معرفی کادیلاک CT5-V، شیک، جذاب، اسپرت
معرفی کادیلاک CT5-V، شیک، جذاب، اسپرت

معرفی کادیلاک CT5-V، شیک، جذاب، اسپرت

مدت کوتاهی بعد از رونمایی سدان جدید CT5 در نمایشگاه نیویورک، حالا کادیلاک نسخهٔ اسپرت CT5-V آن‌را نیز هم‌زمان با سدان جدید CT4-V معرفی کرده است. CT5-V در اصل جایگزینی برای سوپرسدان CTS-V با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 640 اسب بخاری محسوب می‌شود اما متأسفانه در این سدان جدید خبری از پیشرانهٔ V8 نیست و قدرت بسیار کمتری نسبت به سلف خود دارد.
کادیلاک برای CT5-V یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو را در نظر گرفته گه تنها 355 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

البته باید توجه داشت که کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته است و قصد دارد این خودروها را در دو نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه و عملکردی واقعی ارائه کند. در این استراتژی نسخهٔ مقرون‌به‌صرفهٔ مدل‌های V بین 6 تا 7 هزار دلار از تیپ اسپرت نسخهٔ معمولی خودرو گران‌تر خواهد بود درحالی‌که یک V سطح بالا هم برای کسانی که خواهان عملکرد نهایی هستند ارائه می‌شود. این CT5-V فعلاً نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه است و نسخهٔ عملکردی واقعی با پیشرانهٔ قوی‌تر در آینده معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود نسخهٔ قدرتمندتر این ماشین به پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربوی جدید کادیلاک مجهز شود که 550 اسب بخار قدرت دارد.

در CT5-V از شاسی عملکردی V-Series با تعلیق چند اتصالی در جلو و پنج اتصالی در عقب استفاده شده و در همین حال به جدیدترین ورژن از سیستم کنترل مغناطیسی سواری کادیلاک، سیستم مدیریت عملکردی کشش با پنج حالت رانندگی و لانچ کنترل هم مجهز شده است. علاوه بر این، کادیلاک برای CT5-V سیستم کنترل حالات رانندگی خودرو را هم با حالتی بنام V-Mode در نظر گرفته که از طریق آن راننده می‌تواند تنظیمات و تجربهٔ هندلینگ خاص خود را ایجاد کند. برای توقف این سدان اسپرت نیز ترمزهای جلوی برمبو با دیسک‌های 13.6 اینچی تدارک دیده شده است.

CT5-V در بیرون با تریم تاریک در جلوپنجره، چهار سر اگزوز و کالیپرهای ترمز رنگی، نمای محصولات سری V کادیلاک را به خود گرفته و از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. رینگ‌های این سدان اسپرت از نوع 19 اینچی هستند که در نسخهٔ دیفرانسیل عقب با لاستیک‌های عملکردی و در نسخهٔ چهارچرخ محرک با لاستیک‌های چهارفصل پوشیده شده‌اند. CT5-V در داخل هم از صفحه آمپری متفاوت با بخش خاص عملکردی برخوردار شده است. برای این خودرو سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز هم قابل سفارش خواهد بود.

تمامی مدل‌های کادیلاک CT5 در کنار مدل کوچک‌تر CT4 در کارخانهٔ گرند ریور تولید می‌شوند. نسخهٔ معمولی این سدان میان سایز لوکس از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت CT5-V هستند باید تا اوایل سال 2020 صبر کنند. قیمت CT5-V فعلاً اعلام نشده اما احتمالاً از حدود 50 هزار دلار آغاز خواهد شد. این سدان اسپرت آمریکایی هنگام عرضه به بازار با مرسدس E43 AMG و آئودی S6 به رقابت خواهد پرداخت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. امیرحسین
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا و عالی ولی بازهم چرخ های کوچک نسبت به ابعاد ماشین و سایر رقبا!!!

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      به 19 اینچ نمیگن کوچیک. بعدشم شما به اندازه جای چرخ توی بدنه نگاه کنید، جای 21 هست بنظرتون!؟!

      پاسخ
      1. امیرحسین
        سوابق: (29 دیدگاه) ,

        برادر کلا طراحیش اینجوریه (جای کمی داره) ولی بنز A کلاس با اون ابعاد رینگ 19 اینچی داره… ماشینای هم هیکل این این روزا حداقل رینگ 20 دارن… طول این ماشین اندازه ی سری 5 بی ام و هست. رینگ بی ام و 530 (که خیلی هم عملکردی نیست) در ایران 20 اینچه

        پاسخ
  2. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (767 دیدگاه) ,

    دقیقا همون چیزی هست که از کادیلاک انتظار داریم

    یک سدان اسپرت و با ابهت با طراحی اصیل امریکایی

    پاسخ
  3. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    ماری بارا ( مدیر عامل اجرایی جنرال موتورز )
    دو هفته پیش در مصاحبه گفته بود در بازار فعلی باید همه چیز رو برنده بشی باید طبق نیاز بازار جلو بری
    کاری که مرسدس با amg انجام داد
    حالا کادیلاک با سری V انجام میده
    احتمالا مثلا اینجوری بشه CT5-Vs

    پاسخ
    1. F22RAPTOR
      سوابق: (1858 دیدگاه) ,

      بنظر من شاید نسخه های هشت سیلندر
      کدیلاک پسوندVSport داشته باشند

      پاسخ
  4. Ahmadreza 2002
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    فاصله محور جلو تا جلوی دماغه ماشین چقدر کمه
    احتمالا تو پیست و تو خیابون های شلوغ به درد میخوره
    کابین بسیار خوبی داره ک قعطا برای رقابت تو این کلاس بش کمک میکنه
    و چقدر چرخاش نسبت ب بدنه کوچیکه بر عکس مدل های ائودی ک رینگ های غول اسا دارن

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (970 دیدگاه) ,

    این سدان جذاب با ابعاد و کلاس بدنه ای که داره رقیب مستقیم M5 و E63s خواهد بود ولی کاش کادیلاک در نسخه V- performance بجای موتور BlackWing از با کمی ارقا از همان موتور ۶۴۰ اسب بخاری LT4 پیشین استفاده می کرد….البته همین قدرت ۵۵۰ اسب بخار هم مطمئنا کافی خواهد بود چون CTS-V به میزان قابل توجهی از رقبا سبک‌تر بود…..

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1404 دیدگاه) ,

      احتمالا بخاطر قوانین زیست محیطی جدید باشه
      به نظر من CT4 از CT5 قشنگتره

      پاسخ
  6. Seyed.AMG
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی طراحی جذابی داره ، از نظر من حداقل از نظر طراحی نسبت به رقبا برتری داره .
    فقط نمیدونم چرا طراحی نمای جلو با عقب همخوانی نداره ، نمای جلوش خیلی عضلانی و اسپرت ، اما نمای عقب طراحی لوکس و کلاسیک داره ، مثل این میمونه که جلوی m5 رو با پشت E63s ترکیب کنی

    پاسخ
    1. Ahmadreza 2002
      سوابق: (142 دیدگاه) ,

      البته این فرمول رو پیش از این طراحان ایران خودرو هم به کار بردن
      دنا هم یه جورایی طراحی جلوی اسپرت و خشن و طراحی عقب کلاسیک ارامش بخش داره

      پاسخ
  7. Mehdi TuRbO
    سوابق: (710 دیدگاه) ,

    طراحیای کادیلاک مثل همینcts و … شیک تر و سرسنگین تر و لوکس تر بود،الان بیشتر اسپرت تر شده من شخصا سبک قبلیشو بیشتر دوست داشتم،امیدوارم که موفق باشه خیلی کادیلاک دوست دارم.

    پاسخ
  8. Alireza
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ولی به نظر من نباید خطوط جلو پنجرشو حذف کنه ابهت خیلی بیشتر میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.