشته باشه شتابش بالای ۱۲ ثانیه است

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۰
  5. زیزیگولو

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (387 ديدگاه)

    با شاسی بلندای فرانسوی زیاد حال نمیکنم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲۹
  6. حالا یکی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    والا ما “تازه نفس” یا “نفس” را معمولاً تو پرفورمنس بالا و قوای محرکه عالی میبینیم. این شیر بی یال و دم با موتور ۱.۲ یا ۱.۶ با کدوم نفس میخاد دنبال شکار بدوه؟؟ تغییر ظاهری زیادی هم که می‌فرمایید نداشته.
    پس کجاش تازه نفسه؟

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۵
  7. بی ریا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    گروه پژو سیتروئن با ادعام با گروه فیات کرایسلر خواب های تازه ای واسه دنیای خودرو داره که به نظرم با پیش بینی بنده آینده اینجوری خواهد شد :
    بنز بی ام و و گروه فولکس واگن به عقب رانده خواهند شد و گروه فیات کرایسلر پژو سیتروئن بر مسند قدرت خودروسازی جهان خواهند نشست
    در ادامه تسلا و فورد و همچنین جنرال موتورز از امریکا و نیسان از ژاپن و هیوندای و کیا از کره شروع به پیشروی در زمین آلمانی ها میکنن تا باقیمانده منصب های مربوط به آلمانی هارو تصاحب کنن تا دنیای خودرو شاهد سلاطین جدیدی به خودش باشد
    لطفا سانسور نکنید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴۶
    1. AMG///

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      ای بنز و بی ام و و فولکس که دارید ورشکست میشید
      کسی که ریموت جانی دپ رو دزدیده و بهش پس نمیده میخواد بیرونتون کنه از آلمان🤣🤣🤣
      نمیدونم این حرفاتو از کجا در میاری ولی خدایی چرت و پرته🤣🤣🤣🤣
      (((لطفا سانسور نکنید)))

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
  8. (Saeed(peugeot

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (213 ديدگاه)

    به به …. ای جانم …. پدال جان اول صبح جمعه چیکارا که نمیکنید …….
    فوق العاده زیبا شده ….. و نو نوار کردن به موقع محصولات پژو نشان از یه مدیریت حساب شده برای چندین سال هستش ….تا پژو به جایگاه واقعی خودش تو صنعت خودروسازی برسه ….

    در ضمن در پاسخ به اقا سروش ….. این خودرو رقیب اشکودا کودیاک و سئات تارکو هست ….و همه تو نسخه های پایه موتور ۱.۲ توربو رو دارند و نسخه ۲ لیتری توربو دیزلش ۱۸۰ اسب دارند ….

    و از همه مهم تر وزن این خودرو ۱/۵ تن بیشتر نیست ….
    دقیق ۱۵۵۰ kg

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
    1. سروش

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (185 ديدگاه)

      ممنون از پاسختون. درسته در مورد وزن اشتباه می‌کردم. من هم کلاس هاش در بازار آمریکا رو در نظر گرفتم که خب طبیعتا با انجین بزرگ تر و دیفرانسیل عقب وزن به ۲تن میرسه. اما در مورد شتاب سرچ کردم که در مدل پایه ۱۴ ثانیه است. البته که اقتضای بازار ها فرق داره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    2. مانی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اولین باریه که از طراحی پژو بدم اومد(نمائ جلو)
      همیشه خیلی‌ خوشگل و شیک بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۷
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (213 ديدگاه)

    من نمیدونم بعضی از دوستان راجع به هم سگمنت های ۵۰۰۸ اطلاعاتی دارند …. و میدونن چقدر استاندارد های آلاینگی تو اروپا مهم و سخت گیرانه هست …

    رقیب این ماشین اشکودا کودیاک هست …. که از پلتفرم MQB فولکس استفاده یه جورایی همه چیزش فولکسه …

    انجین هاش : ۱.۴ توربو ۱۲۵ اسب و ۱۵۰ اسب
    موتور ۲ توربو ۱۹۰ اسب
    ۲ لیتری توربو دیزل هم فک کنم ۱۸۰ اسب ….

    خدا وکیلی یعنی بعضی از دوستان فکر میکنن پژو نمیتونه موتور با حجم بالا بسازه …..

    پژو پیشتازه پاس کردن تست آلایندگی تو اروپا هست ….با همین ۱.۶ لیتری ها پا ب پای موتورهای حجم بالا هم داره پیشتازی میکنه

    اون موقع که پژو موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر میساخت رو ۶۰۷ میزاشت ….بقیه کجا بودند …..

    پس صلاح مملکت خویش خسروان دانند ….

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
  10. Sina

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (543 ديدگاه)

    چطوری ممکنه بزرگترین محصول یه شرکت با کوچکترین محصولش از یه انجین اسفتاده کنن
    آخه ماشین ۷ نفره موتور سه سیلندر 😑😑😑
    این فقط بدرد جابجایی پرسنل توی محوطه شرکتهای بزرگ میخوره

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۰
  11. Hadi

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (777 ديدگاه)

    این کم کم با این هیکل موتور ۲ لیتری توربو میخواد…
    از پژو بعیده که به روش چینی ها عمل میکنه
    ولی ظاهرش مخصوصاً جلوپنجرش خوب شده 👍

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  12. مهدی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این کجا میتونه دو تا بفروشه؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۴
    1. Hami

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      پارسال تو اروپا فروش ۵۰۰۸ بیش از ۷۶هزار دستگاه بوده، که ۳ برابر X-trail نیسان ، ۸ برابر سانتافه ، ۱۵ برابر چروکی بوده.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  13. ارشیاsvj

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (868 ديدگاه)

    کلا اروپایی ها تو ساخت موتور فقط کم حجم بودنش رو ارجحیت میدن
    الان فقط ماشینا هوا رو الوده میکنن.
    اخه موتور یک لیتری سه سیلندر
    اونم رو چیزی مثل این
    یا کودیاک
    یا تاراکو
    واقعا بی معنیه!!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  14. نیما

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    از برند پژو متنفرم ، و باعثو بانی این نفرت کسی نیست جزء ایران خودرو

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  15. Dr.Ahmadreza2002

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (273 ديدگاه)

    از اولش شک نداشتم پزو همه چیزو با یه انجین مسخره خراب میکنه ک همینم شد

    موافقم ۱
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا