دوئل نهایی، کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟

مرحلهٔ نهایی، گروه سی‌وچهارم، اس‌یووی‌های بزرگ لوکس

 

 

کادیلاک اسکالید

تاریخ معرفی: اکتبر 2013

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: K2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 37,694 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 36,872 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: استایل آمریکایی، توانایی بکسل مناسب، تجهیزات استاندارد فراوان

نقاط منفی: سواری خشن، کیفیت داخلی سؤال‌برانگیز

 

لینکلن نویگیتور

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2017

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: T3 فورد

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 10,523 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 17,839 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانۀ قدرتمند، کابین بشدت بهبودیافته، طراحی بیرونی زیبا

نقاط منفی: مصرف سوخت نه‌چندان کم علی‌رغم پیشرانۀ توربو، قیمت گران حتی در تیپ‌های پایه

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

پیشرانه 6.2 لیتری V8 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت 420 اسب بخار 450 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر 690 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.8 ثانیه 5.4 ثانیه
مسافت 400 متر 14.3 ثانیه 14.0 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 13.8 لیتر ترکیبی 13.0 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 98 لیتر 87 لیتر
وزن 2540 کیلوگرم 2785 کیلوگرم
طول 5.18 متر 5.33 متر
فاصلهٔ محوری 2.94 متر 3.11 متر
حجم صندوق بار 430 لیتر 590 لیتر
ظرفیت سرنشین 7 یا 8 نفر 7 نفر
ظرفیت بکسل 3.8 تن 3.9 تن
قیمت پایه آمریکا 75,990 دلار 74,500 دلار
قیمت موردبررسی 75,990 دلار 74,500 دلار

[دانلود ویدئو]

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

32 دیدگاه

  1. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (754 دیدگاه) ,

    با احترام به نویگیتور اسکالید.
    کادیلاک واقعا طراحی لوکس و آمریکایی تری داره. از موتور وی هشت هم نمیشه گذشت.
    احتمالا رقابت سختی باشه تا اینجا که پنج- پنج

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      اره رقابت سختی میشه
      منم نظرم اینه کادیلاک طراحی رسمی تری داره و شیک تره
      ولی خب لینکلن واقعا همه رو تحت تاثیر قرار داده

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (602 دیدگاه) ,

      کیفیت داخل کدیلاک خداست چی میگی سوال برانگیز.انصافا بی نظیرن هر دوتاشون.امریکا خدا

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1162 دیدگاه) ,

      در واقع اگه معیار رو طبق عنوان گروه، لوکس بودن باشه:
      .
      اگه ملاک رو طراحی خارجی بگذاریم :
      طراحی بیرونی کادیلاک با توجه به حجم پردازیها و دست و دلبازی در استفاده از کروم، لوکس تر بنظر میاد
      .
      اگه طراحی داخلی بگذاریم:
      لینکلن بخاطر کنسول اختصاصی صندلیهای ردیف دوم، لوکس‌تر بنظر میاد
      چیزی که خود مقایسه هم تو نقاط ضعف کیفیت داخلی کادیلاک آورده
      .
      مشخصات فنی هم که لینکلن کمی بهتره
      با شک و تردید فراوان واسه انتخاب بین ۲ بهترین،
      با اختلاف خیلی کم، من کادیلاک رو انتخاب میکنم

      پاسخ
  2. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    اما همه چی طبق انتظار هستش
    سگمنتی که مخصوص امریکایی هاست
    دو امریکایی اصیل بر روی پلتفرم نردبونی
    سال هاست حرف اول میزنن بازارشون هم همیشه به SUV های فول سایز لوکس
    واکنش بهتری نشون داده تا سدان فول سایز لوکس
    باید منتظر اسکالید جدید و گرند واگنیر بود

    پاسخ
  3. Mahdi911Turbos
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    مثل دوئل دیروز …. امروز هم رای نمیدم

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    از همه لحاظ لینکلن بهتره حرفی نمیمونه

    پاسخ
  5. علیرضا(lexus)
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    کابین کادیلاک ولی بقیه لینکلن

    پاسخ
  6. AMIR / ARMI
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    چیزی که جالبه این وسط
    عملکرد فروش لینکلن و کادیلاک هست
    این دو برند با اینکه هنوز ماشین جدیدی روانه بازار نکردن
    و حتی کادیلاک سدان های ATS وCTS رو منقضی کرده
    در چهار ماه اول سال جاری کاهش فروش نداشتن
    حتی لینکلن بدون اینکه اویاتوره رو بفرسته بازار
    با همون ماشین های قبلی 2400 تا افزایش فروش نسبت به زمان مشابه سال پیش داشته

    پاسخ
  7. ابوالفضل
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    انتخابم قطعا نویگیتور هستش ابعاد بزرگتر، کابین لوکستر، جادارتر ، ولی تو ظاهر بیرونی کادیلاک بهتره ولی جدا از بحث دوئل اینا با این هیکل چرا اینقد شتابشون خوبه با این شتاب حتی جنسیس کوپه رو پشت سر میزارن

    پاسخ
  8. محمد ب
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    من به لینکلن رای میدم توی اکثر تستها حتی مجله ماشین کشور خودمون از سواری خشک و بد کادیلاک انتقاد شده

    پاسخ
  9. رنو 5 زرد قناری
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    در این دوئل کادیلاک اسکالید بیشتر میپسندم هر چند که لینکلن مشخصات فنیش بهتر بود اما کادیلاک به نظرم قشنگتره .

    پاسخ
  10. Seyed.AMG
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    اون سری یکی از دوستان میگفت چون فروش GLS کمتر از اسکالید بوده به همین دلیل در حد شاسی های فول سایز آمریکایی نیست و نباید وارد این سگمنت بشه ، حالا این بیان گهربارشون به نویگیتور تعمیم پیدا کرده چی دارن بگن ؟؟ فقط تعصب و دلایل مسخره …
    از الان هم بگم سوال بالا انکاری بود و فقط جهت یادوری ، الکی نیاید کامنت نزارید جواب نمیدم چون ارزش جواب دادن نداره همونطور که گفتم صرفا جهت یاداوری یه جک بود !!

    تو دوئل سلیقه ای به خاطر طراحی به اسکالید رای میدم اما نویگیتور کاملا برتر (انچه عیان است چه حاجت به بیان است )

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      یکی از کسایی که میگفت gls در حد فول ساز های لوکس امریکایی نیست من بودم
      1 . suv ها باید پلتفرم نردوبی داشته باشن در غیر این صورت cuv هستن در واقع
      2 . از نگاه بازار هم gls در حد مثلا اسکالید نیست
      چون هر دو تاریخ معرفیشون نزدیک به همه ( با یک سال اختلاف ) اما در بازار امریکا فروش
      بنز 12 هزار تا بوده
      کادیلاک 36 هزار تا
      تو بازار هم اولین گزینه کادیلاک و لینکلن هستن
      بعد لکسوس بعد بنز ( با توجه به فروششون در سال های مختلف )

      پاسخ
    2. MAHDI
      سوابق: (2578 دیدگاه) ,

      سید جان همون ب ام وX7که میگفتن یه کلاس از اسکالید ونویگیتور پایین تره تااین لحظه دو رقابت با همین دو خودرو داشته.انگار مجلات خودروی به اندازه یه سری از دوستان چیز نمیدونن.راستی پیروز رقابت با نویگیتور X7 بود وپیروز رقابت با اسکالید بازم X7 بود.حالا ببینیم رقابت های مجلات دیگه چه نتیجه ای رو خواهد داشت.
      پس قطعا GLS وX7 واسکالید ونویگیتور در یک کلاس هستن. راستی در اون رقابت ها یکی از نقاط ضعف این دوخودرو کیفیت پایین قطعات کابین در اسکالید وکیفیت پایین بعضی قسمت ها در نویگیتور بود.

      پاسخ
      1. Seyed.AMG
        سوابق: (75 دیدگاه) ,

        کاملا درسته 👍
        اقا مهدی ببخشید فقط به بی ام و بگو کم تر با مرسدس ل..س بزنه ، فک کنم ویدئویی که برای دیتر زتچه رو ساختن دیده باشی …
        تا حالا ندیدم مرسدس از این کارا بکنه ، به بی ام و بگو دست از عقدهای بازی ها در بیاره و سرش تو کار خودش باشه ، کلا به همه شرکت ها تیکه میندازه ، قربانت

        پاسخ
      2. Amir Machine
        سوابق: (533 دیدگاه) ,

        دوستان بذارید یکبار برای همیشه این بحث کلاسبندی رو تموم کنیم
        از لحاظ کلاس‌بندی، نویگیتور، اسکالید، X7 و GLS دقیقاً هم‌کلاس هم هستن و همگی شاسی‌بلند فول سایز محسوب میشن و به همین دلیل بارها توسط مجلات و سایت‌ها مختلف باهم مقایسه شدن
        اما از لحاظ ساختاری، آمریکایی‌ها با آلمانی‌ها تفاوت دارن، نویگیتور و اسکالید رو شاسی وانت ساخته شدن و ساختار بدنه رو شاسی دارن درحالیکه ساختار GLS و X7 مثل ماشین‌های سواری یکپارچه‌س
        بنابراین طبیعیه که ماشین‌های بدنه رو شاسی از لحاظ راحتی و هندلینگ نمیتونن در حد ماشین‌های یکپارچه باشن اما در عوض در قسمت‌های دیگه مثل توانایی بکسل برتری دارن
        به همین دلیل هرچند اسکالید و نویگیتور دقیقاً با X7 و GLS در یک کلاس هستن اما بخاطر تفاوت ساختاری، بطور صددرصد با اون‌ها قابل مقایسه نیستن
        از طرف دیگه، لینکلن اویاتور و کادیلاک XT6 ساختار یکپارچه دارن و از این لحاظ میتونن با X7 و GLS مقایسه بشن اما از لحاظ اندازه و کلاس‌بندی، به ماشین‌های کلاس پایین‌تر یعنی GLE و X5 نزدیک‌تر هستن و تو اون کلاس قرار میگیرن

        پاسخ
  11. Hamid...Audi
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    تو این کلاس لکسس LX رو از همه بیشتر میپسندم ولی بین این دو تا نویگیتور

    پاسخ
    1. BMW
      سوابق: (412 دیدگاه) ,

      منم تون این کلاس LX از همه بیشتر میپسندمش طراحیش فوق العادس از همه نظر عالیه…..👍👍

      پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (957 دیدگاه) ,

    تقریبا برابر هستن و بنظرم انتخاب میل میکنه به برندی ک دوس داشتنی تره
    با اسکالید بیشتر حال میکنم
    ابهتش خیلی خاصه

    پاسخ
  13. هادی
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    دلیل اصلی من برای رای دادن و انتخواب لینکلن نویگیتور اول ۵ ستاره ایمنی از جلو و بغل
    و گشتاور بالا تر که برای من گشتاور خیلی مهمه و بعد قدرت بالا ولی ظاهر کادیلاک رو خیلی دوست دارم مخصوصا جلو خودرو و طراحی بی نظیر داشبورد
    هر چند جفتشون بی نظیرن، و هیچ مقایسه ای بین ماه و خورشید نیست جفتشون خوبن

    پاسخ
  14. Elmiraj
    سوابق: (663 دیدگاه) ,

    مقایسه بین عالی و عالی تره….
    نسل کنونی اسکالید چهار ساله که در بازار حضور داره و به تغییر نسل نیاز داره که هم اکنون در حال انجامه و تصاویر زیر کاوِرش در مجلات خودرویی منتشر شده که از قرار معلوم نسخه بزرگتری از XT6 خواهد بود و تأکید بیشتری بر آفرود داره ….
    .
    در طرف مقابل هم ناویگیتور تازه نفس حضور داره که بدون شک در حال حاضر بهترین SUV فول سایز لوکس دنیاست و تا اومدن نسل جدید اسکالید و گرند واگونیر در صدر خواهد موند….

    پاسخ
  15. M3csl
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دهقان،
    دو سال پیش ک من عضو کانال تلگرام پدال شدم اعضای کانال حدود پونزده هزار نفر بود و الان شده پنج هزار نفر،،یعنی ده هزار تا کاهش ،،
    قطعا این ریزش تعداد اعضای کانال دلایل مختلف و زیادی داره اما مطمئنا یکیش کم کاری در دقت ودقیق بودنه ک منجر ب عدم رعایت مساوات و عدالت و نهایتا عدم رضایت اعضا کانال و مخاطب شده،،
    من دوئل بین لینکلن ناویگیتور و ب ام و X7 رو چک کردم و دیدم ک نهایتاً ب ام و با اختلاف سه رأی برنده شده اما شما لینکلن رو آوردین فینال؟؟!!
    یعنی در سایت لینکلن هفتاد و هفت رأی بیشتر داره اما در تلگرام ب ام و هشتاد تا رأی بیشتر داره،،آمارم موجود و قابل رویته برای تمام افراد،،
    این عدم عدالت و تضییع حق باعث رنجش مخاطبان شده و خواهد شد و روز ب روز اعضاء کانال و مخاطبین سایت کاهش خواهد یافت،،،
    فقط خواستم بگم ما نه کوریم نه مدهوش،،
    موفق باشید جناب دهقان .

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      یعنی میخوایید بگید هیچ کس نفهمید و نمیفهمه
      همین دو روز پیش خودم نگاه کردم 24 تا رای بیشتر داشت لینکلن
      شک ندارم تو همین چند ساعت بی ام و 27 تا رای داده ده بهش

      پاسخ
    2. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      درود دوست گرامی
      مهلت رأی دادن در دوئل‌ها زمان مشخص و مقرری داره و آرائی که بعد از اون زمان ثبت بشن حساب نخواهند بود حتی اگه نتیجه رو تغییر بدن
      در دوئل بین X7 و نویگیتور هم مهلت رأی گیری تا زمان آغاز مرحله نهایی بود که در اون موقع نویگیتور با اختلاف جزئی جلوتر بود
      از اون زمان تا الان بیشتر از یکماه گذشته و طبیعی که طی این مدت آرا تغییر کرده باشه اما چون مهلت رأی گیری به پایان رسیده، آرا بعدی حساب نشدن، این رویه در همه مراحل و برای همه گروه‌ها اجرا شده

      پاسخ
      1. M3csl
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        با سلام دوباره و تشکر بابت پاسخگویی ب موقع جناب دهقان،،اما ؛
        جواب شما کافی و قانع کننده نبود برام،،
        چرا؟؟
        از اونجایی که شما انسان تحصیل کرده و ب روزی هستید می‌خوام ازتون سوال کنم ک ب نظر شما در حالت برابر و کلی انسان ها ب چشماشون بیشتر اعتماد دارن یا ب نقل قول‌ها و شنیده هاشون؟!
        جسارت نمیکنم خدمت محترمتون جناب دهقان اما قبول کنید هر عقل سلیمی ب چشمای خودش بیشتر از هر کس و هر چیزی اطمینان داره،،،
        پیشنهاد میکنم نحوه ی رأی گیری رو اصلاح و ب صورت به روز رأی گیری کنید،یعنی شب قبل از چاپ دوئل ،،رأی گیری رو ببندید تا مخاطبان با دیدن و داشتن آمار و ارقام هیچ شک و شبهه ای براشون بوجود نیاد،،،
        اگه قبول داشته باشید گفتن اینکه در فلان تاریخ فلان ماشین آمارش بالاتر بوده استناد نادرست و سخت تری داره برای مخاطب تا اینکه آمار رو با چشمش ببینه،،
        در واقع علی رغم صداقت و بی طرفی شما اما اونچه ک برای مخاطب و در کل انسان ها باورپذیر و قابل قبوله دیده هاست نه شنیده ها،،،
        با سپاس و خسته نباشید مجدد جناب دهقان.

        پاسخ
      2. ahmad m
        سوابق: (55 دیدگاه) ,

        جناب دهقان چرا تو دوئل مزدا میاتا و آئودی تی تی این قانون رو زیر پا گذاشتین؟ آئودی تو تایم تعیین شده برنده شد ولی شما مهلت رای گیری رو تمدید کردین و مزدا رای آورد ، اونجا هم گفتم اگه قانون هست باید واسه همه باشه و استثنایی در کار نباشه
        با تشکر

        پاسخ
      3. Javadwest
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        سلام
        منظورتون از مهلت رای دادن شروع فینال همون کلاسه یا شروع اولین فینال کل کلاس ها؟؟؟

        پاسخ
  16. javadwest
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اقای دهقان منظورتون از مهلت رای گیری شروع مرحله نهایی همون کلاس هست یا کلا شروع مرحله نهایی اولین کلاس؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.