خبری از نسخهٔ پرفورمنس کادیلاک XT5 و XT6 نخواهد بود

هرچند کادیلاک برنامه‌های جدیدی برای محصولات سری V خود در بخش سدان‌ها دارد اما برای کسانی که خواهان یک کراس‌اوور عملکرد بالا از کادیلاک هستند خبر بدی منتشر شده است. بر اساس گزارشی از انجمن کادیلاک، منابعی که با برنامه‌های آیندهٔ این شرکت آشنایی دارند گفته‌اند این شرکت برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌های پرفورمنس از نسل کنونی کراس‌اوورهای XT5 و XT6 ندارد. این یعنی خبری از نسخهٔ قوی‌تر این دو برادر نخواهد بود.

بنابراین کسانی که خواهان خرید XT5 هستند که به‌تازگی مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته است، مثل قبل همچنان دو گزینهٔ موتور برای انتخاب خواهند داشت. تیپ‌های لاکچری و پریمیوم لاکچری این خودرو با پیشرانهٔ پایهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شوند؛ اما خریدارانی که قدرت بیشتری می‌خواهند، می‌توانند سراغ موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی بروند که 310 اسب بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور برای تیپ پریمیوم لاکچری قابل سفارش است درحالی‌که در تیپ اسپرت به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ XT6 اما در همهٔ تیپ‌ها فقط با پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 ارائه می‌شود و موتور 2 لیتری برای آن در ایالات‌متحده قابل انتخاب نیست. نیروی هردو موتور در XT5 و همین‌طور در XT6 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که تیپ اسپرت هردو کراس‌اوور به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

هرچند طبق این گزارش برای این دو کراس‌اوور خبری از نسخهٔ قوی‌تر نخواهد بود اما امیدهایی برای ساخت نسخه‌ای عملکرد بالا از کراس‌اوور کوچک‌تر XT4 وجود دارد. طبق گزارش‌های قبلی، ساخت نسخهٔ قوی‌تر XT4 در حال انجام است و احتمالاً با نشان V عرضه خواهد شد. این خودرو در حال حاضر فقط با همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ XT5 عرضه می‌شود اما گزارشاتی ادعا کرده‌اند XT4-V به پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ شورلت سیلورادو مجهز خواهد شد که 310 اسب بخار قدرت دارد. همین موتور به‌تازگی زیر کاپوت سدان جدید کادیلاک CT4-V هم قرار گرفته است.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. ایلیا
    سوابق: (664 دیدگاه) ,

    کار عاقلانه ای میکنه، ورود به بخش پرفورمنس به معنی رویارویی با amg و m power و rs هست. حقیقت اینه که کادیلاک در حال حاضر شانسی در این رقابت نداره و باید در همین سطح بمونه. مگه اینکه تغییرات محسوسی در اکثر بخشش هاش ایجاد بشه.

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      دقیقا
      وقتی‌ قصد رقابت شونه به شونه نداره
      فقط میشه یه هزینه بیخود و اضافی که به شرکت ضربه میزنه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.