کادیلاک

معرفی پروتوتایپ مسابقه‌ای کادیلاک DPi-V.R

چهارده سال از آخرین زمانی که کادیلاک پروتوتایپی مسابقه‌ای را معرفی کرد می‌گذرد؛ اما هم‌اکنون این لوکس ساز آمریکایی با پروتوتایپ مسابقه‌ای جدیدی بازگشته است.

9cq5dam-web-1280-1280
این پروتوتایپ که نام عجیب DPi-V.R را به خود گرفته بر مبنای استانداردهای بین‌المللی پروتوتایپ دیتونای جدید ساخته شده و سال آینده در کلاس پروتوتایپ قهرمانی IMSA مسابقه خواهد داد.

15250897_1166413636770220_7922665675516632801_o

این خودرو بر پایه‌ی شاسی Dallara LMP2 ساخته شده اما طراحی بدنه‌ی متمایز آن کار کادیلاک بوده و پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری (دارای بلوک مشابه با اسکالاد و CTS-V) در دل آن جای دارد.

13cq5dam-web-1280-1280
رئیس IMSA اسکات آترتون می‌گوید:

همه‌ی ما از اینکه می‌بینیم کادیلاک، یکی از قابل‌احترام‌ترین خودروسازان دنیا رسماً به مسابقات پروتوتایپ می‌آید بسیار خوشحالیم. این دقیقاً نوعی از برنامه‌ای است که من سال قبل و در هنگام اعلام کانسپت بین‌المللی دیتونا در ذهنم داشتم.

6cq5dam-web-1280-1280
Dpi-V.R تنها در چند هفته و برای اولین تست در دیتونا معرفی خواهد شد. یک ماه بعد سه نمونه از این خودرو برای حضور در رویداد رولکس ۲۴ آماده خواهند شد. این خودروها باید از پس مزدا و نیسان بربیایند، دو شرکتی که پروتوتایپ هایی را بر اساس قوانین Dpi جدید توسعه داده‌اند.

این اولین باری است که کادیلاک از زمان حضور و موفقیتی محدود در سری مسابقات لمانز آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ در مسابقات پروتوتایپ حضوری فعال دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    عالیه!
    امیدوارم این پایه گذار مدل های جدید و حضور در مسابقات بیشتر باشه.
    مرسی کادیلاک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ممنون کادیلاک
    ممنون از اصالتی که 100 ساله حفظ کردی
    ممنون از اینکه فلیت وود 1958 رو ساختی
    ممنون از اینکه اعتبار خودروسازی امریکایی
    بخاطر این مدل زیبای مسابقه ای و خریدن موتور 8 سیلندر 305 برا ماشینم که 2 سال طول کشید میخوام کمی در مورد این موتور صحبت کنم
    موتور 305 شورولتی که من خریدم در واقع بیسش با موتور 350 و 400 شوی یکی هستش و از 1976 تولیدش شروع و تا سال 2002 تولیدش متوقف شد
    این موتور با کاربرات 2 و 4 دهنه راچستر عرضه میشده و قدرتش از130 شروع و تا 250 اسب بخار میرسه
    این موتور رو خیلی از محصولات جی ام نصب شده از کامارو تا نوا و کاپریس و بقیه
    حجم این موتور 5 لیتر هستش و از موتور350 سرعتی تره
    350 یه موتوری با گشتاور بالا و305 موتوری با دور بالاست
    موتوری رو که من خریدم مربوط به کاپریس کلاسیک 85 هستش و حدود 145 اسب قدرت و بیش از 300 نیوتن متر گشتاور داه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ممنون کادیلاک
    ممنون از اصالتی که 100 ساله حفظ کردی
    ممنون از اینکه فلیت وود 1958 رو ساختی
    ممنون از اینکه اعتبار خودروسازی امریکایی
    بخاطر این مدل زیبای مسابقه ای و خریدن موتور 8 سیلندر 305 برا ماشینم که 2 سال طول کشید میخوام کمی در مورد این موتور صحبت کنم
    موتور 305 شورولتی که من خریدم در واقع بیسش با موتور 350 و 400 شوی یکی هستش و از 1976 تولیدش شروع و تا سال 2002 تولیدش متوقف شد
    این موتور با کاربرات 2 و 4 دهنه راچستر عرضه میشده و قدرتش از130 شروع و تا 250 اسب بخار میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    این موتور رو خیلی از محصولات جی ام نصب شده از کامارو تا نوا و کاپریس و بقیه
    حجم این موتور 5 لیتر هستش و از موتور350 سرعتی تره
    350 یه موتوری با گشتاور بالا و305 موتوری با دور بالاست
    موتوری رو که من خریدم مربوط به کاپریس کلاسیک 85 هستش و حدود 145 اسب قدرت و بیش از 300 نیوتن متر گشتاور داه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    دوستان قسمت اول کامنت من هنوز چاپ نشده ولی قسمت دومش چاپ شده
    داشتم در کورد موتور 305 شورولت میگفتم باید تا 1 ساعت دیگه قسمت اولش بیاد
    الان فقط قسمت دومش چاپ شده شرمندتونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      علی داداش تبریک خصوصی گفتم بهت شیرینی که قولشو دادی یادت نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        ونوم جون ببینمت شیرینی هم میدم بهت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بسیار عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    شاهین جان اگه امکانش هست درباره ی قدرتش و بیشترین سرعتشم مطلب بنویس خیلی سرحال اومدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد سجادیان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چه عجب‌ کادیلاک جان! دیر اومدی اما امیدوارم با قدرت جلو‌‌ بری. . .
    کادیلاک و‌ فورد از نظر‌ من، اعتبار و آبروی‌ صنعت خودروسازی آمریکا هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Shahin uscars

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    مثله همیشه عالی… کلی کیف میکنم میبینم امریکا انقد قدرتمند برگشته??????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا