معرفی رسمی کادیلاک CT4-V، آماده برای نبرد با ژرمن‌ها
معرفی رسمی کادیلاک CT4-V، آماده برای نبرد با ژرمن‌ها

معرفی رسمی کادیلاک CT4-V، آماده برای نبرد با ژرمن‌ها

کادیلاک طی رویدادی به‌طور هم‌زمان سدان‌های اسپرت و جدید CT4-V و CT5-V را رونمایی کرده است. البته نسخهٔ معمولی CT5 قبلاً معرفی شده بود اما این برای اولین بار است که سدان جدید CT4 به جهانیان نشان داده می‌شود که البته کمی غیرمعمول است زیرا معمولاً خودروهای جدید در ابتدا در نسخهٔ استاندارد رونمایی می‌شوند و نسخهٔ اسپرت و عملکردی آن‌ها بعداً معرفی می‌شوند اما کادیلاک تصمیم گرفته در ابتدا نسخهٔ اسپرت CT4-V را معرفی کند درحالی‌که نسخهٔ معمولی و استاندارد آن حدود یک ماه دیگر معرفی خواهد شد.

این سدان کامپکت که جایگزینی برای مدل ATS محسوب می‌شود، در طراحی کاملاً دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر خود یعنی CT5 است به‌گونه‌ای که در دماغهٔ آن همان نمای آشنا با جلوپنجرهٔ برجسته دیده می‌شود که با چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های عمودی احاطه شده است. در پروفیل جانبی CT4 اما فرم فست‌بک مانند CT5 دیده نمی‌شود و شاهد نمای سنتی‌تری هستیم درحالی‌که در عقب خودرو مثل دیگر ساخته‌های کادیلاک خطوطی تیز و زاویه‌دار به چشم می‌خورد. CT4-V از کیت بدنهٔ چندان تهاجمی هم برخوردار نیست و تنها جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، یک اسپویلر کوچک و چهار سر اگزوز آن‌را از نسخهٔ استاندارد متمایز کرده‌اند.

داخل CT4 نیز تقریباً به‌طور کامل از CT5 گرفته شده است اما بااین‌حال در اینجا طراحان کادیلاک غربیلک فرمان جدید، تریم آلومینیومی مات و دوخت متضاد را ارائه کرده‌اند. کادیلاک فعلاً لیست تجهیزات استاندارد یا سفارشی CT4 را اعلام نکرده است اما میدانیم که این سدان کامپکت اسپرت به سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز کادیلاک مجهز است.

در زیر کاپوت CT4-V اما متأسفانه شاهد کوچک‌سازی پیشرانه هستیم زیرا این سدان کامپکت اسپرت به یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو با 320 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز شده که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به 470 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربوی ATS-V نشان می‌دهد. البته کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته و قصد دارد این خودروها را در دو نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه و عملکردی واقعی ارائه کند. این CT4-V فعلاً نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه است و نسخهٔ عملکردی واقعی با پیشرانهٔ قوی‌تر در آینده معرفی خواهد شد.

این پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر مورداستفاده در CT4-V همان موتور جدیدی است که برای اولین بار در شورلت سیلورادو ارائه شد. برای انتقال نیروی این پیشرانه در سدان اسپرت کادیلاک صرفاً یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که در حالت استاندارد نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. نسخهٔ دیفرانسیل عقب این ماشین به‌صورت استاندارد به ورژن 4 از سیستم کنترل سواری مغناطیسی کادیلاک با کمک‌فنرهای مگنتورلوجیگال سود می‌برد درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک به کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار ZF MVS مجهز شده است.

ترمزهای جلوی برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی و دیفرانسیل عقب لغزش محدود اما ویژگی‌های عملکردی‌ای هستند که در تمامی مدل‌های CT4-V ارائه می‌شوند. علاوه بر این، این ماشین به سیستم انتخاب حالات مختلف رانندگی با حالتی بنام V-Mode هم مجهز است که در این حالت راننده می‌تواند خودرو را طبق سلیقه و اولویت‌های شخصی خود تنظیم کند. هردو نسخهٔ CT4-V از رینگ‌های 18 اینچی استفاده می‌کنند اما لاستیک‌های نسخهٔ دیفرانسیل عقب از نوع عملکردی و لاستیک‌های نسخهٔ چهارچرخ محرک از نوع چهارفصل هستند. هرچند CT4-V قدرت کمتری از ATS-V دارد اما به گفتهٔ کادیلاک، این سدان جدید به دلیل برخورداری از شاسی عملکردی و توزیع وزن نزدیک به 50-50، در پیچ‌ها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

CT4 مثل CT5 روی نسل جدید پلت‌فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که نسخهٔ قبلی آن در سدان ATS استفاده شده بود. بااین‌حال، بجای ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A4، کادیلاک این سدان جدید را در یک کلاس پایین‌تر و رقیبی برای آئودی A3 و مرسدس بنز A کلاس می‌داند. بااین‌وجود CT4 از لحاظ اندازه، سدانی کامپکت محسوب می‌شود و همچنان می‌توان آن‌را رقیب ب‌ام‌و سری 3 دانست. کادیلاک CT4 در کارخانهٔ گرند ریور تولید شده و فروش آن از سه‌ماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. فعلاً قیمت این سدان لوکس آمریکایی مشخص نیست اما CT4-V ارزان‌ترین عضو در خانوادهٔ محصولات V کادیلاک خواهد بود.

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. امیرحسین
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    بسیار عالی ولی چرا چرخای نسل جدید کادیلاک نسبت به بقیه رقبا کوچکه؟ مرسدس ای کلاس هم رینگ ۱۹ اینچی داره…

    پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (2747 دیدگاه) ,

    یعنی الان پیش از معرفی CT4 وCT5 نسخه های CT4 V وCT5 V معرفی شدن؟؟؟
    یعنی اول نسخه های پرفومنس معرفی شدن یا کلا نسخه عادی CT4 وCT5 وجود نداره؟؟؟؟

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1224 دیدگاه) ,

      آره فقط در مورد ct4 اینجوریه مهدی جان

      پاسخ
        1. حسن
          سوابق: (112 دیدگاه) ,

          عجب محصولی شده
          احسنت بر اصالت کادیلاک

  3. F22RAPTOR
    سوابق: (1845 دیدگاه) ,

    این کلاس بندی اخیر محصولات کامپکت امریکایی
    بد جور رو مخه

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1150 دیدگاه) ,

      چون بازار ماشین های لوکس رو آلمانی ها قبضه کردن و رقابت باشون سخته
      کادیلاک هم ازشون عقب مونده و برای جبران ماشین هم کلاس و هم قیمت با
      مرسدس A-Class رو با ابعاد C-Class میسازه که مشتریها رو جلب کنه
      واسه همین کامپکتش یخرده از مید سایز کوچیکتره
      میدسایزش هم یخرده از فول سایز کوچیکتره و کلا سیستم آدم رو بهم میریزهD:

      پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    یخورده با طرح گرافیکی چراغ های عقب اش حال نکردم!
    از شیک بودنش کم کرده و اسپرت شده!

    پاسخ
  5. AMANTE
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    همه ی چی این ماشین در نگاه به تصاویر عالیه فقط چند نکته هست که بنظرم خوب نیومدن.
    1_ مدل رینگ ها و سایزشون که تناسب خوبی نداره.
    2_ طراحی خارجی یه زره زیادی شسته و رفته است و به نظر بین لوکس بودن و اسپرت بودن گیر کرده.
    3_ طراحی ماشین می تونست یه مقدار حالت عضلانی تری داشته باشه.
    ( من نه طراحم و نه چیز دیگر، فقط نظر خودم رو درباره ی این ماشین بیان کردم. )

    پاسخ
  6. Elmiraj
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    ترکیب بسیار جذابی بین طراحی مدرن روز و اصالت دیرین کادیلاک صورت گرفته….
    .
    باید دید CT4-V در نسخه پرفورمنس چه عملکردی بین رقبا خواهد داشت…
    فعلا همین نسخه مقرون به‌صرفه هم حرف های زیادی برای گفتن داره…

    پاسخ
  7. AMG 63
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    به به لذت بردم از دیدنش . طراحى بیرونى و داخلیه زیبایى داره .
    تبریک به طرفداران آمریکن کارز

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (582 دیدگاه) ,

    کادیلاک با همون اختلافی که تو دهه ۶۰ از رقبای المانی سرتر بود الان عقبتره! این چیه آخه

    پاسخ
  9. mohamad future
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    کپی عالی از جیلی … آمریکایی دوست ناراحت نشید ولی کادیلاک از جیلی های کپی خوبی زده

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      جیلی سهامداره بنزه و منطق حکم میکنه بنز از روی جیلی کپی کنه نه کادیلاک
      شما بهتره کمی مطالعه کنی که اون بنز بود که طراحی برلیانس رو توی محصولاتش بکار برد

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (1150 دیدگاه) ,

        این آقا یه نظری داد ربطش به مرسدس چیه؟
        منطق حکم میکنه مرسدس از جیلی کپی کنه؟ ؟ ! ! !
        آورین کاملا فهمیدیم میزان مطالعه و منطق شما در چه حدیه

        پاسخ
    2. Elmiraj
      سوابق: (694 دیدگاه) ,

      ولی به نظر من کپی برابر اصل تیبا هست…❗❗
      .
      .
      .
      .
      استاد این جیلی هست که حتی لوگو شم کپی کادیلاکه…!!!!
      وقتی این لوگو بر پیشانی اولین کادیلاک در سال ۱۹۰۳ نقش بست جیلی حتی بنیان گذارش هم به دنیا نیومده بود……..

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.