دوئل شورولت کامارو و کادیلاک ATS کوپه

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت پنجم، اولین دوئل از گروه کوپه‌های متوسط

کادیلاک ATS کوپه

شورلت کامارو

؟

فورد موستانگ

آئودی A5

؟

مرسدس بنز C کلاس

دوج چلنجر

؟

 

کادیلاک ATS کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2014

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 13,100 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 7,747 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

شورولت کامارو

تاریخ معرفی: می 2015

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: آلفا جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 67,940 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 25,380 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کادیلاک ATS-V کوپه

شورولت کامارو SS

پیشرانه 3.6 لیتری V6 6.2 لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت 465 اسب بخار 455 اسب بخار
گشتاور 605 نیوتن متر 615 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 4.2 ثانیه 4.0 ثانیه
مسافت 400 متر 12.5 ثانیه 12.3 ثانیه
حداکثر سرعت 300 کیلومتر/ساعت 265 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.7 لیتر (ترکیبی) 11.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 1727 کیلوگرم 1686 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.78 متر
فاصلهٔ محوری 2.77 متر 2.81 متر
حجم صندوق بار 255 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 نفر 4 نفر
قیمت پایه 36,490 دلار 26,900 دلار
قیمت موردبررسی 61,460 دلار 37,295 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. s ๏ я ๏ u s h
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    بدون هیچ شک و تردیدی کامارو❤❤
    نکته اول اینکه کم ماسل کاری پیدا میشه که اندازه کامارو و موستانگ طرفدار داشته باشه و تو این مقایسه قیمت کادیلاک حدود 24 هزار دلار بیشتر از کاماروئه !!!

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (191 دیدگاه) ,

      چلنجر از موستانگ و کامارو آمریکایی تره این دوتا اروپایی شدن

      پاسخ
      1. s ๏ я ๏ u s h
        سوابق: (101 دیدگاه) ,

        خود من 2 ، 3 تا ماسل رو خیلی دوست دارم
        اولی پلیموث باراکودا ، دوج چارجر 1969 و موستانگ 1969 ❤❤

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (191 دیدگاه) ,

          اینا که گفتی عالین شورلت شول و بیوک ریورا هم اضافه که به لیستت
          ولی امروزه فقط چلنجر و چارجر ماسل کارن بقیه ماسل نیستن فقط اسم اونا رو دارن

        2. mahdy
          سوابق: (1937 دیدگاه) ,

          رو کاپوت چارجر 69 قشنگ میشد فوتبال بازی کرد
          حالا بی مبالغه بگم بیلیاردو میشد بازی کردی خیلی باحال بود
          موتور کاملرو ته=نها دلیل انتخابم بود با این که خروجی جالبی نداره ولی چون مال یه ماسل کار واقعیه دوسش دارم

    2. رضا
      سوابق: (540 دیدگاه) ,

      سروش جان این اختلاف قیمت خودش بیانگر چیزیه اونم. اینکه بعضی افراد میان مثلا کوروت zr1 رو وقتی از مک لارن 720 شکست میخوره میگن یه نگاه به اختلاف قیمت بندازین خب این اختلاف قیمت ارتباطی با پرفورمنس دو ماشین نداره چون هردو خودروساز قول بالاترین پرفورمنسو دادن و بیشترین توانایی اون کمپانیا درشون استفاده شده و اختلاف قیمت مربوط به چیزایی غیر از پرفورمنس میشه مثالش همین دوئل کامارو و ATS
      برای فهم بهتر میشه گفت مثلا ATS یه نسخه لوکس تر از کاماروئه چون هر دو زیر مجموعه جنرال موتورزن و تقریبا دو برابر اختلاف قیمت دارن حالا من با رقبای آلمانی و ژاپنی و انگلیسی مقایسه نمیکنم. خب اینجا کسی میاد بگه ATSارزش خرید نداره؟ کادیلاک قطعا به اندازه همون دو برابر قیمت بیشتر چیزای بیشتری در اختیارت میذاره تا کامارو. موضوع واسه ی مقایسه ای مثل دمون و هوراکانم همینطوره. ینی صرفا قیمت کمتر به معنی این نیس که ارزش خرید اون ماشین بالاتره در حالی که اختلاف زیادی ندارن اتفاقا خیلی اختلاف دارن ولی بعضی افراد فقط قضیه رو قدرت موتور میبینن
      در آخر اینکه هدف من ازین کامنت اینه که خواستم یبار این بحث اشتباه اختلاف قیمت رو حداقل برای دوستانی که این کامنت رو میخونن تموم کرده باشم با استفاده ازین دوئل ببخشید طولانی شد یکم

      پاسخ
    3. aston martin
      سوابق: (1334 دیدگاه) ,

      قیمت مورد بررسی چیه دیگه؟؟
      ضمنا زدید دنده دستی توی عکسا اتوماته :/

      پاسخ
    4. Roham
      سوابق: (346 دیدگاه) ,

      خب بازار هدفشون کاملا متفاوته
      اصلا قرار نیست قیمت و کیفیت و راندمانشون حتی نزدیک به هم باشه

      پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (612 دیدگاه) ,

    خیلی سخته انتخابش
    جفتشونو از نزدیک دیدم
    با کادیلاک بیشتر حال کردم ولی اختلاف قیمتشون بیداد میکنه واقعا
    از طرفی هم تنفس طبیعی 8سیلندر یه چیز دیگس
    کامارو

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      کادیلاک یه ۸ سیلندر۴.۲ توربوی خفن هم داره
      اونو بزارن کناره ۶.۲ لیتری سوپرچارجر کامارو یکم سخت میشه اوضاع

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (612 دیدگاه) ,

        بله درسته جدای از قدرت صدای بسیار زیبایی هم داره اما بازم جدال بین سوپر شارژر و توربو میشه ک بنظرم سوپرشارژر برتری داره

        پاسخ
  3. Ali Keyhani
    سوابق: (423 دیدگاه) ,

    قطعا کامارو،ولی توی این سگمنت به احتمال زیاد موستانگ اول میشه.

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (847 دیدگاه) ,

    من به کامارو رای دادم و از همه نظر برتره . فقط با طراحی فرمونش مشکل دارم که وقتی میشینم فکر میکنم نباید انتظار داشته باشیم همه فرمونا شبیهه هم باشه یا در حد فرمان bmw m power یا مرسدس amg. زیباییش به همین مختلف بودنشه .
    با تچکر

    پاسخ
  5. F22RAPTOR
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق atsهستم
    ولی خب کامارو یه چیز دیگه س

    پاسخ
  6. مهمان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    به کامارو رای دادم ، ولی کاش صندلی عقبشم پشت سری داشت ، یا شایدم تو این عکس نداره…

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2108 دیدگاه) ,

    الان میفهمم چرا فروش کادیلاک انقدر کمتر از شوی هست خیلی خیلی گرون تره

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (601 دیدگاه) ,

    این اختلاف قیمت یه ذره زیاده در واقع مقایسه لوکس با غیر لوکسه با این حال به نظرم کامارو جذاب تره.اصلا آدم نگاهش می کنه لذت دنیا رو می بره بعد مگه از غرش V8 مگه میشه گذشت؟!

    پاسخ
  9. Saeed
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    کادیلاک برند لوکس جنرال موتورز هست در حالیکه شورولت برند اقتصادی هست .حتی بین این ۲ تا برند بیوک بعنوان یه برند نیمه لوکس قرارداره.اساسا بازار هدف و مشتریهای این ۲ خودرو هم کاملا متفاوته.فکر نکنم مقایسه درستی باشه.کسی که ماشین لوکس سوار میشه اساسا توقعاتش و طرز فکرش و خواسته هاش با کسی که ماشین غیر لوکس کاملا متفاوته به نظرم.

    پاسخ
  10. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    من هر دوتا شون رو دوست دارم.به همین خاطر رأی ممتنع می دهم!….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.