بهترین ون کار اند درایور: کرایسلر پاسیفیکا
بهترین ون کار اند درایور: کرایسلر پاسیفیکا

بهترین ون کار اند درایور: کرایسلر پاسیفیکا

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال 2018، برندگان سال 2017 به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از 80 هزار دلار داشته و از 31 ژانویه سال 2018 برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

کرایسلر پاسیفیکا
پس از اینکه کرایسلر پاسیفیکا در سال 2017 توانست عنوان بهترین ون سال را کسب کند امسال نیز تلاش داشت تا از عنوان قهرمانی خود در برابر جدیدترین نسل هوندا اودیسه که برای سال 2018 کاملاً دگرگون شده دفاع نماید. این دو خودرو در جنگی با نقاط قوت و ضعف فراوان حضور دارند. نهایتاً این پاسیفیکا بوده که توانسته عنوان بهترین ون سال را دوباره از آنِ خود کند که البته ارگونومی فوق‌العاده آن در کسب این عنوان بی‌تأثیر نبوده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که نسخه پلاگین هیبریدی پاسیفیکا به این عنوان دست پیدا نکرده زیرا ترکیب پیشرانه 6 سیلندر با دو پیشرانه الکتریکی غیر قابل پیش‌بینی بوده و چندان جالب نیست.

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا
اول شدن پاسیفیکا در این کلاس جای تعجب زیادی ندارد زیرا در تست مقایسه‌ای که اخیراً انجام شده این خودرو توانسته جدیدترین نسل هوندا اودیسه و تویوتا سی‌نا را شکست دهد. باز هم با راندن این ون می‌توانیم از شاسی توانا، پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری 287 اسبی قدرتمند و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نرم لذت ببریم.

کرایسلر پاسیفیکا
این خودرو دارای سیستم تعلیقی بوده که برای راحتی سرنشین تنظیم شده و فرمان سبک و احساسی آن نیز مانور دادن در فضاهای تنگ را عملی آسان کرده است. با این حال، پاسیفیکا در راه‌های پرپیچ‌وخم نیز دست‌بسته نمی‌ماند.

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا

کرایسلر پاسیفیکا
به جز مدل پایه، تمامی نسخه‌ها با صندلی‌های ردیف دوم عالی ارائه می‌شوند که باعث می‌شود صندلی‌های کاپیتانی این ردیف به کف خودرو تا شوند. البته یک صندلی سفارشی را می‌توان بین دو صندلی کاپیتانی اضافه کرد تا فضا برای 8 نفر مهیا شود. اگرچه ما طرفدار پوشش نازک صندلی و راحتی کمتر نیستیم اما کرایسلر حداقل آپشن صندلی‌های راحت‌تر و جداشدنی را در نظر گرفته که باعث می‌شود نیازهای خریداران این کلاس یعنی تطبیق‌پذیری بالا و کاربرد زیاد کاملاً برآورده شوند.


تقریباً هرکجا را که نگاه کنید شاهد فضاهای ذخیره‌ای خواهید بود و همچنین پورت‌های USB زیاد به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با ارتباطات HDMI از شاخصه‌های مهم کابین هستند.

کرایسلر پاسیفیکا
به همه این موارد باید طراحی جذاب بدنه، کنترل‌های ارگونومیک بدنه و سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای را افزود که شاید خلاقانه‌ترین سیستمی باشد که در بین رقبای خود دارد.

کرایسلر پاسیفیکا

مشخصات کرایسلر پاسیفیکا

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، دیفرانسیل جلو، 7 یا 8 نفره، 4 درب ون
  • قیمت پایه: 28090 تا 44790 دلار
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3.6 لیتری 287 اسب بخاری
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
  • وزن خالص: 1973 تا 2018 کیلوگرم
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
  • مسافت 400 متر: 15.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.4/8.4/10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. مهدی
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    تو این ماشینا به نظر من طراحی کیا سدونا (کارنیوال) از همه بهتره

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (167 دیدگاه) ,

      هر چه زود تر کرایسلر بر اساس این پاسیفیکا یه کراس اور 7 سرنشینه تو ابعاد تراوز تولید کنه و از قدرت کامل موتورش که 305 اسبه بهره ببره واقعن میترکونه ای لعنت به مارچیونه که گیر داده به آلفا و مازراتی که اصلن سود ده نیستن بجایه اینکه پلت فرم جدید سهم 300c چارجر چلنجر گرند چروکی دورانگو و جورنی باشه سهم آلفا شد همین الان فروشه این محصولات با پلت فرم قدیمیشون عالیه اگر نسل جدیدشون بیاد آمار بی نظیری ثبت میکنند

      پاسخ
  2. کارل شلبی
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    تواین کلاس واقعا پاسیفیکیا رو برتر میدونم👍👍👌

    پاسخ
  3. me84
    سوابق: (890 دیدگاه) ,

    .
    طراحی داشبردش با آدم حرف می زنه.

    پاسخ
  4. ایلیا
    سوابق: (256 دیدگاه) ,

    این ون چقدر تحسین شد توی این چند سال اخیر!
    واقعا هم فوق العادست هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجیش

    پاسخ
  5. فرامرز
    سوابق: (1042 دیدگاه) ,

    نیمکت های تاشو عقب رو خیلی جالب طراحی کردن که در صورت خوابوندن با کف خودرو هم سطح میشن. تو مدل ۸ نفره با خوابودن صندلی های عقب فضا خیلی زیاد میشه و اگه از قبل ماشین رو نشناسین باور نمیکنین اون پشت صندلی هم هست. من که اولین بار تو ویدئو دیدم کف کردم

    پاسخ
  6. امیر رضا
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    یه دونه از اینا داشتم به این جمله میرسیدم:
    همه ی ایران سرای من است…
    طراحی ملایم و آرامش بخش،شتاب خوب،کیفیت خوب،سانروف بزرگ،فضای زیاد برای وسایل،دو صندلی تک نفره برای ردیف عقب،قیمت مناسب و خیلی چیزای دیگه…

    پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (362 دیدگاه) ,

    خیلی‌ حال کردم یه ماشینِ آمریکایی تونست رقیب‌های ژاپنی جدیدتر از خودش رو شکست بده

    پاسخ
  8. MOBIN POURMAND
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    این همون ماشینه نیست ک تو اول فست اند فریوس ۷ پل واکر داشت؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.