کرایسلر

سیر تکاملی کرایسلر ۳۰۰ مدرن را تماشا کنید

به عنوان یکی از سه خودروساز بزرگ آمریکا، گروه فیات-کرایسلر محصولات زیادی عرضه می‌کند. البته روبرو شدن با جنرال موتورز و فورد کار آسانی نیست. درحالی‌که داج چلنجر و چارجر هلکت جزو داغ‌ترین و محبوب‌ترین محصولات فیات-کرایسلر هستند، خودروی کرایسلر ۳۰۰C نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کانال یوتیوب Cars Evolution در جدیدترین سری از فیلم‌های خود به سراغ روند تکاملی این خودرو رفته است.

برخلاف چلنجر و چارجر، کرایسلر ۳۰۰ زندگی خود را به عنوان یک سدان خانوادگی شروع کرده است. این خودرو بر پایه پلتفرم LX بنا شده است. کرایسلر ۳۰۰ از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری با تنها قدرت ۱۹۰ اسب بخار استفاده کرده بود. اگرچه این قدرت خیلی به چشم نمی‌آید اما کرایسلر شکست نخورد. نسخه اول این خودرو توسط رالف گیلز طراحی شد کسی که مسئول طراحی داج SRT وایپر ۲۰۱۴ نیز بوده است.

Chrysler 300 Luxury Series Sedan 2012

پس از شروعی کند، نسخه C کرایسلر ۳۰۰ باعث شد این خودرو بهبود قابل‌توجهی در زمینه پرفورمنس خط مستقیم داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر قبلی جای خود را به نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری همی با خروجی ۳۴۰ اسب بخار داد. علاوه بر پیشرانه جدید، این خودرو از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و برخی تکنولوژی‌های دیگر سود برد. اگرچه پیشرانه همی قدرت قابل‌احترامی داشت اما تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر نیز باعث شد مصرف سوخت کرایسلر ۳۰۰C حدود ۲۰ درصد بهبود یابد. اندکی پس از نصب پیشرانه همی در این خودرو، مدل SRT8 با قدرت ۴۷۰ اسب بخار پدیدار شد.

2014 Chrysler 300

اما یکی از جنبه‌های غیرقابل فراموش کرایسلر ۳۰۰C میزان تغییرات کم طراحی ظاهری آن است. به‌روزرسانی‌های اندکی در بدنه صورت گرفته اما مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو نسبت به مدل ۲۰۰۵ خود تغییرات زیادی را نشان نمی‌دهد. پس از بهبود جزئی در سال ۲۰۱۱ برخی عناصر طراحی بهبود یافته اما پروفایل کلی خودرو مشابه قبل است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (211 ديدگاه)

    واقعاً واسه چی ما لگن سوار میشیم؟؟ واسه چی صدا و سیما نباید چند ساعت برنامه رو به واکاوی و تشریح کلمه به کلمه این گزارش اختصاص بده؟ یعنی از اون خرسای پاندا که هر چند وقت یه بار تو چین بچه میزاید مهمتره؟؟

    1. Elmiraj

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1588 ديدگاه)

      وقتی اکثریت قاطع جامعه همین لگن ها رو هوا می‌خرن چرا باید بیان هزینه کنند و کیفیت را بالا ببرند….؟؟؟؟؟
      .
      همین کرایسلر ۳۰۰ تو عراق ماشین قشر متوسط به پایین جامعه‌ست و بدلیل جادار بودن و راحتی که در سفر های بین جاده‌ای داره باهاش مسافر کشی می‌کنند….!!!!

      ۱
      1. behnam1012

        ۲۰ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (311 ديدگاه)

        البته قضیه عراق یکم فرق میکنه
        من چون تو منظقه ازاد اروندم در جریانم برای شما دوستان هم توضیح میدم
        خودروهای تصادفی از امریکا و شرکت های بیمه خریداری میشه و به امارات و دبی میارن واسه فروش به کشور های مثل عرق یا افغانستان ، ایران و … در دبی و امارات تعمیرات لازم صورت میگیره و با قیمت خیلی ناچیز نسبت به نمونه ی صفر کیلومتر یا کارکرده ی سالم میفروشن
        مثلا اپتیما مدل سال ۱۰۰ هزار درهم قیمتشه حالا همون ماشین با همون مدل ولی یک گلگیر و کاپوت رنگ ( البته به گفته ی خودشون چون ضربه ی وارده خیلی بیشتر از این چیزاست ) و تعمیر شده با قیمت ۳۵-۴۰ هزار درهم ( بعد از تعمیر حالا شما درنظر بگیر خود اون دلال چند خریده از امریکا ) میفروشه به دلال ایرانی ( برای واردات به منقطه ازاد ) یا دلال عراقی با این تفاوت که دلال عراقی بخاطر ازاد بودن واردات زیاد روی قیمت نمیتونه بکشه ولی دلال ایرانی اون ماشین رو زیر ۷۵ هزار درهم نمیفروشه
        خواستم بگم به این خاطر با خودروهای مثل کرایسلر مسافر کشی میکنن

        1. Milad

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (14 ديدگاه)

          behnam1012
          اره منم از این ماشینا دیدم یه بار یه تریلی پر از داج چلنجر بود دیدم که مقصد از دوبی به طرف سلیمانیه عراق اما ماشینا هر کدومشون یه عیبی داشتن معلوم بود ماشینای سالمی نیستن

          در ضمن این ماشین هایزنبرگه

    2. Zonda R

      ۲۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      سال ۹۰ بود تو خیابون ناهید, غربی تو جردن داشتم بسمت ماشین میرفتم یه ماشین مشکی پارک بود یکم دقت کردم واقعا بزرگ و با هیبت بود حجم پردازی هاش و…
      رفتم جلو دیدم کرایسلر ۳۰۰ هستش
      واقعا جذاب بود برام این همه ابهت با این قیمت

  2. Harley-Davidson

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین ماشین های دنیاست این ۳۰۰. ماشینی شکیل با شخصیت مستقل، کابین راحت و قدرت زیاد.
    با موتور ۳.۶ لیتری وی ۶ ۲۹۰ اسب بخاری و ۳۵۲ نیوتن متری عالی میشه. موتور وی ۸ همی رو هم فراموش نکنیم :*

    از مصرف زیادش ایراد میگیرن ولی فرق چندانی با تویوتا آوالون نداره. ۱۲.۸/۸.۷/۱۱ در مقابل ۱۰.۹/۷.۶/۹.۴ واسه آوالون. به اوالون و جی ۹۰ ترجیحش میدم

  3. M.A.S

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (81 ديدگاه)

    طراحیش یه چی بین بنتلی و ائودی و رولزرویسه موتورش داج هدفشون از ساخت معلوم نیست با این ترکیب
    به نظرم جالب نیست داج چارجر خیلی باحال تره

  4. meysam

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (493 ديدگاه)

    واقعا واقعا واقعا از ابهت و طراحی این ماشین خیلی خوشم میاد
    استایلش حرف نداره
    علی بخرید میگفت کیفیت و قابلیت اطمینانش خیلی پایینه و درصد خرابیش بالاست ولی من دوسش دارم

  5. SRT

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اصل SRT همینه!🔥

  6. AMIR-REZA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (209 ديدگاه)

    اسطوره فراموش نشدنی…..

  7. Mf1

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    کرایسلر مدل سال ۲۰۰۵ ازلحاظ ظاهری برابری میکرد با بنتلی و رولز واقعا زیباترین کرایسلر تاریخ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن