کرایسلر

فیات-کرایسلر دیگر در آمریکا خودروی سواری تولید نمی‌کند

کرایسلر از زمانی که کمک‌های مالی دریافت کرده کاملاً تغییر کرده و با شروع شراکت با فیات نامش نیز به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر تبدیل شده است؛ و حالا این کمپانی منحصراً روی تولید شاسی بلندهای جیپ و پیکاپ تراک‌های رم تمرکز کرده و تولید مدل‌های کرایسلر ۲۰۰ و دوج دارت را متوقف خواهد کرد. فیات-کرایسلر به تولید خودرو در مکزیک، کانادا و دیگر مکان‌ها ادامه خواهد داد.

Chrysler 200
Chrysler 200
خاتمه‌ی تولید خودروهای مسافری در ایالات‌متحده بخشی از برنامه‌ی سرجیو مارکیونه برای افزایش حاشیه سود این گروه خودروسازی است بنابراین فیات-کرایسلر می‌تواند رقابتی بهتر در بازار داشته باشد. مارکیونه در خلال صحبت با تحلیل گران وال‌استریت تائید کرد که تمام کارخانه‌های آمریکا، جیپ یا رم تولید خواهند کرد. خودروهای مسافری دیگر در ایالات‌متحده تولید نخواهند شد و مارکیونه باور دارد که حاشیه سود این شرکت می‌تواند به رقم ۱۲.۱ درصدی که جنرال موتورز اخیراً به عنوان بخشی از درآمد سه‌ماهه دوم سال خود اعلام کرده نزدیک شود.

آینده‌ی کرایسلر ۲۰۰ و دوج دارت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فیات-کرایسلر هنوز هم به‌طور فعالانه‌ای دنبال یک شریک است که مایل به تولید این دو خودرو باشد.

Dodge Dart
Dodge Dart
این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۱.۴۹ میلیارد دلاری برای تجهیز مجدد تأسیسات میشیگان است تا رم ۱۵۰۰ را در آن تولید کند. ماه گذشته فیات-کرایسلر همچنین اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار را برای ارتقای کارخانه‌ی جیپ و جابجایی تولید چروکی از تولدو، اوهایو به ایلینویز اختصاص خواهد داد بنابراین انتظار می‌رود که تولید رانگلر در تولدو گسترش یابد.

The Chrysler 200 Factory Tour, an interactive online experience

منبع: USA Today

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    لعنت به فیات نابود کننده شرکت ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود
      آقا علی اگه فیات نبود، الان داج-کرایسلر توی زباله دان تاریخ بودن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        جناب صادق با ادب تر هم میشه صحبت کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود
          آقا علی نمیدونم با چ لحنی کامنت من رو خوندید؟!
          ولی از کامنت شما اینجور که پیداس اشتباه خوندید!
          هیچ جزئی از کامنت بنده شامل بی ادبی به شما نبوده! نمیدونم چرا جبهه گیری کردید…!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مجید.فقط لامبورگینی.

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کرایسلر کلا بعد از دهه ی 70 با افزایش قیمت نفت در فروش افت کرد. هدف از تاسیس دایملر-کرایسلر هم کمک به کرایسلر بود تا دایملر.
        ولی کرایسلر لیاقتش زباله دان تاریخ نیست. حتی اگه ورشکست هم میشد و کامل از پا می افتاد حتما کسایی پیدا میشدن تا دوباره احیاش کنن. چون اسمش خیلی بزرگ و پرافتخاره
        من خودم به احیای Oldsmobile و پلایموث تا سال 2030 خیلی امیدوارم. البته اولدزموبیل بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود آقا مجید
          یه نکته ای وجود داره و اون اینه که اسمی که نتونه سودآوری داشته باشه محکوم به شکست خواهد شد و مهم نیست اون اسم چی باشه
          .
          یه روزی پونتیاک اونقد بزرگ بود که اسمش لرزه به تن رقبا می انداخت ولی الان کو؟ همون زباله دان تاریخ
          همین Oldsmobile چی به سرش اومد…؟
          کرایسلر هم 3 دست چزخید تا افتاد دست فیات
          اگه بلد بودن اونا از بحران خارجش میکردن (دیگه از دایملر بزرگ تر داریم؟؟؟)
          فیات هنوز که هنوز داره بدهی میده
          فیات به خاطر کرایسلر نزدیک 7-8 سال توسعه ی آلفا و مزراتی رو به تاخیر انداخت تا کرایسلر پا بگیره
          پس هزینه ای که باید برای سرپا شدن کرایسلر میپرداختن خیلی زیاد بود و فقط فیات حاظر به پرداختش شد، بقیه فقط انداختنش دور…
          میدونی داداش، برای سود و تجارت بعضی وقتا کار های ناراحت کننده ای انجام میشه که به لطف فیات دیگه متوقف شد
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجید.فقط لامبورگینی.

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          صادق جان عزیز نظرای شما همیشه علمی و محترمه. ولی با این نظرت موافق نیستم. به نظر من سودآوری همه چیز نیست. البته قصد بحث کردن ندارم.لامبورگینی یا بوگاتی یا فراری نیاز به حمایت دارن. ولی به نظر من حمایت از این شرکت ها هم یک لطفه هم یک افتخار.
          من با حرفی که دوستمون گفت لعنت به فیات نابود کننده ی شرکت ها اصلا موافق نیستم. فیات شرکت بزرگ و قابل احترامیه.
          قبول دارم کرایسلر دیگه اون کرایسلر سابق نیست. شاید چون هنوز نتونسته مثل فورد یا شورلت خودشو با دنیای بعد از دهه ی 70 تطبیق بده.
          امیدوارم کرایسلر بتونه قدم در همون راهی بذاره که کادیلاک شروع کرده. چون کرایسلر برای من یادآور داج و Ram و جیپ هم هست.

          لفظ زباله دان تاریخ فکر نکنم برای کرایسلر مناسب باشه. تاریخ هم یک زباله دان داره و هم یک تالار افتخارات. کرایسلر یک اسطورست خوب نیست از این لفظ در موردش استفاده کنی. فکر کنم ali با این بخش کامنت شما مشکل داشته.

          منم ارادت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ببارن ادامشو تو ایران تولید کنن???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویکی

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (145 ديدگاه)

      نمیدونم کرایسلر 200 از نزدیک دیدی یا نه؟؟؟ ولی من چند وقت پیش توی منطقه آزاد دیدم واقعااا قشنگه… اگر شما هم از نزدیک این ماشین رو ببینین اون وقت از خداتونه که تو ایران تولید بشه این ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Madjid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قطع تولید داج دارت و کرایسلر 200 واقعا ناراحت کنندس. امیدوارم کرایسلر به دوران اوج خودش برگرده. داج که داره خوب جلو میره. از بابت ادامه ی تولید Ram هم بینهایت خوشحالم. عاشق محصولات این شرکتم. خیلی ابهت دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AKBAR

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مدل 200 ساخت کرایسلر در سالهای قبل پر فروش ترین خودرو لوکس بازار آمریکا بود و دو خودرو مدل 300 ساخت کرایسلر و چارجر ساخت داج هنوز از پرطرفدارترین خودروهای سدان بازار امریکا هستند ، اگر به سایت شرکت لانچیا مراجعه کنید خواهید دید کرایسلر مدل 300 توسط لانچیا به نام تما تولید می شود . شرکتها جهت بهینه سازی و افزایش سود سیاستهایی را جهت تولید خودروها در کارخانه های مختلف خود در جهان اتخاذ می کنند و گروه فیات – کرایسلر هم از این رویه ها استثناء نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حیف که متوقف شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ممنون از شاهین جان خیلی زحمت میکشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قطع تولید دوج دارت کاملا درست بود اصلا با روح سایر محصولات دوج و گروه رام همخوانی نداشت همه اونها عضلانی قدرتمند بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علي

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    چین یا آلمان بخره درست میشن. فقط مدیریت خوب میخواد. ضمنا با به وجود امدن قدرتهای نوظهور اقتصادی و خلق برندهای جدید و قدرت گرفتن هیوندا و کیا کلا سبد فروش خودرو کلی تغییر کرده و ی جورائی اشباع شده. تنها راه موفقیت شرکتهای معتبر مثل مرسدس ، بی ام وه، پورشه ، آئودی و فولکس تولید خودروهای خودران و برقیه که ی شوک تکنولوژی جدید و خاص به مشتریان بده تا پولاشونو بابت خودروهای ارزان تر و بدون تکنولوژی خاصی مصرف نکنن.و ی جورائی سبد فروششون را حفظ کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا شرکتهای خودرو ساز اینقدر پول دارند سرمایه گذاری کنند و لی این خودروسازهای داخلی با اینکه اینقدر گرون فروش هستند حتی پول قطعه سازها رو ندارند بدهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      واقعا چه ارتباط عمیقی داشتن این دو تا مساله که گفتی و به هم ربطشون دادی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آخه اونا مجبور نیستن فامیلای نماینده های مجلس و وزارت صنایع امریکا یا آلمان رو استخدام کنن!!!
      الان ایران خودرو به اندازه هیوندای پرسنل داره در حالی که تولیداتش یک چهارم هیوندای هم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ali

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    اتفاقا با از رده خارج کردن دارت جدید که واقعا لیاقت اسم دارت رو هم نداره محصولات دوج یه پله به بالا ارتقا پیدا میکنه و محصولاتش خاص تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همین دوج دارت و بدن ما ضعیفش کنیم چند برابر گرون کنیم . به اسم دوج زارت بدیم دست خلق ا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آقا این سر جیو مارکیونه دلش کتک میخواد .اول میاد تو نحوه تولید دوج وایپر دخالت میکنه میگه میخواد الگوی تولید مازراتی رو تو کارخونه وایپر پیاده کنه(احتمالا” نسل ششم وایپر رو صنعتی سازی کنه)
    بعد میاد میگه میخوام فراری بزنم با موتور هلکت.
    (کسایی که متوجه نشدن منظور موتور چلنجر هلکته)
    حالا هم رو تولید سدان گروه کرایسلر دست گذاشته .
    وجدانا” خونش حلاله …! نه ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا