کادیلاک CT6 به دنبال ایجاد کلاس جدیدی در خودروهای لوکس

بخش‌های مختلف کلاس خودروهای لوکس پریمیوم هم‌اکنون به‌خوبی تعریف شده و عمدتاً تحت سلطهٔ آلمانی‌ها قرار دارد؛ اما بنظر می‌رسد کادیلاک CT6 با قرار گرفتن بین کلاس متوسط و فول سایز ازلحاظ قیمت و اندازه قصد ایجاد کلاسی جدید در خودروهای لوکس و درنتیجه جذب خریدار را دارد. کادیلاک CT6 خودرویی کاملاً در سطح سدان‌های فول سایز مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 است درحالی‌که قیمتی هم‌اندازهٔ سدان‌های متوسط E کلاس و سری 5 دارد اما در عین حال بزرگ‌تر و کاربردی‌تر از آن‌ها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمی‌گیرد.

cadillac-ct6-2016-05

در CT6 ازلحاظ کیفیت کابین تقریباً تمام آن چیزهایی را که از یک ماشین لوکس انتظار داریم را ارائه می‌کند و کاملاً به شایستگی رقبای آلمانی خود است. کادیلاک CT6 خودرویی کاربردی با صندوق بار بزرگ، ایمنی بالا و ویژگی‌های اتصالی است که با سه موتور مختلف ارائه می‌شود. پیشرانهٔ پایه یک واحد چهار سیلندر 2 لیتری توربو است و موتور دوم یک نمونهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی است؛ اما پرچم‌دار این بخش یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 404 اسب بخار قدرت است.

cadillac-ct6-2016-08

البته غیر از این‌ها کادیلاک برنامهٔ ارائهٔ یک پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربو را هم برای CT6 دارد. همچنین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این سدان لوکس آمریکایی هم تولید می‌شود که مجهز به همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی است. کادیلاک CT6 نسل جدیدی از سدان‌های دیفرانسیل عقب کادیلاک است که راهی جدید را پیش روی این شرکت باز کرده است. البته این خودرو جایگزین سدان پرچم‌دار قبلی یعنی XTS دیفرانسیل جلو نشده است و هر دو در کنار هم تولید می‌شوند.

cadillac-ct6-2017-eu-versio

بنابراین کادیلاک CT6 را می‌توان خودرویی در سطح مرسدس بنز S کلاس اما با قیمت E کلاس دانست. البته برخی کادیلاک CT6 را هم‌ردهٔ خودروهای مرسدس بنز CLS و آئودی A7 می‌دانند اما این‌ها سدان‌های کوپه هستند درحالی‌که CT6 یک سدان سنتی معمولی است. درهرحال مطمئناً CT6 برای مدت زیادی در مقام پرچم‌دار کادیلاک باقی نخواهد ماند چراکه این شرکت برنامهٔ عرضهٔ سدان بزرگ‌تر، لوکس‌تر و گران‌تری را با نام CT8 دارد که رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8 خواهد بود.

cadillac-ct6-2016-03

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

29 دیدگاه

  1. امیر.عارف
    سوابق: (426 دیدگاه) ,

    بازگشت کادیلاک به روزهای خوب برای هر دوستدار خودرو بسیار خوشحال کننده خواهد بود . اونهایی که عاشق خودروهای آمریکایی هستند که تو ابرها سیر میکنند. گذشته از تعصب به برند خاص سواری در یک کادیلاک با این مشخصات خیلی لذت بخش و رویایی هست

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      کادیلاک اونقدر افتخار و اختراع و جوایز متعدد داره و اونقدر تاثیر گذار بوده که حد هم نمیشه تصور کردبراش
      از افتخارات کادیلاک بارها گفتم ولی بخاطر کادیلاک و دوستان امریکایی بازم باز هم میگم
      اولین موتور 8 سیلندر جهان در دهه ی20 میلادی
      اولین موتور 12 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
      اولین موتور 16 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
      اختراع اولین گیربکس اتوماتیک در دهه ی 1940
      اولین شیشه نشکن جلو در 1927
      اختراع استارتر برقی به جا هندل در دهه ی 1910
      استفاده از اهن به جای چوب در سقف خودروها در دهه ی20 میلادی

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    واقعا در توانش هست …. پتانسیل بهترین لوکس بودن رو داره
    میشه به قول معروف رو هیکلش حساب کرد …..

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (529 دیدگاه) ,

      به به
      چه عکس پروفایل برازنده ای. چه اسم با ابهتی.
      رفاقت رو به طور تمام و کمال در حق دوستان عشق پورشه تموم کردی.
      میگم مایلشمار کادیلاک هم مثل BMW سادس. فک میکردم فقط BMW اینطوریه هنوز … .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING 918
        KING 918
        سوابق: (217 دیدگاه) ,

        ریزتم رفیق …. 🙂
        به نظرم صفحه کیلومتر این باز از بی ام و یکم شلوغ تر و به روز تره

        پاسخ
      2. علی
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        این ماله کادیلاکه LCD هستش
        اگه رو عکس دقت کنی دو تا چراغ داره ک نشون میده میتونه هم به مایل هم ب کیلومتر نشون بده
        ازونجایی ک حداکثر سرعتش یقینا بالای ۲۴۰ کیلومتره و تو اون صفحه تا ۱۶۰ درج شده پس صفحه LCD هست

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (529 دیدگاه) ,

          منظورم مایلشمار و دورموتوره که عقربن خدا خیرت بده. بین اون دوتا صفحه دیجیتالیه… .
          256 تا تقریبا بگیریم 260تا میره که عالیه… .

    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      ای جونم کادیلاک که اسمش میاد دیگه از همه چیز بیخود میشم
      ای جونم اون اصالت محضش که طرفداراشو دیوونه میکنه
      واقعا اسم کادیلاک بیاد و امریکایی بازها دلشون نلرزه؟؟؟؟؟
      اسم کادیلاک بیاد و عشق امریکاییها صدا شون نلرزه؟؟؟؟
      کادیلا ک هیچ زمان افتخاراتت رو یادمون نمیره
      یادمون نمیره در 1953 الدورادو رو ساختی که مثل یک تکه جواهر بود
      هیچ زمان یادمون نمیره دویل 1959 رو که ساختی که هنوزم پریشون بالهای عقبشم
      هیچ زمان یادمون نمیره که فلیت وود 75 رو با موتور 8.5 لیتری ساختی اما صداش از یه موتور 3 سیلندر هم کم تر بود

      پاسخ
  3. ونوم
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    ماشالله به کدی زودتر پرچمدار هارو معرفی کن که ایشالله بریم رقابت مستقیم با رولز رویس و بنتلی

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      ((( کادیلاک CT6 )))خودرویی کاملاً در سطح سدان‌های فول سایز((( مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 )))است درحالی‌که قیمتی هم‌اندازهٔ سدان‌های متوسط E کلاس و سری 5 دارد اما در عین حال (((بزرگ‌تر))) و (((کاربردی‌تر))) از آن‌ها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمی‌گیرد.
      این رو از تو متن دراوردم که خود متن هم میگه واقعیت رو

      پاسخ
  4. hrezzati
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    اصلا در حد آلمانیا و انگلیسی ها و ژاپنی ها نیست. گذشته ی پر افتخار هیچ تضمینی برای برتری فعلی نیست. مثل تاریخ ایران و مصر و یونان.
    از نظر کیفیت هم طبق نظر تمام مجلات غیر آمریکایی ضعیفه.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      hrezzati
      اینی که در حد المان و انگلیس و ژاپنی نیست رو شما تشخیص نمیدی
      گذشته پر افتخار دال بر تضمین موفقیت الان نیست درسته اما شرایط فعلی هم همیشه تداوم نداره و شرکتی که تا امروز خوب بوده فردا میتونه بد باشه
      پس از خودتون تحلیل فیثاغورثی ندید بیرون

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (2303 دیدگاه) ,

        اگه دنیا با این دیس لایک و لایک تغییر میکرد و واقعیت عوض میشد که سنگ رو سنگ بند نمیشد بنده خدا
        پس با این دیس دادن به من و لایک خودت واقعیت رو نبین و برتری روز افزون خودروسازی امریکا رو نظاره گر نباش
        اما واقعیت برا من خوشاینده

        پاسخ
  5. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس مرسدس اس کلاس ؟!

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      اره با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس s هستش و همین برام کافی هست

      پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      درسته برا گرونی محصولات المانی بود که فولکس فراخوان به اون عظمت داد و ایودی از مسابقه بیرون رفت و فولکس 35000 نفر رو اخراج کرد و بهران تقلب تو گیربکس ایودی سرایت کرد؟؟؟؟؟
      اگه اینها نشونه گرونی هست پس امریکایی ارزون خیلی بهتره از المانی کلاه بردار
      فعلا فولکس اون 35000 نفر رو اخراج کنه تا بعد

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    دوست خوبم ، نمی دونم چرا شما حق اظهار نظر به دیگران نمیدین!؟
    آمریکایی ها هم کارنامه درخشانی ندارن. تا زمانیکه لامبورگینی در مالکیت کرایسلر بود هیچ رشدی نکرد( دیابلو که انجینش مثل سرب سنگین بود و پروژه LP140 که آخرش آلمانیا به سرانجام رسوندنش). پونتیاک اسطوره ای تحت مالکیت جی ام نابود شد . در ضمن من از آلمان یا هیچ کشور دیگه ای دفاع نمی کنم. آمریکایی ها دلورین دوست داشتنی و کانسپت های زیبای دهه 60مثل بیوک وای جاب رو ساختند.

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (543 دیدگاه) ,

      اگه اینجوری باشه بنز هم میباخ رو نابود کرد حامد جان شرایط بازار بی ررحمه باید به سرعت بررسی میشه ولی گرونی بنزین خیلی سریع و ناگهانی باعث اسیب رسانی به بعضی برندها مثل پونتیاک و الدزموبیل و مرکوری و ساترن و…. شد ولی ماشالله امریکایی برگشته با قدرت

      پاسخ
    2. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      اظهار نظر خیلی خوبه اما اینکه به اسن اظهار نظر بگی این ماشین در حد فلان ماشین نیست و کیفیتش رو فقط کشور خودش تایید میکنه نه
      فرق اظهار نظر با توهین کاملا مشخصه

      پاسخ
  7. AK_007
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    با اینکه خیلی حوبه اما XTS یه چیز دیگست!
    خصوصا داشبورد V شکلش!
    بین آمریکاییا واقعا از لینکلن کنتیننتال جدید و اواخر قرن بیستم و کادیلاک اسکالید, Xts و مدل های قدیمی فلیت وود و غیره خوشم میاد

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (715 دیدگاه) ,

    CT6 شاید از نظر ابعادی با S کلاس و سری هفت برابر باشه اما از نظر جنبه‌های لوکس و کاربردی نه تنها اصلا در حد این دو‌ خودرو نیست، بلکه در مقایسه با E کلاس‌ و سری ۵ هم، کار خیلی سختی‌ پیش رو داره. اینکه قیمتش پایین‌تر از‌ پرچمدارای لوکس بازاره، منتی نیست، قیمت واقعیش همینه، هر‌چند به شخصه ارزش خرید E کلاس رو‌ بیشتر می‌دونم. در مورد CT8 هم تا رسما معرفی نشده‌، نمیشه قضاوتی‌ کرد

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      جناب فرشاد این نظر شما

      پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2303 دیدگاه) ,

          شکر پروردگار منان من هم ادعایی ندارم و نمیتونم داشته باشم چون خیلی ها در سایت هستند که دانش کافی دارند و مثل شما تحلیل نمیکنند یه ماشینی رو که تا حالا از نزدیک هم ندیده اند

  9. علی
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    اخرت ماشینه کادیلاک بالاتر از بقیه خوروسازان عالی نمونه

    پاسخ
  10. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    همیشه طراحی کادیلاک اگر بهترین نباشه جزو بهترین هاس.. از قدیم شما ببین همین کادیلاک سویل که تو ایران زیاده واقعا تو زمانه خودش بی نظیره انقد که لوکسه این ماشین یا فیلیت وود که فقط کافیه یک بار سوارش بشی کاملا تحت تاثیر قرار میگیری. در زمان حالم که اسکلید و همین سی تی6 و سی تی اس و… این برند واقعا قابله تحسین و احترامه.. قیمته ماشینای امریکایی هم به چند دلیل مناسبه که متاسفانه بعضی از دوستان اطلاعاته درستی ندارند و به کیفیت ماشینای امریکایی ربط میدن!!!!

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2303 دیدگاه) ,

      ببین کی اینجا اومده
      شاهین جون کجایی اخه داداش خبری ازت نیست؟؟؟
      مثل همیشه منطقی صحبت کردی و میدونی که حرفهات برام سنده و مدرک و روش استناد میکنم چون تجربه ی شما خیلی زیاد تر تو امریکایی تا من تازه کار

      پاسخ
  11. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    قربونه محبتت علی جون لطف داری… گوشیم ال سی دیش شکسته بود..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x