دوئل کادیلاک اسکالید و اینفینیتی QX80

در ادامهٔ برگزاری رقابت‌های جذاب میان خودروهای مختلف، این بار نوبت به کلاس SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. کلاسی که هرچند خودروسازان کمتری نسبت به دیگر کلاس‌ها در آن حضور دارند اما به دلیل ارائهٔ نهایت امکانات، راحتی، لاکچری و توانایی‌ها، همواره از جذابیت بالایی در بین کلاس‌های مختلف خودرویی برخوردارند. در سگمنت SUVهای فول سایز لوکس خودروهای زیر حضور دارند که در رقابت‌های ما هم شرکت کرده‌اند:

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

مرسدس بنز GLS

آئودی Q7

لکسس LX

اینفینیتی QX80

رنجروور اتوبیوگرافی

بنتلی بنتایگا

برای دور نخست رقابت‌های این کلاس، یکی از نمایندگان ایالات‌متحده یعنی کادیلاک اسکالید را در برابر یکی از نمایندگان سرزمین آفتاب تابان یعنی اینفینیتی QX80 قرار داده‌ایم.

escalade-vs-qx80

کادیلاک اسکالید

cadillac-escalade-2015-10

کادیلاک اسکالید لوکس‌ترین SUV جنرال موتورز است و در اصل پرچم‌دار و بزرگ خاندان این خودروساز آمریکایی محسوب می‌شود. اسکالید برای اولین بار در سال 1999 برای رقابت با لینکلن نویگیتور متولد شد و هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که از سال 2015 به بازار آمده است. این SUV لوکس به همراه دیگر SUVهای فول سایز جنرال موتورز یعنی شورلت تاهو، شورلت سابربرن و جی‌ام‌سی یوکان بر روی شاسی پیکاپ فول سایز شورلت سیلورادو ساخته شده و با آن‌ها اشتراکات زیادی دارد. اسکالید در دو نسخهٔ معمولی و ESV ساخته می‌شود که دومی طول و فاصلهٔ محوری بیشتری داشته و می‌توان آن‌را بزرگ‌ترین SUV دنیا تلقی کرد. این ماشین از قلب مشترکی با شورلت کوروت یعنی موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد. کادیلاک اسکالید یکی از مدعیان قدرتمند این کلاس محسوب می‌شود.

اینفینیتی QX80

infiniti_qx80-4

اینفینیتی QX80 هم همان‌طور که مشخص است پرچم‌دار اینفینیتی است که نسل نخست آن در سال 2004 با نام QX56 معرفی شد. نسل دوم این SUV لوکس نیز که پلت‌فرم مشترکی با نیسان پاترول دارد و مانند اسکالید از ساختار بدن روی شاسی استفاده می‌کند، در سال 2010 به بازار آمد و در سال 2013 دستخوش به‌روزرسانی و فیس‌لیفتی شده و در راستای شیوهٔ نام‌گذاری جدید اینفینیتی نامش به QX80 تغییر یافت. بااین‌حال QX80 در حال حاضر تقریباً به خودرویی نسبتاً قدیمی تبدیل شده و به همین دلیل اینفینیتی در نمایشگاه نیویورک امسال کانسپتی بنام QX80 مونوگراف را معرفی کرد که پیش‌نمایشی از نسل آیندهٔ این SUV لوکس است؛ بنابراین فعلاً ناچاراً باید همان نسل کنونی را در رقابت‌ها شرکت دهیم. اینفینیتی QX80 مجهز به یک پیشرانهٔ 5.6 لیتری V8 تنفس طبیعی است که 400 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند؛ اما نقطهٔ ضعف این خودرو مصرف سوخت بالای آن است که با وجود حجم موتور کمتر حدود 2 لیتر بیشتر از اسکالید است.

مشخصات فنی

کادیلاک اسکالید اینفینیتی QX80
پیشرانه 6.2 لیتری V8 5.6 لیتری V8
قدرت 420 اسب بخار 400 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر 560 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.9 ثانیه 6.3 ثانیه
مصرف سوخت 13.8 لیتر 15.7 لیتر
وزن 2660 کیلوگرم 2730 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 3.7 تن 3.8 تن
طول (ESV) 5.14 متر (5.70 متر) 5.29 متر
قیمت پایه 90,270 دلار 89,845 دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

67 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    بعضی دوستان گفتن نمای ظاهری اینفینیتی جذابتر از اسکالید هست. درسته که ظاهر سلیقه هست منتها فکر میکنم اینقدر فاصله زیبایی این دوتا زیاد هست که هیچ رقمه نمیشه اینفینیتی رو قشنگتر دونست!!
    نظر من اینه که اسکالید نه فقط از اینفینیتی بلکه کلا تو این کلاس حرف اول رومیزنه بدون شک

    پاسخ
  2. Aria
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    دوستان دقیقا دیشب یه کادیلاک اسکالید عین همین رو توی آمل دیدم مشکی بود پلاک بغداد داشت. چراغ جلوش نور ال ای دی خیلی قشنگی داشت. واقعا محو زیبایی این ماشین شدم‌ .

    پاسخ
  3. پرسپولیس
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    دیسلاکهایتان راکناربگذاریدشاسی بلندای ژاپن لنکروزر وپاترول امتحانشان راپس دادن باتوجه به اینکه هرکس میخرد تا پدرشودرنیازه ول کن نیست یکی ازنزدیکان من پاترول مدل62 داره تنهابا بمب بایدنابودش کنی بعدهم تمام شاسی بلندها خوب هستندمن به شخصه طرفدارهردوتاش هستم اگه امکان داشت روزی بازاری مثل امریکای شمالی داشته باشیم وباتوجه به تب شاسی بلندسواری ایرانی هاآنموقع بهترمیشدنظردادمنطقه محدود آزادزیادنمیشه برای امتحان چندساله حساب کرداینفینیتی راندیدم ولی کادیلاک راموقع ورودبه اقلیم کردستان دیدم خیلی بزرگ وقدرهست درکل امیدوارم هرکدام که دوست داریدبه زودی بخرید

    پاسخ
  4. bahram
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    دوستانی که نظر دادن اینفینیتی بهتره فکر کنم اینفینیتی رو با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتن مقاله ای که خود پدل معرفی کرد حرفی برای گفتن نمیذاره بین 6 ماشین اینفینیتی ششم (آخر )شد لینکلن ناویگیتور 2015 ارزونتر پنجم شد بعد چهارم رنج روور بعد سوم لکسس مقام دوم بنز مقام اول کادیلاک اسکالد اون هم مدل 2015

    پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (1769 دیدگاه) ,

    با تمام علاقه ای که به برندِ اینفینیتی دارم
    اما انصافا تو کلاس فول سایز فقط امریکایی …

    پاسخ
  6. Roham
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    من اینفینیتی رو بیشتر دوست دارم
    گرچه گرد پیری رو موتورش نشسته ولی چهره اون رو خیلی دوست دارم
    من رو یاد کرگدن میندازه که البته کرگدنم خیلی دوست دارم
    در کل به نظر من این دو ماشین زیباترین های این کلاس هستند
    کادیلاک آدم رو یاد خان و خازده های دهه پنجاه و شصت میندازه
    انگار کت و شلوار بسیار شیک با خط اتوهای تیز و برنده پوشیده!
    انتخاب من بین این دو اینفینیتی بود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x