داجکرایسلر

کرایسلر 300، دوج چارجر و چلنجر، سالخورده‌های پرفروش!

باوجوداینکه سدان‌های آمریکایی در حال انقراض هستند و فورد و جنرال موتورز قصد دارند خودروهای سواری خود را به حداقل برسانند، محصولات سواری گروه کرایسلر همچنان محبوب و پرفروش هستند. فروش این خودروها یعنی کرایسلر 300، دوج چارجر و چلنجر، در سال 2018 حتی از فروش 10 سال پیش هم بهتر بوده است. چارجر و پسرعمویش کرایسلر 300، هردو طی سال گذشته فروش بهتری را نسبت به سال‌های 2009 تا 2011 به ثبت رسانده‌اند. گروه کرایسلر در سال 2018 مجموعاً نزدیک به 127 هزار دستگاه چارجر و 300 به فروش رسانده است که اگر فروش چلنجر را هم به آن اضافه کنیم به عدد قابل‌توجه 193,535 دستگاه می‌رسد.

این شگفتی بزرگی است چراکه با توجه به استانداردهای فعلی صنعت خودروسازی، هر سهٔ این خودروها هم‌اکنون قدیمی شده‌اند. در همین حال، چارجر و 300 سدان هستند و این روزها اکثر سدان‌ها مغلوب کراس‌اوورها شده و کاهش فروش داشته‌اند. نسل کنونی چارجر و 300 هردو در سال 2011 معرفی شده‌اند درحالی‌که چلنجر حتی از این هم قدیمی‌تر بوده و از سال 2008 در بازار حضور دارد. هر سهٔ این خودروها روی پلت‌فرم LX کرایسلر ساخته شده‌اند که یادگار دوران شراکت با دایملر است.

اما سؤال بزرگ این است که چارجر، چلنجر و 300 تا چه زمانی می‌توانند همچنان پرفروش باقی بمانند؟ به نظر می‌رسد فیات-کرایسلر قصد دارد تا زمانی که این خودروها محبوب هستند از ساخت نسل جدید آن‌ها جلوگیری کند. در همین حال شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهند این گروه خودروسازی در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک به‌روزرسانی کلی روی این پلت‌فرم است که عمر آن‌را حداقل پنج سال افزایش می‌دهد. درهرحال واقعیت این است که در دورانی که کراس‌اوورها بشدت محبوب شده و سدان‌ها را به حاشیه رانده‌اند، سدان‌های قدیمی کرایسلر در حال شنا برخلاف جهت آب هستند.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. یانکی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (911 ديدگاه)

    انصافا معرفی نسل جدید اینا بخوصوص چلنجر خیلی سخته.بنظر من باید رویه پلت فرم جدید همین طراحیها با کمی اصلاحات ساخته بشه.چلنجر رو قول میدم تا 10 سال دیگه همینجوری بفروشه با همین شکل.حالا میشه بهتر به خیانت فیات پی برد.اگر بجایه آلفا مازراتی رو اینا سرمایه گذاری میکردن الان فروش به 500 هزارتا رسیده بود.دقت کنید که این پادشاهان 4 سیلندر ندارن.لعنت به مارچیونه.

    1. Ferrari

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1464 ديدگاه)

      اگه فیات روی مازراتی و الفا سرمایه گذاری کرده بود امروز لنگ پلتفرم جدید برای مدلهای ۳۰۰ و چارجر نبودن.محض اطلاع شما این دو اتومبیل روی پلتفرم مرسدس کلاس e w211ساخته شدن.حالا متوجه میشی وقتی میگم باید روی الفا و‌مازراتی سرمایه گذاری سنگین بشه منظورم چیه؟؟پلتفرم نسل جدید مازراتی گیبلی میتونست پلتفرم نسل جدید سدانهای کرایسلر و دوج باشه اما نشد.

      1. Solid Snake

        ۲۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (85 ديدگاه)

        فیات خودش هم وضع مناسبی نداره و داره فقط از فروش دوج و رم و جیپ سود میکنه
        فیات یه مدت از اینا استفاده میکنه و سود میکنه بعدش هم که دیگه سود نداشت بجای به روز رسانی کرایسلر رو میفروشه

        1. Ferrari

          ۲۴ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1464 ديدگاه)

          همین برند صد درصد کرایسلر رو خریده و خواسته اونو به سوددهی برسونه شما که نمیتونی منکر این بشی .دایملر هم مالک کرایسلر بود دیگه کرایسلر به کجا رسید حتی مدیریت المانی هم نتونست نجاتش بده الان که به سود دهی رسیده فکر نکنید فیات هیچکاره بوده قبل فیات که تولیدی نداشت برید بخونید دیگه جوری نظر میدین انگار فیات انگله کرایسلر سرپا نگهش داشته این نکته درمورد رنو نیسان هم صادقه رنو سهام نیسان رو خریده رنو نیسان رو نجات داده اران یه عده میگن رنو هم وضع خوبی نداشته بله وضع خوبی نداشته اما برای نجات پیدا کردن که سهامشو به برند دیگه ای نفروخته که حقیقتو ببینید

    2. یانکی

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (911 ديدگاه)

      پلت فرم lx کرایسلر از بنز گرفته بود از نسل بعدی چاجر و 300 به کلی بروز رسانی شد و فقط شباهتی با قبل داره.پلت فرم جدید رو در اختیار آلفا و مازراتی گذاشتن که بتونن این دو برند رو سود ده و پر فروش کنن.حالا میبینیم که مخصوصا مازراتی از بد بختی خط رو تعطیل میکنه تا قبلی ها رو بفروشه.چارجر چلنجر دورانگو جورنی جیپ گرند چروکی کرایسلر300 که تماما بر اساس پلت فرم دف عقب هستن با مدلهایی که سالها از معرفیشون میگذره پادشاهی میکنن تو فروش و محبوبیت.همین 3 پادشاه با نسل جدید به راحتی مرز 500 هزار رو رد میکنن.البته جورنی پلت دف جلو هست ولی برا نسل جدید قراره دف عقب بسه.

      1. Ferrari

        ۲۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1464 ديدگاه)

        اتفاقا اصلا به کلی به روز رسانی نشده یه اپدیت جزیئ بوده تو متن خوندین دیگه دهساله رو همون پلتفرم داره ساخته میشه.ببین دوست عزیز شما هنوزم متوجه نمیشی من چی میگم همش میگی فروش فروش فروش مهمه اما سود مهمتره شکا برو ببین پورشه با ۲۵۰ هزار تا فروش سود خالصش از کل کرایلسر و زیرمجموعه هاش بیشتره مازراتی نمیتونست به این جایگاه برسه؟؟ چرا صد درصد میتونست اما میان ماشینی مثل لوانته رو با سیستم اطلاعات و سرگرمی کرایسلر ۳۰۰ و قیمت ۷۰ هزار دلاری میدن به مشتری خب معلومه طرف ناراحت میشه و دیگه سراغ مازراتی نمیاد باید از مدلهای گرون قیمت قطعات بیاد برای مدلهای ارزون قیمت تا هر دو به بهره برسن هم مدل ارزون قیمت نسبت به رقباش موفقتر میشه هم مدل گرون قیمت با امکانات مدل ارزون قیمت قافیه رو به رقباش نمیبازه

  2. Ford taurus

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    👹👹👹سه تا از بهترینا
    سه تا یاغی 😍😍😍سه تفنگ دار😅

  3. حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2131 ديدگاه)

    بنظر من کسانی که دوس داشتن ولی پول نداشتن اینا رو بخرن ، پول هاشون رو جمع کردن و دارن میخرن!
    اخه حیف نیست یکی از اینا رو تو عمرت نداشته باشی؟

  4. Alireza

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (528 ديدگاه)

    این نشون میده طراحی چقدر تاثیر گذاره

    1. Sajjad

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      از همون اول صنعت خودروسازی سدان های آمریکایی همیشه موندگارن و هرچی زمان میگذره جذاب تر میشن.
      سدان های قدیمی آمریکایی شورولت، بیوک، کادیلاک و لینکن هنوزم سر پا هستن.
      قضیه این سه تا هیولا هم همینه
      درسته قدیمی شدن اما هنوز دوست داشتنی هستن
      نشون میده که گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی موجب قدیمی شدن این ماشینا نمیشه
      حتی مثل چلنجر روز به روز محبوب تر میشه
      اینو من نمی‌گم اینو آمار فروش مشخص می‌کنه
      که توی خودروهای رترو چلنجر از همه پر فروش تره
      این ماشینا رو باید به روز رسانی کنن تا بهتر از اون چیزی که هستن بشن
      ولی متاسفانه فیات کرایسلر انگار درکی از سود این ماشین ها نداره
      یه پلتفرم جدید و خوب می‌خوان با یه موتور پر حجم و به روز
      دوباره دوران طلایی سدان ها بر میگرده
      مردم تا یه جایی به هاچبک مرتفع علاقه نشون میدن
      بعد چند سال بر میگردن سراغ سدان ها

  5. Jdm

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (122 ديدگاه)

    امروز موستانگ شلبی جی تی2020 رونمایی میشه

  6. حمیدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2391 ديدگاه)

    از ایران نمیشه خودمو جای امریکایی هابذارم ولی فکر می کنم پایین اومدن قیمت سوخت به همران قیمت پایین تر و همچنین حجم موتور بالا باعث شده خریدار بره سراغ این ماشین البته واقعا چهرشون قدیمی هست ولی بازم جذابه خصوصا در مقایسه با طراحی های اسیایی که همش خطوط کشیده دارنو انقدر زود مدل جدیدشون میاد که سریع دمده میشه

    1. سام

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (706 ديدگاه)

      با نظر شما تا حدی موافقم.قیمت سوخت فاکتور مهمی است شاید اما عامل مهم تر این باشد که این خودروها با اینکه با استانداردهای جهانی قدیمی به حساب می آیند ولی در طول زمان خیلی مشکلات فنی آنها توسط کارخانه اصلاح شده است و از طرفی طراحی شان به صورتی است که از خیلی از سدان های جدید هم جذاب تر و لوکس تر هستند.خود من اگر روز و روزگاری کمی پولدار شوم و بین دو ماشین هیوندای سوناتا و کرایسلر 300 مجبور به انتخاب باشم،حتما کرایسلر 300 را انتخاب می کنم.

  7. Solid Snake

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینکه سدان‌های شورولت و فورد دیگه ساخته نمیشن برای چارجر و در 300 فرصت بسیار عالیه
    چون یه جورایی بدون رقیب میشن
    بخصوص اینکه سدان دیف عقب الان یه جورایی نایابه و برای داشتن این نوع ماشین حتما باید یه ماشین لوکس بخری و همینا دلیل افزایش فروش چارجر و 300 بوده
    و من فکر میکنم باید نسل جدید ماشینای گروه کرایسلر معرفی بشه چون مدت زیادی بازار اینطور نمیمونه و اگه به سرعت تغییر نکنی مطمئنا ضرر میکنی و بلائی که به سر وایپر اومد به سر این دو ماشین هم میاد

  8. net

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    رینگ مشکی در تصویر اول و رینگ استیل در عکس دوم خیلی زشته

  9. Chevo

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا این طراحی ها هیچ زمان قدیمی نمیشه و همیشه دلربا با قی میمونند ، وقتی به طراحی های نسل جدید کادیلاک نگاه میکنیم ، بیشتر قدر این خودروهای نوستالوژی گروه کرایسلر رو متوجه میشیم.

  10. Chevo

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا این طراحی ها هیچ زمان قدیمی نمیشه و همیشه دلربا با قی میمونند ، وقتی به طراحی های نسل جدید کادیلاک نگاه میکنیم ، بیشتر قدر این خودروهای نوستالوژی گروه کرایسلر رو متوجه میشیم.

  11. ایلیا

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (677 ديدگاه)

    قدرت برند و طراحی و شخصیت سازی برای خودرو.

  12. رها

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خدا را شکر معنی سالخورده را فهمیدیم . من فک میکردم فقط خانواده پراید یا ۴۰۵ یا نیسان گاوی و وانت مزدا و پیکان و …. سالخورده هستند . نگو این مشکل تو بلاد کفر هم هست . چقدر احساس خوبیه .

  13. یانکی

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (911 ديدگاه)

    گل پسر نمیدونی بدون أکانکت کرایسلر جزء بهترین سیستمهایه بازاره.همین الان شاخهایه آمریکایی رو از مجموعه بزار کنار ببین وضع چطور میشه.اون همه خرج گیبلی و کوترو پرت و لوانته کردن چی شد.باز هم همون گرن توریزمویه فسیل یه کاری کنه.امید وارم با مدیریت جدید بیشتر به شاخهایه قطور آمریکایی برسن.

  14. سامان

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من یکبار تو عراق چارجر سوار شدم دیگه ماشینی مثل اون ندیدم به خدا کنارش c200 وسوناتا و کمری و هر چی 4 در خوب باشه یه در چارجر نمیشه اینارو سوار شدم که میگم البته چارجر قدیمی 2010 بود فکر کنم این عکس بالا 2019 هست که دیگه هیچی ….خداییش نظیر نداشت 3 نفر پشت راحت خوابیده بودیم گاز که میداد ماشینارو سوت میکرد جا نمیزاشت واقعا ابهت داشت….دم آمریکاییها گرم

  15. emad1990

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    آره اینجوریاس. چلنجر و چارجر و ۳۰۰ رو هم از بنز دارید
    اونوقت بیاید تو پیجش چرند بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن