کادیلاک CT6 V-Sport، پرچم‌داری که منتظرش بودیم!

کادیلاک با دست پر به میدان نیویورک آمده و برای اولین بار از مدل جدید CT6 V-Sport در این رویداد مهم دنیای خودرو پرده‌برداری کرده است.


کادیلاک CT6 V-Sport 2019 جدید نه تنها یک پرچم‌دار برای خانواده خود بوده بلکه اولین خودرویی است که از پیشرانه نوین 8 سیلندر توئین توربو سود می‌برد.


کادیلاک می‌گوید این قوای محرکه طراحی کاملاً جدیدی داشته و توربوشارژرهای توئین اسکرول آن داخل محفظه پیشرانه قرار گرفته‌اند تا تأخیر کمتری در توربوها وجود داشته باشد و همچنین ابعاد پیشرانه نیز جمع و جورتر گردد. این قلب آهنین 8 سیلندر 4.2 لیتری جدید قدرت تخمینی 550 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد.


این خودروساز آمریکایی همچنین می‌گوید نسخه‌ای 500 اسب بخاری از همین پیشرانه نیز در مدل‌های غیر V-Sport از CT6 عرضه خواهد شد. این پیشرانه فعلاً تنها مختص کادیلاک بوده اما احتمال دارد در دیگر محصولات جنرال موتورز نیز بکار گرفته شود. ابعاد جمع‌وجور این پیشرانه باعث می‌شود شانس بالایی برای قرار گرفتن آن در نسل جدید کوروت c8 پیشرانه وسط قائل شویم.


پیشرانه مورد بحث به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل شده و نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. شاسی این خودرو نیز دارای دیفرانسیل عقب لغزش محدود مکانیکی و سیستم تعلیق با کنترل سواری مگنتیک خاص CT6 V-Sport می‌باشد.


مهندس ارشد این خودرو می‌گوید:

با وجود معماری سبک‌وزن، پیشرانه کاملاً جدید 8 سیلندر توئین توربو هماهنگی فوق‌العاده‌ای با سیستم تعلیق خاص و سیستم چهار چرخ محرک داشته و بدین ترتیب CT6 خودرویی کاملاً بالانس شده و توانا در تمامی شرایط است.

از دیگر شاخصه‌های مهم این خودرو می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی اشاره کرد که بنا به گفته کادیلاک پیشرفته‌ترین اینترفیس تاریخ این برند را دارد. سیستم مورد بحث از صفحه‌نمایش 10 اینچی استفاده کرده و بنا به گفته خودروساز کاربری آسان، تشخیص صوتی بهتر و پاسخ‌های سریعی دارد.


کادیلاک هنوز مشخصات فنی محصول جدید خود را منتشر نکرده است بنابراین منتظر اخبار بیشتر از CT6 V-Sport در آینده نزدیک باشید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4444 دیدگاه) ,

    سلطان وارد مىشود
    ماشالاه با اصالت
    ((وقتى پشت فرمون Cadillac eldorado 1976 هستى زندگى فقط ىه شوخى بچه گانست))

    پاسخ
  2. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4444 دیدگاه) ,

    خوب امروز بهترىن موقع هست براى جواب دادن به سوال دوست خوبم ارش امرىکاى که پرسىد ازم چرا خودروسازان امرىکا با وجود سىستمهاى نوىن مثل از کار انداختن نىمى از سىلندرها چرا از موتورهاى بىگ بلاک استفاده نمىکنن
    جواب اىن سوال چند علت داره
    اول اونکه موتورهاى بىگ بلاک از لحاظ حجم و جسه خىلى بزرگ تر از موتورهاى اسمال بلاک هستن و جا دادان اونها تو محفظه موتور سخته
    به عنوان مثال سال 1969 فورد موتور 429 رو به شرکتى دىگه مىداد که روى موستانگ نصب کنن و اونها مجبور بودن بخاطر جسه بزرگ موتور 429 حتى سىستم تعلىق رو هم تغىىر بدن
    علت بعدى اونه که امروز با پىشرفت تکنولوژى موتورهاى اسمال بلاک دست کمى از موتورهاى بىگ بلاگ ندارن
    مثلا سال 1970 موتور بىگ بلاگ 454 شوى قدرتى برابر با 550 اسب داشت در صورتى که قوى ترىن موتور اسمال بلاک شوى که 350 بود 370 اسب داشت
    علت بعدى اونکه روندن ماشىنى که موتور بىگ بلاگ داره کار بسىار سخت و حرفه اى هست
    اما براى کسانى که عاشق حجم موتور بالا و گشتاور هىولا هستن شرکتهاى جى ام و فورد و کراىسلر بصورت سفارشى موتور بىگ بلاگ تولى مىکنه مثل 572 و 502 و همىنطور 632 که حجم موتور 632 شوى 11000 سى سى هست و گشتاورش بالاى 1500 نىوتن

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      ممنون علی جون از توضیحاتت

      کادیلاک یعنی عشق کادیلاک یعنی زندگی
      کادیلاک یعنی حضرت طراحی
      این کادیلاک از اون ماشینهایی هست که تو هر کشوری ببیننش برمیگردن و دوباره نگاش می‌کنن
      تازه حالا بذار مدل V بیاد

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    واقعا زیبا وجذاب ودلرباس عالیه بهترین طراحی یه ماشین آمریکایی

    پاسخ
  4. Nima
    سوابق: (1017 دیدگاه) ,

    توجه کنید این تازه V-sport هست و مدل V حتما از این قویتر خواهد بود اگر معرفى بشه ، احتمالا 650 اسب بخار?

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4444 دیدگاه) ,

      داش نىما علاوه بر قدرت بالاش اون گشتاور لعنتىش خىلى خوبه
      850!!!!!!! نىوتن معرکست
      دوستانى که ماشىن امرىکاى روندن بخصوص نمونه دنده دستى منظور من رو خوب متوجه مىشن
      موتورى که گشتاورش بالا باشه از لحظه اول قدرتمند از جا کنده مىشه و سرنشىن رو به عقب پرت مىکنه
      موتورهاى امرىکاى بخاطر گشتاور بالاشون اىن قابلىت رو داره که از حالت اىستاده با دنده 2 هم با قدرت حرکت کنه
      ىه مکانىک بود تعرىف مىکرد ىه شوى نوا دستش بود دنده 1 جا نمىرفت و از دنده 2 براى حرکت استفاده مىکرد ولى راحت ماشىن حرکت مىکرد
      گشتاور بالا شتاب بالا رو هم به وجود مىاره بخصوص اگه ماشىن دنده دستى باشه

      پاسخ
  5. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    شدیدا منتظر ساخته شدن کانسپت المیراژ کادیلاک به صورت انبوه هستم

    پاسخ
  6. PaRHaM
    سوابق: (700 دیدگاه) ,

    واقعا فوق العاده اس
    ی چیز جالبی ک خودم تازه فهمیدم
    و خیلی جاهای زیادی ندیدم ک ازش حرف بزنن
    اینه ک CT6 فرمان پذیری چرخ عقب داره!
    خیلی کم دیدم از این قضیه حرف بزنن
    اگه تو گوگل سرچ کنید
    Cadillac CT6 rear wheel steering
    ازش تو یوتیوب ویدیو هست

    پاسخ
    1. (Ali (chevy nova
      سوابق: (4444 دیدگاه) ,

      پرهام جان
      البته موضوع تازه اى نىستش
      جنرال موتورز قبلا هم اىن اپشن رو در محصولاتش داشته بخصوص محصولاتى که طول زىاد دارن

      پاسخ
  7. T.H.M
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    به به. کادیلاک چه کرده. اون از XT4 اینم از این. واقعا زیبا و شیک هستن محصولات کادیلاک. البته همیشه همینطور بودن. الان بهتر هم شدن. تازه اینا عکساش هستن. از تو عکس نیمشه به زیبایی و ابهت واقعی یه ماشین پی برد. سال پیش که کیش بودم چند بار کادیلاک دیدم از مدلای نسبتا جدیدش. واقعا شیک و با ابهت بودن. کلا ماشینای آمریکایی رو تا از نزدیک نبینه آدم به ابهتشون پی نمیبره. مثلا موستانگ رو فکر نمیکردم اینقدر زیبا و با ابهت باشه تا اینکه پارسال بارها تو کیش دیدم. حرف نداشت. ولی کلا با طراحی های کادیلاک خیلی حال میکنم. طراحی های جدید لینکلن تو شاسی بلندهاشم خیلی معرکست. مثل نویگیتور. مخصوصا طراحی داخلش که هرچی از زیباییش بگیم کم گفتیم. یکی از زیباترین طراحی های داخلی رو داره نویگیتور. البته که طراحی های داخلی کادیلاک هم خیلی قشنگه

    پاسخ
    1. (Ali (chevy nova
      سوابق: (4444 دیدگاه) ,

      براى همىنه که من مىگم تا از نزدىک لمس نکردن دوستان ماشىن رو در موردش از روى شنىدها صحبت نکنن

      پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    انصافا داره تبدیل میشه به یه رقیب قدر واسه سه گانه های آلمانی

    پاسخ
  9. Fk
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    جدا که کادیلاک سلطانه
    از قدیم تا الان کادیلاک پرستیژس کلا با ماشینای دیگه متفاوته
    امکان نداره از ماشین بازای ماشین باز !!!!بپرسی سه تا اسم ماشین راحت تو سواری رو نام ببر ،اسم کادیلاک توش نباشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.