دوئل کادیلاک XT5 و لینکلن MKX

در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن ب‌ام‌و X6 و رنجروور ولار با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این رقابت مجموعاً تعداد 2282 رأی به ثبت رسیده که سهم X6 از آن‌ها 742 رأی و سهم ولار 1540 رأی بوده است؛ بنابراین رقیب بریتانیایی با کسب 67 درصد از کل آراء پیروز دوئل می‌شود. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس شاهد رقابت میان کادیلاک XT5 و لینکلن MKX هستیم.

مازراتی لوانته

رنجروور اسپرت

پورشه کاین

مرسدس بنز GLE کوپه

رنجروور اسپرت

؟

رنجروور ولار

ب‌ام‌و X6

مرسدس بنز GLE

لکسس RX

رنجروور ولار

مرسدس بنز GLE

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

ب‌ام‌و X5

لینکلن ناتیلوس

؟

؟

اینفینیتی QX70

فولکس‌واگن توآرگ

جگوار I-Pace

تسلا مدل X

؟

؟

کادیلاک XT5

کادیلاک در سال 2003 با معرفی نسل نخست مدل SRX برای اولین بار به بخش کراس‌اوورها وارد شد. همچنین این خودرو پس از اس‌یووی اسکالید دومین شاسی‌بلند کادیلاک محسوب می‌شد. سپس در سال 2010 نسل دوم SRX معرفی شد که روی پلت‌فرم تتا جنرال موتورز مشترک با خودروهایی چون شورلت اکوئناکس و ساب 9-4 مشترک بود. نسل دوم SRX سریعاً به پرفروش‌ترین محصول کادیلاک در ایالات‌متحده تبدیل شد؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری محصولات کادیلاک، در نمایشگاه لس‌آنجلس 2015 مدل جدید XT5 به‌عنوان جایگزین SRX معرفی شد؛ بنابراین XT5 را می‌توان نسل سوم SRX دانست. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که با جی‌ام‌سی آکادیا، شورلت تراورز و بیوک انکلیو مشترک است. XT5 علاوه بر ایالات‌متحده در چین هم توسط جوینت ونچر جی‌ام-سایک تولید می‌شود. این خودرو در چین با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 260 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود؛ اما این موتور صرفاً مخصوص بازار چین است و XT5 در ایالات‌متحده با یک موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که 310 اسب بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور دارد که طبیعتاً برای این دوئل هم همین موتور انتخاب شده است. برای انتقال نیروی هردو موتور، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و نیروی هردو در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. XT5 در سال جاری افزایش فروش چشمگیری را در ایالات‌متحده تجربه کرده است زیرا درحالی‌که سال گذشته در این کشور 39,485 دستگاه فروش داشته است، امسال تا پایان ماه اکتبر موفق به فروش 55,801 دستگاه در آمریکا شده است.

لینکلن MKX

لینکلن با معرفی کانسپتی بنام MKX در نمایشگاه دیترویت 2004 برای اولین بار خبر از تولید کراس‌اوور متوسط کاملاً جدیدی داد. سپس نسخهٔ تولیدی این خودرو در دسامبر سال 2006 معرفی شد. MKX به‌عنوان جایگزینی برای مدل اویاتور در نظر گرفته شده بود اما این کراس‌اوور جدید بر اساس فورد اج ساخته شده و اشتراکات و شباهات زیادی با آن داشت تا جایی که می‌شد آن‌را نسخهٔ ری‌بج شدهٔ فورد اج دانست. درهرحال نسل اول این کراس‌اوور لوکس آمریکایی برای مدل 2011 فیس‌لیفتی را تجربه کرد و تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت. این در حالی بود که لینکلن بازهم با معرفی کانسپتی در نمایشگاه پکن 2014 پیش‌نمایشی از نسل دوم MKX را ارائه کرد. سپس حدود یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل دوم MKX در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شده و در پاییز همان سال با مدل 2016 به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز همچنان بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد اج ساخته شده است اما در ظاهر تمایز بیشتری نسبت به آن دارد و حس ری‌بج بودن نسل قبلی در آن دیده نمی‌شود. MKX هم‌اکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هردو شش سیلندر هستند. موتور پایه یک واحد 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی با 307 اسب بخار قدرت و 377 نیوتن متر گشتاور است که در این دوئل نیز جهت هماهنگی با XT5 همین موتور انتخاب شده است. پیشرانهٔ بعدی اما از نوع 2.7 لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست است که 335 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. MKX سال گذشته در ایالات‌متحده موفق به فروش 30,967 دستگاه شده و تا پایان ماه اکتبر سال جاری نیز 25,436 دستگاه در زادگاهش فروش داشته است.

 

 

مشخصات فنی

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.7 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 310 اسب بخار 307 اسب بخار
گشتاور 367 نیوتن متر 377 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 6.5 ثانیه 7.2 ثانیه
مسافت 400 متر 14.8 ثانیه 15 ثانیه
حداکثر سرعت 245 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی) 12 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 83 لیتر 70 لیتر
وزن 1980 کیلوگرم 1990 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 1590 کیلوگرم 1590 کیلوگرم
طول 4.81 متر 4.82 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.85 متر
قیمت پایه 40,390 دلار 39,185 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4230 دیدگاه) ,

    بخاطر علاقه اى که به هر2 دارم راى نمىدم

    پاسخ
    1. [Soroush]
      سوابق: (125 دیدگاه) ,

      من فکر کنم شما اگه بری آمریکا بی ماشین میمونی 😂 یه انتخاب کردن که این حرفارو نداره. آخرشم نمیتونی بین ماشینای آمریکایی انتخاب کنی ژاپنی یا آلمانی بخری. هر دوئلی شما میای میگی من اون آمریکاییرو انتخاب میکنم حالا هرچقدم اونیکی بهتر باشه. اگه هر دو آمریکایی بودن میگی نمیتونم انتخاب کنم باور کن خود آمریکاییا انقدر تعصب ندارن.

      پاسخ
      1. (Ali(Chevy Nova
        سوابق: (4230 دیدگاه) ,

        فکر نکنم انتخاب من به شما کارى داشته باشه
        من هرجور که صلاح باشه عمل مىکنم
        شما به کار خودت برس و به کسى کار نداشته باش

        پاسخ
        1. [Soroush]
          سوابق: (125 دیدگاه) ,

          این شد جواب معقول و با منطق. میخواستم بگم که کسی اهمیت نمیده شما نمیتونی بین اینا انتخاب کنی چون هردوشونو دوس داری. پس بجای اینکه چندتا کامنت بزاری بیشتر به این فکر کن که بقیه یچیزی یاد بدی. مثل خیلی از کامنتهایی که گذاشتیو منم استفاده کردم. اینجاهم یه مکان عمومیه و هرکسی میتونه نظر خودشو درمورد حرفهای بقیه بگه. اگه نمیخوای کسی درمورد حرفات اظهار نکنه و نمیتونی انتقاد کسیو تحمل کنی لطفا کامنت نزار.

  2. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4230 دیدگاه) ,

    خوب امروز مىخوام جواب ارش عزیز رو بدم که پرسىده بود چرا موتور 6/2 لىترى شوى کامارو جزو موتورهاى اسمال بلاک هست
    دوستان اگه ىادتون باشه در مورد موتور 400 شورولت گفتم که با اینکه حجمش 6/6 لىتر هست ولى جزو موتورهاى اسمال بلاک هست چون استروکر موتور 350 اسمال بلاک شورولت هست
    این موضوع براى موتور 6/2 لىترى شورولت کاماروهاى جدید هم صادقه
    در واقع موتور 6/2 لىترى کاماروهاى جدید نمونه بهسازى شده همون موتور 350 اسمال بلاک هستش که همراه با بروز رسانىهاش حجمش هم بىشتر شده و از 5/7 لىتر به 6/2 لىتر ارتقا پیدا کرده

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (525 دیدگاه) ,

      دمت گرم علی جون

      فقط یه سوال پس موتوری بیگ بلاک جی ام الان تو چه ماشینهایی هس؟

      پاسخ
      1. (Ali(Chevy Nova
        سوابق: (4230 دیدگاه) ,

        ارش موتورهاى بىگ بلاک الان بصورت سفارشى استفاده مىشه
        مثلا شما یه کامارو مىخرى و مىرى نمایندگى و سفارش موتور 572 مىدى که رو ماشىنت ببندن
        قىمت موتور 572 با 750 اسب قدرت 17000 دلاره

        پاسخ
  3. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4230 دیدگاه) ,

    خوب برىم سر نظر سنجى هاى امروز که براى رفقام انتخاب کردم
    1. chevy camaro 1978 لاىک
    2. pontiac firebird 1978 دىس لاىک

    پاسخ
  4. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4230 دیدگاه) ,

    نظر سنجى بعدى
    1. buick skylark 1972 لاىک
    2. ford gran torino 1972 دىس لاىک

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4230 دیدگاه) ,

      راستى این قسمت براى اون کسى که گفته بود کادىلاک و لىنکلن فروششون کمه
      (( XT5 در سال جاری افزایش فروش چشمگیری را در ایالات‌متحده تجربه کرده است زیرا درحالی‌که سال گذشته در این کشور 39,485 دستگاه فروش داشته است، امسال تا پایان ماه اکتبر موفق به فروش 55,801 دستگاه در آمریکا شده است.))
      و اىنم براى لىنکلن
      (( MKX سال گذشته در ایالات‌متحده موفق به فروش 30,967 دستگاه شده و تا پایان ماه اکتبر سال جاری نیز 25,436 دستگاه در زادگاهش فروش داشته است.))
      کادىلاک امسال 170/000 ماشىن در چىن فقط فروخته و لىنکلن هم تونسته امسال فروشش رو 2 برابر پارسال بکنه و افزاىش فروششون رو پدال بصورت جدا گذاشت

      پاسخ
  5. ایلیا
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    این زبان طراحی لینکلن رو خیلی دوس دارم
    توی دورانی که خیلی از خودروسازها ایده ی جدیدی برای طراحی ندارن این طراحی لینکلن خاص و متفاوت هست
    کاش لینکلن توی سیاست های جدیدش همین سبک طراحی رو با جلو پنجره ی دو تکه به شکلی مدرن تر ادامه میداد و زبان طراحیش رو عوض نمی کرد

    پاسخ
  6. M.us
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    داش علی موتور های بیگ بلاک خوبه یا اسمال بلاک؟؟؟

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4230 دیدگاه) ,

      هر کدوم بجاى خودشون

      پاسخ
      1. آرش آمریکایی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        علی جون یه سوال پس موتور بیگ بلاک تو چه ماشینهایی استفاده میشه
        و تو چه ماشینهایی بیگ بلاک بهتره و تو چه شرایطی اسمال بلاک

        پاسخ
        1. (Ali(Chevy Nova
          سوابق: (4230 دیدگاه) ,

          ارش جان
          تو محصولاتى مثل وانتهاى سبک و شاسى بلند هاى ساىز متوسط اسمال بلاک بهتره
          بىگ بلاک روى محصولات سنگىن و محصولات اسپرتى مثل کامارو خوب جواب مىده

  7. Roham
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    میشه به دو تاشون رای داد؟!!!
    دو تا شون خیلی خوبن

    پاسخ
  8. aston martin
    سوابق: (1234 دیدگاه) ,

    همیشه توی نظرسنجی های پدال با نگاه به عکس اول حدس زدم کدوم ماشین رای میاره
    یجورایی تابلوئه همیشه

    پاسخ
  9. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    پدال جان برای دوئل هایی که هر دو امریکایی هستن گزینه ی هر دو مورد رو هم اضافه کن

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4230 دیدگاه) ,

      داش ونوم راست مىگى
      من هر 2 رو انتخاب مىکنم

      پاسخ
  10. مهدی
    سوابق: (452 دیدگاه) ,

    اگه منظور از مقایسه بیگ بلاک پ اسمال بلاک همون نسل های معمولی قدیمی هستن که از کف تا سقف از چدن و اهن بودن باید بگم برای تراکها موتورهای بیگ بلاک بهتر هست چون هم شاسی قویتری دارن هم گشتاور بیشتری لازم دارن هم محفظه زیر کاپوت جای بیشتری داره…برای سواری ها هم معمولا اسمال بلاک خیلی بهتره چون موتور سبکتری هست و مخصوصا به مدلهایی که نیم شاسی هستن فشار کمتری وارد میشه مصرف کمتری داره تعمیراتش راحتتره چون جای دست بیشتری داره و لوازم افترمارکت ارزونتری داره درکل خیلی بهینه تر هست

    پاسخ
  11. mohammad_FM 480
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    لینکلن طراحیش تو قسمت جلو واقعا قشنگ و دوست داشتنیه ولی کادیلاک هم تو قسمت عقب و هم طراحی داخلی کاملا بهتره مشخصات هم که تقریبا یکیه. ..
    کادیلاک

    پاسخ
  12. مهران
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    XT5 به عقیده من زیباترین اس یو وی جهانه. داخل اتاق ساده ، باکیفیت و طراحی دلنشینی داره و از همه مهمتر رانندگی و خوشدستی کم نظیری ارایه میده . خاطره رانندگی در یک روز خنک و ابری در شرق امریکا با این ماشین برایم فوقالعاده بود . پس انتخاب من روشنه کادیلاک!

    پاسخ
  13. حميدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    انتخابم کادیلاک هم زیبا هم لوکس

    پاسخ
  14. Mehdy_mkh
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    لطفا درمورد کار با صفحه نمایشگر که ایا مشکلاتی داره یا نه یا کار باهاش سادس یا سخت بیشتر بنویسید درسته پول نی:((( ولی خوب بگید مرسی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.