کرایسلر

ارائهٔ پکیج ظاهری پرفورمنس برای کرایسلر 300C

چند سال پیش کرایسلر به عرضهٔ مدل اسپرت ۳۰۰ SRT در ایالات‌متحده خاتمه داد. البته این مدل که به موتور ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت مجهز است، همچنان در استرالیا، نیوزلند و بازارهای خاورمیانه عرضه می‌شود اما از بازار داخلی آمریکا حذف شده است. با توجه به موفقیت دوج چارجر SRT در بازار ایالات‌متحده، این تصمیم کرایسلر عجیب به نظر می‌رسد. حال اما سازندهٔ آمریکایی با ارائهٔ پکیجی بنام Performance Appearance برای بالاترین تیپ این سدان فول سایز یعنی مدل ۳۰۰C سعی کرده حذف مدل SRT را جبران نموده و طرفداران سدان‌های اسپرت آمریکایی را راضی کند.

البته این صرفاً یک پکیج ظاهری است که نمایی اسپرت و مشابه SRT را به ظاهر ۳۰۰C می‌بخشد و همچنان خبری از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 برای این خودرو نیست. البته پیش‌ازاین همین پکیج با نام Sport Appearance برای مدل ۳۰۰S ارائه می‌شد و حالا کاری که کرایسلر انجام داده، نام این پکیج را به Performance Appearance تغییر داده و علاوه بر ۳۰۰S حالا آن‌را برای مدل ۳۰۰C هم ارائه کرده است. این پکیج که ۶۹۵ دلار قیمت دارد، دماغه و رکاب‌های SRT مانندی را به همراه مه شکن‌های LED به خودرو اضافه می‌کند.


هرچند این پکیج تغییرات کوچکی را به همراه دارد اما بااین‌حال ظاهر ۳۰۰C را به ۳۰۰ SRT نزدیک‌تر می‌کند. همچنین با توجه به اینکه قبلاً این پکیج فقط برای ۳۰۰S ارائه می‌شد که به پیشرانهٔ V6 مجهز است، حداقل حالا آمریکایی‌ها می‌توانند نمای SRT را با پیشرانهٔ V8 داشته باشند زیرا ۳۰۰C به موتور ۵.۷ لیتری V8 همی مجهز است. این موتور بدون تغییر باقیمانده و همچنان همان ۳۶۳ اسب بخار قدرت و ۵۳۴ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. هرچند این‌ها اعداد قابل‌توجهی هستند اما هرگز به‌اندازهٔ ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور ۳۰۰ SRT هیجان‌انگیز نیستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    به به
    چه عجب از کرایسلر 300 سومین سدان فول سایز پرفروش امریکا در سال پیش
    خیلی عالی این مشخصات

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (ali (chevy nova

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    یه مطلب عالی برای اهل فن
    مشخصات موتور 10/000 اسب بخاری کرایسلر
    موتورهاى 426 در درگ بىن تىونرها بشدت محبوبه و براى همىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه
    موتورهاى 10/000 اسبى همى شامل 2 عدد دلکو. 5 تا6 عدد صفحه کلاچ و………. هستش
    متن زیر مشخصات کاملش هست و اشاره به قدرت این موتور هم شده و براى دیدن مشخصاتش به ساىت nhra که براى انجمن ملى هات راد امریکاست و همىنطور مجله هات راد مىتونىد مراجعه کنىد
    Measuring the power output of a top fuel engine directly is not always feasible. Certain models use a torque sensor incorporated as part of the RacePak data system. Dynamometers that can measure the output of a Top Fuel engine exist; however, the main limitation is that a Top Fuel engine cannot be run at its maximum power output for more than 10 seconds without overheating or possibly destroying itself explosively. Making such high power levels from such relatively limited displacement is a result of using very high boost levels and running at extremely high RPMs; both of these stress the internal components to a high degree, meaning that the peak power can only safely be achieved for brief periods of time, and even then only by intentionally sacrificing components. The engine power output can also be calculated based upon the car’s weight and its performance. The calculated power output of these engines is most likely somewhere between 6,340 and 7,460 kW (8,500 and 10,000 hp),[8] which is about twice as powerful as the engines installed on some modern diesel locomotives, with a torque output of approximately 10,000 newton metres (7,400 lbf·ft)[9] and a brake mean effective pressure of 8.0–10.0 MPa (1,160–1,450 psi).

    In late 2015, tests using sensors developed by AVL Racing showed peak power of over 8,200 kW.[10]

    For the purposes of comparison, a 2009 SSC Ultimate Aero TT, which at the time was among the world’s most powerful production automobiles, produces 960 kW (1,287 hp) of power and 1,508 N·m (1,112 lbf·ft) of torque.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      عجب! نوشته از حد اکثر توانش میشه حدود 10 ثانیه استفاده کرد و بیشتر از اون منفجر میشه و اوورهیت میکنه..
      البته همون 10 ثانیه واسه درگ کافیه…
      ولی چی میییشه اگه یروزی بشه این قدرت رو مهار کرد و برای طولانی مدت تو یه خودرو داشتش..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    خودروهای آمریکایی ای هستند که بسیار عالی و مَطرَح جلوه میکنند ، مثل همین C 300 با قدرت و هِیبَت وارد بازار میشن اما نمیدونم چرا با پریشانی در بازار به فراموشی و یا به گوشه ای از دنیا فرستاده شده اند .

    اما دلیلش فکر میکنم این باشه که مثل بیشتر شرکتهای ژاپنی ، آلمانی ، کره ای خودرو را بروزرسانی نمیکنند یا تغییر نسلشون بسیار بسیار طول میکشه ، چیزی که اصلاً برای سدان ، هاچبک ، کراس اوور جواب نمیده و فقط میشه روی suv انجامش داد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      الان فورد موستانگ و شورولت کامرو ببین با معرفی نسلای جدیدشون به نظر من نسلای قبلشون فوق العاده عالی بودند که دیگه به اون زیبایی نیستند از اون طرف دوج چلنجر و چارجر که چلنجر به نظرم هر چقدرم تکرار بشه برای من تکراری نمیشه و من اگه قصد خرید داشتم همین چلنجر یا کرایسلر ۳۰۰ بی شک میخریدم که با قیمت عالی میشه خریدشون به نظرم بیشتر طراحی داخلی این ماشینا نیاز به بروز رسانی داره،با معرفی نسل جدید از بس فوق العاده اند از چشم میوفتند برای من موستانگ نسل جدید مثل نسل قبل همینی که روی پروفایلمه نیست ماشینی که عاشقش بودم و با تکرار شدن برام تکراری نمیشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    البته مشتریهای آمریکایی میتونن از موتور سفارشی هلفنت با ۱۰۰۰ اسب قدرت و ۳۰ هزار دلار قیمت استفاده کنن
    که نهایتا قیمت خودرو رو به ۹۰ هزار دلار میرسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (ali (chevy nova

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با صلابت ومقتدر
    طراحیش اونقدر قویه که بعد چند سال هنوزم با یه بروز رسانی کوچک میشه تا مدتها روی فروشش حساب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    کرایسلر باید نسل جدیدش رو معرفی کنه.. دیگه قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    کرایسلر 300 ماشین محبوب منه.از دیدنش سیر نمیشم. جادوی خاصی داره. یدونه چابهار دیدم تا چند روز عیشم تکمیل بود. بسیار زیبا و با ابهت . البته رینگهای بزرگی زیرش بود که از زیباییش کم کرده بود ولی درکل باحال بود.
    من روی هیچ برندی خاصی تعصب زیادی ندارم ودنیای خودرو عشقمه. منتهی مرسدس و اکثر برندهایی آمریکایی یک جادو یا همچین چیزی دارن که آدم جذب میکنن. البته این نظر شخصی هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با این که قدیمی هست ولی هنوزم به دل من یکی میشینه به نظرم سدان های بزرگ نباید هرگز بمیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا