دوئل جگوار F-Pace و کادیلاک XT4

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت دهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

جگوار F-Pace

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: iQ جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 30,920 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 20,947 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 18,946 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 11,525 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 80 درصد

سیستم‌های ایمنی: 72 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: پنج سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ ساکت و نرم، استایل بیرونی شیک، رانندگی سرگرم‌کننده

نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالا

 

کادیلاک XT4

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2018

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: E2XX جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: – دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: – دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: – دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: استایل بیرونی هوشمند، پیشرانهٔ ساکت، کابین مناسب

نقاط منفی: تعویض دنده‌های کُند، شاسی خنثی

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

کادیلاک XT4

جگوار F-Pace

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 240 اسب بخار 250 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر 365 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 7.0 ثانیه 6.5 ثانیه
مسافت 400 متر  15.7 ثانیه 15.0 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.0 لیتر (ترکیبی) 9.8 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 165 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 60 لیتر 63 لیتر
وزن 1678 کیلوگرم 1760 کیلوگرم
طول 4.60 متر 4.74 متر
فاصلهٔ محوری 2.78 متر 2.87 متر
حجم صندوق بار 650 لیتر 950 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 34,394 پوند
قیمت پایه آمریکا 35,790 دلار 43,060 دلار
قیمت موردبررسی 35,790 دلار 43,060 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    نمیشه از جگوار گذشت:/

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      جگوار شاسی بلندهای جدیدش واقعا جذاب و قدرتمنده و یه رقیب جدی برای رقبا

      پاسخ
    2. Ali.usa
      سوابق: (327 دیدگاه) ,

      جگوار نسبتن بهتر ولی
      با نگاه به به قیمت و طراحی داخلی
      کادیلاک

      پاسخ
      1. Mآsكvيch
        سوابق: (73 دیدگاه) ,

        راستی درگ بین درگ تایمز و دیمونلوجی برگزار شد و در ٣ راند انجام شد که هر ٣ رو مک لارن تونست شکست بده دیمن رو مثل آب خوردن و توی هر سه هم دیمن ۴٠٠ رو بالای ١٠ ثانیه گذروند 🙂
        امیدوارم پدال زودتر بزاره فیلمش رو تا هم کلاهبرداری ها دیمنلوجی بیشتر از قبل مشخص بشه هم بعضیا قضیه واسشون روشن بشه 🙂
        واقعیت اینه 🙂

        پاسخ
        1. دانیال_Surrey،England
          سوابق: (2212 دیدگاه) ,

          اتفاقا پدال زودتر نزاره فیلمشو بهتره.
          چون هنوز ویدئوی اصلی نیومده و معلوم نیست مثلا دیمن رو چه مودی بوده یا ….
          البته نمیدونم چرا اون دوستمون این درگ رو با وزن کشی کشتی اشتباه گرفته بود و میگفت باید برن رو داینو!!
          بروکس با 720 تیون شده هم تونست رکورد عالیه 9.4 رو ثبت کنه.
          در کل زمانی ارزش 720 مشخص میشه که بدون هیچ مود اضافی و فقط با لاستیک جاده ای و قانونی((برخلاف تصور دوستمون یانکی)) به این رکوردها دست پیدا میکنه.
          و اینم جالبه که بعد از طی کردن مسافت 2400 کیلومتری با این ماشین و برگزاری این همه درگ((بالای 60 تا!!!!)) تحت فشار شدید به موتور و گیربکس ،بازم میاد به این سرحالی رکورد شکنی میکنه.

        2. یانکی
          سوابق: (728 دیدگاه) ,

          نمیدونم فازتون چیه.ولی چیزی که مشخص شده بارها و مهمتر اینکه ثبت رسمی شده 9.64.تو این فیلم چیزی که مشخصه مکلارن به پد گرمکن لاستیک پناه برده.نکته بعدی اینکه صبر کنید فیلم بیاد و ببینیم داستان چیه.چیزی که مشخصه مکلارن 400 متر رو در 10.4 طی میکنه.و 0تا 100 رو در 2.8 پر میکنه.اونوقت این مردک 0 تا 100 2.1 هم میگیره.کلک زدنش ار اونجا مشخص شد که با اوروس 2.8 زد.یه با 720 gtr950 اسبی رو میبره.انصافا درگ زدن دیمون آدرنالین به وجود میاره با اون همه دود وهیبت یا مکلارن سایلنت بد صدا.

        3. Twin H Power
          سوابق: (29 دیدگاه) ,

          تو فیلم میگه مکلارن تیونه … !

        4. Mآsكvيch
          سوابق: (73 دیدگاه) ,

          أولا که سایلنت و بد صدا فقط ماشین کنترلی های تسلا!
          دوما که شما گفتی درگ تایمز دروغ میگه و دیمنلوجی راست میگه که الان با هم درگ گذاشتن و حقیقت معلوم شذ! گفتین ۴٠٠ تا رو زیر ١٠ میره که ظاهرا چنین چیزی نشد! گفتین مک لارن شکست میده که بازم چنین چیزی نشد و ٣ بار باخت دیمن ( طبل تو خالی)
          معلوم شد که دیمنلوجی کلاهبرداره چقدر!
          حقیقت تلخه حالا هی بهونه بیارین

    3. یانکی
      سوابق: (728 دیدگاه) ,

      اصلا رقیب هم نیستن.جگوار تا 560 اسب موجوده و بزرگتره.رقیب کدیلاک e pace هستش.ک یلاک و لینکلن بزودی با ماشینایه جدید و محصولات بیشتر برمیگردن به رهبری گذشتشون تو لوکس سازها.

      پاسخ
      1. SAEED Z
        سوابق: (481 دیدگاه) ,

        تقریبا تو یه کلاسن, اما بهتر بود XT5 بالا میومد و با جگوار رو در رو قرار میگرفت!
        همیشه در طبقه بندی این مشکلات بوجود میاد و اختلافات جزئی یا بزرگتر باعث میشه که classify بخوبی شکل نگیره!

        پاسخ
  2. Saeed..peugeot
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    این جگوار فوق العادس

    پاسخ
  3. M
    سوابق: (2184 دیدگاه) ,

    معمولا کار اند درایو امتیازات بهتری نسبت به کاربایر به ماشینا میده چرا راجع به جگوار این قضیه برعکسه؟

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (1234 دیدگاه) ,

    تو بحث طراحی جگوار خیلی بهتر عمل کرده هم خارجی هم کابین
    کادیلاک زیادی سادس داخلش و حس لوکس بودن نداره زیاد البته طراحی بخش جلوییش عالیه واقعا و بهتر از جگواره
    تو بحث فنی هم زیاد باهم تفاوتی ندارن غیر از مصرف سوخت ک کادیلاک بهتره و شتاب و … ک جگوار بهتره
    اگه جگوار اینقد گرون نبود قطعا انتخابش میکردم چون تقریبا برتری داره به کادیلاک اما واقعا گرونه!!!
    کادیلاک انتخاب معقول تریه

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    جاگوار ماشین بهتریه و زیباتره و دو سه جایزه معتبر هم برده پس به جاگوار رای میدم.

    پاسخ
  6. دانیال
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    اگه بحث قیمت وسط بیاد کادیلاک و بحث قیمت نباشه قطعا جگوار

    پاسخ
  7. حسین وی
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    طراحی های عقب گویایه همه چیز هست :))
    کادیلاک انگاری گوشه چشاشو فشار داده سمت بالا 😂😂😂

    پاسخ
  8. Mآsكvيch
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    بعضیا یه طوری میگن قیمت انگار جگوار قیمتش ۴٣٠ هزار دلاره! خب کیفیت بالاتر قیمت بالاتر هم میطلبه! این ماشین چند جایزه هم برده و فنیش هم بهتره علاوه بر طراحی

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    به خاطر استایل و البته دسته دنده به کادیلاک رای دادم به نظرم برنده این کلاس از رقابت دوم بیرون میاد

    پاسخ
  10. Amir Machine
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    اونایی که جگوار رو آزمایش کردن، قیمت بالا رو از نقاط منفی اون دونستن ولی انگار بعضی‌ها از آزمایش‌کنندگان کارانددرایور و کاربایر بیشتر میفهمن!

    پاسخ
  11. احمدرضا
    سوابق: (173 دیدگاه) ,

    چرا درصد حفاظت از کودکان جگوار 85 درصده؟
    🙂

    پاسخ
  12. امیر.عارف
    سوابق: (731 دیدگاه) ,

    کادیلاک ماشین خیلی خوبیه ولی وقتی صحبت مقایسه با جگوار میشه فکر نکنم بتونه حرف زیادی برای گفتن داشته باشه

    پاسخ
  13. رهام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    برتری کاملا با گربه انگلیسی هست
    حتی قیمت برگ برنده جگوار هست، چرا که با وجود قیمت کمی بیشتر، کیفیت به مراتب بالاتری ارایه میده، یعنی ارزش بیشتری داره

    پاسخ
  14. fara2001
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    معلومه اون خوفناکی جگوارو نمیشه با چیزی عوض کرد.
    همه چیز نشان از برتری جگوار داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.