کونیگ‌زگ

سرعت تئوری کونیگ زگ جسکو ابسلوت چقدر است؟!

زمانی که کونیگ زگ چند روز پیش اقدام به معرفی هایپرکار جسکو ابسلوت را معرفی کرد به حداکثر سرعت آن اشاره‌ای نکرد. این خودروساز سوئدی تنها اعلام کرد هایپرکار ۱۶۰۰ اسب بخاری‌اش سریع‌ترین خودروی تاریخ این برند خواهد بود و هیچ‌یک از محصولات آتی کونیگ زگ حداکثر سرعت جسکو ابسلوت را نخواهند داشت. این خودرو سریع‌تر از آگرا RS که قبلاً سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده خواهد بود.

اما رود اند تراک توانسته به اطلاعات بیشتری از این خودرو و توانایی آن در دست‌یابی به سرعت‌های بالا دست یابد. محاسبات کامپیوتری نشان داده‌اند این خودرو از نظر تئوری می‌تواند به سرعت ۵۳۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. با وجود ضریب درگ ۰.۲۷۸ و استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربوی قوی، شاید دست‌یابی به چنین سرعتی دور از ذهن هم نباشد. آن‌ها همچنین بخش جلویی خودرو نسبت دنده گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک را نیز در نظر گرفته‌اند. کونیگ زگ می‌گوید این گیربکس صرف‌نظر از تعداد دنده‌هایی که رد می‌شوند، تعویض آنی خواهد داشت.

رسیدن به چنین سرعت دیوانه‌واری در دنیای واقعی شرایط متفاوتی خواهد داشت زیرا کونیگ زگ باید مسافتی طویل‌تر از مسیر ۴۲ کیلومتری در اختیار بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ که سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد پیدا بکند. رود اند تراک از کریستین ون کونیگ زگ درباره زمین‌های تست جانی بومر سوال کرده اما او گفته که جسکو ابسلوت احتمالاً به ۸۵ درصد از حداکثر سرعت خودرو دست خواهد یافت. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت منظور مدیر این برند رسیدن به سرعت ۴۵۱ کیلومتر در ساعت است.

جسکو ابسلوت شاید هم باید به مسیر Ehra-Lessien در آلمان برود تا بتواند حداکثر سرعت خود را ثبت کند. البته این تأسیسات به گروه فولکس‌واگن تعلق دارد و از آنجایی که بوگاتی زیرمجموعه این گروه است بنابراین فکر نمی‌کنیم دسترسی به این پیست ۸.۷ کیلومتری میسر باشد.

با این وجود کریستین ون کونیگ زگ تخمین می‌زند جسکو ظرف یک سال آینده به رکورد سرعت دنیا حمله خواهد کرد و او نگرانی خاصی درباره لاستیک‌ها ندارد. تست‌ها نشان داده‌اند لاستیک‌های مورداستفاده می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی به مدت یک دقیقه در سرعت ۵۳۲ کیلومتر در ساعت دوام بیاورند. میشلین هم در زمان تست لاستیک‌ها حضور داشته و در واقع به نوعی سورپرایز شده‌اند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت هنسی ونوم F5 و SSC نورث آمریکا تواتارا نیز می‌خواهند رکورد بوگاتی را بشکنند اما باید منتظر چنین امری بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Hemn

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    منتظر می مانیم ببینیم این قافله چنین شتابان به کجا میرود!

    یعنی اگه‌نتونه رکوردو‌ بزنه دیگه بیخیال تاپ سپید میشه؟
    جالبه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. GERMANY

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (946 ديدگاه)

      عجب چیزیه…

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. Carbonado Aventador

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    یکی از علت هایی که بوگاتی تونست سرعت بالاتری رو ثبت کنه به خاطر پیست اختصاصی فولوکس واگنه که نزدیک ۹ کیلومتر و به صورت کاملا صافه.
    .
    یادمه زمانی که هنسی چندسال پیش رکورد سرعت ۴۳۵ کیلومتر رو زد تو باندی کوتاه تر از باندی که بوگاتی رکورد زد اینکارو کردن(تقرببا ۵ کیلومتر طول باند بود)
    .
    کونیگزگ آگرا هم تو جاده ی عمومی رکورد سرعت ۴۵۷ کیلومترو زد.عمرا شیرون بتونه اونجا به همچین سرعتی دست پیدا کنه.
    .
    حالا باید ببینیم ابسولوت کجا میخواد تست سرعت بزنه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. آرش

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (26 ديدگاه)

      شیرون اگه تو مسیر کوینگزگ بود یعنی تو نوادا حداقل سرعتش ۵۱۵ کیلومتر
      بر ساعت میشد برو مقاله بوگاتی تو سایت پدال رو بخون
      البته قبلش برید یه پست قبل از این تو معرفی جسکو اسپلوت
      نظرات رو دونه به دونه بخونید برید پایین چیزای عالی دستگیرتون میشه

      موافقم 4
      مخالفم 10
  3. Reza

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    وای پسر 532 کیلومتر بر ساعت ، فقط یه لحظه بهش فکر کن.

    کجان رقبای مقوایی ???

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. ممد ژانگولر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3498 ديدگاه)

    این ماشین تمام مرزهای زیبا طراحی کردن خودروهارو جابجا کرده
    من هر چی نگاش میکنم سیر نمیشم
    فقط خشونت تو طراحیش یکم بیشتر میشد مثل لامبو بهتر میشد

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    تازه نیم ماخ!

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. OMID

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اوف 532 تا!
    موندم مسیر نوادا چند کیلومتره؟
    ولی زمین جانی بومر هم ایده خوبیه واسه رکورد
    به احتمال زیاد بوگاتی به خاطر وزنش با لاستیکا مشکل داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. فرهنگ

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    رخ عقب خیلی گیراست
    جوریبهت اخم میکنه که میترسی نگاش کنی

    فوق العاده هست
    مهندسی یعنی این

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    من که رفتم تو نخ عکساش فقط (عکس آخرو ) ، لامصب انگار از یه کهکشان دیگه اومده …

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. علیx76

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    جالبه که بوگاتی اجازه استفاده از پیست مخصوص خودشو نمیده
    هر چند حق داره اما اجازه دادن به کونیخزگ و هنسی ، کار قشنگ تریه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    بهر حال عدد 532 که برابر نیم ماخ هست، بسیار جذاب و مرجع هست که بهش حمله کردند. شاید در آینده به 616 کیلومتر حمله کنند که نیم ماخ مرجع است. ضمنا تا بحال همه ساخته های بشر من جمله جتها، سفینه های فضایی و… به سرعتهای مرجع زیر رسیدند: سرعت 980- subsonic و 1470- transonic و 6126- supersonic و 12251- hypesonic و 30626-high hypersonic . اما هدف بشر رسیدن به سرعت 107154 کیلومتر در ساعت با سفینه های فضایی است که نزدیک به آن شدند. یعنی بتوانند به سرعت گردش زمین برسند!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. M3csl

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (93 ديدگاه)

      دوست عزیز؛
      سفینه های هلیوس ۱و۲ که همچنان مشغول فعالیت و کسب اطلاعات و نتایج تازه درباره خورشید هستند سریعترین وسایل ساخته شده دست بشر تا به امروز هستند؛
      سرعت هلیوس یک: بیش از ۲۲۸ هزار کیلومتر در ساعت،
      سرعت هلیوس دو: بیش از ۲۵۲ هزار کیلومتر در ساعت.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. parvaz

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    مشکی کربنی خیلی بش میاد ??

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. Joker

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (526 ديدگاه)

    طبل تو خالی،بوگاتی ظرف ۷۰ ثانیه از صفر به ۴۹۰ کیلومتر رسید که باعث میشد به لاستیکا فشار کمتری وارد بشه و به مسیر طولانی هم نیاز نداشته باشه،من موندم این بخواد به احتمال نیم درصد به ۴۹۰ کیلومتر برسه چند ساعت زمان میبره؟ به چندهزار کیلومتر مسیر سراشیبی در جهت موافق باد نیاز داره مثل سری قبل؟ لاستیکاش چطور میخوان تو چند ساعت فشار مقاومت کنن؟ به چه میزان تیون و بنزین و اتانول و سوخت راکتور هسته ای نیاز پیدا میکنه واسه زدن رکورد؟؟؟ در آخر خدا به داد اون بیچاره ای برسه بخواد قیژ قیژ کردنا و باز شدن پیچ و مهره ها و از هم پاچیدن این ماشینو تو سرعتای بالا تحمل کنه و آخرشم سر از قبرستون در بیاره…اگه راست میگی خود کچلت بشین پشتش رکوردو بزن اگه تئوریت خیلی دقیقه?

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Mad.z.Max

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      مرزای منطق رو جابجا کردی..

      میترسم الان دوستت نوید ۹۸ هم بیاد به خانواده طرفدارای کوئنیگ زگ توهین کنه، بعد هم زیر یه پست دیگه بیاد مظلوم نمایی کنه. (ارجاعتون میدم به کامنت های زیر پست مقایسه دی اس ۹ با رقبا و بعدش کامنتهای زیر پست لینکلن آویاتور جدید)

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. parvaz

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (395 ديدگاه)

      فکر کنم درگ صفر تا ۲۰۰ آگرا معمولی با ویرون سوپر اسپرت تو خاطر همه هست اگه شما یادت نیست برو ببین چند سال پیش ویرون چجوری سوسک میشد… کلا این ادبیات دوست ندارم ولی بعضی وقتا آدم مجبوره، آگرا آر اس هم رکورد قبلی رو از دو سمت زده بود رفت و برگشت بی حرف و حدیث، اونم با یه ماشینی که مال یکی از مشتریان بود آره عزیز!!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. یانکی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام جناب جوکر. وقتی من فیلم جوکر رو دیدم نشستم فکر کردم با خودم. دیدم جوکر یه قربانیه. جوکر شده یکی از شخصیتایی که دوستش دارم. شما با این کاراتون دارین گند میزنین. یا اسمو عوض کنین یا نظر ندین.
      شما میگی قوی نیست. اما میدونی قوی ترین شاسی خودرو متعلق به کوئنیگزگ هست؟ ۶۵ هزار نیوتون متر مقاومت در برابر پیچندگی داره. بعد شما میگی از هم باز میشه؟
      جوکر جان شما این مقدار مقاومت رو تنها و تنها تو هواپیماهای جنگنده پیدا میکنی که تو جی منفی ازهم باز نشه. نه بوگاتی نه هواپیمای مسافربری نه باقی شرکتهای ماشین سازی چنین چیزی تا الان نساختن.

      حدود یک ماه پیش ازمایشات الاستیسیته تو شکست و مرزبندی پلاستیسیته شدن تو یه ساختاری استوانه ایی که گروه دانشجویی خودمون ساخته بود رو داشتیم. مطابق مدول یانگ. و هوک

      کد فلزی که استفاده کرده بودیم ss1650 بود. دانشجوی ترم دوم یه دانشگاه تاپ سوئدم. تو ازمایش به نیروی حدود ۵۵۰ نیوتون به ازای میلیمتر مربع رسیدیم.یعنی دقیقا به میزانی که برا این فلز قید شده.
      اینو بدونین این چیزا الکی نیست که یه شرکت بیاد یه کاری کنه بدونه اینکه محاسبات پیچش و تنشها رو انجام بده. خود کوئنیگزگ یادمه میگفت ۱۰ تا ماشینو برا ازمایشات نابود کردن.

      درباره ی تکنولوژی بخش کربن فایبر شرکت کوئنیگزگ یک خرمن کتاب نوشت. دوتا اجاق بزرگ داره. تو تلفیق الومینیوم و کربن تکنولوژی هایی رو اختراع کردن که دنیا مدیون این شرکته. چون تو کربن فایبر این شرکت تکنولوژی هایی رو اختراع کرده که باعث بالا بردن امنیت ماشینهایی میشه که از کربن فایبر ساخته شدن. برا همین تکنولوژیهاشو عمومی کرد. راحت میتونست پتنت کنه ولی نکرد. حتی اسپرت سازهایی که چندساله همگی رو اوردن به کربن فایبر مدیون کوئنیگزگ هستن که تکنولوژیهاشو عمومی کرد. فکر کنم لامبو یا فراری وقتی تاسیسات جدید تولید کربن فایبر خودشو افتتاح کرد گفت همشو مدیون کوئنیگزگ هستن.

      همونطور که بوگاتی رسید کوئنیگزگ هم میرسه. شما نگران چرا نگرانی>؟
      رکورد رو یه راننده با ماشین میزنه. اینا ماشین ساختن راننده که نساختن. رانندگی حرفه ایی خودش یه صنعت دیگه هست. شما اگه دوست داری رانندگی حرفه ایی یاد بگیری تشریف بیارید سوئد کلی اکادمی داریم. ولوو اکادمی داره. بنز اکادمی داره. چندتا اکادمی دیگه هستن همه مدل ماشینا رو دارن بهتون یاد میدن. حداقل ۴ تا اکادمی نظامی داریم رانندگی دفاعی یاد میده که مشتریهاش سازمانهای اطلاعاتی ارتش و یا گروه های ویژه ی ارتش هستن. خوبیش اینه یه ادم معمولی میتونه پول بده یاد بگیره.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3473 ديدگاه)

        شما احتمالا جوکر ۲۰۱۹ رو دیدی که با جوکر مد نظر ایشون فرق داره
        ۲۰۱۹ جوکر شخصیت آرتور یکی از تاثیر گذار ترین شخصیت های تاریخ سینماست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          بهترین جوکر تاریخ مربوط میشه به فیلم شوالیه تاریکی
          ۲۰۰۸ با بازی استثنایی مرحوم هیث لجر ، که یکی از بهترین اجراهای تاریخ سینماست و بهترین فیلمیه که من تا حالا دیدم ، پیشنهاد میکنم هر کس ندیده ببینه حتما …

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. آریا ماشین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (661 ديدگاه)

      ۵۳۲ کیلومتر بر ساعت؟
      واقعی ؟ الکی؟
      اگه بزنه که دیگه از فیلم هندی هم رد میشه و تا ۱۰ سال دیگه هم هیچکی بهش نمیرسه ولی احتمال این که کمتر از تئوری بزنه خیلی زیاده حالا ببینیم چه میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    5. سیدحبیب اله افخمی

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دست از این بچه بازیها بردارید و به توهین و تحقیر کار بچگانه است..من خودم طرفدار بوگاتی هستم اما به کوئیز رگرا هنسی و اس اس سی توتارا احترام میزارم و از این رقابت بین این چهار ابرخودرو ساز خوشحالم…سعی کنید هیچوقت به کمپانیهای مطرح توهین نکنید این کار درست نیست…من طرفدار بوگاتی هستم اما از دیگر کمپانیهای مطرح نیز خوشم میاد خصوصا این سه تای دیگه…باید صبر کنیم ببینیم هنسی ونوم اف۵ کوئیز حسکو ابسولوت و توتارا اس اس سی۲۰۲۰ در آینده ای نزدیک چکار خواهند کرد..تا جایی که من خبردارم…بوگاتی هنوز در حال کار روی شیرون است که به سرعت ۳۲۰ مایل بر ساعت یا ۵۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد…از نظر تئوری اس اس سی توتارا از دیگر رقبا بهتر است زیرا وزنش از بقیه کمتره ضریب درگش از بقیه کمتره و قدرت موتورش از بقیه بیشتره قدرت موتور تا ۱۷۵۰ اسب بخار میرسه ماکزیمم و ضریب درگ ۰.۲۷۹ هست وزنش هم ۱۲۴۷ کیلوگرم است…قطعا رکورد سرعت بزودی جابجا خواهد شد…و من فکر میکنم توتارا از دیگر رقبا بهتر ظاهر شود و رکورد بعدی مال این کمپانی باشد…از طرفی ونوم اف ۵ به طور دیوانه کننده ای پر شتاب است…بسیار بهتر از دیگر خودروها طبق نوشته های سایت هنسی این خودرو در عرض حداکثر ۱۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون میرسد و از حالت سکون به مدت ۲۰ ثانیه به ۴۰۰کیلومتر بر ساعت میرسد…رکورد قبلی ۳۰۱ مایل بر ساعت بوده که میخواهد به ۳۱۱مایل یا ۵۰۰کیلومتر آن را ارتقا دهد….چیزی که ما میدانیم این است که این سه دیگر خودرو از ۳۰۰ مایل بر ساعت به راحتی عبور خواهند کرد…اینها همه تئوری هستند و باید دید در عمل چه میشود…به نظر من توتارا رکورد سرعت را خواهد زد و از دیگر رقبا جلو خواهد افتاد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. farid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    پیدا کردن کارخونه ی کوئنیگزگ اسونه. میرین شهر انگلهولم سوئد. اونجا یه هواپیمای جنگی ساب ویگن میبینین اونجا میپیچین. همینطور ادامه بدین و از موشکهای زمین به هوا رد بشین. دنبال یه ساختمون خیلی بزرگ روی چمنها باشین. اون ساختمونی که میبینین یه ساختمون/هنگر قبلا متعلق به اسکوادرانهای شبهه/روح نیرو هوایی سوئد بوده که الان کوئنیگزگ اونجا کارخونه شو زده
    اسم کارخونه ایی و اسم اول یسکو رگناروک بوده.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. farid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    دفعه قبل فولکس واگن حاظر نشد پیست بده به کوئنیگزگ. که بعدش واقعا شرمنده شد. خخخخخخخ
    از ترسشون

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. ارش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فعلا قبل از ثبت رکورد از زیبایی طراحیشن لذت میبرم خیلی خوشگله.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فکر نمیکنم محدودیتی برای نهایت سرعت وجود داشته باشه . هر شرکتی میتونه اگر به اوج تکنولوژی برسه شانس خودش رو امتحان کنه ‌.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. ♤Angus_812♤

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    همین!!!!!!
    اونجور که کریستین ادعا میکرد گفتم هدفش ۶۰۰ تاس

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. Farzad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کوئنگزیگ با این همه ابهت و جلال و جبروت رو بالای تیتر نوشین : سایر خودروهای اروپایی !!!! ? ( این دوبار )

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Saeed

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    از سردبیر عزیز درخواست میکنم کونیگ‌زگ رو از بخش سایر خودرو های اروپایی جدا کنید و به نام کونیگ‌زگ بگذارید?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  20. الف.ی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    به این محاسبات اعتباری نیس
    در مورد هوایرا بی سی هم میگفتن تئوری تا 528
    در مورد هنسی ونوم جی تی هم فکر کنم میگفتن 435

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. R

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      اینو موافقم ۵۲۸ تا واس هوایرا بی سی اخه؟ نتونست حتی به ۳۷۰ برسه ۳۶۶ تا نهایت سرعتشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  21. ارشیا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    عجب جنگی شده واقعا????
    تواتاراvsشیرونvsونوم اف5 vs جسکو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. Ali

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه بوگاتی رو به یه گربه ی چاق با یه شکم بزرگ16 سیلندر تشبیه کنیم
    جسکو در مقابل اون مثل شیر کوهی میمونه با نسبت وزن خیلی کمتر نسبت به قدرت و قدرت و مهندسی و طراحی زیباتر???

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. Par_e seh

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخ اونی که پشت این ماشین میشینه و سرعت 532 رو میزنه چه حالی بهش دست میده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. حمیدرضا محمدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این دیگه خدای ماشین هاست
    همه چی تمام
    هم زیبایی هم راحتی هم سرعت و هم قدرت و هم شتاب و همه چی به تمام معنا عالی و شاهکار
    دیگه ادم از یه ماشین چی میخواد؟
    من عاشق کوئنیگزگم
    هرچقدرم از این ماشین تعریف کنی کمه
    ماشالله به این زیبایی و سرعت و قدرت

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا