کادیلاک

رونمایی از لوگوی پیشرانه 8 سیلندر جدید کادیلاک

در زمان‌های نه چندان دور خودروها معمولاً توسط سازنده‌های خود شناخته می‌شدند؛ مثلاً به لندروورها یا شورولت های چند دهه قبل فکر کنید؛ اما هم‌اکنون نام خودرو به اندازه‌ی سازنده اهمیت دارد؛ و البته امروزه شاهد این هستیم که حتی پیشرانه‌ها نیز با نام‌های خودشان شناخته می‌شوند.


یکی از شاخص‌ترین خودروسازان از نظر پیشرانه‌ها کادیلاک است که بخاطر پیشرانه ۸ سیلندر نورث استار دهه ۹۰ میلادی شناخته می‌شود. هم‌اکنون هم پیشرانه جدیدی توسط این خودروساز آمریکایی معرفی شده که نام آن “بلک وینگ” می‌باشد و وظیفه‌ی آن به حرکت درآوردن جدیدترین نسل از محصولات پرفورمنس این برند خواهد بود. اولین محصول از این خانواده CT6-V جدید است. این پیشرانه به منظور هویت خاص خود از لوگوی ویژه ای هم بهره‌مند شده است.


GT Authority فهمیده این لوگو در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا برای استفاده در پیشرانه‌ی خودروها، محصولات اسپورت و کاربردی، تراک ها و ون‌ها ثبت شده است.


برخلاف پیشرانه‌ی همی، پیشرانه بلاک وینگ کادیلاک از نوع ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توئین توربو است. این پیشرانه در خودروی CT6-V قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته و بسیار بیشتر از قدرت تولیدی نورث استار می‌باشد. پیشرانه قدیمی نورث استار در مدل STS-V خروجی ۴۶۹ اسبی و گشتاور ۵۹۵ نیوتون متری داشته است.


البته نمی‌دانیم که این لوگو کجا ظاهر می‌شود. شاید آن را در پیشرانه‌ی پنهان شده زیر کاپوت و یا روی برخی قطعات خودرو همچون صندوق‌عقب، گلگیر جلو و یا داخل کابین ببینیم؛ اما هویت ویژه ای که کادیلاک برای این پیشرانه تدارک دیده پیشنهاد می‌کند این قلب آهنین تنها مختص سدان لوکس و جدید این برند نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    علاوه بر CT6- V این انجین قدرتمند قلب تپنده Escala و اسکالید ۲۰۲۰ هم خواهد بود………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      اسکالید حیفه باید موتور اسکالید همینی که هست بمونه و اصلاح بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        شایان@
        موتور کنونی اسکالید با ۶.۲ لیتر حجم و ۴۲۰ اسب بخار قدرت ۱.۹ لیتر سوخت کمتری از موتور ۵.۷ لیتری لندکروز VXR با ۳۸۱ اسب بخار قدرت داره …………!!!!!
        این اعداد و ارقام به معنای واقعی کلمه عظمت بی چون و چرای GM را نشون میده…….
        .
        .
        .
        ولی بخوایم نخوایم صنعت خودروسازی به سمت انجین های کم حجم ، پربازده ، تنفس مصنوعی و کم مصرف پیش می‌ره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    فکر کنم با این حساب بعد انجین های همی
    انجین های بلک وینگ حرف اول بزنن
    کادیلاک داره به صورت عجیبی و مخفیانه کار میکنه
    هر چی باشه بعد تعرفه های ترامپ مسئولیت قسمت لوکس های قابل دسترس برای عموم رو در بازار باید لینکلن و کادیلاک پر کنند عالیه کارشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بشدت منتظر این انجین بودم
    حالا رقابت با آلمانی ها خییییییلی جذاب میشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    عجب بالاخره کادیلاک رفت برای ساخت یه انجین عالی
    باید یکم تو مصرف سوخت خصت به خرج بده وگرنه رقبای اروپایی به سادگی میزارنش کنار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    دوستان میدونند که من متعصب به برند خاصی نیستم . اما موتورهای آمریکایی را خیلی قبول دارم چرا که مصرف کننده خیلی نگران سرویس بموقع نیست یعنی اینکه از زمان تعویض روغن چند روز گذشته و یا 1000 کیلومتر دیرتر تعویض بشه که از نظر من خیلی مهمه . در کنار آمریکاییها تویوتا هم بشدت قابل اطمینانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    موتور خوبیه و نسخه 4 سیلندر هم روی کروز بزنن عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid

    ۲۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کادیلاک مال کدوم شرکت بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    چه باحال بالای چراغش مثل دی لایت دنا پلاسه، چه حالی بکنه دنا پلاس، چراغ کادیلاک شبیهشه !!!!!!!!!!!!! این خوشی را از ما نگیر…………..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا