کادیلاک

کراس اوور کادیلاک XT2، فرزندی که متولد نشد!

چند سال پیش بود که کادیلاک چندین نام تجاری را برای محصولات آتی خود ثبت کرد. از جمله این نام ها می‌توان به XT2 اشاره کرد که بر اساس ساختار نام‌گذاری کادیلاک، XT2 می‌بایست کوچک‌ترین شاسی‌بلند این برند می‌بود و در جایگاهی پایین‌تر از XT4 قرار می‌گرفت. با قیمت پایه‌ی حدود ۳۵ هزار دلاری که XT4 دارد، تولید XT2 از نظر تئوری می‌توانست محصول برند لوکس کادیلاک را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد اما شاید این اتفاق هرگز رخ ندهد.

Cadillac XT4
Cadillac XT4

با توجه به اطلاعات به دست آمده از اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا، کادیلاک نام XT2 را حذف کرده است؛ بنابراین این خودرو نیامده رفته است.

آیا این به معنی عدم توجیه قیمتی تولید شاسی‌بلندی کوچک‌تر از XT4 بوده است؟ با نگاهی به دیگر برندهای لوکس می‌بینیم که ارزان‌ترین شاسی‌بلند ب ام و یعنی X1 قیمت ۳۵۲۰۰ دلاری داشته و بهای مرسدس GLA و آئودی Q3 به ترتیب از ۳۴۲۵۰ و ۳۴۷۰۰ دلار شروع می‌شود. قیمت ولوو XC40 نیز از ۳۳۷۰۰ استارت می‌خورد. شاید هم موضوع به سادگی عدم وجود فضای کافی برای تولید XT2 و قیمت‌گذاری آن بوده است. در واقع حفظ شاخصه‌های یک خودروی لوکس در محصولی با قیمت پایین سخت بوده و البته از طرف دیگر چندین برند غیر لوکس هم در بازه قیمتی ۳۰ هزار دلار و زیر آن حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مزدا CX-30 اشاره کرد.

پس تا زمانی که چیزی تغییر نکند XT4 ارزان‌ترین کراس اوور کادیلاک باقی خواهد ماند. شاید این چیز خوبی باشد. XT4 اگرچه خودروی شیک و جاداری است اما فاقد رفاه و کیفیت ساخت برخی رقبای درجه‌یک خود می‌باشد. این خودرو باید در کل لوکس‌تر شده و کادیلاک هم وقت خود را صرف بهبود این کراس اوور نماید.

با عدم تولید XT2 کادیلاک می‌تواند روی محصولات لوکس‌تر از جمله اسکالید جدید تمرکز کند. این شاسی‌بلند لوکس درست در نقطه مقابل XT2 تولید نشده قرار داشته و ابعاد بسیار بزرگی دارد. نسل جدید اسکالید از جدیدترین تکنولوژی‌ها برخوردار شده است.

توضیح: تصاویر متعلق به مدل XT4 می باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سینا BMW

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    همین XT4 هم ظاهر جذابی نداره ، ولی ارزون بودنش خوبه، میتونست XT2 رو به عنوان یه هاچبک در اندازه فولکس واگن پولو یا آپ عرضه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      کلا نباید وارد کلاس کراس اوور ها میشد.حالا یه دونه مثل اسکالید کافیه ولی این XT4 دیگه زیادی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehdi

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    چرا رو بیشتر کراس اوور ها دور گل گیر ها رکاب ها پلاستیک مشکی میزنن؟
    خیلی بد نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      آدم رو یاد پراید میاندازن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چندین نام تجاری را برای محصولات آتی خود ثبت کرد! / قانون امپریالیستی / انقدر سوراخ و منفذ داره که به راحتی نقض میشه / خیلی از ما اگر پشت و رو بایستیم واقعیت رو میبینیم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen. G

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      متوجه منظورت هستم ولی تو ایران هم همین کار انجام میشه… حتی شما می تونی الان یه نام رو واسه خودت ثبت کنی و بعدا اون رو بفروشی… مثلا فکر میکنی اب معدنی حیات که وجود خارجی نداره اسم اش رو کی ثبت کرده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فری

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چرا کادیلاک سیل تولید نشد ciel خیلی خوب بود کادیلاک کروک بزنه خوب میفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. meysam

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    خدایی به کلاس کاری کادیلاک نمیاد که از XT4 کوچکتر تولید کنه.
    همین XT4 هم بنظر من اصلا برازنده برند کادیلاک نیست وای بحال کوچیکتر از این.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا