معرفی کادیلاک CT5، جایگزینی شیک و جذاب برای CTS

این روزها بازار خودرو با شاسی‌بلندها اشباع شده است و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان معتقدند که سدان‌ها هیچ آینده‌ای ندارند اما دراین‌بین، کادیلاک شدیداً اعتقاد دارد که این ماشین‌ها هنوز هم آینده‌ای روشن در پیش روی دارند حتی اگر شاسی‌بلندها بازارها را تسخیر کرده باشند. به همین دلیل، این برند لوکس آمریکایی حالا سدان کاملاً جدید CT5 را معرفی کرده است. به‌منظور تولید این سدان جدید، جنرال موتورز 211 میلیون دلار در تأسیسات تولید Lansing Grand River خود در میشیگان سرمایه‌گذاری کرده است.

CT5 جایگزین سدان سالخوردهٔ CTS محسوب می‌شود و در سبد محصولات کادیلاک در جایگاهی پایین‌تر از سدان پرچم‌دار CT6 قرار می‌گیرد. CT5 از زبان طراحی مدرن کادیلاک استفاده کرده و ویژگی‌هایی را هم از کانسپت اسکالا قرض گرفته است. درنتیجه، در این سدان جدید نیز چراغ‌های جلوی باریک، دی‌لایت‌های LED عمودی و خطوط عضلانی روی کاپوت دیده می‌شود اما طراحی کلی نمای جلویی آن کمی تهاجمی‌تر از دیگر ساخته‌های کادیلاک است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه بخش جلویی CT5 جلوپنجرهٔ عریض و مشکی‌رنگ آن است که بازهم کانسپت اسکالا را به یاد می‌آورد. پروفیل جانبی این سدان جدید آمریکایی اما اسپرت به نظر می‌رسد و سقف شیب‌دار آن نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. CT5 در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های لوکس و اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که در این تصاویر اولی خاکستری‌رنگ با چراغ‌های عقب تیره بوده و دومی به رنگ قرمز تاریک با چراغ‌های عقب قرمزرنگ است.

فعلاً کادیلاک تنها یک تصویر از داخل CT5 منتشر کرده که نمایی اجمالی از کنسول مرکزی را نشان می‌دهد. در این تصویر دسته‌دندهٔ الکترونیکی به همراه یک کنترلر دوار جدید برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی سدان جدید کادیلاک نیز می‌توان به تریم چوبی در قسمت‌هایی مثل کنسول مرکزی و رو دری‌ها، تودوزی چرمی لوکس در صندلی‌ها و دیگر قسمت‌ها، سیستم کنترل تهویه، صندلی‌های جلو با تهویه و… اشاره کرد.

CT5 بر اساس نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از پلت‌فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک برای آن قابل انتخاب است. این سدان لوکس به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود اما یک موتور قوی‌تر 3 لیتری V6 توئین توربو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. فعلاً مشخصات و خروجی این موتورها منتشر نشده است اما احتمالاً موتور 3 لیتری همان نمونهٔ مورداستفاده در CT6 است که 410 اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

کادیلاک فعلاً CT5 را به‌صورت آنلاین معرفی کرده و معرفی و نمایش رسمی آن ماه آینده در نمایشگاه نیویورک انجام می‌گیرد. فروش این سدان لوکس جدید نیز تا اواخر امسال آغاز می‌شود. فعلاً قیمت CT5 اعلام نشده است اما بدون شک قیمتی پایین‌تر از مدل CT6 با قیمت پایۀ 50,495 دلار خواهد داشت. همچنین برای مقایسه، هم‌اکنون قیمت پایهٔ مدل CTS هم از 46,995 دلار آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. Amir Machine
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    چقدر منتظر معرفی ین ماشین بودم
    فوق‌العاده جذاب و زیباس، قطعاً رقیب شایسته‌ای برای ب‌ام‌و سری 5، مرسدس E کلاس و آئودی A6 خواهد بود
    امسال با وجود محصولات جدید شامل XT4، XT6 و CT5، به احتمال زیاد فروش کادیلاک افزایش پیدا میکنه
    به امید موفقیت این برند اصیل و دوست‌داشتنی آمریکایی

    پاسخ
    1. 917
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      در واقع اگه اشتباه نکنم رقیب سری ۳ و کلاس c محسوب میشه
      من که خیلی دوستش دارم

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        به گفتۀ کادیلاک، این CT5 جایگزین CTS شده و CTS هم سدان میان سایز و رقیب E کلاس و سری 5 بود
        مدل آیندۀ CT4 رقیب سری 3 و C کلاس میشه

        پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (4985 دیدگاه) ,

    احسنت به کادیلاک
    بازم ترکیب اصالت و زیبای و وقار
    کادیلاک خوده اصالت هستش

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2163 دیدگاه) ,

    همیشه کادیلاک به علت ساختن موتورهایی با قابلیت اطمینان پایین و همچنین قدرت انتقال نامناسب باعث شده بود که فروشش افت پیدا کنه و متاسفانه هنوز هم نتونسته تصورات رو نسبت به خودش عوض کنه ولی با توجه به رویکرد جدیدش در طراحی و همچنین ساخت موتورهای کم حجم احتمالا بتونه در دهه آینده به فروش قابل قبول تری برسه

    پاسخ
  4. Mad.z.Max
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    خیلی زیباس، خیلی خاصه، خیلی جذابه، ولی من CTS رو هم بینهایت دوست دارم!

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    بینهایت جذاب ، اصیل و باوقاره……
    .
    درسته که سدان ها با کاهش فروش مواجه شدن ولی با اون سرعتی که فورد و GM ازشون قطع امید کردن نیست .
    ولی حالا به نظر می‌رسه GM تجدید نظر کرده ، هر چند رسانه ها گفتن CT5 جانشین CTS و XTS خواهد بود…..
    البته با وجود CT6 حضور XTS در سبد محصولات کادیلاک بی معنی بود.

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      CT6 در اصل قرار بود جایگزین XTS باشه اما چون XTS همچنان فروش بالایی داشت و محبوب‌ترین سدان کادیلاک بود، جنرال موتورز تصمیم گرفت با یه فیس‌لیفت همچنان در کنار CT6 رو خط تولید نگهش داره اما حالا با توجه به کاهش محبوبیت سدان‌ها، داشتن دو سدان فول سایز تو سبد محصولات کادیلاک عقلانی نیست و به همین دلیل طبق گفتۀ جنرال موتورز، 2019 آخرین سال تولید XTS خواهد بود.
      این CT5 هم جایگزین CTS شده و در آینده سدان جدید CT4 هم بعنوان جایگزین ATS معرفی میشه

      پاسخ
  6. Saman
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    ماشینهای کادیلاک بسیار جذاب و سمبل تکنولوژی هستن. CT5 هم به لیست رویاها و آرزوهام اضافه شد.

    پاسخ
  7. AMANTE
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    تنها مشکل من با کادیلاک نحوه نام گذاری ماشین هاشه، ایکاش نام ماشین هاش بجای کد حروف و عددی، مثل قبل از نام ها استفاده میکرد.
    مثل فلیت وود، الدورادو، آلانته و…

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (2155 دیدگاه) ,

    طراحی کلی خودرو خوبه. ازبغل طراحی واقعا جذابی داره.اما دراولین نگاه طراحی چراغ جلو یه حالت عجیبیه.اگه یک ضعف در طراحیش باشه طراحی چراغ جلوهستش.همینطور‌شاسی بلندجدیدشXT6
    شایدهم بعدمدتی عادی بشه.البته این نوع چراغ کمتراز مدلXT6 طراحی جلوی ماشین رو تحت تاثیرقرار داده.ودرکل طراحی جلوش خوبه

    پاسخ
    1. VIPER
      سوابق: (1741 دیدگاه) ,

      داداش من هیچ ضعفی در هدلایت جلو نیست
      طراحیش تلفیقی از کانسپت اسکالا و طراحی مرسوم کادیلاک هست،

      پاسخ
  9. REDEYE
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    آخرش به اون چیزی که باید برگشت
    کاش یه فول سایز جدید هم بسازه

    پاسخ
  10. mohammad
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    اوففففف عجب چیزیه و ماهم ازش بی نصیبیم….

    پاسخ
  11. net
    سوابق: (797 دیدگاه) ,

    چراغ عقب ۳ جهته و خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو جالب نیست و اگر عقبش یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.