پژو

رندری فوق‌العاده از نسخه جاده‌ای هایپرکار لمانز پژو ۹X8

با اینکه پژو نشان مشهور GTi را کنار گذاشته اما هنوز هم به تولید محصولات پرفورمنس مشغول است. پژو ۵۰۸ PSE به‌صورت لیفت بک و استیشن در دسترس بوده و در واقع قوی‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ این خودروساز محسوب می‌شود چراکه قدرت ۳۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری آن از دل قوای محرکه پلاگین هیبریدی بیرون می‌آیند؛ اما اگر فرانسوی‌ها یک خودروی بسیار قوی‌تر با قوای محرکه هیبریدی را تولید کنند اوضاع چگونه خواهد بود؟

اینجاست که رندرهای هایپرکار مجازی ۹X8 وارد میدان می‌شوند. این رندرها پس از معرفی هایپرکار لمانز پژو طراحی شده‌اند. متأسفانه پژو قبلاً تولید نسخه جاده‌ای پروتوتایپ LMH را رد کرده اما خب طراحان دست به کار شده و نسخه جاده‌ای ۹X8 را تجسم کرده‌اند.

این خودرو در دنیایی عالی می‌توانست با هایپرکار لمانز تویوتا سرشاخ شود. ژاپنی‌ها تولید نسخه جاده‌ای از هایپرکار مسابقه‌ای خود را تائید کرده‌اند. درست همانند تویوتا که می‌خواهد نسخه پرفورمنس محصولات متنوع خود را تولید کند، استلانتیس نیز اهداف مشابهی داشته و این روند را با ۵۰۸ PSE کلید زده است. نسخه جاده‌ای هایپرکار مسابقه‌ای پژو می‌توانست گل سرسبد این استراتژی باشد.

۹X8 در نسخه مسابقه‌ای از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو سود می‌برد که قدرت ۶۷۰ اسب بخاری را از طریق گیربکس ۷ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب می‌فرستد. این پیشرانه درون‌سوز با واحدی الکتریکی که قدرت ۲۶۸ اسبی داشته و در بخش جلو نصب شده همکاری می‌کند. نسخه جاده‌ای این پژو با قدرت ترکیبی فراتر از ۹۰۰ اسب بخار می‌توانست برندی رده میانی را وارد دنیای فوق‌العاده‌ای هایپرکارها بکند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

تصاویر رسمی ۹X8 به‌طور دقیق نشان دهنده ابعاد واقعی این خودرو نیستند، محصولی که طول ۵۰۰۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن عدد قابل‌توجه ۳۰۴۵ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو تنها ۱۱۸۰ میلی‌متر بوده و پهنای آن به ۲۰۸۰ میلی‌متر می‌رسد. به خاطر قوانین وضع شده این هایپرکار مسابقه‌ای باید حداقل وزن ۱۰۳۰ کیلوگرمی داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا پژو تصمیم خود برای عدم تولید نسخه جاده‌ای ۹X8 را تغییر خواهد داد یا خیر.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Milad

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    فقط اونجاش که باله نداره خیلی خفنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. محمد امین

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    در کل این تیپ هایپرکارها اصلا به درد جاده نمی خوره ، هیچ جوره به درد جاده نمیخوره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  4. (Saeed(peugeot

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (397 ديدگاه)

    عالی میشه بسازه این ماشین و ….حتی به صورت تک ساخت …..بیاد این خودرو های گنده و این تازه به دوران رسیده ها رو یه پاره اساسی کنه ….
    که بفهن یه برند با اصالت و قدیمی مثل پژو که خودروی اقتصادی میسازه محدود نیست ….علی الخصوص هم وطننان عزیزی که پژو رو با ۴۰۵ میشناسن …

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1726 ديدگاه)

      و سلطان elx 😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    اگه به تعداد کم هم تولید میشد خوب بود ولی حیف .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. فرزاد

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    این ارم جدید پژو خیلی قشنگ شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. امیر.عارف

    ۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (850 ديدگاه)

    این دیگه چه سمی بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  8. محمد مختاری آذر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    وای خدا چقدر زیبا گیرا و قدرتمند واقعا پژو سنگ تمام گذاشته به احتمال زیاد بتونه لی مانز برنده بشه و قهرمانی سال های اخیر رو از تویوتا بگیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا