کونیگ‌زگ

دوئل SSC تواتارا و کوئنیگ‌زگ جسکو

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوازدهم، هایپراسپرت‌ها، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

کوئنیگ‌زگ جسکو

SSC تواتارا

؟

آستون‌مارتین والکری

لامبورگینی سیان

؟

فراری SF90 استراداله

مک‌لارن اسپیدتیل

؟

بوگاتی شیرون سوپراسپرت

هنسی ونوم F5

؟

کوئنیگ‌زگ جسکو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

تعداد ساخت: ۱۲۵ دستگاه

سلف: آگرا

SSC تواتارا

تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸

تعداد ساخت: ۱۰۰ دستگاه

سلف: اولتیمیت آئرو

مقایسهٔ مشخصات فنی

کوئنیگ‌زگ جسکو

SSC تواتارا

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۵.۹ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار ۱۳۵۰ اسب بخار
قدرت با سوخت E85 ۱۶۰۰ اسب بخار ۱۷۵۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر ۱۷۳۵ نیوتن متر
ردلاین ۸۵۰۰ rpm ۸۸۰۰ rpm
گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه ۷ سرعته AMT
محور محرک عقب عقب
حداکثر سرعت ادعاشده ۵۰۰ کیلومتر/ساعت ۵۰۰ کیلومتر/ساعت
حداکثر سرعت آزمایش‌شده آزمایش نشده ۴۶۰ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ؟
وزن خشک ۱۳۲۰ کیلوگرم ۱۲۴۷ کیلوگرم
وزن پیشرانه ۱۹۰ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم
ضریب درگ ۰.۲۷۸ (نسخۀ ابسلوت) ۰.۲۷۹
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۶۷۲ میلی‌متر
طول ۴,۶۱۰ میلی‌متر ۴,۶۳۳ میلی‌متر
عرض ۲,۰۳۰ میلی‌متر ۲,۰۶۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۱۰ میلی‌متر ۱,۰۶۷ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه ۲.۸ میلیون دلار ۱.۶ میلیون دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام هایپرکار را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    قطعا جسکو

    موافقم 98
    مخالفم 75
    1. Reza

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      کنیخ زیگ جسکو ?

      موافقم 37
      مخالفم 47
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دقت کردید یکسری متعصب
      میان میگن بوگاتی تو ۳ کیلومتر
      عمرا رکورد تواتارا رو بزنه ?
      آخه کم عقلا اگر متن شیرون سوپر اسپرت در نوادا
      و تاثیر ارتفاع و فشار هوا و ضریب درگ
      رو ماشین رو فهمیده باشید
      نمیاید اینجا چرت و پرت تحویل بدید.
      در ضمن بوگاتی موقع رکورد تا نصف مسیر رو
      با سرعت ثابت رفت و بعد از پیچ هلالی آخر
      شروع به دور گرفتن کرد.
      انقدر سر تعصب برند هایی
      که ارزش و مهندسی و قدمتشون
      تو جهان تکه خراب نکنید.

      موافقم 33
      مخالفم 66
    3. s.h

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دقت کنید به فضای داخلی تواتارا چقدر دوست داشتند شبیه کونیک زگ باشه حداقل شبیه اگرا

      موافقم 31
      مخالفم 19
    4. ?A.H MOTORS?

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (494 ديدگاه)

      کوئینگ زگ جسکو ?

      موافقم 12
      مخالفم 9
  2. امین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (495 ديدگاه)

    برید یه لحضه بالای صفحه به نظرم باید سمت راست جدول بمونه تو دوعل

    موافقم 17
    مخالفم 10
  3. Porsche

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    توی این کلاس فقط جسکو
    ولی پدال چرا مرسدس AMG وان رو قرار ندادین؟

    موافقم 24
    مخالفم 21
    1. Benz SLR

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      هنوز کاملا رونمایی نشده

      موافقم 23
      مخالفم 6
  4. Benz SLR

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تواتارا واقعا نسبت به قیمت ویژگی های خوبی به جا میزاره ولی انتخاب من جسکو بود .

    موافقم 36
    مخالفم 9
  5. MehdiTurbo

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    جسکو یه چیز دیگه است ولی اختلاف قیمتشون میلیون دلاریه خیلی اختلاف قیمته ولی بازم جسکو یه چیز دیگست

    موافقم 24
    مخالفم 18
    1. R@m!n

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      مگه رقابت بین سدانای 30 40 هزاردلاریه ک قیمت فاکتور خرید باشه ??

      موافقم 26
      مخالفم 20
      1. Amir Machine

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        رقابت بین سدان‌ها نیست ولی 1.2 میلیون دلار هم اختلاف کمی نیست
        ضمناً، تواتارا تقریباً ادعای سرعت خودشو اثبات کرده و رکورددار سرعت کنونیه، مثل جسکو فقط حرف باد هوا نیست

        موافقم 52
        مخالفم 27
        1. R@m!n

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          داداش کسی که میاد این کلاس ماشین بخره دیگه به 1 میلیون بالا پایین نگاه نمی کنه اصن این اختلاف قیمت واسش مهم نیست. نمونش دیگه همه می شناسیم مانی خوشبین همین جسکو رو واسه خودش سفارشی کرد ۳۴۱۹۰۰۰ دلار شد. قیمت بی اهمیت ترین فاکتور تو این کلاسه. راجب پرفورمنسه جسکو هم هنوز بررسی نشده ولی خب کونیگزگ ثابت شدس و تواتارا هم ماشین قابل احترامیه و ادعاشو اثبات کرد. در کل سلیقس دیگه شما تواتارا دوس داری من جسکو.

          موافقم 26
          مخالفم 18
  6. زیزیگولو

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    ظاهراً که SSC تواتارا برتری نسبی داره نسبت به کوئنیگ‌ زگ جسکو ولی انتخاب من کوئنیگ‌ زگ جسکو هستش

    موافقم 21
    مخالفم 9
  7. SRT

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (607 ديدگاه)

    جسکو انتخاب بهتریه ب نظرم،
    اس اس سی یه جوریه نمیدونم چرا

    موافقم 28
    مخالفم 31
  8. Sina10

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    شاید انتخابم بین این دو تا نباشه ولی جسکو طراحی فوق العاده خشن و جالبی داره!!!
    جلوش یه خورده ساده هستش ولی خیلی خشن و جالبه
    البته من طراحی آگرا رو بیشتر دوست داشتم ولی خب اینم عالیه
    چجوری تونستن از موتور ۵ لیتری ، ۱۶۰۰ اسب بخار در بیارن عالیه
    البته کار تواتارا هم خوب بوده ولی جسکو نزدیک به یک لیتر موتور کوچیک تری داره
    تواتارا بعد از اون ماجرا یه خورده بدنام شده
    و خیلی از ادعاش ضعیف تر بوده
    ولی قیافه اش خوبه و نسبت قدرت به وزن خیلی عالی داره

    همچنین با توجه به سابقه خیلی بهتر کونیگزگ توی ساخت هایپرکار ، انتخابم جسکو بود

    موافقم 19
    مخالفم 13
  9. SF90 STRADALE

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    یک سوپرکار اینجاست که رفته به جنگ هایپر کارها
    خیلی باید غول باشی تا در این جمع حضور داشته باشی

    موافقم 29
    مخالفم 42
    1. Alireza

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      دقیقا
      خود پدال میدونست سوپرکاره ولی توی گروه هایپرکارها قرارش داد دلیلشم مشخصه و به نظرم کار درستی کرد
      چون از همه سوپرکارها یه سروگردن بالاتره و از همون اول مشخص بود برنده کدومه
      ولی اینجوری میشه یه رقابت بین 765 و سنا و SVJ دید که جالبه در نوع خودش

      موافقم 9
      مخالفم 15
      1. ارشیا

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1749 ديدگاه)

        سوپراسپرتای رده بالا که از الان معلومه قهرمانش سنا هست.
        ولی من طرفدار svj

        موافقم 7
        مخالفم 7
  10. Ho3in

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    هنوز درک نکردم برای چی این ماشین رو با این قیمت میخرن?نه میشه تو شهر روندش نه میشه بردش پیست (هزینه های نگهداری سرسام آور و ترس از خرابی یا تصادف و ….)لامصب اینارو باید بزاری لای دستمال
    دو میلیون دلار برای یک ماشین ?
    بجز کلکسیونی بودنش و چشم بقیه رو دراوردن چیزی دیگه ای نداره?
    ولی لعنتی ها چقد خوشگلن?

    موافقم 10
    مخالفم 8
  11. Mad.z.Max

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    یسکوووو

    موافقم 15
    مخالفم 14
  12. Joker

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    رفابت بین ماکت ها داره هیجان انگیز میشه…

    موافقم 8
    مخالفم 38
    1. حسین

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ماکت های چهار چرخ یک بار مصرف؟
      چه جالب

      موافقم 1
      مخالفم 3
  13. یانکی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن.ولی انتخاب من تواتارا هستش چونکه آمریکایی هستش.موتورش پوشراد و جالبتر اینکه دور بالاست.میدونید که افزایش ردلاین موتورهای پوشراد پیچیدست.چونکه میلنگ تخت نیستن.کاری که تو انجینهای نسکار انجام میشه و تا 10 هزار دور در دقیقه دوران میکنن.البته جسکو هم پایه موتورش وی8 فورد هستش

    موافقم 21
    مخالفم 15
    1. OMID

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      انجین تواتارا dohc فلت پلین هست
      اون انجین LS قبلی که قرار بود بزارن روش ohv بود ولی انجین فعلی که مال نلسون ریسینگ هست dohc فلت پلینه

      موافقم 11
      مخالفم 8
  14. OMID

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    یسکو بهتره به نظرم
    هم مثل تواتارا آبروریزی نداشته
    هم گیربکسش به شدت بهتره به خصوص این که تواتارا گیربکس AMT داره و توی ویدیو هاش هم معلومه تعویض های نسبتا کند و به شدت خشک داره
    نظر بقیه محترم

    موافقم 18
    مخالفم 17
  15. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جسکو خیلی بهتره

    موافقم 17
    مخالفم 15
  16. Khosrow

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ببین کی اومده – تواتارا خالی بنده هم اینجاس ?? ..

    موافقم 23
    مخالفم 33
    1. Amir Machine

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      همین خالی بنده الان رکورددار سرعت دنیاس!!
      حالا به سوختنت ادامه بده!! ? ?

      موافقم 29
      مخالفم 21
  17. Farzad

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تمام ساخته های کمپانی کونیگزگ علاوه بر زیبایی و گیرایی به شدت بالاشون ، دارای مهندسی شگفت انگیزی هستن که تو کمتر برندی پیدا میشه .
    یه مثال : هرکدوم از آینه بغل های جسکو میتونن ۱۸ کیلوگرم داونفورس تولید کنن !!!
    بدون شک ، جسکو سریع ترین هایپرکار جهانه فقط باید منتظر رکوردش باشیم .

    موافقم 22
    مخالفم 6
  18. Ahmadreza

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    انتخاب من تواتارا
    هم قیمت مناسبتری داره هم ظاهرش به نظرم قشنگتره
    ضمنا هم سبک تره هم قوی تر

    موافقم 19
    مخالفم 14
  19. Ali Keyhani

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فراری SF90 پونصدهزاردلاری میخواد با خودروهای چند میلیون دلاری رقابت کنه
    تنها خودروی زیر یه میلیون دلار گروه هم همین SF90 هستش
    اکثر افراد ناخواسته به تواتارا بدبین شدن شاید اگر اون رکورد فیک نبود و از همون اول تواتارا 460 تا میزد الان محبوبیتش بیشتر بود

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. ?porsche?

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      ?

      موافقم 8
      مخالفم 10
  20. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا یسکو.
    خودرو هایی که گونیگ زگ می‌سازه علاوه بر قوی بودن تو فنی یک اثر هنری هستن.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  21. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    فراری با اختلاف ارزانترین خودروی مقایسه… چه تناقض بزرگی! هر چند پرفورمنس این ماشین بهتر از بعضی ها خودروهای این لیست هست و توی پیست هم فکر میکنم برتر از همه ماشینهای این لیست باشه اما به هر حال رو پلتفرم ۴۵۸ هست و قیمتش هم بیانگر همین موضوع هست به هیچ عنوان نمیشه عنوان هایپرکار به این ماشین داد وقتی خود فراری پرچمدار محصولاتش رو لافراری میدونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. محمدرسول صمدی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    من میگم باید گزینه سوم هم بود
    جفتش با هم
    چون هر کدوم یه حس طراحی دارند نمیشه گفت کدوم برتر هستند من میگم جفتش

    نور آبی هم یه جوریه تو همچین ماشینایی روانشناسی رنگها میگه آبی آرامشه به نظرم رنگ آبیو به جاش قرمز میزد سوپرتر بود و هیجانی تر
    در کل هر دوش…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  23. pouyan

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    لطفا کونیگ زگ “جمرا” رو هم اضافه کنید.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  24. M.K karimi

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    دلی جسکو !
    جیبی SSC !

    موافقم 3
    مخالفم 2
  25. علی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام به نظر من رقابت سرعت بین یسکو و هنسی و تواتارا ، تواتارا برنده میشه حالا چرا؟ ضریب درگ هنسی ۰/۳۲ ، ضریب درگ تواتارا۰/۲۷۹، ضریب درگ کونیگزبرگ ۰/۲۷۸ ، وزن هنسی ۱۳۶۰ ، وزن تواتارا ۱۲۴۸، وزن کونیگزگ ۱۳۲۰، قدرت هنسی ۱۸۰۰ ، قدرت کونیگزگ ۱۶۰۰ و قدرت تواتارا ۱۷۵۰ ، در اینجا تنها چیزی که هنسی نسبت به دو ماشین برتری داره شتاب وحشتناک اونه تو شتاب اون دوتا ماشین به هنسی نمی رسن ،، تو سرعت بالا ضریب درگ و قدرت موتور بالا خیلی تأثیر داره که میشه گفت تواتارا با اختلاف کم می تونه دو رقیب رو شکست بده اما هنسی به خاطر ضریب درگش شاید به زور بتونه ۵۰۰ تا رو بزنه ولی اون دوتا ماشین می تونن به سرعت بالای ۵۰۰ تا دست پیدا کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. Joker

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تواتوارا با اینکه کمتر تولید شده قیمت کمتری داره ظاهر و فنی ش هم بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. peugeot

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم نویسنده نادانه چون سرعته ثبت شده تواتار ۴۷۶کیلومتره بعد زده ۴۶۰دوم اینکه اگر بی ام وه ام هشت بیاد فک کنم تا یه فاصله ای اینا هیچی نباشن اما اگر بی ام وه یه سوپر اسپرت بسازه باس قبره خودتونو بکنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. خخ

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    آره داداش فقط جسکو🤡🤡🤡

    دا بجز قیمت، چی جسکو از تواتارا بالا تره؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا